Protestowali przeciwko używaniu kaszmiru przez gdańską firmę odzieżową
Aktywiści z organizacji PETA oraz Fundacji Viva! protestowali w poniedziałek pod sklepem Reserved w Galerii Bałtyckiej, wzywając do rezygnacji z używania kaszmiru. Firma LPP zarzuca protestującym nieetyczne działania i podaje, że ubrania z domieszką kaszmiru stanowią tylko 0,007 proc. kolekcji.
Pokazując film przechodniom pod Galerią Bałtycką, protestowali przeciwko brutalnym praktykom stosowanym w hodowlach kóz właśnie po to, by pozyskać kaszmir. Domagali się też, by należąca do gdańskiej firmy LPP marka Reserved zrezygnowała z używania kaszmiru przy produkcji odzieży.
Fundacje dla zwierząt
- Swetry czy szaliki nie są warte cierpienia kóz, które brutalnie pozbawia się wełny i życia - mówi Johanna Fuoß z organizacji PETA Niemcy ds. wykorzystywania zwierząt w branży odzieżowej. - Nie istnieją etyczne opcje pozyskiwania tego surowca, dlatego wzywamy do niekupowania produktów z kaszmirem i apelujemy do marki Reserved o wycofanie go z oferty - dodaje.
PETA zarzuca gdańskiej Grupie LPP, właścicielowi marki Reserved, że chociaż zdaje sobie sprawę, do czego dochodzi w hodowlach kóz, nadal sprzedaje ubrania i dodatki z wełną kaszmirską.
LPP: dbamy o humanitarne traktowanie zwierząt
LPP zapewnia, że humanitarne traktowanie zwierząt jest jednym z głównych filarów strategii zrównoważonego rozwoju firmy.
- W 2014 roku całkowicie zrezygnowaliśmy z wykorzystywania angory, w 2016 roku - z futer, natomiast od roku 2019 nie stosujemy moheru. Ubrania z domieszką kaszmiru stanowią zaledwie 0,007 proc. kolekcji - podkreślają przedstawiciele LPP.
Czytaj też: Rekordowa sprzedaż LPP. Ponad połowa na eksport
W odpowiedzi na poniedziałkowy protest firma wydała oświadczenie, w którym zarzuca Fundacji Viva "nieetyczne działania" przeciwko Reserved. Czytamy w nim m.in.:
- Jesienią ub. r. LPP, właściciel marki Reserved, opublikował nową strategię zrównoważonego rozwoju, w której zadeklarował, że od 2021 roku wełna, w tym kaszmir, używane do produkcji ubrań, będą pochodzić wyłącznie z certyfikowanych i sprawdzonych źródeł, gwarantujących dobre traktowanie zwierząt. Jeśli nie uda się zdobyć tego surowca w ten sposób, spółka oświadczyła, że zrezygnuje z dalszego jego stosowania.
Takie stanowisko zostało jesienią ub. r. zostało przekazane organizacji PETA Niemcy, inicjatorowi obecnych akcji bojkotujących markę.
Pomimo to Fundacja VIVA wraz z PETĄ podjęły w lutym br. wzmożony atak przeciwko Reserved, próbując przekonać opinię publiczną, że wykorzystywane przez markę surowce są pozyskiwane w sposób jawnie prowadzący do cierpienia zwierząt. Jesteśmy zdania, że w swych działaniach Fundacja VIVA nie zachowuje się ani rzetelnie, ani obiektywnie.
LPP nie wyklucza podjęcia kroków prawnych
Przedstawiciele LPP podkreślają, że mają wątpliwości co do prawdziwych pobudek działania aktywistów i rzeczywistej troski o dobro kóz kaszmirskich.
- W związku z tym rozważamy możliwość wstąpienia na drogę prawną przeciwko Fundacji VIVA, która z nieznanych nam powodów postanowiła oczernić dobre imię marki Reserved, powołując się fałszywie na kwestie obrony zwierząt i nie prowadząc z naszą firmą żadnego dialogu - czytamy w oświadczeniu LPP. - Jednocześnie zwracamy się z apelem do wszystkich firm odzieżowych, które kierują się prawdziwą troską o losy kóz kaszmirskich, o podjęcie wspólnych z LPP działań na rzecz odpowiedzialnego pozyskiwania kaszmiru".
Pełna treść oświadczeń LPP ws. produktów z domieszką kaszmiru
LPP informuje też, że podjęto decyzję o całkowitym zawieszeniu sprzedaży ubrań zawierających kaszmir w kolekcji SS20 do czasu finalizacji umów z certyfikowanymi farmami, skąd pozyskiwany jest ten materiał.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (540) ponad 20 zablokowanych
-
2020-02-24 15:00
(37)
Czemu aktywiści nie zrobią protestu w Niemczech...tam niby takie eko a otworzyli niedawno nowa elektrownię na węgiel...podobnie sterowana przez lobby biedna Greta,która powinna do szkoły wrócić a nie siać zamęt o rzeczach o których nie ma pojęcia.A moher u nas i tak będzie jeszcze schodził kochani.Ja mam w szafie jeszcze szubę z lisa i czapę z norek.Zawsze jak jadę na wyręb do Norłej to zabieram,niezniszczalne ciuch.Czuway!
- 578 108
-
2020-02-24 15:11
Do prostestujących - W całej produkcji swetrów mamy Uwaga - 1 procent użycia kaszmiru. (13)
Al ja wiem, trzeba bić pianę bo jest o co....
- 52 19
-
2020-02-24 15:36
d**ile od Zielonych ? (2)
- 37 19
-
2020-02-25 07:52
Dokładnie. (1)
Poza tym g*wniana ankieta.
Oczywiście, że zwracam uwagę na to, z czego są zrobione ciuchy.
Kupuję tylko markowe i skórzane obuwie na przykład.- 14 3
-
2020-02-25 08:49
kaszmir jest zawsze markowy
tak samo jak futro z lisa
- 5 2
-
2020-02-24 16:29
(1)
A aktywiści chyba sami dziergają sobie swetry tylko z czego?
- 26 8
-
2020-02-25 15:25
Choćby z wełny naszych polskich owiec, strzyżonych humanitarnie
- 2 0
-
2020-02-24 17:33
(3)
aaa, tylko 1 procent, to ok... ciekawe ile to kóz to ten 1 % . ciekawe by też było gdyby reserved podal np takie zestawienie: przy produkcji naszych swetrow umiera tylko pol procenta szwaczek- tacy jesteśmy zarąbiści!
- 13 32
-
2020-02-24 22:15
Jakich szwaczek :))) (2)
Tabletki dziś wzięte?
- 9 9
-
2020-02-25 15:26
Produkują w Birmie, w urągających warunkach , wyzysk dzieci (1)
Taką informację podano gdy zawalił się budynek- pseudofabryka, były tam metki marek LPP
- 2 1
-
2020-02-25 18:54
I tylko jedna biedna polska firma zamawia na dalekim wschodzie, a cała Europa chodzi w ciuchach z głaskanych zwierzątek. No najlepiej dorżnąć ostatnią polską firmę i kupować chińszczyznę importowaną z zachodu. Porządny Niemiec wspiera własny przemysł, a Polka to by wszedł zachodowi w d... za zagraniczną metkę. A jakie macie gwarancje, że światowa odzież pochodzi z humanitarnych morderstw?
- 2 0
-
2020-02-24 18:57
a ten % od ilu dziesiątek milionów sztuk? (2)
tez umiem w matematykę - cwaniaczki elpepowskie
- 8 18
-
2020-02-25 09:30
przecież nie o to chodzi (1)
SKLEP zapłaci okup ECOszantażystom i będzie git.
- 8 3
-
2020-02-25 19:01
Walczysz o kozy, a większość kosmetyków jest testowana na zwierzętach. Czy sprawdzasz przed zakupem, czy kupujesz bezmyślnie? Wciera im się chemikalia w skórę i diagnozuje jak wielkie stężenie nie powoduje alergii i innych reakcji. Nawet papier toaletowy biały czy kolorowy, zapachowy. Te barwniki i wybielacze oraz zapachy testuje się na zwierzętach. Królik doświadczalny to nie powiedzonko. Zapraszam na YT by zobaczyć m.in. jak cierpią zwierzęta byś się mógł podetrzeć.
- 2 0
-
2020-02-25 10:46
Jasne, przecież tak niewiele tych kóz
było torturowanych... Zaledwie promile...
- 2 3
-
2020-02-24 16:15
bo im nie zapłacili
- 14 4
-
2020-02-24 16:20
Greta ma 17 lat. Dowiedz się Sven na temat
obowiązku szkolnego w Szwecji.
- 19 12
-
2020-02-24 17:02
(5)
a czemu Ty nie zrobisz takiego protestu?
jest dość tematów dla wszystkich zainteresowanych- 4 10
-
2020-02-24 17:28
(4)
Odpowiedz jest prosta. Normalny czlowiek o tej godzinie jest w pracy bo musi zarobic, na rachunki, zycie, wakacje, kredyt na dom/mieszkanie/samochod.
- 29 9
-
2020-02-25 07:28
Normalny człowiek nie żyje na kredyt.
- 6 9
-
2020-02-25 08:57
Innymi słowy typowy g00wnozjad, który dba tylko o to (1)
aby mieć pełen kałdun, sześciopak i coś do ciupciania pod ręką.
Całe szczęście, ze są jeszcze na świecie ludzie odstający od tej "normalności".....- 5 7
-
2020-02-25 10:27
Normalni też nie są
Ci odstajacy...
- 4 1
-
2020-02-25 15:28
Akurat nie, ja pracuję popołudniami
- 0 0
-
2020-02-24 17:04
Trójmiasto się błaźni (1)
Robiąc artykuł o jakiejś grupce gimnazjalistów, którzy nawet nie mają pojęcia przeciwko czemu protestują. zarąbiście ważny problem dla nas, kozy hodowane na wełnę.
- 28 12
-
2020-02-25 19:10
Naoglądali się filmiku, ktoś ich nakręcił i walczą, by skompromitować ostatnią polską firmę. Ciekawe komu na tym zależy. Większość otaczających nas przedmiotów jest stygmowane czyimś cierpieniem i wyzyskiem. Ich telefony montowane prze małe chińskie rączki pakowane w kartoniki sklejane przez małe birmańskie dziewczynki też. Pierwszym ich protestem
Naoglądali się filmiku, ktoś ich nakręcił i walczą, by skompromitować ostatnią polską firmę. Ciekawe komu na tym zależy. Większość otaczających nas przedmiotów jest stygmowane czyimś cierpieniem i wyzyskiem. Ich telefony montowane prze małe chińskie rączki pakowane w kartoniki sklejane przez małe birmańskie dziewczynki też. Pierwszym ich protestem powinno być pytanie: czy mi to naprawdę jest niezbędne do życia biorąc każdą rzecz do ręki? To są młodzi konsumpcjoniści zakupoholicy, którym mąci się w głowach, by ich rękami załatwić pewne sprawy. A oni się jeszcze oburzają, że zarzuca im się, że są manipulowani.
- 1 0
-
2020-02-24 18:59
a skąd wies, ze nie robią - robioą i to sporo (1)
wpisz sobie w google PETA protest deutschland.
- 8 11
-
2020-02-24 21:33
Ale że co? Viva?
Gdańszczanie z Warszawy tam jeżdżą?
- 6 2
-
2020-02-24 22:25
Nie męczcie jedwabników!!!
Niech Peta Wwf i zieloni zrobią akcję w ochronie jedwabników. Precz z jedwabiem!!!
- 14 3
-
2020-02-25 07:13
(4)
Ciekawe - gdy pokazuje się zabite podczas aborcji dzieci to jest to moralnie złe, to jest straszenie ludzi - gdy pokazuje się męczone zwierzęta to już jest ok. Ot, lewacka dwulicowość.
- 13 6
-
2020-02-25 09:11
Podczas aborcji nie zabija się dzieci! (2)
Nie kłam!
- 2 6
-
2020-02-25 09:39
Nie, dopiero potem umierają w menczarniach na stole przez kilkanaście godzin.
- 2 2
-
2020-02-25 12:43
A kogo się zabija, kozy ???
- 0 1
-
2020-02-25 15:29
dziwnie piszesz, nikt tutaj nie głosi ,,tak" dla aborcji..., o co ci chodzi?
- 0 0
-
2020-02-25 09:42
A teraz megafabryka tesli dostała sądowe pozwolenie na wycinkę drzew przy jakimś parku
- 1 0
-
2020-02-25 11:14
Terror pseudo ekologów wyłudzaczy haraczy
Tak na marginesie chwalenie się nieuctwem i negowanie pro ekologicznej polityki Niemiec to upadek.Niemcy mają unikalną super drogą ale ekologiczną technologię w swoich elektrowniach ,o procencie zielonej ener.w bilansie nie wspominając.Polskie elektr.wegl.to przestarzałe technologie często z lat 70ych
- 0 4
-
2020-02-25 15:24
ZA granicą jest organizowanych dużo więcej protestów niż u nas
- 1 1
-
2020-02-27 12:32
polski burak
polski burak!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2020-02-27 18:20
w artykule wszystko jest wyjasnione, w tym rowniez to dlaczego nie protestuja w niemczech
tylko trzeba czytac ze zrozumieniem:
"Takie stanowisko zostało jesienią ub. r. zostało przekazane organizacji PETA Niemcy, inicjatorowi obecnych akcji bojkotujących markę."- 0 1
-
2020-02-24 19:32
Opinia wyróżniona
Bardzo mnie cieszy ta akcja (27)
Super, ze ludzie nie są ślepi na cierpienie zwierząt. Teraz wydają oświadczenie, ale przez ten cały czas używali kaszmiru z chin gdzie jego pozyskanie było wyjątkowo okrutne. Nie rozumiem ani trochę argumentu o tym, że w ich sprzedaży jest tylko 0,007% kaszmiru. Absurdalne tłumaczenie, czy 100%,czy 0,2%, zwierzęta ucierpiały dla mody. Myślę, ze
Super, ze ludzie nie są ślepi na cierpienie zwierząt. Teraz wydają oświadczenie, ale przez ten cały czas używali kaszmiru z chin gdzie jego pozyskanie było wyjątkowo okrutne. Nie rozumiem ani trochę argumentu o tym, że w ich sprzedaży jest tylko 0,007% kaszmiru. Absurdalne tłumaczenie, czy 100%,czy 0,2%, zwierzęta ucierpiały dla mody. Myślę, ze taka marka od samego początku powinna być zainteresowana tym, w jaki sposob pozyskiwane są materiały na ich produkty. Brzydka prawda wyszła na jaw, a teraz wielce zdziwieni, że "jak to się ludziom nie podoba?".
- 40 153
-
2020-02-24 19:46
Ale dlaczego tylko LPP a (3)
nie inni producenci ciuchów albo niemieckie sklepy? Na całym świecie oprócz Polski i LLP już rozbili z tym porządek?
- 19 2
-
2020-02-25 15:11
W wielu miejscach na świecie są takie kampanie- protesty, polska nie jest wyjątkiem (2)
Niestety, wbrew temu co mówi LPP- 0,007 % to bardzo dużo biorąc pod uwagę liczbę ton sprzedawanej odzieży. Plus wyzysk ludzi- etykiety firm LPP znaleziony zostały w Birmie po zawaleniu się budynku- fabryki, gdzie wyzysk to zbyt słabe słowo dla określenia warunków zatrudnienia tam.
- 2 8
-
2020-02-25 18:16
(1)
Lauro, a czy jesz mięso, jaja? Nosisz skórzane buty, torebki, paski? A jak testowane są kosmetyki, których codziennie używasz? Czy wiesz jak do niedawna pewien niemiecki producent samochodów testował spaliny? Może twój tatuś nim jeździ. Podpowiem, że na człekokształtnych. Pewnie odżywiasz się soją, kukurydzą i pszenicą, których modyfikacja
Lauro, a czy jesz mięso, jaja? Nosisz skórzane buty, torebki, paski? A jak testowane są kosmetyki, których codziennie używasz? Czy wiesz jak do niedawna pewien niemiecki producent samochodów testował spaliny? Może twój tatuś nim jeździ. Podpowiem, że na człekokształtnych. Pewnie odżywiasz się soją, kukurydzą i pszenicą, których modyfikacja zbawiennie wpływa na twój organizm. Chcesz bojkotować współoprawców zwierząt, to nie kupuj u nich. Przecież jest was coraz więcej, więc powinni odczuć spadek obrotów.
- 11 2
-
2020-02-25 21:11
I dodam, że wg Banku Żywności marnuje się 46 % wędlin i 10 % mięsa. Czyli wyobraźmy sobie, że co dziesiąta krowa po zabiciu ląduje od razu na śmietniku. Trach w łeb i na stertę. Bezsensowna śmierć żywej istoty. I cóż młodzi robią w tej sprawie? Nie żal im 10 % niepotrzebnie zabijanych zwierząt? Pieczywa i owoców wyrzucamy jeszcze więcej niż wędlin. Co piąty jogurt trafia do kosza. Kupiłeś, to zeżryj.
- 5 1
-
2020-02-24 19:54
101 dalmatyńczyków to była bajka (2)
czs dorosnąć,
- 12 3
-
2020-02-24 20:35
(1)
Bambinistce nie przemówisz do rozsądku.
- 7 4
-
2020-02-25 18:40
Najgłośniej krzyczą ci ubrani w chińszczyznę z Tajlandii.
- 4 0
-
2020-02-24 20:15
A wiecie jak kończą ryby? (3)
Złapane w sieci są układane w skrzynkach i zasypywane lodem. Nikt ich humanitarne nie uśmierca podtlenkiem azotu. A raki gdy są przewidziane do konsumpcji są wrzucane do wrzątku żywcem! Kiedy protesty w restauracjach z frutti do mare?
- 21 1
-
2020-02-25 15:12
Zacznij- zorganizuj, jestem za. (1)
Im więcej takich protestów, tym lepiej, ale potrzeba więcej ludzi do tego.
- 2 2
-
2020-02-25 18:26
Ryby? Rybacy śpiewają im kołysanki przed zaśnięciem. Ujemna temperatura powoduje hibernację, a następnie zgon. Ludzie tuż przed zamarznięciem wpierw odczuwają ciepło, następnie błogostan i zasypiają, a ich dusza oddziela się od ciała. U ryb w sekundę oddziela się głowa, później wnętrzności, są filetowane, układane w skrzynkach i do chłodni. Jest dużo filmów na YT o statkach przetwórniach.
- 0 1
-
2020-02-25 17:59
Podsumowując
gdzieś tam jest źle,
niech wszędzie będzie źle- 1 0
-
2020-02-24 20:47
(3)
mnie za to przeraza fakt, ze Pani naprawde w to wierzy. Rozumiem, ze jest pani frutarianka i przy produkcji jedzonka nie ucierpialo zadne zwierze...
- 17 4
-
2020-02-24 20:52
(2)
A rośliny ? Czy ktoś jeszcze troszczy się o rośliny ?
- 12 2
-
2020-02-25 15:13
Jak najbardziej się troszczę. (1)
- 1 0
-
2020-02-25 18:30
Oczywiście hodowcy się troszczą. Sypią tyle by rosły w mgnieniu oka i wykarmiły tę naszą ziemską miliardową populację. Soja i kukurydza pierwsze w kolejce.
- 0 0
-
2020-02-24 21:00
Lauro gdzie jest cierpienie zwierzat przy pozyskiwaniu wlosia (4)
- 7 4
-
2020-02-25 15:14
Proszę obejrzeć film jak strasznie cierpią kozy i jak są ,,chwytane", szarpane, jak wyją. (3)
- 0 3
-
2020-02-25 16:57
(2)
dobreee :D porąbance z bloków co wsi nie wiedziały to uwierzą :D lecą tacy mieszkańcy żelbetu i udają mądrych :D
- 2 1
-
2020-02-25 18:37
Większość filmów jest tendencyjnych. Nagrywają ujęcia i generalizują, że cały świat tak robi. I to nie tylko dotyczy się zwierząt. Takie manipulację są w każdej dziedzinie. Cykają fotkę niby dziury ozonowej i pokazują: patrzcie jaka wielka dziura. A to Rów Mariański. I my to łykamy. Co do zwierząt, cierpienie jest cierpieniem i należałaby się jakaś refleksja zamiast bezmyślna konsumpcja. Ale czy nasze jedzenie na przykład nie jest przypadkiem okupione cierpieniem małoletnich zbieraczy ryżu?
- 3 0
-
2020-02-25 19:01
a ty z blokow co wsi nie wiedzial skad wiesz jak to z tymi kozami jest?
- 0 0
-
2020-02-24 23:13
Kilka komentarzy m.in. ten powyżej (2)
od "Laury" zostało napisanych w bardzo podobnym stylu wskazującym na tą samą osobę. A podpisy inne. Oj nieładnie.
- 3 6
-
2020-02-25 00:16
może po prostu wypowiadają się osoby, która nie ma problemu z wysłowieniem się, bo niektórych komentarzy po prostu nie da się przeczytać - nie mówiąc już o braku logiki...
- 5 1
-
2020-02-25 15:14
Nie znam Laury, napisałem dwa komentarze- ten trzeci, a ludzie u mnie w pracy też piszą od rana
- 0 1
-
2020-02-25 15:55
pomyśl czemu protestują przeciw LPP
Protestują przeciwko marce która używa ułamek procenta kaszmiru w swoich kolekcjach, to na pewno nie jest protest przeciwko producentom kaszmiru. Obrali sobie najłatwiejszy cel bo LPP ostatnio bardzo dba o swoją reputację.
- 5 0
-
2020-02-25 16:06
ekoterror
Niech ci zieloni działacze powiedzą kto ich inspiruje i opłaca. nie dajmy zniszczyć polskiej firmy która jest za dobra dla zachodniego badziewia.
- 6 1
-
2020-02-25 20:09
Chodzi o to, że gdyby im naprawdę zależało na kozach kaszmirskich to nie protestowali by przeciwko marce, która tego kaszmiru ma 0,007% tylko przeciwko wszystkim albo chociaż zaczęliby od tych, które tego kaszmiru mają znacznie więcej w ofercie. Tym sposobem wystawili się na śmieszność, bo akcja wygląda na celowy atak w jedną markę. PETA niemiecka
Chodzi o to, że gdyby im naprawdę zależało na kozach kaszmirskich to nie protestowali by przeciwko marce, która tego kaszmiru ma 0,007% tylko przeciwko wszystkim albo chociaż zaczęliby od tych, które tego kaszmiru mają znacznie więcej w ofercie. Tym sposobem wystawili się na śmieszność, bo akcja wygląda na celowy atak w jedną markę. PETA niemiecka atakuje polską markę, innych nie rusza, a nawet niemieckie siecówki odzieżowe mają w swojej ofercie ubrania z kaszmirem. Nie zapala Ci się lampka, że coś tu jest nie tak?
- 3 1
-
2020-02-26 13:27
A cierpienie ludzi?
A bieda ludzi, którzy golą te kozy? Czym teraz się zajmą? To ich życie, zrozum to, a koza to zwierzę, a nie człowiek. Ja rozumiem ochronę zagrożonych gatunków, ale czepianie się tego, że koza cierpi od golenia nogi to już przesada. Zwierzęta to zwierzęta, lwy duszą swe ofiary - to humanitarne? Człowiek znalazł inne zastosowanie kozy niż tylko
A bieda ludzi, którzy golą te kozy? Czym teraz się zajmą? To ich życie, zrozum to, a koza to zwierzę, a nie człowiek. Ja rozumiem ochronę zagrożonych gatunków, ale czepianie się tego, że koza cierpi od golenia nogi to już przesada. Zwierzęta to zwierzęta, lwy duszą swe ofiary - to humanitarne? Człowiek znalazł inne zastosowanie kozy niż tylko jedzenie i to się chwali, jest to bardziej ekologiczne, niż zżeranie kozy przez lwa, który potem zostawia truchło, które gnije i nie użyźnia gleby tylko zatruwa wodę... To tylko przykład tego, że nie wszystko jest czarne albo białe. A taki protest świadczy o marnowaniu czasu na bzdury - nie ma komu ulic pozamiatać.
- 1 0
-
2020-02-25 02:01
Opinia wyróżniona
Jeśli sztuczne tworzywa będą miały porównywalną jakość (6)
Jeśli sztuczne materiały będą miały porównywalną jakość do prawdziwych futer, wełen czy skór, to będę pierwsza która z tych produktów zrezygnuje.
Póki co jednak żadne z materiałów pochodzenia nie od zwierząt nawet nie może zbliżyć się do jakości produktów naturalnych, więc właśnie takie wybieram- 76 32
-
2020-02-25 07:00
(4)
Jasne. Dlatego taternicy nadal chodzą po górach w skórzanych kierpcach, buty z goreteksem i wibramem zostawiają dla biedoty.
- 12 5
-
2020-02-25 13:18
(1)
A ja myślałem, że walczymy na każdym kroku z tworzywami sztucznymi dla dobra klimatu i przechodzimy na naturalne produkty
- 11 6
-
2020-02-25 15:16
Nie zwierzęce, bo to czyni większe szkody niż produkcja syntetyków
problemem jest konsumpcja ponad miarę, zakupoholizm, nie spełnianie potrzeb a zachcianek. Ludzie zamiast dbać o ubrania, od razu wolą wyrzucać.
- 9 2
-
2020-02-25 15:23
Niestety, nie zgodzę się- to odpowiedż do qazq (1)
,,Sztuczny misiu" dużo dłużnej mi służy niż futro z norek mojej mamie kiedyś.
Lżejszy- dużo, prostszy w czyszczeniu, ładniejszy też.
Buty skórzane dzisiaj, szybko się niszczą, kupiłam jesienią firmy W. za cenę 699,00 zł za chwilę zgięcia się odznaczają, trochę deszczu- koloryt się zmienia. .
A buty syntetyczne , w skrócie i uogólniając nazywam je trekkingowe (chodzę na co dzień i długie spacery z psem), czyszczę szybko ścierką z mikrofibry i są wręcz doskonałe.- 7 2
-
2020-02-25 18:47
Buty trekkingowe najlepiej nadają się na bale i bankiety oraz wszelkie oficjalne uroczystości. Na szczęście wypleniliśmy te wszystkie arystokratyczne naleciałości. Trekkingi na wiece jak najbardziej /Beata, nie bierz do siebie, miłego dnia :) .
- 0 1
-
2020-02-25 16:58
Blokersy z viva lubą plastikowe leginsy, d*pka się fajnie piecze. Pozniej masc na grzyba i do przodu.
- 2 4
-
2020-02-24 20:59
Opinia wyróżniona
bardzo dobra akcja (2)
to bardzo dobra akcja bo informuje ludzi, w jaki sposób pozyskuje się surowiec. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z jakim cierpieniem zwierząt jest to związane. LPP to polska marka więc możemy mieć wpływ na ich postępowanie Złośliwe i sarkastyczne uwagi są nie na miejscu
- 5 13
-
2020-02-24 21:25
czemu tylko lpp
inne sklepy nie maja kaszmiru?
- 3 0
-
2020-02-24 21:37
durnaś
- 2 1
Wszystkie opinie
-
2020-02-24 15:00
(37)
Czemu aktywiści nie zrobią protestu w Niemczech...tam niby takie eko a otworzyli niedawno nowa elektrownię na węgiel...podobnie sterowana przez lobby biedna Greta,która powinna do szkoły wrócić a nie siać zamęt o rzeczach o których nie ma pojęcia.A moher u nas i tak będzie jeszcze schodził kochani.Ja mam w szafie jeszcze szubę z lisa i czapę z norek.Zawsze jak jadę na wyręb do Norłej to zabieram,niezniszczalne ciuch.Czuway!
- 578 108
-
2020-02-24 15:11
Do prostestujących - W całej produkcji swetrów mamy Uwaga - 1 procent użycia kaszmiru. (13)
Al ja wiem, trzeba bić pianę bo jest o co....
- 52 19
-
2020-02-24 15:36
d**ile od Zielonych ? (2)
- 37 19
-
2020-02-25 07:52
Dokładnie. (1)
Poza tym g*wniana ankieta.
Oczywiście, że zwracam uwagę na to, z czego są zrobione ciuchy.
Kupuję tylko markowe i skórzane obuwie na przykład.- 14 3
-
2020-02-25 08:49
kaszmir jest zawsze markowy
tak samo jak futro z lisa
- 5 2
-
2020-02-24 16:29
(1)
A aktywiści chyba sami dziergają sobie swetry tylko z czego?
- 26 8
-
2020-02-25 15:25
Choćby z wełny naszych polskich owiec, strzyżonych humanitarnie
- 2 0
-
2020-02-24 17:33
(3)
aaa, tylko 1 procent, to ok... ciekawe ile to kóz to ten 1 % . ciekawe by też było gdyby reserved podal np takie zestawienie: przy produkcji naszych swetrow umiera tylko pol procenta szwaczek- tacy jesteśmy zarąbiści!
- 13 32
-
2020-02-24 22:15
Jakich szwaczek :))) (2)
Tabletki dziś wzięte?
- 9 9
-
2020-02-25 15:26
Produkują w Birmie, w urągających warunkach , wyzysk dzieci (1)
Taką informację podano gdy zawalił się budynek- pseudofabryka, były tam metki marek LPP
- 2 1
-
2020-02-25 18:54
I tylko jedna biedna polska firma zamawia na dalekim wschodzie, a cała Europa chodzi w ciuchach z głaskanych zwierzątek. No najlepiej dorżnąć ostatnią polską firmę i kupować chińszczyznę importowaną z zachodu. Porządny Niemiec wspiera własny przemysł, a Polka to by wszedł zachodowi w d... za zagraniczną metkę. A jakie macie gwarancje, że światowa odzież pochodzi z humanitarnych morderstw?
- 2 0
-
2020-02-24 18:57
a ten % od ilu dziesiątek milionów sztuk? (2)
tez umiem w matematykę - cwaniaczki elpepowskie
- 8 18
-
2020-02-25 09:30
przecież nie o to chodzi (1)
SKLEP zapłaci okup ECOszantażystom i będzie git.
- 8 3
-
2020-02-25 19:01
Walczysz o kozy, a większość kosmetyków jest testowana na zwierzętach. Czy sprawdzasz przed zakupem, czy kupujesz bezmyślnie? Wciera im się chemikalia w skórę i diagnozuje jak wielkie stężenie nie powoduje alergii i innych reakcji. Nawet papier toaletowy biały czy kolorowy, zapachowy. Te barwniki i wybielacze oraz zapachy testuje się na zwierzętach. Królik doświadczalny to nie powiedzonko. Zapraszam na YT by zobaczyć m.in. jak cierpią zwierzęta byś się mógł podetrzeć.
- 2 0
-
2020-02-25 10:46
Jasne, przecież tak niewiele tych kóz
było torturowanych... Zaledwie promile...
- 2 3
-
2020-02-24 16:15
bo im nie zapłacili
- 14 4
-
2020-02-24 16:20
Greta ma 17 lat. Dowiedz się Sven na temat
obowiązku szkolnego w Szwecji.
- 19 12
-
2020-02-24 17:02
(5)
a czemu Ty nie zrobisz takiego protestu?
jest dość tematów dla wszystkich zainteresowanych- 4 10
-
2020-02-24 17:28
(4)
Odpowiedz jest prosta. Normalny czlowiek o tej godzinie jest w pracy bo musi zarobic, na rachunki, zycie, wakacje, kredyt na dom/mieszkanie/samochod.
- 29 9
-
2020-02-25 07:28
Normalny człowiek nie żyje na kredyt.
- 6 9
-
2020-02-25 08:57
Innymi słowy typowy g00wnozjad, który dba tylko o to (1)
aby mieć pełen kałdun, sześciopak i coś do ciupciania pod ręką.
Całe szczęście, ze są jeszcze na świecie ludzie odstający od tej "normalności".....- 5 7
-
2020-02-25 10:27
Normalni też nie są
Ci odstajacy...
- 4 1
-
2020-02-25 15:28
Akurat nie, ja pracuję popołudniami
- 0 0
-
2020-02-24 17:04
Trójmiasto się błaźni (1)
Robiąc artykuł o jakiejś grupce gimnazjalistów, którzy nawet nie mają pojęcia przeciwko czemu protestują. zarąbiście ważny problem dla nas, kozy hodowane na wełnę.
- 28 12
-
2020-02-25 19:10
Naoglądali się filmiku, ktoś ich nakręcił i walczą, by skompromitować ostatnią polską firmę. Ciekawe komu na tym zależy. Większość otaczających nas przedmiotów jest stygmowane czyimś cierpieniem i wyzyskiem. Ich telefony montowane prze małe chińskie rączki pakowane w kartoniki sklejane przez małe birmańskie dziewczynki też. Pierwszym ich protestem powinno być pytanie: czy mi to naprawdę jest niezbędne do życia biorąc każdą rzecz do ręki? To są młodzi konsumpcjoniści zakupoholicy, którym mąci się w głowach, by ich rękami załatwić pewne sprawy. A oni się jeszcze oburzają, że zarzuca im się, że są manipulowani.
- 1 0
-
2020-02-24 18:59
a skąd wies, ze nie robią - robioą i to sporo (1)
wpisz sobie w google PETA protest deutschland.
- 8 11
-
2020-02-24 21:33
Ale że co? Viva?
Gdańszczanie z Warszawy tam jeżdżą?
- 6 2
-
2020-02-24 22:25
Nie męczcie jedwabników!!!
Niech Peta Wwf i zieloni zrobią akcję w ochronie jedwabników. Precz z jedwabiem!!!
- 14 3
-
2020-02-25 07:13
(4)
Ciekawe - gdy pokazuje się zabite podczas aborcji dzieci to jest to moralnie złe, to jest straszenie ludzi - gdy pokazuje się męczone zwierzęta to już jest ok. Ot, lewacka dwulicowość.
- 13 6
-
2020-02-25 09:11
Podczas aborcji nie zabija się dzieci! (2)
Nie kłam!
- 2 6
-
2020-02-25 09:39
Nie, dopiero potem umierają w menczarniach na stole przez kilkanaście godzin.
- 2 2
-
2020-02-25 12:43
A kogo się zabija, kozy ???
- 0 1
-
2020-02-25 15:29
dziwnie piszesz, nikt tutaj nie głosi ,,tak" dla aborcji..., o co ci chodzi?
- 0 0
-
2020-02-25 09:42
A teraz megafabryka tesli dostała sądowe pozwolenie na wycinkę drzew przy jakimś parku
- 1 0
-
2020-02-25 11:14
Terror pseudo ekologów wyłudzaczy haraczy
Tak na marginesie chwalenie się nieuctwem i negowanie pro ekologicznej polityki Niemiec to upadek.Niemcy mają unikalną super drogą ale ekologiczną technologię w swoich elektrowniach ,o procencie zielonej ener.w bilansie nie wspominając.Polskie elektr.wegl.to przestarzałe technologie często z lat 70ych
- 0 4
-
2020-02-25 15:24
ZA granicą jest organizowanych dużo więcej protestów niż u nas
- 1 1
-
2020-02-27 12:32
polski burak
polski burak!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2020-02-27 18:20
w artykule wszystko jest wyjasnione, w tym rowniez to dlaczego nie protestuja w niemczech
tylko trzeba czytac ze zrozumieniem:
"Takie stanowisko zostało jesienią ub. r. zostało przekazane organizacji PETA Niemcy, inicjatorowi obecnych akcji bojkotujących markę."- 0 1
-
2020-02-24 15:02
Ciekawe która konkurencyjna firma odzieżowa płaci im za takie akcje??? (12)
- 653 69
-
2020-02-24 15:08
Jest kilka podejrzanych sieciówek. (5)
LPP jest niewygodną konkurencją dla wielu.
- 64 4
-
2020-02-24 15:12
1 procent uzycia kaszmiru w produkcji...jest o co protestować ;D (2)
- 43 5
-
2020-02-24 18:59
przy setkach milionów sztuk ubrań nawet cześci % mają znaczenie
- 4 32
-
2020-02-25 07:00
To nie jest 1%. To zaledwie 7 promili procenta. 7 tysięcznych. reserved nie produkuje chyba aż tyle, żeby te promile miały jakiekolwiek znaczenie.
A inne, zagraniczne marki?- 15 0
-
2020-02-24 16:19
Niemieckie (1)
Oto jest odpowiedź
- 29 1
-
2020-02-24 22:18
HandM CundA
- 5 0
-
2020-02-24 15:12
CROOP (1)
Albo jakiś vice prezes nie dopieszczony przez zarzad
- 8 19
-
2020-02-24 15:18
LOL - Croop to ten sam wlasciciel
- 35 1
-
2020-02-24 15:36
Niemcy jak zwykle (1)
- 24 3
-
2020-02-24 16:07
w kolaboracji (ja zawsze) ze Szwedami
- 12 1
-
2020-02-24 16:57
Pewnie produkująca odzież z syntetyków
Produkcja poliestru powoduje ogromne zanieczyszczenie środowiska, giną miliony zwierząt, ptaków i owadów, no ale kogo to obchodzi...
- 31 0
-
2020-02-28 15:02
Jeśli to na zlecenie to nieudolna akcja bo wszystkie największe marki mają w swoich ofertach kaszmir, więc sami sobie dołek kopią, ale skoro PETA niemiecka w tym macza palce to pewnie na rynku niemieckim Reserved stał się zbyt popularny.
- 0 0
-
2020-02-24 15:04
Jak zawsze podpuszczeni przez konkurencję, nic dziwnego że zagranicznych mark nie atakują (15)
- 490 52
-
2020-02-24 15:04
PETA - jest znana z wyłudzania pieniędzy i szantarzy (5)
- 310 27
-
2020-02-24 15:12
Peta jak WWF - poczytajcie jak to zbierali na rysie i inne zwiezątka.. (1)
- 38 2
-
2020-02-25 20:59
WWF to zbiera na łosia. Z nas też zrobili łosie. Dzieci się wkręciły, na szczęście na rysiu poprzestaliśmy. Tak działa większość fundacji, bo przecież prezes musi jakoś żyć. Z innego źródła wiem jak to działa w branżach pomocy chorym. Od części fundacji pieniądze wpływają rzetelnie, ale pewna religijna fundacja plasowała się na końcu, chyba że katolików mylimy z samarytanami.
- 1 0
-
2020-02-24 16:32
"szantarz" poważnie?
- 5 0
-
2020-02-24 17:17
A także z usypiania i sprzedawania do rzeźni ponad 90% zwierząt
które przejmuje. Całą kasę wydają natomiast na jakieś żenujące akcje typu "celebrytka + czerwona farba", która ma napędzić im jeszcze więcej kasy od infantylnych mazgajów wylewających krokodyle łzy nad memami z kotkiem :)
- 26 1
-
2020-02-24 21:40
Typowe bezinteresowne organizacje walczące o lepsze jutro, oczywiście tam gdzie można zrobić interes ;)
- 7 0
-
2020-02-24 15:10
mark to jest Anthony (4)
- 9 5
-
2020-02-24 15:19
A marek to Aureliusz (3)
- 5 0
-
2020-02-24 15:22
A jak Aureliusz to Augustyn... (2)
- 4 1
-
2020-02-24 15:55
augustin egurola
- 5 1
-
2020-02-24 18:36
Augustyn to Błażej
- 2 0
-
2020-02-24 19:00
g_no wiesz. Atakują, i to słusznie
- 1 7
-
2020-02-25 07:09
Hipokryzja?
Piękni aktywiści a każdy z nich ma byty skórzane, kurtki puchowe. Niektórzy czapki wełniane lub torby skórzane. Ile to istnień cierpiało by mogli protestować w ciepłych ubraniach?
- 8 0
-
2020-02-25 16:35
Wszystkie te manifestacje bym rozgonił to są anty Polacy którzy za 30 srebrników sprzedali by swoją matkę .
- 2 0
-
2020-02-25 19:52
No nie może być tak żeby polska marka sobie dobrze radziła trzeba było coś wykombinować. Szkodami ludzi, którzy nabrali się na dobre intencje tej organizacji.
- 0 0
-
2020-02-24 15:04
Kaszmir to jest koszmar dla zwierząt!!!! Brawo za akcje stop temu, nie ma mojej zgody na to. (35)
I wy się ogarnijcie i przestańcie w końcu kupować rzeczy bezmyślnie z kaszmiru.
- 138 536
-
2020-02-24 15:09
Na złośc PETA specjalnie teraz kupię (11)
- 105 17
-
2020-02-24 15:15
To może na złość przeciwnikom używania broni strzelisz sobie w to, na czym czapkę nosisz? (9)
- 17 83
-
2020-02-24 15:55
nie noszę, ale kupię teraz z kaszmiru :P (4)
- 62 7
-
2020-02-24 16:23
Ja też (3)
Teraz będę kupował naturalne skóry, kaszmir i futro. Do tego diesel powyżej 3 litrów i mam w nosie elektrościemę. Na łby poupadali. Nauczcie Gretę pisać, bo do szkoły nie chodzi.
- 55 8
-
2020-02-24 18:02
(2)
greta sumiennie realizuje program nauczania szkolnego, nie ma i nie miala zadnych zaleglosci, a tak przy okazji, kiedy dokonczysz podstawowke?
- 5 40
-
2020-02-24 18:34
(1)
greta, oficjalnie ma ADHD, a to przecież także szkolna dolegliwość.
- 15 5
-
2020-02-25 22:55
"szkolna dolegliwość" a co to takiego?
- 0 0
-
2020-02-24 16:23
O jaki tolerancyjny eko de.il :)
- 9 5
-
2020-02-25 01:42
Ty czapki nie nosisz bo moze kogos obraża albo welna cierpi jak ja się odczepia od krzaka . dwbilzmow juz wystarczy
- 4 0
-
2020-02-25 09:46
ja czapkę noszę na bakier
mam strzelić sobie w bakier ? nawołujesz do samobójstwa ?
- 2 0
-
2020-02-25 18:08
podżeganie do samobójstwa jest takie lewackie.. i karalne !
- 0 0
-
2020-02-24 18:32
+ 1000 mao
- 1 0
-
2020-02-24 15:09
Kaszmir to tez koszmar dla ludzi. (5)
Też uważam, że Indie i Pakistan powinny dojść do porozumienia i zamknąć ten długoletni konflikt zbrojny.
A co do protestujących? Śmiech na sali, krzykacze do wynajęcia. Pewnie myślą, że protestują w szlachetnej sprawie, a tak naprawdę ktoś parę stopni wyzej w organizacji zagrnął ładną sumkę.- 85 6
-
2020-02-24 16:31
(3)
Pamiętam jak w latach 80 tych ludzie trafiali do sekt i tam byli manipulowani. Patrząc dzisiaj na świat to sekta sektę sektą pogania. Jak to dobrze, żyć od wszystkiego z dala w swoim osobistym wyciszeniu. Ja swój świat lepię z innej gliny i cieszę się życiem :)
- 35 1
-
2020-02-24 18:04
(2)
w ktorej sekcie sie "wyciszasz"
- 5 6
-
2020-02-25 07:32
(1)
Żyję sam dla siebie i mam własne idee, ale wątpię, że to zrozumiesz.
- 4 3
-
2020-02-25 22:57
a ja wapie czy ty sam siebie rozumiesz
- 0 0
-
2020-02-24 18:29
Kwestia czasu.
Na razie poważnego konfliktu zbrojnego nie ma. Będzie, jak odpalą nawzajem atomówki. A, to, że odpalą to pewne na 100%.
- 0 5
-
2020-02-24 15:53
ooo... to Reserved robi sweterki z kaszmirem? a ja przepłacałem w Tommy... dzięki!
- 58 0
-
2020-02-24 16:11
A ja uwielbiam kaszmir i jeśli ciuchy mają w swoim składzie kaszmir to jest to tylko plus dla mnie :)
- 62 3
-
2020-02-24 16:18
Precz z wełną naturalną, tylko plastik liczy się!
- 14 8
-
2020-02-24 16:38
Powiedz kozom, że nie ma Twojej zgody.. (1)
lub wyślij im bezpłatnego sms -a do Cosa City
- 11 0
-
2020-02-24 22:37
Do cosa nostry
- 0 0
-
2020-02-24 18:27
Te sweterki nie są dla plebsu z PiS +500
- 4 4
-
2020-02-24 21:45
Bezmyślnie?
O, przepraszam. Kupując swój sweterek za 4 stówki, bardzo dokładnie przemyślałam ten wydatek. A sweterek prześliczny: cieplutki i mięciutki. Drugi kupiłam już na pewnym portalu azjatyckim...
- 10 0
-
2020-02-24 22:14
Kaszmir (2)
Kaszmir to materiał naturalny i o wiele bardziej ekologiczny od tych wszystkich milionów poliestrów w każdej sieciówce. Za chwilę będą jęczeć że wełna też jest niedobra bo owce się stresują. Ludzie ogarnijcie się i nie dajcie sobą manipulować.
- 28 3
-
2020-02-25 04:42
Popieram w 100 % (1)
- 8 2