- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (30 opinii)
- 2 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (105 opinii)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (254 opinie)
- 4 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (74 opinie)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (325 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.
Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.
To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.
Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.
- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".
- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną i Łąkową oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości Targu Maślanego , Wyspy Spichrzów i Dolnego Miasta .
Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.
Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową .
Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników . Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania .
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną , przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.
Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa . Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.
Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiej powstaną brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej i przy Bramie Żuławskiej . Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.
Opinie (297) 10 zablokowanych
-
2017-01-09 11:31
Pewnie na mieszkania dla Budynia (10)
Nie żebym się czepiał czy coś, ale może nie ma środków po trzeba kupić kolejne mieszkania dla siebnie i rodziny? Zostawiam to jako hipotezę i pytanie otwarte.
- 72 141
-
2017-01-10 08:13
....
Czepiasz sie facet , czepiasz , czepiasz .
- 0 1
-
2017-01-09 13:00
Kto to jest ten Budyń ? (2)
może ktoś mi wyjaśnić
- 2 7
-
2017-01-09 20:10
a. du*a
- 2 2
-
2017-01-09 15:41
Brat Kiśla.
- 8 0
-
2017-01-09 12:02
(2)
Wszyscy gdańszczanie dziekują Ci za ten wkład w dorobek intelektualny naszego miasta.
- 29 10
-
2017-01-09 12:13
dojna zmiana (1)
znowu ten platny pisowski troll.
- 24 11
-
2017-01-09 15:37
lepsze to niż płatni zdrajcy PO
- 9 16
-
2017-01-09 13:18
(1)
A może zadajesz takie pytanie bo sam kradniesz? Zostawiam to jako hipotezę i pytanie otwarte.
- 10 9
-
2017-01-09 13:42
uderz w stół.....
Koleś nic o złodziejstwie nie pisał tylko o środkach na kolejne mieszkania......Czyżbyś coś więcej wiedział ?
- 9 7
-
2017-01-09 12:22
Nie. To ma być kiełbasą wyborczą.
- 5 9
-
2017-01-10 07:43
Samo zwężanie Podwala jest idiotyczne
Bez kompleksowego planu przebudowy i rewitalizacji okolicy to kompletnie bez sensu.
Efekt będzie wręcz odwrotny od zamierzonego. Będzie nadal pusto, pojawi się tylko korek 24h 7 dni w tygodniu.
I nadal nikt tam nie będzie chciał przebywać.
Jakoś w Paryżu na Champs Elysee nikomu nie przyszło do głowy "zwężać" i jest tam cała masa turystów.
U nas jak zwykle - dorwało się paru idiotów, którzy coś przeczytali w necie i zobaczyli parę obrazków i od razu mają się za "urbanistów".
Sorry, ale ten cały FRAG to kompletne oszołomy.- 4 2
-
2017-01-10 06:36
Żart jakiś ponury, rojenia ekoidiotów!
To jest jakiś ponury żart! Każde kolizyjne skrzyżowanie, to potencjalna śmierć, mało tego tam jeżdżą również tramwaje! Likwidować tunele i ograniczać przepustowość na rzecz wyimaginowanej wizji połączenia dzielnic!? Gdyby w rejonach Dolnego Miasta były atrakcje, to tunele w niczym by nie przeszkadzały! Dość ekoterroru w mieście! Horrendalne korki i śmierć na przejściach dla pieszych, a każda śmierć obciąży tych ekoszaleńców!!!
- 9 2
-
2017-01-09 12:43
(5)
Z tym zwęźeniem to nie jestem przekonany do końca. Ruch mimo wszystko jest duży, szczególnie od strony Lotosu. Zachowałbym trzy pasy w stronę Okopowej, tym bardziej, źe ten trzeci to Buspas.
- 27 7
-
2017-01-09 12:49
ruch zawsze będzie tam duży. (3)
Po to się zwęża żeby zniechęcić tych co nie muszą żeby się tam nie pchali.
Większość ruchu to tranzyt.
Do tranzytu masz obwodnice, a że nią dalej to wszyscy walą przez miasto.- 6 3
-
2017-01-09 12:53
(2)
Mieszkańcy tzw. górnego tarasu jak również Siedlec,Orunii nie będą jechać tunelem do pracy w porcie,rafinerii i.t.d.Podwale Przedmiejskie nie jest tylko drogą tranzytową!
- 5 3
-
2017-01-09 13:53
nie jest tylko tranzytową, ale głownie do tego obecnie służy. (1)
- 4 1
-
2017-01-10 01:50
Chłopaka też nie jest tranzytową trasą, ani Obrońców, ani Kołobrzeska... A miasto milionowymi inwestycjami wpycha tam ruch.
- 0 0
-
2017-01-09 14:01
Czytanie obrazków ze zrozumieniem boli? Jak wół jest napisane "3 pasy w kierunku centrum". Mam tylko nadzieję, że usprawni się prawoskręt, aby autobusy nie stały w tym samym korku, co osobowe.
- 3 0
-
2017-01-09 12:07
Niepoważne!!! (5)
Zwężenie ulicy do 2 pasów i wprowadzenie przejść naziemnych to niepoważny pomysł!!! Na jakiej podstawie została wydana taka decyzja? Mimo otwarcia tunelu tworzą się tam dalej duze korki zwłaszcza w godzinach szczytu i powrót lub dojazd do pracy wielu osób oraz mieszkańców jeszcze bardziej się wydłuży!!! W innych miastach poszerza sie drogi by polepszyć przepustowość a nie zwężą i wprowadza skrzyżowania!!!!
- 56 33
-
2017-01-09 13:59
(3)
Rusz obie swoje szare komórki i pomyśl, dlaczego tworzą się tam korki. Właśnie dzięki brakowi świateł wszystkie auta dojeżdżają do Okopowej na raz. Budowa przejść korków nie wydłuży, ani nie skróci. Jedynie zmniejszenie liczby aut może coś dać.
- 4 4
-
2017-01-09 15:35
jakie zmniejszenie liczby aut? (2)
jak zrobisz przejścia naziemne to zmniejszy sie w efekcie liczba aut? gratuluje logiki.
- 5 1
-
2017-01-09 22:10
tak. zmniejszy się ich liczba. (1)
trasa będzie mniej atrakcyjna dla tranzytu.
Tranzyt w takim przypadku wybierze obwodnice.
W samym mieście będzie mniej aut.
Co, świat się ci zawalił, ze to takie proste?- 2 0
-
2017-01-10 01:48
Grunwaldzka przy akademii medycznej to kilkadziesiąt tysięcy aut na dobę w obie strony. Chcesz je w tym miejscu teleportować?
- 0 0
-
2017-01-09 12:45
na szczescie to tylko twoja opinia
to nie droga do tranzytu tylko miejska. Masz południową obwodnice to sobie tam jeździj.
- 7 8
-
2017-01-09 12:02
przejście naziemne tam, gdzie już jest tunel? (6)
napewno wszyscy zdrowi?
- 55 26
-
2017-01-09 16:51
. (1)
Widać, że nie masz żadnego pojęcia o urbanistyce i życiu miasta, przejścia podziemne to najgorsze co może być
- 5 3
-
2017-01-10 01:45
Najgorsze co może być to pseudo-ekspert. A jak dostanie możliwość decydowania, to dopiero dziadostwo.
- 1 1
-
2017-01-09 12:41
co w tym dziwnego? takie rozwiązanie jest popularne. (2)
Na przymorzu obok rynku masz tunel i obok przejście.
Z tunelu mało kto korzysta, ale jak się komuś chce (szcz*ć) to tunel jest .- 8 3
-
2017-01-10 01:43
Ten tunel był porażką od początku. Ktoś miał film, żeby zrobić promenadę z dworca w oliwie do morza. Nic z tego nie wyszło. A może chodziło o schron? Tunel jest do nikąd, nie ma z niego wyjścia na przystanek, a nie bardzo jest po co nim przechodzić. Rynek był czynny dwa razy na tydzień, więc to też nie to. Ale uznanie tego tunelu jako dowodu na brak przydatności tuneli wogóle jest błędem logicznym.
- 0 0
-
2017-01-10 01:36
To niech skasują przejścia na zaspie. Czekam z niecierpliwością.
- 1 0
-
2017-01-09 12:09
Dokładnie, upadli na głowę, powinni zlikwidować podziemne.
- 14 13
-
2017-01-10 01:01
Ty
Tylko nie zapomnijcie tych przejść ufortyfikowac progami i wysepkami. To jest bardzo potrzebne szczególnie zimą. Pługi podnoszą tam lemiesz aby przejechać. Dzięki temu piesi chodzą w błocie posniegowym po kolana. By żyło się lepiej
- 5 2
-
2017-01-09 19:19
Jakiś kretyn wymyślił (4)
Że jeżeli zmniejszy się przepustowość podwala i wrzuci pasy dla przechodniów to ludzie będą spacerować z głównego miasta do dolnego...Idioto, który pozwoliłeś na tą inwestycję! To nic nie da i dalej będziesz miał odciętą jedną część śródmieścia od drugiego bo to że przez centrum biegnie 3-pasmowa droga nie jest powodem tego, że na dolnym mieście psy d*pami szczekają.
- 12 6
-
2017-01-09 22:04
dlaczego kretynie wyzywasz od tych kim sam jestes !!
- 0 0
-
2017-01-09 19:36
Na Wałową, Groblę Angielską, czy Długie Ogrody też nikt nie chodzi, a tuneli żadnych nie ma. (1)
- 3 1
-
2017-01-09 21:45
a co masz na wałowej? co masz na długich ogrodach?
po co tam chodzić? Nie porównuj tego do dolnego miasta.- 0 2
-
2017-01-09 21:41
a właśnie że jest ta droga głównym powodem.
dla mnie te podwale przez długi czas było granicą wypraw rowerowych.
Nie było jak tam się przedostać wiec zawsze sobie odpuszczałem.
zwężać i robić przejścia jak najszybciej. Okolica sporo zyska.- 1 2
-
2017-01-09 21:48
(1)
Zajęli by się prędzej drogą zieloną i czarnym dworem bo fakt jedno miejsce odkorkowali ale zakorkowali drugie. Problem z jednego miejsca zamieciony w inne
- 6 1
-
2017-01-09 22:03
cymbale jeden niema i niebedzie autostrady nad morzem niepozwolą nania mieszkancy
- 0 2
-
2017-01-09 22:01
Pytanie sie buraków przyspawanych do blachosmrodów czy chce przejsc naziemnych to głupota ,wiadomo co odpowiedzą!
Budowa przejść naziemnych to konieczność !!Wiedzą to wszyscy bo epoka zacofania od PRLu juz dawno sie skonczyła do tunelów to sie wprowadza komunikacje a nie ludzi !!
- 2 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.