- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (257 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (112 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (83 opinie)
- 4 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (33 opinie)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (737 opinii)
Przeciążone ciężarówki nie wjadą na Południową Obwodnicę Gdańska
Do końca roku ruszy tam system wag preselekcyjnych. To pierwsze tego typu urządzenie na drogach naszej aglomeracji. Waży samochód podczas jazdy, a dane przekazuje przez Internet wprost do czekającego nieopodal patrolu inspekcji drogowej.
Wagi na obu nitkach Południowej Obwodnicy Gdańska mają zostać zamontowane w ciągu trzech miesięcy od daty podpisania umowy. Firmy, które chcą zbudować nowe miejsca ważenia, mogą swoje oferty składać do 20 sierpnia. O wyborze wykonawcy decyduje najniższa cena.
Waga preselekcyjna to urządzenie wmontowane w jezdnię do dynamicznej kontroli jej obciążenia. Wyposażone jest w fotorejestrator i połączone jest z internetem. Ich montaż na drodze o przekroju jednej jezdni to koszt rzędu 500 tys. zł.
Jak działa system wag preselekcyjnych? Gdy po jednej z wag przejedzie samochód ciężarowy, którego nacisk osi przekracza dopuszczalne normy, wideorejestrator wykonuje dokładne zdjęcie. Te natychmiast - przez sieć GSM - trafiają do specjalnego serwisu w internecie. Dostęp do niego mają ispektorzy drogowi. Ci, po zalogowaniu, sprawdzeniu lokalizacji pojazdu i ustawieniu się np. kilometr dalej, mogą bez trudu zatrzymać przeciążony pojazd.
Urządzenie nie jest jednak wyrocznią. Inspektorzy zatrzymujący taki pojazd muszą przeprowadzić szczegółową kontrolę. Jeśli pomiar wagi preselekcyjnej potwierdza się na standardowych wagach, samochód nie zostaje dopuszczony do dalszego ruchu, a na kierowcę nakładane są wysokie kary.
Inspektorzy są zadowoleni z wag preselekcyjny. - Trudno wskazać procentowo o ile wzrasta wykrywalność przeciążonych pojazdów. Niemniej system jest dobry, ale wymaga wciąż usprawnienia. W tym celu prowadzimy współpracę z zarządcami dróg - mówi Tomasz Redo, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Drogowego.
Część kierowców ciężarówek ucieka przed wagami preselekcyjnymi, wybierając objazdy. Co z nimi? Inspektorzy uspokajają. - W czasie pracy wagi preselekcyjnej wielokrotnie monitorujemy drogi o mniejszym znaczeniu - wyjaśnia Redo.
Wagi preselekcyjne na Południowej Obwodnicy Gdańska to pierwsze tego typu urządzenia wokół Trójmiasta i trzecie w województwie pomorskim. Do tej pory urządzenia można było napotkać w Gniewie na drodze krajowej nr 91 (stara "jedynka") i Obwodnicy Słupska.
Miejsca
Opinie (83) 3 zablokowane
-
2012-08-13 23:19
karac nietylko kierowcow
ale głównie ich szefow
- 3 0
-
2012-08-13 23:35
niech sobie ważą
dla mnie te TIR-y mogą ważyć i po 100 ton, byle nie przekraczały dopuszczalnego nacisku na daną powierzchnię i miały odpowiednio miękkie koła z płytkim bieżnikiem - najlepiej silki :) Problemem byłaby jednak pora jesienno zimowa, gdzie silki nie dałyby rady. Ponieważ to i tak mrzonki, trzeba się trzymać ustalonego minimum i skutecznie egzekwować prawo.
- 2 2
-
2012-08-13 23:42
.........
Wage w przetargu kupia w lidlu lub biedronie.Krokodyle-kozacy..........
- 1 2
-
2012-08-14 00:52
"O wyborze wykonawcy decyduje najniższa cena" (1)
"O wyborze wykonawcy decyduje najniższa cena"
Normalka. Chrzanić jakość wykonania i trwałość. Ważne, że TANIO. ;-)- 3 0
-
2012-08-14 01:41
polakowi nigdy nie dogodzisz
najnizsza cena to marudza ze tandeta
wezma wage lepszejjakosci i drozsza to bedamarudizc ze korupcja i ze ktos pod stolem dostal i tak zle i tak niedobrze- 0 0
-
2012-08-14 06:40
Nie rozumiem co za problem zamontować wagi na naszych drogach,
jedyne wytłumaczenie jest takie, że ktoś bierze spore pieniądze za taki stan rzeczy..- 2 0
-
2012-08-14 07:50
Zwrot "nie wjadą" jakoś średnio opisuje treść, a mówiąc wprost - wprowadza w błąd (1)
Ciężarówki owszem, wjadą. Potem, ewentualnie, zostaną zatrzymane do kontroli... System bardzo polski: zamontować jakieś tanie góvvno, które nie umie bezbłędnie ocenić sytuacji, tylko zmusza do interwencji inspektorów.
No tak, przecież w pełni automatyczny system z barierami mógłby być zbyt skuteczny i nie dawać możliwości zarobku!- 4 2
-
2012-08-14 11:04
System jest dobry
Problem w tym, że prawo nie nadąża za takimi rozwiązaniami.
- 0 0
-
2012-08-14 08:18
Szkoda że cała W-Z jest zarżnieta bo jadą nią 50TONowe ciężarówki (1)
biznesmenów kaszubskich.
- 5 2
-
2012-08-15 10:31
ciekawe co Ty za biznes gnieciesz
- 0 0
-
2012-08-14 08:19
Wagi preselekcyjne (2)
Czemu nikt z Inspekcji Drogowej czy Ministerstwa Transportu do tej pory nie chce wprowadzić takich wag na przejściach granicznych (wjazdach i wyjazdach). Czy to nie jest działanie celowe ?Prosta sprawa, a pozwoli na wyeliminowanie nadmiernie obciązonych samochodów wjeżdzających na nasze drogi ( nie tylko obwodnice ). Takie wagi zwrócą się bardzo szybko!!!!
- 2 1
-
2012-08-14 12:06
a czemu nie wpisać w ustawę zakazu wyjazdu z terminali powrtowych kontenerów ciężkich?....bo jest LOBBY (1)
- 0 0
-
2012-08-14 12:57
właśnie, bo jest lobby
Ustawienie takiej wagi np. w porcie, to żaden problem, tylko, że TIRy by omijały polskie porty ze względu na małą sieć autostrad i port by stracił. Możliwość wysyłania przeciążonych TIRów to jedyny polski atut niestety. Tylko, że nikogo nie interesuje ile stracimy przy tym na naprawie polskich dróg.
- 0 0
-
2012-08-14 08:29
Wagi i ciężarówki
Nie pojadą tamtędy bo wybiorą bezpłatna drogę przez wsie wokół Trojmiasta. Już dziś mozna to zobaczyć coraz częściej na wszystkich wokolmiejskich drożkach Za rok nic z tych dróg nie zostanie - rozjada je ci władcy za kółkiem.
- 7 0
-
2012-08-14 08:38
To znów TIRy zaczną jeździć przez centum Gdańska.
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.