• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują skrzyżowania na Dąbrowie

Michał Sielski
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej. Skrzyżowanie ul. Wiczlińskiej, Koperkowej i Miętowej. Ruch znacząco się tu zwiększy po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.

Urzędnicy wybrali wykonawcę nowych projektów skrzyżowań: ul. Nowowiczlińskiej z ul. Rdestową zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową i Koperkową zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Dzięki temu zmniejszyć się mają uciążliwości, których wszyscy spodziewają się po zakończeniu budowy Trasy Kaszubskiej.



Stoisz w korkach na dzielnicowych ulicach?

Przypomnijmy: budowa Trasy Kaszubskiej ominie m.in. Chylonię i Cisową, ale wprowadzi też ruch tranzytowy na Dąbrowę. By zapobiec korkom, władze miasta już teraz zdecydowały się na przebudowę dwóch ważnych skrzyżowań. Projekt wykona firma Jaros - Inżynieria Ruchu, która zainkasuje za to 209,9 tys. zł. brutto.

Planowane zmiany na skrzyżowaniach:

  • trzy pasy ruchu na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową, w tym osobny pas do skrętu w lewo i osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Nowowiczlińską,
  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z przejściami,
  • nowe oświetlenie,
  • nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Nowowiczlińskiej z Rdestową,
  • nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową,
  • włączenie sygnalizacji w system Tristar.


Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku. Prace budowlane mają zakończyć się w przyszłym roku.
- Bardzo się cieszę, że jesteśmy coraz bliżej realizacji tej ważnej dla mieszkańców inwestycji. Wybraliśmy wykonawcę, a to oznacza, że w listopadzie będziemy mieli gotową dokumentację projektową, natomiast prace budowlane rozpoczniemy już w przyszłym roku - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Opinie (127) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • i**otyzm

    Ta planowana przebudowa skrzyżowania Miętowej i Wiczlińskiej to i**otyzm - robione znowu pod potrzeby deweloperka budującego domki w dolince Kaczej. Instalacja świateł ten ruch zablokuje. Dopóki nie będzie ulicy Nowaka Jeziorańskiego z Wiczlina do polifarbu, to żadna przebudowa niczego nie zmieni. Tylko utrudni przepływ pojazdów. No ale Gdynia to miasto wybojów i deweloperów, wobec czego będzie jak gryzonie zechcą. A ciemny lud bezrefleksyjnie głosujący na kamarylę 'ich miasto' dalej będzie to robił.

    • 1 0

  • A za pół roku... (1)

    ...przebudowa Nowowiczlińska-Wielkopolska.Tam poproszę rondo.

    • 6 1

    • nie ma czegoś takiego jak skrzyżowanie Nowowiczlińskiej-Wielkopolska

      jest skrzyżowanie Nowowiczlińska z Chwaszczyńska

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    znowu światła (14)

    Nie widzę najmniejszego powodu, żeby instalować sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Wiczlińskiej z Miętową i Koperkową. Owszem, jest tam bardzo duży ruch i samochody z Miętowej często stoją w dużym korku. Ale zwykle jest tak, że jadący Wiczlińską przepuszczają co drugi samochód z Miętowej. Ruch jest całkiem płynny. A wyobraźcie sobie, jak spowolni się ruch z powodu tych świateł. Przecież za chwilę mamy światła na skrzyżowaniu Nowowiczlińskiej z Rdestową. Nie pakujmy świateł na każde skrzyżowanie - to nir usprawni ruchu, tylko spowolni.

    • 70 9

    • Ze co? (7)

      Jeszce nigdy żaden samochód mnie nie przepuścił na wyjeździe z Miętowej.
      Poza tym nie chodzi tylko o korki, ale też o bezpieczeństwo. A to skrzyżowanie do bezpiecznych nie należy, bo wyjeżdżając z Miętowej, zwyczajnie nic nie widać, pomimo luster.

      • 5 5

      • (1)

        Tak w kwestii formalnej. Wyjeżdżam codziennie z Miętowej i jeśli są korki, to kierowcy z Wiczlińskiej wpuszczają. Po drugie: przy Miętowej luster nie ma. Są przy wyjeździe z Koperkowej, po trzecie widoczność wyjazdu z Miętowej jest dobra. Gorzej z Koperkowa. Pozdrawiam

        • 1 0

        • Zasięgnijcie informacji nim napiszecie że światła na skrzyżowaniu z Koperkową są zbędne.

          Czy ktoś z Was wie, że ulica Anyżowa będzie docelowo zamknięta i cały ruch będzie przeniesiony na Koperkową? Nadal uważacie, że światła są zbędne?

          • 0 0

      • (1)

        Przy wyjeździe z Mostowej nie ma luster . Są przy wyjeździe z Koperkowej

        • 0 0

        • Miętowej oczywiście. Pozdrawiam słownik

          • 0 0

      • Wyjeżdżając z Miętowej bardzo dobrze wszystko widać, tylko trzeba stanąć przy linii, a nie 5 metrów od niej. Gorzej z wyjazdem z Koperkowej.

        • 0 0

      • Bo nie umiesz jeździć (1)

        • 3 8

        • Uwielbiam takie komentarze..

          Nic nie wnosi do dyskusji ale dosr..ć trzeba. Lepiej Ci?

          • 7 0

    • Popieram

      Poza tym najlepiej byłoby zrobić rondo na skrzyżowaniu z rdestową, z pasem jazdy na wprost od strony Tesco do miętowej, oraz prawoskrętami. A skrzyżowanie na miętową proponuję przemianować na krzyżówkę dróg równorzędnych, czyli obowiązywałaby "reguła prawej ręki".

      • 0 0

    • Nie ma żadnego powodu by stawiać tam światła

      Chyba że prezydent ze świtą znów chcą się nachapać na boku. I pewnie o to chodzi właśnie.

      • 0 0

    • Mieszkam na Miętowej. Często mam problem z wyjazdem z posesji, bo nikt wpuścić nie chce. Jak zamontuja światła to wcale nie wyjade, bo wszystkim będzie się spieszyć, będą się ciasno ustawiać i mogę sobie stać i czekac do....

      • 0 0

    • Super będzie bezpieczny wyjazd z Koperkowej!!!

      Już dawno powinny być tu światła!

      • 5 0

    • Lepsze jest wielkie rondo (1)

      Ale u nas ronda buduje się na tej samej powierzchni co skrzyżowania. Pryzkład Sopot - takie rondo, że aż dziw, że tam nikt nie zginął - domalowali linie, wstawili znak ronda i jazda... Wielkie rondo rozwiązuje problem korków

      • 5 2

      • Tia, zwłaszcza w Chwaszczynie i Żukowie

        • 7 0

  • Opinia wyróżniona

    Rdestowa tylko dla mieszkańców i autobusów! (15)

    Codziennie mnóstwo kierowców skraca sobie drogę przejeżdżając przez Dąbrowę, powodując korki i niebezpieczne sytuacje. Co chwila potrącenia, zniszczone znaki, przejść przez przejście się nie da bo tak wszyscy się spieszą, a są 2 szkoły, przedszkola, żłobki, przychodnia, 2 przejazdy rowerowe... czy naprawdę ktoś musi zginąć zanim wladze pójdą po rozum do głowy i coś z tym zrobią? Rdestowa to nie obwodnica! Gdzie są progi zwalniające, gdzie ograniczenie do 30, gdzie jest fotoradar, gdzie jest policja na odcinku od giełdy do szafranowej? Z budżetu obywatelskiego mam to wszystko zrobić?

    • 72 41

    • A ty kto ? (6)

      Pewnie Janusz z ogrodzonego osiedla, żeby nie daj Boże somsiad z huśtawki na podwórku nie skorzystał

      • 15 6

      • (5)

        Jak somsiad skorzysta tak, jak należy, to problemu nie widzę w skorzystaniu z huśtawki, nawet całego placu zabaw. Ale jak jeden z drugim biją rekordy prędkości a dzieci z przerażeniem w oczach czekają przy przejściach, to już jest problem. I nie ważne kto, czy kierowca nowej X5 za gotówkę, który mieszka zaraz obok czy przedstawiciel w fabii, który goni target. Więcej oleju w głowie i rozwagi, samochód nie czyni Cię kimś lepszym i szybszym i nie uprawnia Cię do do gnania lewym pasem i jego blokowania zamiast jak cywilizowany człowiek zjechać na prawy. Tak samo na Rdestowej jest 50, to jedz maks 50 a nie więcej i obserwuj otoczenie, bo są znaki świetlne ze jest droga dzieci do szkoły, są przejścia, gdzie powinieneś ustąpić jeżeli pieszy chce przejść, jeżeli zatrzymuje się kierowca jadący z drugiej strony to masz obowiązek się zatrzymać.

        • 7 3

        • (4)

          Rozumiem, że o tych dwóch pasach to taka dygresja, no bo wiesz, że Rdestowa to jedna jezdnia po jednym pasie ruchu na kierunek, prawda?

          • 2 2

          • (1)

            Tak to dygresja, miałem na myśli głównie nasza obwodnicę i zachowania kierowców. Dojazd do konca obwodnicy w Chyloni wiecznie lewy pas 1-2 km korka mimo tego ze do lewoskrętu są dwa pasy bo wszyscy się spiesza, bo może mnie nikt nie puści w druga stronę wjazd z morskiej to samo, dla odmiany prawy pas na 2 km odcinku stoi a lewy wolny bo każdy już musi odpowiednio wcześnie zjechać, po co tam też są 2 pasy do skrętu w prawo? Wszystko to potwierdza ze nie liczba pasów a mentalność ludzka jest kluczowa

            • 3 0

            • Żeby zrobić tak jak byście/byśmy chcieli

              Toby trzeba z rdestowej deptak zrobić. Poza tym ja widzę codziennie swoich sąsiadów gnających grubo ponad przepisową prędkość nie tylko rdestową ale i osiedlowymi. Dlatego uważam, że to wcale nie przejezdni są tacy najgorsi, bo tubylcy nie są lepsi. Że o pierwszeństwie dla wyjeżdżających to już w ogóle nie słyszeli, byle ja pierwszy (Paprykowa, nagminnie...)

              • 0 0

          • (1)

            I ma rację, bo jazda lewym pasem stała się już normą. Jak patrzę jak sznur samochodów ustawia się na lewym pasie, a prawy jest prawie całkowocie wolny, to nasuwa mi się jedno, że ludzie przestali myśleć, jak lemingi wykonują jakieś działania poparte brakiem logiki.

            • 5 1

            • Cóż...

              A ja sobie na spokojnie jadę tym prawym pasem, 100km/h na obwodnicy, odstęp przede mną do kolejnego auta 80m i tylko widze jak na lewym jeden drugiemu siedzi na ogonie i potem cała kolumna jeden drugiemu wjeżdża w d.... a potem korki, każdy musi się zatrzymać, popatrzeć, z tylu karetka na sygnale to po co zjechać na boki i zrobić miejsce? Lepiej petka rzucić z okna, przecież i tak jest brudni albo ktoś sprzątnie... aha, nie zjadę na awaryjny żeby zrobić korytarz życia bo jakiś kretyn oczywiście uważa, ze to pas dla jazdy skuterem....

              • 5 0

    • zaorać i puszczać tylko furmanki

      • 1 0

    • Rdestowa to jest główna droga w mieście.

      Jeśli ci nie pasuje to wyprowadź się na wieś skąd pochodzisz

      • 0 2

    • Możecie się już pożegnać ze "swoją" Rdestową (1)

      Dzięki "dalekowzroczności" planistów i włodarzy miasta poprzez zamknięcie dotychczasowego dojazdu do Chwaszczyna i zastąpienie go przedłużoną Rdestową, nastąpi rozjechanie Dąbrowy. Takie g*wniane planowanie występujące powszechnie - zróbmy główną arterię przez środek osiedla, najelpiej taką 70km/h z przejściami na wiaduktach albo podziemnymi. Tak się rozpieprza tkankę miasta. Zamiast robienia kilku alternatywnych tras przecinających tereny osiedli i jednoczesnego uspokojenia ruchu (w zamian za niestanie w korkach, jedź maks 50km/h) robi się jedną drogę - zabójcę pełną sfrustrowanych kierowców i przerażonych pieszych.

      • 5 0

      • Toć to pomysł GDDKiA

        • 1 0

    • Trasa Kaszubska

      Zaraz Rdestową puszczą Ci cały ruch jak stworzą Trasę Kaszubską. I planistów nic to nie interesuje. To będzie horror.

      • 2 0

    • współczuje

      bo z opisu wynika, rdestowa będzie obwodnica!

      • 4 0

    • no w sumie racja...centrum miasta tylko dla mieszkancow centrum i autobusow

      • 6 1

    • Gdynia XXI w.

      100 % racji.Tym z Ratusza tylko eventy w głowie.

      • 3 7

  • Władze UM Gdynia to sabotaż

    Nic się nie zmieni, bo ciemny lud głosuje i nie czyta co się dzieje w tym biednym mieście.

    • 1 0

  • a po remoncie będzie gorzej niż przed (1)

    a oto przykłady Dąbka/Kwiatkowskiego, Sląska/Kielecka, Morska/Kartuska, Władysława IV bus pas i skręt w prawo , 4krotna przebudowa Chylońska/Północna, remont Wiczlińskiej bez zatoczek autobusowych a póżniej kolejny skrzyżowania z Filipkowskiego i wiele innych. Marnotrawstwo i bezmyślność lub po prostu sabotaż na zlecenie UM i ZDIZ. Projekty drogowe w Gdyni to przykłady jak można komplikować i zmniejszać przepustowość i tak skromnych dróg. Im dłużej są przy korycie tym gorzej dla mieszkańców i miasta ale jak się okazuje 67% czuje się z tym dobrze

    • 5 0

    • Niestety świetnie powiedziane

      • 0 0

  • Ronda

    Dopóki w Gdyni nie nauczą się co to jest rondo i do czego służy, to Gdynia będzie stała w korkach.
    Przykładem i**otycznej przebudowy jest plan zmian skrzyżowania na Witominie - buspas na Rolniczej nie pomoże na korki.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby rondo turbinowe z pasem do skrętu w prawo bez wjeżdżania na rondo. Jest tam na tyle miejsca, ale po co - lepiej światłami ruch wstrzymywać - to gdyńska logika.

    • 2 0

  • Przecież to nic nie da. Kolejne "inwestycje " przy pomocy farby. (3)

    Ciekawe czy nawet przy takim czymś będą opóźnienia

    • 40 6

    • Fanom lania asfaltu wszędzie, bo "będzie lepiej"

      sugeruję zapoznać się z tzw. paradoksem Braess'a. Od 51 lat (!) wiadomo, że nie będzie. Ale co tam, miliardzik tu, miliardzik tam, postójmy w korku i ponarzekajmy na niego. Im więcej Gdańs ładował pieniędzy w wyjazdówki, tym szybciej spadała średnia prędkość poruszania się w mieście. Nie tędy droga.

      • 0 0

    • Farbę to masz w głowie. W sumie nie masz pusto, a i w uszach przyjemne chlupanie.

      • 7 3

    • Tak

      Farba musi obeschnąć

      • 3 2

  • Problemy z Gdyni (17)

    Cały kłopot polega na tym że w tym mieście zdecydowanie za późno wzięto się za organizację ruchu. Mało tego zrobiona to opierając się na fałszywych założeniach. Efekt jest taki że za kilka lat wszystko będzie stało Ale przecież masz wiceprezydent oraz niektórzy fantastyczni członkowie urzędu miasta powiedzą że powinniście się przesiąść na rowery! Jeździć kontr pasami biegnącymi środkiem drogi pomiędzy samochodami. Ewentualnie w deszczu i mrozie pedałować do pracy. Gdynia północ leży Gdynia zachód leży w Gdyni centrum upadek rodem z Detroit. gratulacje panie prezydencie wydaje mi się że zapomniał pan o tym że niestety wizualizacji i konsultacje nie zmieniają się magicznie w poprawę sytuacji...

    • 63 9

    • (5)

      Po pierwsze, w Gdyni jest 600 pojazdów na tysiąc mieszkańców, prawie dwa razy tyle co wielkościowo odpowiadającej jej miastach na zachodzie. Więc polityka urbanistyczna powinna prowadzić do zmniejszania, a nie zwiększania liczby pojazdów. To nie wina miasta, że Janusz musi jeździć do piekarni na rogu po bułki, gdy przejście tego odcinka piechotą zajmuje mniej niż szukanie miejsca do parkowania.

      Po drugie, rowery owszem, są jednym z narzędzi rozwiązywania problemów urbanistycznych (dalsza budowa dróg od pewnego momentu zamiast poprawiać sytuację ją pogarsza, nawet Amerykanie dekady temu się zorientowali i pozmieniali swoje założenia). U nas ich udział w ruchu jest porównawczo nieduży, więc będzie rósł. Warunek: zamiast skąpić tysiąc złotych na metrze mieszkania (taka była różnica kilka lat temu, jak kupowałem duże mieszkanie w centrum) i potem to oddać z nawiązką na samochód dla każdego członka rodziny i dojazdy z końca świata (o straconym czasie nie mówiąc), trzeba było po prostu kupić takie blisko SKM. Wtedy jeden samochód absolutnie wystarczy.

      Po trzecie, kontrapas nie biegnie środkiem drogi. Człowiek z uprawnieniami powinien rozróżniać pas rowerowy (bo o tym przy UM piszesz) od kontrapasu. Rozwiązanie sprawdza się świetnie, narzekają na nie tylko trole, które tamtędy nie jeżdżą ani rowerem, ani samochodem.

      Po czwarte, mrozu w Gdyni jest kilka dni w ciągu roku, więc są i rowerzyści całorocznie jeżdżacy. Nie dotyczy Bojan i Chwaszczyn, bo różnica między centrum Gdyni a Karwinami to jest w zimie 5 stopni, a wioski wokół Trójmiasta to kolejne 5. Mieszkańcy tych wiosek nic do gadania w sprawie polityki transportowej Trójmiasta nie mają.

      Po piąte, Detroit jest świetnym przykładem miasta, które upadło przez samochód. I nie chodzi tylko o budowę dróg wszędzie (co doprowadziło do tego, że wszyscy pouciekali na przedmieścia i w mieście zabrakło podatników). Tu akurat główną przyczyną była monokultura przemysłu - konkretnie przemysłu samochodowego.

      • 7 10

      • (4)

        Właśnie przedstawiłeś argumenty, których troll wcześniej oczekiwał. Co dostajesz w zamian? Łapki w dół i 0 odpowiedzi. Tak jak pisałem wcześniej, dyskusja z trollami to jak gra w szachy z gołębiem. Janusz musi mieć 10 samochodów i koniec, a że to juz sie nie mieści w mieście to wina szczurka.

        • 4 2

        • Wg eurostatu niemcy posiadają średnio 610 aut na 1000 mieszkańców. (3)

          Gołąb nie podał żadnych argumentów tylko rzucił wyssaną z palca liczbę i puszy pióra z samozadowolenia. Pamiętaj jeszcze że zachód ma o niebo lepszą infrastrukturę od naszej. U nich wydzielanie pasów dla rowerów to może być miły dodatek. U nas jest to kompletne pomieszanie priorytetów. Tam można dopingować chętnych do korzystania z alternatywnego transportu a tutaj masz wybór między telepaniem się passatem po dziurach, telepaniem się trajtkiem po dziurach, dostąpienie zaszczytu wynajęcia mevo i drałowania w krajobrazie w zasadzie górskim przy prawie połowie deszczowych dni w roku. polska nie powinna naśladować bogatych krajów zachodnich bo nie jest bogatym krajem zachodnim. Powinniśmy kopiować ich metody działania jak byli na naszym poziomie i się rozwijali.

          • 0 4

          • To chyba masz jakiś prywatny eurostat

            Bo właśnie czytam najnowszy raport Eurostatu i jak w mordę strzelił liczba pojazdów per capita w PL jest większa niż w Niemczech. I do tego u nich w aglomeracjach gwałtownie spada (statystyki nabija prowincja) a u nas odwrotnie. Do tego spośród wszystkich (!) krajów UE mamy najwyższy średni wiek pojazdu (35,2% ma więcej niż 20 lat, nikt inny nie dobija do 30%)

            • 3 0

          • (1)

            Ale do kogo te żale? Chcieliśmy komuchów po 89 roku to mamy co mamy i nadal to się ciągnie.Czyja to jest wina, że jest jak jest? Nie społeczeństwa czasem?

            • 1 0

            • człowieku ja komuchów nienawidzę i nie głosuje na nich

              ani na czerwonych z pisu ani na czerwonych z po. A wina jest społeczeństwa. Zmotywowane korytem i głupimi obietnicami 15% bydła wybiera jedną z dwóch komuszych opcji a my bierna reszta potem płaczemy i płacimy. Nasza wina za brak zorganizowania i determinacji. Demokracja to też szambo. Dwie madki i dwóch tatełów przegłosują za tym żebyś ty i ja łożył na ich utrzymanie...

              • 1 0

    • Bredzisz.. (7)

      Idź napij się kawy czy coś. Może cię trochę odmuli i zaczniesz jaśniej myśleć.

      • 5 20

      • (6)

        Jakieś kontrargumenty? Rozumiem że UM czuwa, ale na litość boską przynajmniej starajcie się konstruktywnie odpowiadać na krytykę...

        • 16 4

        • właśnie podjąłem próbę konstruktywnej odpowiedzi - liczę na odpowiedź

          • 2 0

        • ale kontrargumenty do czego, jak twój post nie zawiera żadnych konkretów?

          fantazjujesz o tym co ci powie wiceprezydent, jak z tym dyskutować?

          I uprzedzając twoje oburzenie - to nie tak, że wszystko jest super-hiper. Nie jest. Ale uprawianie takiej histerii jak ty totalnie niczemu nie służy.

          • 4 0

        • (3)

          Ta krytyka trolli to śmiech na sali, szkoda czasu na dyskusję bo to jak gra w szachy z gołębiem, powywala figury nas. a na planszę i odleci z przekonaniem, że wygrał.

          • 8 7

          • (1)

            Jak na razie to Twoje głupie komentarze wyglądają mi na trollowanie. Zgadzam się z tym co zostało napisane w pierwszym komentarzu. Dodam tylko że w centrum UM pewnie za chwilę zakaże już w ogóle wjazdu samochodom i tak sobie poradzą tu z korkami.

            • 9 3

            • Kupujcie więcej samochodów, bo przecież każdy musi mieć swój, a potem lament takiego typa jak Ty. Zacznij zmianę od siebie.

              • 6 6

          • Hahaha dobra odpowiedź dla edzia. Edzio od dzisiaj masz nową ksywkę... Gołąb

            • 1 2

    • jakie założenia uważasz za fałszywe?

      Dla mnie fałszywym założeniem jest np. teza, że liczba samochodów będzie tylko rosła. Drugie fałszywe założenie to teza, że mozna rozbudową układu drogowego przyczynić się do rozładowania korków w miescie. Trzecie fałszywe założenie to twierdzenie, że decydenci miejscy zakładają, że ludzie "powinni" się przesiąść na rowery, podczas gdy faktycznie warto myśleć, co zrobić, by więcej osób chciało się przesiąść na rowery z własnej woli: dzięki temu, że w mieście powstanie rzeczywiście dobra infrastruktura rowerowa (w tym między innymi pasy dla rowerów malowane na jezdni o dobrej nawierzchni). Best poprawy komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM w Gdyni niewiele się poprawi.

      • 0 0

    • Bredzisz (1)

      Detroit to akurat ostatnio dobrze sobie radzi

      • 2 2

      • Ostatnio

        Po radykalnych zmianach i kilkudziesięciu latach upadku..

        • 1 1

  • W Gdyni/w Gdańsku i Sopocie

    nie rządzi nikt z PIS-u.....W Gdyni-ponad 20 lat rządzi jedna demokratycznie wybieralna opcja jak "Samorządność"-A kto wybiera ? Wybiera takie a nie inne ugrupowanie duża grupa np.75 tysięcy osób ze 182 tysięcy -uprawnionych do głosowania. Na wybory idzie nie więcej niż 110 tysięcy osób to stąd te wysokie teoretycznie wygrane. ( jak to brzmi !!!- niby 67% poparcia mieszkańców )-ale tych tylko co byli i oddali swój głos... a tego już nikt nie napisze. Teoretycznie mniejszość rządzi większością ale z ich winy-bo po co iść na wybory ? Po to-by może wygrał by ktoś inny...

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane