• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.

Michał Brancewicz
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebudowa Podwala Przedmiejskiego będzie polegała m.in. na zwężeniu jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów.
  • Na węźle Unii Europejskiej powstanie naziemne przejście dla pieszych.
  • W ramach przebudowy Podwala Przedmiejskiego powstanie nowe skrzyżowanie z przejściem naziemnym na wysokości ul. Łąkowej.
  • Nowe skrzyżowanie wybudowane zostanie także na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego:

Podwale Przedmiejskie nie jest już tak ważną drogą, stanowiącą główny wjazd do Gdańska od strony wschodniej, jaką była jeszcze kilka lat temu. Wszystko za sprawą otwarcia w zeszłym roku tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska oraz wcześniejszego oddania do użytku Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie GdańskaTrasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. To nimi dostają się dziś do Gdańska kierowcy, jadący od strony Elbląga i Warszawy.

To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.

Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.

- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".

- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.

Takie zmiany czekają nas na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku. Takie zmiany czekają nas na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną zobacz na mapie GdańskaŁąkową zobacz na mapie Gdańska oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości Targu Maślanego zobacz na mapie Gdańska, Wyspy Spichrzów zobacz na mapie GdańskaDolnego Miasta zobacz na mapie Gdańska.

Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.

Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.

Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników zobacz na mapie Gdańska. Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania zobacz na mapie Gdańska.

Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.

Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa zobacz na mapie Gdańska. Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.

Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiejzobacz na mapie Gdańska powstaną brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańskaprzy Bramie Żuławskiej zobacz na mapie Gdańska. Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.

Opinie (297) 10 zablokowanych

  • Celem urzędu miasta jest wepchnięcie ruchu na przymorze, gdzie, jak wiedzą liberałowie, mieszka plebs utrzymywany przez 500+. Centrum Gdańska jest dla turystów i nadzwyczajnej kasty, takiej jak budyń i lepszej. Ludzie, jak tej bandy się nie pogoni, to w tym mieście nie da się normalnemu człowiekowi ani żyć, ani pracować.

    • 3 3

  • Genialne!!!

    Zwezaja droge w takich czasach!!!! Co za tluki !!! Wszystkie drogi i ulice powinny byc szersze . Juz nie ze wzgledu na ilisc ale i na rosnace rozmiary aut a oni zwezaja!!

    • 12 9

  • na tak

    Jezus dał maszyny smog to amok

    -@

    • 0 0

  • "Podwale Przedmiejskie nie jest już tak ważną drogą, stanowiącą główny wjazd" (tekst powyżej) (3)

    To dlaczego codziennie stoimy w korkach na Podwalu Przedmiejskim? Za kilka miesięcy otworzą nowy parking, przy Forum Radunia na 1100 samochodów. Czy zwężenie dróg dojazdowych/wyjazdowych do nowego centrum handlowego i wpuszczenie pieszych na ulice to dobry pomysł?

    • 15 1

    • (2)

      Przestań pisiorze robić na złość magistratowi stojąc w korku.

      • 1 3

      • nie obrażaj mnie osiołku... (1)

        • 2 0

        • trudniej wyczuwasz ironię niż kot prezesa

          • 0 2

  • Budyń wyniesie się ne wczesną emeryturę w ciepłe rejony świata, a pro-POwscy mieszkańcy zostaną jak kodziarze po Matim.

    • 3 3

  • OSOWA i Spacerowa , urwa ile lat jeszcze mamy czekać (2)

    Plany poszerzenia tej ulicy są od lat 70tych !!!

    • 5 1

    • Budyń zbuduje wam tunel. Nie wierzycie?

      • 0 2

    • spoko

      idąc obecnym tokiem rozumowania zwężą ją i zrobią jednokierunkową

      • 0 0

  • "Panie Janie, prezydent poprawi warunki życia na Pana osiedlu!".
    "Ja się nie boję, ja mam raka!"

    • 1 0

  • "Zanwcy" z FRAGU (8)

    Powtarzają te same bzdury już tyle lat i są tak odporni na kontrargumenty, że to po prostu istny beton zacietrzewienia.
    Nawet jak im pokarzesz zdjęcia zakorkowanego Podwala, to nadal będą twierdzić, że żadnych korków nie ma bo Obwodnica Południowa, bo Tunel pod Wisłą, bo blablabla.....
    A miasto zaraz się udusi, bo mamy w Gdańsku kilka dróg na krzyż, które na dobrą sprawę można policzyć na palcach JEDNEJ ręki....
    Grunwaldzka, Armii Krajowej, Słowackiego, Obwodnicę... no i to tyle w temacie normalnych dróg. Bo reszta to zwykłe osiedlówki.

    • 14 6

    • taa, Sucharskiego, Tunel, Chłopska, Potokowa, Havla (5)

      żeby wymienić tylko pierwsze z brzegu,

      A jedyne co się dusi, to mieszkańcy miasta od spalin wiekowych diesli, którymi wioski musza do miasta zjezdżać, bo przecież pociągiem czy PKM to wstyd i hańba

      • 6 3

      • masz obsesje, wiesz? (4)

        z tymi wioskami i rzekomym zalewem obcych.
        To sami mieszkańcy Gdańska generują 99% ruchu. To oni odprowadzają podatki i oni mają prawo oczekiwać normalnego rozwoju miasta, a nie szykanowania i coraz to nowych obciążeń i utrudnień.
        Poza tym ludzie liczą pieniądze i czas. Wbrew pozorom.
        I gdyby komunikacja miejska była taka wspaniała i była prawdziwą alternatywą (jak w normalnych miastach na Zachodzie) to by z niej korzystali.
        Spróbuj np. skorzystać z komunikacji przemieszczając się między dzielnicami Gdańska i nie strać połowy dnia. Życzę powodzenia.

        • 2 2

        • Anka nie wierzę że takie debilizmy można napisać (3)

          rozwój przez rozbudowę miejskich autostrad? Hahahaha a portret Putina czasem na ścianie w domu nie wisi?

          • 3 3

          • Acha, OK (2)

            Putin, autostrada w Gdańsku, ... OK
            A tak w ogóle, chociaż reszta rodziny pozostaje zdrowa?

            • 2 1

            • kobieta nie zrozumiała. (1)

              Jak nie wiesz o co chodzi z tym putinem to pojedz sobie do Moskwy.
              Tam praktycznie nie ma przejść(same tunele dla pieszych), większość ulic to przynajmniej po 3 pasy w każdą stronę, ogromne skrzyżowania (galeria by się zmieściła) brak infrastruktury rowerowej jakiejkolwiek i co najlepsze..... Moskwa jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast na świecie...... rozumiesz teraz?

              • 1 1

              • sam nie rozumiesz chłopcze

                Jakiś debil twierdzi, że mamy autostrady w mieście. To znaczy, że w życiu nie widział autostrady.
                No i oczywiście w życiu nie był w Moskwie, bo tam jest o niebo gorzej niż w Gdańsku.
                I porównywanie Gdańska do Moskwy jest po prostu obraźliwe.

                • 0 1

    • Dokładnie kolego. FRAG to malolaty (1)

      które poza Gdańsk świata nie widziały. Madryt, Balcerona, Berlin to miasta poszatkowane wielkimi alejami i wszędzie są ludzie i przechodnie. Drogi w mieście to nie problem wiochy w Gdańsku.

      • 2 6

      • akurat

        tak się dobrze składa , że znam i Madryt i Barcelonę. Zarówno w jednym jak i w drugim mieście centrum jest przede wszystkim dla pieszych. Centrum Madrytu to Puerta del Sol i Plaza Mayor. Tylko ruch pieszych. Wjazd samochodów - ograniczony i tylko na wyznaczone parkingi podziemne oczywiście płatne. Główna arteria komunikacyjna Madrytu - przelotowa pod ziemią. W Barcelonie z kolei mnóstwo alej miejskich z drzewami i przejściami naziemnymi. Brak praktycznie przejść podziemnych. Dużo alej jednokierunkowych. Jeżdżenie samochodem po Barcelonie to prawdziwa łamigłówka jak chcesz się dostać gdzie zamierzasz.

        • 0 0

  • Ciekawe jakimi racjonalnymi przesłankami kierują się urzędnicy, przecież ta droga

    już jest nieprzejezdna, to będzie miś na miarę swoich .czasów

    • 4 1

  • Słyszycie ten huk? (1)

    to właścicielom rejestracji GDA i NE kamień z serca spadł.
    Na stopę

    • 5 3

    • Zbuduj mur

      Otocz swój blok zasiekami i postaw budki strażnicze, żeby obcy nie przyjeżdżali (obcy to znaczy wszyscy oprócz ziomali z twojej dzielni) i wprowadź pozwolenia na wyjazd w oparciu o pisemne podanie z załącznikiem i zdjęciem.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane