- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (430 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (165 opinii)
- 3 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (199 opinii)
- 4 Życie w realu sterowane przez internet (51 opinii)
- 5 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (179 opinii)
- 6 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (716 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.
Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.
Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.
- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".
- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.
Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (297) 10 zablokowanych
-
2017-01-09 19:19
Jakiś kretyn wymyślił (4)
Że jeżeli zmniejszy się przepustowość podwala i wrzuci pasy dla przechodniów to ludzie będą spacerować z głównego miasta do dolnego...Idioto, który pozwoliłeś na tą inwestycję! To nic nie da i dalej będziesz miał odciętą jedną część śródmieścia od drugiego bo to że przez centrum biegnie 3-pasmowa droga nie jest powodem tego, że na dolnym mieście psy d*pami szczekają.
- 12 6
-
2017-01-09 19:36
Na Wałową, Groblę Angielską, czy Długie Ogrody też nikt nie chodzi, a tuneli żadnych nie ma. (1)
- 3 1
-
2017-01-09 21:45
a co masz na wałowej? co masz na długich ogrodach?
po co tam chodzić? Nie porównuj tego do dolnego miasta.- 0 2
-
2017-01-09 21:41
a właśnie że jest ta droga głównym powodem.
dla mnie te podwale przez długi czas było granicą wypraw rowerowych.
Nie było jak tam się przedostać wiec zawsze sobie odpuszczałem.
zwężać i robić przejścia jak najszybciej. Okolica sporo zyska.- 1 2
-
2017-01-09 22:04
dlaczego kretynie wyzywasz od tych kim sam jestes !!
- 0 0
-
2017-01-09 19:23
Zastanawiam się...
.... po co ludzie mają chodzić na Dolne Miasto, skoro tam nic nie ma?
I co to za wniosek z pupy, że powodem rzekomego "odcięcia" jest Podwale?
Postawcie na Dolnym Mieście jakąś następną galerię typu Bałtycka, to od razu się tam zaroi od gawiedzi ;)- 9 2
-
2017-01-09 19:25
zwężenie do dwóch pasów
i z tego jeden bus pas. Dlatego ,ze od dwóch lat nie było tam korków a powinny być
- 5 1
-
2017-01-09 19:27
zbudować muzeum wojen napoleońskich
za 300 mln zł i teren się "uatrakcyjni" a budyniowi zarobią swoje
- 2 2
-
2017-01-09 19:30
mam dobry pomysł (1)
zabudować obie jezdnie ,żeby powstał tunel a na górze trawka i kwiatki
- 4 0
-
2017-01-09 19:37
ale po co?
nie masz innych problemów, tylko jakieś wydumane?
- 1 2
-
2017-01-09 20:37
Zwężenie drogi (1)
Wszędzie drogi poszerzają , a w Gdańsku zwężają , taka ciekawostka . Najgłupszy pomysł jaki słyszałam .
- 7 5
-
2017-01-09 21:31
gdzie np?
Raczej nie jest to żadne europejskie miasto
- 0 1
-
2017-01-09 20:43
Kiedy do Urzedu Miasta Gdanska bede mogl wiechac na rowerze???
- 1 0
-
2017-01-09 21:10
Standart
Pierw wybudują popatrzą co zrobili i będą kolejne etapy poprawiania i debatowania nad opcjami poprawy co żeby polepszyć bzdura totalna i nie wycierajcie się tym tunelem bo za tunelem też dramaty jest na drodze w godzinach szczytu
- 0 0
-
2017-01-09 21:31
Gangsterka
Przecież chodzi o ułatwienia dla deweloperów budujących w tej okolicy. Tam zresztą nasza władza ma swoje apartamenty i pewnie to też ma wpływ na takkie decyzje. Likwidacja 3 pasa i przejść podziemnych to takie samo działanie jak likwidacja pętli autobusowej na Jana z Kolna. Jak się zrobiło głośno, to ponownie wydano pieniądze ( i to nasze, nie autorów likwidacji pętli!!!) i przywrócono pętlę. Co prawda nie taką jak dawniej, ale przynajmniej kierowcy autobusów będą mieli ludzkie warunki pracy.
FRAG to nie mieszkańcy. Jak się chce robić taką rewolucję, to może by jednak referendum przynajmniej zrobić!- 8 2
-
2017-01-09 21:35
przejścia przez Podwale Przedmiejskie
czy to ma sens bo niebawem trzeba będzie znowu poszerzać . Chciejstwo nic nie zmieni, do rafinerii i innych firm ludzie jadą WZetką z osiedli przy obwodnicy.
I będą znowu korki i jakiś mądry wymyśli żeby poszerzyć!!!!!
Powodzenia w psuciu układu drogowego który dobrze działa ( komu przeszkadza że nie ma korków ?). Może windy przy przejściach podziemnych. Przecież są już w wielu miejscach !!!!!- 5 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.