- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (58 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (565 opinii)
- 3 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (37 opinii)
- 4 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (62 opinie)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (570 opinii)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (24 opinie)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.
Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.
To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.
Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.
- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".
- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną i Łąkową oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości Targu Maślanego , Wyspy Spichrzów i Dolnego Miasta .
Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.
Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową .
Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników . Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania .
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną , przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.
Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa . Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.
Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiej powstaną brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej i przy Bramie Żuławskiej . Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.
Opinie (297) 10 zablokowanych
-
2017-01-09 13:46
Zwolnić twórcę tego projektu
Nigdy nie widziałem tak ułomnego architekta, który działa na niekorzyść całego miasta...
- 25 16
-
2017-01-09 13:46
Głupota i debilizm!!!!! Zwężają drogę???
- 23 14
-
2017-01-09 14:04
Czas najwyższy zintegrować Główne Miasto i Przedmieście!!! (1)
Czy tak trudno zrobić choćby teraz przejścia nadziemne?
To po pierwsze, a po drugie - najlepiej zamienić ulicę Podwale Przedmiejskie na deptak, dość smogu przez środek Śródmieścia. To byłaby piękna aleja spacerowa dla całych rodzin i turystów.- 11 16
-
2017-01-09 15:32
Tak trudno. Pamiętaj że są tam tory to raz. Dwa będzie potrzebna sygnalizacja
- 0 2
-
2017-01-09 14:12
(1)
W takim razie zlikwidujcie "tymczasowy" parking na ul. Długie Ogrody i wyremontujcie ul. Łąkową !!!
- 5 1
-
2017-01-09 14:21
Tymczasowy od wizyty papieża .Czas stanął w miejscu !
- 2 0
-
2017-01-09 14:27
Uwazam, ze
powinni zmnijeszyc liczbe pasow do minimum na awszystkich drogach w srodmiesciu. Po co jezdzic do Srodmiescia pomyslcie Panstwo przez chwile:
1. Osowa ma piekne centrum bliskosc lasow i wiele innych walorow.
2. Morena rowniez niezle, a moze nawet lepiej
3. Kokoszki ciagle sie rozbudowuje, blisko lotnisko, ludzie sa b. zainteresowani tamtymi terenami.
4. o Baninie nie mowie, bo to juz zdaje sie poza gmina, ale wszyscy wiedza, ze jest niezwykle perspektywiczne
5. Ujescisko, wszedzie blisko, centra, sciezki las
6. Orunia Gorna calkowicie samowystarczalna z uwagi na stosunkowo mlodych ludzi
7. Orunia Dolan troche gorzej, ale to sie zmienia
7. Wrzeszcz finansowa sotlica Gdanska, po co sie stamtad ruszac.
stawiam teze, ze ludzie jezdza do Srodmiescia tylko z powodu jakiego przyzwyczajenia. Dodam zlego przyzwyczajenia. Czyli wszystko to sie odzwyczaic.- 5 8
-
2017-01-09 14:27
(3)
Droga się odkorkowała więc co? Zabierzmy jeden pas, dodajmy skrzyżowania i znowu będą korki. Brawo urzędasy.
- 20 11
-
2017-01-09 14:54
Ktoś ma problemy z myśleniem perspektywicznym (2)
Wszędzie gdzie się da jezdnie poszerzają tylko u nas na odwrót.Tunel pod Wiłą nieco rozładował korki w śródmieściu,ale niech decydenci przejadą się w godzinach szczytu Zieloną Drogą Skrzyżowanie z Haller i dalej w stronę Przymorza, zakorkowana.A samochodów nie będzie mniej. Ja osobiście zrezygnowałam z jazdy tunelem ,tracę w korkach.
- 3 6
-
2017-01-09 17:31
(1)
Tyle że przymorze ma takie przejścia i skrzyżowania jak chcą zrobić w centrum. Czyli dostosowane do dojazdu do osiedla, a nie do przejęcia roli arterii wjazdowych.
- 1 1
-
2017-01-09 19:41
I Przymorze ma korki przez te światła co kawałek.
- 1 1
-
2017-01-09 15:00
Nowe...
Nowa Politechniczna, Nowa Jabłoniowa, Nowa Bulońska, Nowa Jabłoniowa, Nowa Świętokrzyska napiszcie jak się sprawy w.w. mają
- 7 1
-
2017-01-09 15:00
Idiotyzm.
Czyżby miasto nie miało pilniejszych potrzeb? Marnowanie pieniędzy. Oj, będą korki. .
- 11 11
-
2017-01-09 15:11
ktos tu zkretyniał
Po co skrzyżowania naziemne? Po co przejścia naziemne?
Prz takim ruchu to niejedna osoba straci życie przez takie pomysły a po co?
W wielkich miastach schodzi się pod ziemie z ruchem aut w centrach (daleko nie trzeba szukać - Praga), natomiast po co tworzyć wąskie gardła, podejrzewam że przyniesie to zdecydowanie więcej szkody niż pożytku bynajmniej na tym etapie rozwoju miasta (forum gdanisk niebawem ruszy) i wtedy się okaże ze trzeba powrócić do starego rozwiązania?? Normalnie jak z gimnazjami.- 13 11
-
2017-01-09 15:35
Czy ta ulica będzie objęta strefą 30 plus. No raczej powinna.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.