- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (115 opinii)
- 2 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (85 opinii)
- 3 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (58 opinii)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (189 opinii)
- 5 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (147 opinii)
- 6 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (454 opinie)
Przebudowa mostu i kanału Na Stępce okazała się za droga
24 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat)
Wygląda na to, że zarośnięte i nieuporządkowane nabrzeże kanału Na Stępce przy Ołowiance pozostanie takie przez kolejne lata. Gdańsk odstępuje bowiem od inwestycji, która mogła pochłonąć nawet 90 mln zł.
W planach była m.in.:
- budowa mariny na 44 jednostki pływające, po przeciwnej stronie hotelowych barek
- przebudowa Mostu Kamieniarskiego stałego na zwodzony
- pogłębienie kanału
- umocnienie brzegów
- modernizacja układu drogowego
- zagospodarowaniem terenu
Rzeczywistość mocno zweryfikowała te wizje. Dlaczego?
- Przebudowa Mostu Kamieniarskiego i pogłębienie kanału Na Stępce okazały się zbyt kosztowne, by zrealizować je w ramach tej edycji prac przy Pętli Żuławskiej - tłumaczy Olimpia Schneider z biura prasowego w gdańskim magistracie.
W ostatnich miesiącach inwestycje związane z przebudową Mostu Kamieniarskiego wraz z pogłębieniem kanału Na Stępce były przedmiotem analizy na etapie ustalania zakresu rzeczowego zadań, które miały szanse na dofinansowanie z ramach przedsięwzięcia pt. "Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej".
Zakres dofinansowania unijnego tego przedsięwzięcia okazał się jednak limitowany, gdyż obejmuje obecnie dwie dodatkowe przystanie: w Górkach Zachodnich oraz w Sobieszewie przy ul. Nadwiślańskiej .
Czytaj też: Pomysły na ożywienie nabrzeży Motławy
- Nie rezygnujemy z wykonania inwestycji przy kanale w późniejszym terminie. Pod koniec tego roku chcemy złożyć wniosku aplikacyjny o dofinansowanie tego przedsięwzięcia - zapowiada Olimpia Schneider.
Dlaczego inwestycje na kanale Na Stępce są tak kosztowne?
Samo wykonanie zwodzenia mostu oszacowano na około 8 mln zł, a miasto zyskało nawet obietnicę od Urzędu Marszałkowskiego, że samorząd województwa dołoży do tej inwestycji.
Jednak zasadniczy jej koszt generowało pogłębianie płytkiego Kanału, po to, by można było tam cokolwiek zacumować. To na dodatek wiązało się kosztownymi badaniami archeologicznymi wydobytej z niego ziemi.