- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (39 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (132 opinie)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (180 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (149 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (545 opinii)
Prokuratura bada wypadek autokaru i tramwaju
Usuwanie skutków wypadku w Gdańsku z udziałem tramwaju i autobusu trwało w czwartek kilka godzin.
Gdańscy śledczy prowadzą postępowanie dotyczące sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym. To pokłosie czwartkowego wypadku autokaru i tramwaju, do którego doszło na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. 60-letni obywatel Niemiec, kierowca autobusu, który wjechał pod tramwaj, usłyszał zarzut.
Aktualizacja: 28 września, godz. 10:37 W piątek późnym wieczorem 60-latek - kierowca autobusu - usłyszał zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym, zagrażającej życiu i zdrowiu wielu osób oraz mieniu w wielkich rozmiarach.
W okolicy Bramy Wyżynnej przez kilka godzin trwały utrudnienia w ruchu - zarówno dla samochodów, jak i w komunikacji miejskiej. Ostatecznie około godziny 18 oba pojazdy zostały usunięte z torowiska. Najpierw odholowano autokar, a w ciągu następnych kilku minut tramwaj.
Przeprowadzone badanie trzeźwości kierowcy oraz motorniczego nie wykazały alkoholu w ich organizmach. Policjanci zatrzymali jednak 60-letniego obywatela Niemiec.
Od Anny Dobrowolskiej, rzeczniczki Gdańskich Autobusów i Tramwajów, usłyszeliśmy, że motorniczy, który prowadził tramwaj, przebywa w szpitalu i jest w stanie, który nie zagraża jego życiu.
Po odholowaniu tramwaju udało się przywrócić ruch w komunikacji.
Autor nagrania z momentu wypadku autokaru i tramwaju: "warto reagować"
Udało nam się skontaktować z panem Waldemarem, autorem filmu, przesłanym na Raport z Trójmiasta. Na materiale, który trafił do naszej redakcji, widać moment, w którym autokar skręca i wjeżdża pod jadący tramwaj.
- Przekazałem policjantom z wydziału ruchu drogowego oryginał nagrania. Funkcjonariusze podziękowali mi za to, że sam się zgłosiłem, bo - jak opowiadali - paradoksalnie często trudno jest ustalić świadków wypadków drogowych - mówi pan Waldemar.
Nasz rozmówca tłumaczy, że - w związku z wykonywaną pracą - dużo czasu spędza za kierownicą samochodu.
- Usłyszałem huk i zobaczyłem rozbity autobus. Początkowo chciałem się zatrzymać, ale w tym miejscu nie było gdzie stanąć. Pojechałem więc dalej, bo zauważyłem, że na miejscu wypadku były osoby, które mogły udzielić pierwszej pomocy poszkodowanym. Pod domem przypomniałem sobie, że w aucie mam kamerę, która nagrała zdarzenie. Pomyślałem, że taki dowód może przydać się policji - relacjonuje i podsumowuje, że w takich sytuacjach warto reagować "i być świadkiem".
Relacja z miejsca czwartkowego wypadku autokaru i tramwaju w Gdańsku:
PILNE! Tramwaj zderzył się z autobusem na wysokości Bramy Wyżynnej (83 opinie)
W centrum miasta - na skutek wypadku - tworzą się olbrzymie korki.
W centrum miasta - na skutek wypadku - tworzą się olbrzymie korki.
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-27 16:03
hmm zle oznakowanie tramwaj miał czerwone - według przepisów to obowiązują znaki i sygnalizatory po prawej stronie jezdni (8)
chyba że są powtórzone po obu stronach, przykład to np koniec ulicy Wita Stwosza w Oliwie, jest tam znak stop po lewej stronie jezdni ale dla tramwaju! Oczywiscie większośc kierowców tego nie kuma
- 7 52
-
2019-09-27 16:16
Weź już nie pisz takich bzdetów
Szkoda prądu na taki szit...
- 17 1
-
2019-09-27 16:20
Załóż okulary (3)
Czerwone jest dla aut do Forum,a pod spodem jest sygnalizator dla tramwaju wskazujący wolną drogę.
- 17 0
-
2019-09-27 16:23
(2)
no ok ale sygnalizator dla samochodu powinien stac dalej - przy prawej krawedzi przejazdu
- 3 15
-
2019-09-27 16:25
tam nie ma sygnalizatora przeciez
- 0 7
-
2019-09-28 11:05
Dokładnie
Niedbale zawieszone sygnalizatory mylą obcych kierowców.
Swoi jeżdżą na pamięć, wiedzą po prostu.
Niestety wina jest też miasta, które oznakowuje trasy. Na tym odcinku przy Okopowej to zawsze była i jest wolna amerykanka kierowców bo jeszcze jest estakada, tunnel..Nagłe zmienianie pasa jest na porządku dziennym. Ten odcinek wypadałoby natychmiast wyremontować, dać czytelne oznaczenia i uporządkować ruch w sposób nowoczesny, zwęzić pasy, dodać buspas, uspokoić ruch...- 3 0
-
2019-09-27 19:01
(1)
Od ignoranta, który wie, że nie wie, o wiele gorszy jest ktoś, kto nie wie, że nie wie i uważa, że wie.
Jak ty.
Tracę resztki wiary w ludzi po przeczytaniu tych bzdur co wypisałeś.- 5 1
-
2019-09-27 19:45
no ale tak merytorycznie to obowiązuja znaki i sygnalizatory po lewej stronie, jak nie są powtórzeniem, tak poza Anglią powiedzmy??
- 0 5
-
2019-09-27 21:06
Swiatlo czerwone jest dla aut a nizej jest bialy sygnalizator dla tramwaju
- 7 0
-
2019-09-27 16:16
A co tu badac
Jak ma wszystko czarno na białym a dokładnie w kolorze i widać jak wleciał
- 15 1
-
2019-09-27 16:17
ja wszystko rozumiem.. (6)
wypadek ranni itd. ale po co od razu człowieka zatrzymywać? Przecież nikt specjalnie pod tramwaj się nie pcha, szczególnie wioząc ludzi. Człowiek w obcym kraju w obcym miejscu pomylił drogę i stało się. Takim autobusem nie jest łatwo jeździć. Trzeźwy był, a karę na pewno już poniósł sam dla siebie, będzie o tym myślał do końca życia
- 39 34
-
2019-09-27 16:26
(2)
Ciekaw jestem czy pisalbys tak samo gdyby wśród rannych był twój bliski
- 7 9
-
2019-09-27 16:38
Nie ma to jak bredzący populizm. Ciekawe czy pisałbyś to samo gdyby wśród czytających był twój bliski i skisnąłby ze wstydu?
- 7 3
-
2019-09-27 20:12
ciekawa jestem
czy pisałbyś tak samo gdyby kierowcą okazał się Twój bliski.
- 5 0
-
2019-09-27 16:50
(2)
Pomylić drogę to możesz na wycieczce, co najwyżej zamiast w Zakopanem znajdziesz się w Nowym Targu. A przepisy ruchu drogowego dość jasno określają, z którego pasa ruchu jaki manewr można wykonać.
- 12 6
-
2019-09-27 17:28
(1)
Z jakiego pasa wykonuje manewr pojazd wielkogabarytowy? No oświeć nas?
- 5 9
-
2019-09-27 18:02
To nie był pojazd wielkogabarytowy
Autobus to nie pojazd wielkogabarytowy! Natomiast "gabaryty" muszą mieć pilota, który w razie potrzeby wystrzymuje ruch.
- 5 3
-
2019-09-27 16:18
jaki dzban (1)
co za dzban
- 8 3
-
2019-09-27 17:26
tylko dzbany uzywają dzbana
- 1 0
-
2019-09-27 16:18
Nie ma czegoś takiego jak nagłe zatrzymanie/hamowanie (1)
Nagle to może człowiek się zatrzymać. Motornicza nie mogła nic zrobić jak i**ota wjechał na zawrotkę i to ze skrajnego pasa i wykonał ten manewr nagle i gwałtownie. Nawet jak motornicza akurat w tym nieszczęsnym momencie patrzyła w prawo to napewno nie na skrajny pas jezdni. Moment gdzie motornicza mogła się domyślić,że autokar pakuje się wprost na tory i odległość jaka go dzieli od torów oraz odległość tramwaju od nawrotki - wszystkie te detale były minimalne dla ludzkiego zmysłu i reakcji. Tramwaj nie miał szans wyhamować. Refleks batmana nie uratowałby tramwaju. Kierowca autokaru mógł wyhamować na tyle,że nawet jakby doszło do zderzenia mogło być w mniejszej skali.
- 45 1
-
2019-09-27 21:08
Zgadza sie dokladnie tak jest ja prowadzilem ten tramaj
- 0 0
-
2019-09-27 16:21
czy te 14 osob jest aktualnie chospitalizowanych? (1)
- 1 16
-
2019-09-27 16:25
Horzy som to sie chospitalizujom
- 24 0
-
2019-09-27 16:21
Ktoś ogarnie, że takie tymczasowo stworzona nawrotka z jednym pasem (4)
pod kątem 180 stopni z torowiskiem tramwajowym pośrodku w wyjątkowko ruchliwym miejscu nie jest dobrym pomysłem i nie spełnia przynajmniej kilku zasad dyktowanych zdrowym rozsądkiem? Czy dalej rządzi model miasta ch, d i kamieni kupa?
- 35 16
-
2019-09-27 16:29
(2)
To jest najbezpieczniejsza nawrotka bo bezkolizyjna
- 6 4
-
2019-09-27 16:31
Serio? :) (1)
- 3 2
-
2019-09-28 09:02
Bezkolizyjna w tym sensie, że gdy masz zieloną strzałkę, to każdy inny (w tym tramwaj) ma czerwone. Czyli nie ma tak, że na wprost masz zielone, ale żeby skręcić w prawo musisz przepuścić samochody z naprzeciwka i pieszych z prostopadłej. Oczywiście wszystko się sprawdza, o ile inni dostosowują się tak jak my... W tym wypadku kierowca autokaru nawet nie miał szansy zobaczyć koloru światła ze środkowego pasa...
- 3 1
-
2019-09-27 16:32
Swiatel brakuje i mozna by nawracac do woli
- 2 1
-
2019-09-27 16:24
Bo w Niemczech jak ma się zielone to się jedzie a nie jak u nas wszystko jest popier...one.
Przejścia dla pieszych i ścieżki rowerowe są za blisko od skrzyżowania i trzeba się pytać pasażera albo kark skręcać żeby zobaczyć czy rowerek nie jedzie.Oznakowanie ulic i kierunków jest takie że można się pochlastać a nie dojechać,nawet z GPS jest problem gdzieś trafić.Cokolwiek usprawnią to spi...olą.Drogi równorzędne zrobili i stłuczek pełno ale ktoś na tablicach zarobił albo skansen zrobili z Oliwy kładąc kruszec na jezdniach,po którym ani chodzić się nie da ani jeździć.
- 30 19
-
2019-09-27 16:24
Te 68% w ankiecie to jakiś śmiech.juz to widzę że tak chętnie każdy pomaga przy wypadkach. Taa jasne. Właśnie w obecnych czasach jest totalna znieczulica.
- 12 1
-
2019-09-27 16:33
Na filmie widac, ze kierowca rozmawia przez telefon (1)
i sie w ogule nie obejrzał czy coś jedzie czy nie jedzie
- 4 9
-
2019-09-27 17:23
tjaaa...
widać jak cholera, aż się napatrzeć nie można...
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.