• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

Michał Brancewicz
18 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:

  1. ul. Chmielną,
  2. ul. Żabi Kruk,
  3. ul. Łąkową,
  4. ul. Elbląską
  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

  • A ścieżka rowerowa(wydzielony pas)?Też będzie powstawała etapami? (5)

    • 16 4

    • Pedałować możesz po chodniku!

      • 2 7

    • U nas to standard 100m ddr potem nic potem 50m z drugiej strony...... (2)

      • 7 2

      • ten standard skończył się w 2009 roku (1)

        sprawdź, jaki procent ulic miasta ma obecnie obowiązujący limit 30 km/h i spróbuj korzystać z normalnej infrastruktury jezdniowej, nie szukaj wszędzie ddr, nie jest ona potrzebna do jazdy miejskiej.

        • 2 0

        • tak robię ( rzekłbym że nawet unikam ddr) ale w przypadku centrum jest to problematyczne.
          zasadniczo nie ma jak objechać centrum na dzień dzisiejszy.

          • 4 1

    • Proponuję wcale

      Faceci w rajtuzach i tak nie korzystają.

      • 1 0

  • Adamowicz to dobry wójek (1)

    To skrzyżowanie można objechać Pszenną, inwestycja pod deweloperów a mieszkańców tam mieszka kilkunastu. Zadziwiająca troska. Czemu nie Okopowa czy Łąkowa lub Elbląska gdzie w dni targowe setki emerytów nie mogą pokonać schodów w tunelu?

    • 18 5

    • deweloperzy miezkaja w tych miezkaniach tepy pissuarze ????

      • 2 1

  • Ile milionów (1)

    by kosztowały schody ruchome w tych tunelach?

    • 15 9

    • Ludzie nie potrafia korzystac ze schodów ruchomych. Stoja na nich jak swiete krowy

      • 3 1

  • Szkoda, że nie całość

    Bardzo dobrze, że w ogóle choć kawałek

    • 8 8

  • I etap zasypianie przejść podziemnych.
    II etap zabranie i zaslupkowanie resztę miejsc postojowych.
    III etap - zabraknie pieniędzy

    • 14 5

  • ale parking dla urzędników za 23mln będzie? dobrze że na to starczyło pieniedzy (3)

    • 22 0

    • są priorytety i priorytety (2)

      np te brakujące 17 mln to trzeba rocznie wywalić na ECS, żeby było gdzie walczyć o demokrację i gdzie robić konferencje prowadzone z przez Jarka Kuźniara za 7 tys. dziennie. By żyło się lepiej

      • 6 2

      • słaby przekaz nowgrodzki wybrałeś (1)

        • 3 4

        • to mój przekaz, nie z Nowogrodzkiej KODziarzu

          • 4 4

  • Klasyczna lipa typu drmg

    Klasycznie drmg liczy że ktoś za darmo będzie budować

    • 9 1

  • szczur a u nas kiedy jakieś inwestycje???

    • 8 1

  • zawezic podwale (1)

    dosc dzielenia miasta przez drogi.

    • 15 11

    • to zaorać Podwale, i pozostałe ciągi komunikacyjne,
      przecież w Średniowieczu nie było samochodów i ludzie sobie radzili

      • 1 3

  • co da przebudowa "skrzyżowania"? (1)

    cała chmielna to istny poligon. Kostka pamiętająca rozbiory, dziury po wahacze, ciemno jak w d****. Piękne apartamentowce, a na dwieście metrów drogi już nie starczyło. Do tego miejsc parkingowych jak na lekarstwo i cała droga zastawiona wzdłuż i wszerz (straż miejska oczywiście nic nie widzi).

    • 15 1

    • Deweloperzy sa zobowiazani do budowy drogi przy ich dzialce wg prawa. Tylko w gdansku nikt kolegom przeciez nie bedzie zawracal tym glowy

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane