- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (126 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (226 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (70 opinii)
Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Ministerialni urzędnicy mają plan "B" na wypadek, gdyby budowa 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej nie mogła zostać sfinansowana ze środków unijnych. Droga miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Co prawda Naczelny Sąd Administracyjny uchylił niekorzystny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale nakazał ponowne zbadanie sprawy. To oznacza kolejne miesiące bez decyzji środowiskowej i możliwe dalsze odwołania stron od nowego wyroku WSA. Najbliższe posiedzenie sądu wyznaczono na 13 lutego.
Ministerstwo: i tak zbudujemy Obwodnicę Metropolitalną
W miniony piątek Pomorze odwiedził zastępca ministra infrastruktury - Kazimierz Smoliński, który zapowiedział, że resort nie wycofuje się z planów budowy Obwodnicy Metropolitalnej.
- Mamy analizy, które pokazują, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej mogłaby zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Grunt pod inwestycje zapewniłoby państwo, a jej wykonanie prywatny inwestor ze swoich środków - tłumaczy Smoliński. - Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, ale korzystaliby z niej wszyscy kierowcy.
2 mld zł to prawie 250 mln ciężarówek
Na budowę 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej potrzeba ok. 2 mld zł. Przy założeniu, że opłata za przejechanie jednego kilometra ciężarówką wyposażoną w silnik klasy Euro 5 wynosi 0,27 zł, koszt jej powstania zwróciłby się po skorzystaniu z całej OMT 247 mln ciężarówek. A zajmie to ok. 30 lat, pod warunkiem, że każdego dnia Obwodnicą Metropolitalną przejedzie 22,5 tys. pojazdów ciężarowych.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorskim odcinkiem autostrady A1 pojechało prawie 20 mln aut.
Bez powstania OMT nie ma szans na rozbudowę istniejącej obwodnicy.
- Na pewno w pierwszej kolejności nie będziemy poszerzać Obwodnicy Trójmiasta. Do przebudowy oprócz głównej jezdni są też węzły. Przebudowa tych ostatnich wiązałaby się z dużymi perturbacjami w ruchu, co zresztą wiązałoby się z ogromnym paraliżem - mówi Smoliński.
Miejsca
Opinie (298) 6 zablokowanych
-
2018-01-23 09:03
precz z OMT!
Dość rozjeżdżania Kaszub, dość suburbanizacji, dość maskary terenowej. Trójmiasto, ratujmy się
- 8 14
-
2018-01-23 08:48
Plan"b"
Takiego to oni nie mają na żadną z ważnych dróg na pomorzu. Fajnie mi się ogląda pokazywane bez przerwy na portalu te obrazki
- 6 0
-
2018-01-23 08:41
Tyle lat planowania i nic, pieniadze przekierowane gdzies indziej...
Obwodnica zakorkowana, kierunek na kaszuby stoi, obojętnie jaki to dzien tygodnia... Podejrzewam ze taka sytuacja wstrzymuje inwestycje roznego rodzaju i odstrasza firmy do inwestowania w nasz region. Dobra infrastruktura to magnes dla inwestycji co za tym idzie wiecej pracy i lepsze wynagrodzenia. To jest nie do pomyslenia ze pare podmiotow sie nie zgadza i psuje dobro dla ogolu.
- 21 3
-
2018-01-23 08:40
Zbudować to sobie może, ale kto uwierzy, że PiS zawrze chociaż jedną taką umowę, jeśli na potęgę wszystko upaństwawia?!
PiS i partnerstwo publiczno prywatne to jak diabeł i święcona woda....
- 16 4
-
2018-01-23 08:28
OPAT. Kiedy wreszcie?
- 13 4
-
2018-01-23 08:27
Cały PiS: najpierw skreśla Obwodnicę z listy POiŚ, a potem mami jakimś partnerstwem! Kto uwierzy, że PiS stworzy choć jedno
Bujać, panie Smoliński, to my a nie nas....
- 16 8
-
2018-01-23 08:24
konieczna droga
jest to konieczna droga dla tej części Pomorza- przez egoizm pięciu "mądrych inaczej"- którzy zaskrzyli decyzję - cierpi cały region;
Pomorze to zapomniana część POlski- ani A, ani >, ani C - nie mamy ani posłów, ani senatorów- nikt o nasze sprawy nie walczy- może gdybyśmy przestali płacić podatki ktoś by zauważył, ze nas nie ma - bo Pomorze nie istnieje w myśleniu o Polsce- mamy za słabych reprezentantów- nie mają siły przebicia ani pewnie przekonania, POMorze to martwa część POlski do drogi to żyły i tętnice dla gospodarki...- 15 9
-
2018-01-23 08:15
o to w tym chodzi właśnie, żeby tak później było.
- 8 0
-
2018-01-23 08:12
Smoliński wszystko powie... (1)
Smolińskiego wywalają z Warszawy, więc planuje sobie wskoczyć na prezydenta Gdańska. W związku z tym wszystko powie żeby zaistnieć. W Tczewie obiecał 1000 mieszkań. Zaczyna się przedwyborcze lanie wody....
- 23 3
-
2018-01-23 08:14
dokładnie tak
- 3 0
-
2018-01-23 07:37
po nazwiskach kto zablokował budowę obwodnicy (1)
a nie jakieś dziwolągi, że pięć podmiotów zaskarżyło
- 17 11
-
2018-01-23 08:12
No i jest...
Dokładnie to napisali:
Genowefa Zasada, Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka, Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer...
Górale tak blokowali budowę "zakopianki" to i kaszubi muszą .... ( a właściwie to nie górale tylko jakieś podstawione osoby bo jak się pytałem to oni byli za budową i nie znali tych co protestują )- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.