- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (167 opinii)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (108 opinii)
- 3 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (216 opinii)
- 4 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
- 5 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (460 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
Przebudowa mostu i kanału Na Stępce okazała się za droga
Wygląda na to, że zarośnięte i nieuporządkowane nabrzeże kanału Na Stępce przy Ołowiance pozostanie takie przez kolejne lata. Gdańsk odstępuje bowiem od inwestycji, która mogła pochłonąć nawet 90 mln zł.
W planach była m.in.:
- budowa mariny na 44 jednostki pływające, po przeciwnej stronie hotelowych barek
- przebudowa Mostu Kamieniarskiego stałego na zwodzony
- pogłębienie kanału
- umocnienie brzegów
- modernizacja układu drogowego
- zagospodarowaniem terenu
Rzeczywistość mocno zweryfikowała te wizje. Dlaczego?
- Przebudowa Mostu Kamieniarskiego i pogłębienie kanału Na Stępce okazały się zbyt kosztowne, by zrealizować je w ramach tej edycji prac przy Pętli Żuławskiej - tłumaczy Olimpia Schneider z biura prasowego w gdańskim magistracie.
W ostatnich miesiącach inwestycje związane z przebudową Mostu Kamieniarskiego wraz z pogłębieniem kanału Na Stępce były przedmiotem analizy na etapie ustalania zakresu rzeczowego zadań, które miały szanse na dofinansowanie z ramach przedsięwzięcia pt. "Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej".
Zakres dofinansowania unijnego tego przedsięwzięcia okazał się jednak limitowany, gdyż obejmuje obecnie dwie dodatkowe przystanie: w Górkach Zachodnich oraz w Sobieszewie przy ul. Nadwiślańskiej .
Czytaj też: Pomysły na ożywienie nabrzeży Motławy
- Nie rezygnujemy z wykonania inwestycji przy kanale w późniejszym terminie. Pod koniec tego roku chcemy złożyć wniosku aplikacyjny o dofinansowanie tego przedsięwzięcia - zapowiada Olimpia Schneider.
Dlaczego inwestycje na kanale Na Stępce są tak kosztowne?
Samo wykonanie zwodzenia mostu oszacowano na około 8 mln zł, a miasto zyskało nawet obietnicę od Urzędu Marszałkowskiego, że samorząd województwa dołoży do tej inwestycji.
Jednak zasadniczy jej koszt generowało pogłębianie płytkiego Kanału, po to, by można było tam cokolwiek zacumować. To na dodatek wiązało się kosztownymi badaniami archeologicznymi wydobytej z niego ziemi.
Opinie (150)
-
2018-03-24 20:19
A to ciekawe...
ŻE ZA DROGO!!!!!?
ale przecież to jest bardzo uczęszczane i ważne przejście , na inne bzdety są pieniądze,na kolejną kładkę i koszmary w postaci budujących się galerii tak ale nie na historyczne zakątki Gdańska. DNO!- 14 4
-
2018-03-24 20:21
Lepiej niech zostanie jak jest. Co dla mieszkańca Gdańska dają pływające restauracje czy domy? I tak nas na to nie stać. A tak przynajmniej pływają ptaki, jest cisza i spokój.
- 14 4
-
2018-03-24 21:03
Most a wyżej mieszkania...
...chętny deweloper będzie jeszcze dzisiaj.
- 5 2
-
2018-03-24 21:04
Trzeba odkładać na przyjmowanie
tzw "syryjskich uchodźców", którzy są z....Nigerii i Pakistanu....
- 6 5
-
2018-03-24 21:09
Jak to, nie da się wyrżnąć zieleni i zalać betonem?? Coś żywego miałoby się ostać w centrum zasyfionego, zasmrodzonego Gdańska?
- 13 5
-
2018-03-24 21:12
Więcej zieleni na lądzie i szuwarów w kanałach!
Przecież w Gdańsku nie da się oddychać i rośliny są potrzebne!
- 9 5
-
2018-03-24 21:23
Co za retardy tu piszą?
Kanał Na Stępce od strony filharmonii ma piękne zielone nabrzeże, gdzie gniazduje mnóstwo ptaków a przez kilka wiosen nawet łabędzie. Tam jest pięknie i to ostatni kawałek zieleni nad wodą w tej okolicy. Czy wy ślepi jesteście pisząc o chaszczach, czy niedorozwinięci?
- 16 2
-
2018-03-24 21:37
most kamieniarski (2)
Czy potrzebna jest otwierana kładka na wysokości bramy św Ducha.Bardziej właściwa jest rezygnacja z jej budowy na rzecz mostu kamieniarskiego.Byłby to pierwszy krok już zrobiony.Przyciągnęło by to inwestorów w ten zaniedbany rejon .Czy władze miasta są tak krótkowzroczne czy zaślepione interesami inwestorów budujących na Wyspie Spichrzów.Inwestorzy zarabiają krocie i wystarczy mądry negocjator aby zdobyć od nich dofinansowanie podobnie jak dworzec w Sopocie.Tu się nasuwa pytanie czy obecne władze miasta są uwikłane we wspólne interesy dewelpolerów już kończących budowę na wyspie.Być może nowy prezydent wniesie dużo świeżości i zacznie działać na rzecz miasta.I co dalej.
- 9 2
-
2018-03-25 09:14
Kładka jest potrzebna
Wyspa spichrzów ożyje i wówczas samoistnie nasuwa się, by połączyć Długie Pobrzeże celem rozładowania ruchu pieszego,zwłaszcza podczas wzmożonego ruchu turystycznego.
- 4 2
-
2018-03-26 08:36
Tę kładkę buduje prywatny inwestor. Miasto udostępnia tylko wodę i widok z Zielonego Mostu.
- 0 3
-
2018-03-24 21:44
Wstyd! Budyn i Rada Miejska do wymiany.
- 6 6
-
2018-03-24 22:46
(1)
Kolejna inwestycja która okazała się za droga. Pamięta ktoś przebudowę skrzyżowania Podwala z Chmielną albo remont trasy tramwajowej na Stogi? Która to w ogóle inwestycja która nagle okazała się za droga? Trzecia czy może coś pominąłem?
- 4 2
-
2018-03-25 18:42
Zbyt drogą inwestycją okazała się także budowa chodnika wzdłuż ulicy Turystycznej na Wyspie Sobieszewskiej - na nieoświetlonym odcinku leśnym mieszkańcy są zmuszeni iść po jezdni - nie ma pobocza. Koszt inwestycji około 9 mln złotych wraz z budową drogi dla rowerów i oświetlenia - za drogo. Za to wszystcy z dużą chęcią pójdziemy do nowego muzeum.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.