- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (405 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (278 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (60 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (112 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (327 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną , zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.
- ul. Chmielną,
- ul. Żabi Kruk,
- ul. Łąkową,
- ul. Elbląską
- ul. Okopową.
Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.
Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.
Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.
Dlaczego?
- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego , który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?
- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.
Opinie (139) 1 zablokowana
-
2017-12-18 12:03
A ścieżka rowerowa(wydzielony pas)?Też będzie powstawała etapami? (5)
- 16 4
-
2017-12-18 12:07
Pedałować możesz po chodniku!
- 2 7
-
2017-12-18 12:17
U nas to standard 100m ddr potem nic potem 50m z drugiej strony...... (2)
- 7 2
-
2017-12-18 12:30
ten standard skończył się w 2009 roku (1)
sprawdź, jaki procent ulic miasta ma obecnie obowiązujący limit 30 km/h i spróbuj korzystać z normalnej infrastruktury jezdniowej, nie szukaj wszędzie ddr, nie jest ona potrzebna do jazdy miejskiej.
- 2 0
-
2017-12-18 12:39
tak robię ( rzekłbym że nawet unikam ddr) ale w przypadku centrum jest to problematyczne.
zasadniczo nie ma jak objechać centrum na dzień dzisiejszy.- 4 1
-
2017-12-18 19:08
Proponuję wcale
Faceci w rajtuzach i tak nie korzystają.
- 1 0
-
2017-12-18 12:08
Adamowicz to dobry wójek (1)
To skrzyżowanie można objechać Pszenną, inwestycja pod deweloperów a mieszkańców tam mieszka kilkunastu. Zadziwiająca troska. Czemu nie Okopowa czy Łąkowa lub Elbląska gdzie w dni targowe setki emerytów nie mogą pokonać schodów w tunelu?
- 18 5
-
2017-12-18 13:59
deweloperzy miezkaja w tych miezkaniach tepy pissuarze ????
- 2 1
-
2017-12-18 12:09
Ile milionów (1)
by kosztowały schody ruchome w tych tunelach?
- 15 9
-
2017-12-18 14:23
Ludzie nie potrafia korzystac ze schodów ruchomych. Stoja na nich jak swiete krowy
- 3 1
-
2017-12-18 12:09
Szkoda, że nie całość
Bardzo dobrze, że w ogóle choć kawałek
- 8 8
-
2017-12-18 12:14
I etap zasypianie przejść podziemnych.
II etap zabranie i zaslupkowanie resztę miejsc postojowych.
III etap - zabraknie pieniędzy- 14 5
-
2017-12-18 12:15
ale parking dla urzędników za 23mln będzie? dobrze że na to starczyło pieniedzy (3)
- 22 0
-
2017-12-18 15:45
są priorytety i priorytety (2)
np te brakujące 17 mln to trzeba rocznie wywalić na ECS, żeby było gdzie walczyć o demokrację i gdzie robić konferencje prowadzone z przez Jarka Kuźniara za 7 tys. dziennie. By żyło się lepiej
- 6 2
-
2017-12-18 15:50
słaby przekaz nowgrodzki wybrałeś (1)
- 3 4
-
2017-12-18 16:00
to mój przekaz, nie z Nowogrodzkiej KODziarzu
- 4 4
-
2017-12-18 12:17
Klasyczna lipa typu drmg
Klasycznie drmg liczy że ktoś za darmo będzie budować
- 9 1
-
2017-12-18 12:29
szczur a u nas kiedy jakieś inwestycje???
- 8 1
-
2017-12-18 12:58
zawezic podwale (1)
dosc dzielenia miasta przez drogi.
- 15 11
-
2017-12-18 14:48
to zaorać Podwale, i pozostałe ciągi komunikacyjne,
przecież w Średniowieczu nie było samochodów i ludzie sobie radzili- 1 3
-
2017-12-18 13:07
co da przebudowa "skrzyżowania"? (1)
cała chmielna to istny poligon. Kostka pamiętająca rozbiory, dziury po wahacze, ciemno jak w d****. Piękne apartamentowce, a na dwieście metrów drogi już nie starczyło. Do tego miejsc parkingowych jak na lekarstwo i cała droga zastawiona wzdłuż i wszerz (straż miejska oczywiście nic nie widzi).
- 15 1
-
2017-12-18 14:25
Deweloperzy sa zobowiazani do budowy drogi przy ich dzialce wg prawa. Tylko w gdansku nikt kolegom przeciez nie bedzie zawracal tym glowy
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.