- 1 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (43 opinie)
- 2 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (704 opinie)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (66 opinii)
- 4 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (93 opinie)
- 5 Kierowca prysnął gazem w radnego (343 opinie)
- 6 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (201 opinii)
Ta przebudowa poprawi punktualność ZKM
Ta inwestycja powinna ucieszyć wszystkich uczestników ruchu. Trolejbusy i autobusy pojadą buspasem, ale pojawi się też m.in. prawoskręt z ul. Rdestowej w Nowowliczńską, na który od lat czekali kierowcy. Gdynia rozstrzygnęła przetarg na rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Prace mają potrwać nieco ponad siedem miesięcy. Koszt to blisko 25 mln zł.
Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.
Planowane zmiany będą wprowadzone w ramach utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny, finansowanego w znacznej mierze ze środków UE.
Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:
- na odcinku Rdestowa - Obwodnica Trójmiasta prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
- na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej przebudowa będzie całościowa.
Rozkład ZKM Gdynia
Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
- chodniki,
- drogę rowerową z oświetleniem,
- korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.
Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
- poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
- przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
- poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
- korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
- chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.
Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.
W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
- z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
- z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
- z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.
Dobre informacje także dla kierowców. Zyskają prawoskręt
Wielu kierowców z Dąbrowy czekało na informacje, czy zmiany obejmą także skrzyżowanie ul. Rdestowej z ul. Nowowiczlińską, gdzie regularnie tworzą się zatory. To dlatego, że z ul. Rdestowej wielu skręca w obydwie strony ul. Nowowiczlińskiej, a pas jest jeden.
- Tymczasem jest dużo miejsca, żeby poszerzyć ulicę i dać możliwość skrętu w prawo, żeby nie korkować skrzyżowania. Projektanci powinni o tym pomyśleć - alarmują mieszkańcy.
Urzędnicy zapewniają, że pomyśleli.
- Będzie prawoskręt z ul. Rdestowej w ul. Nowowiczlińską - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty
Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. W drugim postępowaniu pojawiły się dwie oferty:
- Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł,
- Strabag - 24 985 635 zł.
Zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Prace będą toczyć się równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.
Sklepy spożywcze na Karwinach i Dąbrowie
- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, podzielona w realizacji na etapy, w efekcie stworzy spójną całość ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni. Pierwsza część zadania realizowana przez firmę MTM ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku, teraz czas na rozpoczęcie drugiego etapu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Kierowcy mają odczuć zmianę jeszcze tegorocznej jesieni.
- Cieszy także oddanie Trasy Kaszubskiej i pełna przepustowość jazdy na tym obszarze, teraz niezbędne jest dostosowanie do niej istniejącej infrastruktury. Pod koniec III kwartału obecnego roku zmiana jakościowa będzie bardzo odczuwalna - zapewnia Marek Łucyk.
Miejsca
Opinie (113) 5 zablokowanych
-
2023-01-23 15:00
Czy ich całkiem
pogięło ? Dopiero co to skrzyżowanie było rozryte i nieprzejezdne. Co za patologia decyduje o cyklicznym paraliżu miasta .
- 13 0
-
2023-01-23 16:16
przebudowa
a jak moi drodzy myslicie przeciez szykuje sie budowa nowego osiedla ma powstac druga Swietojanska wiec nagle pomysl na przebudowe skrzyzowania .Wszystko ustawione pod dewelopera
- 5 0
-
2023-01-23 16:43
No dobra, a ile miejsc parkingowych zostanie zlikwidowanych? (1)
Nie wierzę że żadne
- 4 2
-
2023-01-23 17:36
A gdzie tam masz miejsca postojowe?
- 1 0
-
2023-01-23 16:52
ja się nie cieszę
także nie wszyscy
- 6 0
-
2023-01-23 17:04
Poprawa dla komunikacji ?
Gdynia chce poprawiać drogi by polepszyć jakość komunikacji miejskiej a likwiduje połączenia? Np likwidacja połączenia trolejbusa 23 na Dąbrowę. Mniej połączeń = mniej korków = lepsza komunikacja = żart
- 13 0
-
2023-01-23 18:07
remonty ,inwestycje,inowacje...
w tym miejscu nieprzemyślane od Chwaszczyńskiej w strone Dąbrowy jezdnia po dwa pasy w każdą stronę pod obwodnicą przechodzi po jednym pasie choć miejsca pełno i za też można poszerzyć,remont skrzyżowania Nowowiczlińskiej z Rdestową bez sensu miejsca tam by było tylko po zlikwidoowaniu drewnianych sklepików,dalsze poszerzenie ulicy przez las w stronę Wiczlina zablolokowane przez nowo budujący się blok mieszkalny tuż przy krawędzi jezdni (kto na to wydał pozwolenie) i tak właśnie tworzy się wąskie gardła komunikacyjne
- 9 0
-
2023-01-23 19:12
23
Jak to dobrze, że poprawi się punktualność jazdy 23 do śródmieścia. A nie, czekaj...
- 5 0
-
2023-01-23 19:56
Gdynia to już sosnowiec trójmiasta
- 4 0
-
2023-01-23 20:00
I tak mnie komunikacja miejska nie zachęca do jazdy
- 2 0
-
2023-01-23 21:35
Jeszcze powinien być prawoskręt z ul.Nowowiczlinskiej w Rdestową ,bo jego brak tez blokuje ruch gdy piesi mają zielone a miejsce tez jest .
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.