- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (43 opinie)
- 2 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (175 opinii)
- 3 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (37 opinii)
- 4 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (201 opinii)
- 5 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (266 opinii)
- 6 Najstarsza fontanna idzie do remontu (89 opinii)
Przed przetargiem Gdańsk testuje autobusy. Teraz Mercedesa Citaro
W piątek na gdańskich ulicach pojawi się Mercedes Benz Citaro 628 02, najnowocześniejszy w Polsce autobus miejski produkowany seryjnie. Będzie testowany do 21 lipca na liniach 108, 151, 155, 162, 175, 178, 189, 262, 295 oraz N1.
- Gdańsk będzie inwestować w nowe pojazdy, dlatego testujemy te z najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Nowy Mercedes Citaro to wysoka europejska półka w branży motoryzacyjnej. Jest to obecnie najnowocześniejszy w Polsce autobus miejski produkowany seryjnie - mówi zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej Piotr Grzelak.
Czytaj także: le kosztują nasze tramwaje, autobusy i trolejbusy
Można się spodziewać, że w najbliższym czasie ZKM będzie testował autobusy także innych marek. To normalna praktyka, przed ogłoszeniem przetargu na zakup pojazdów dla komunikacji publicznej.
Przypomnijmy, że do 2017 r. gdański ZKM chce kupić 69 fabrycznie nowych autobusów, które także będą nabywane w dwóch transzach - 23 sztuki w 2016 r. i 46 pojazdów rok później.
Pod względem rozwiązań zaskoczenia nie będzie. Pojazdy będą zgodne z gdańskimi standardami, czyli m.in. wyposażone w klimatyzację oraz spełniające najnowsze normy spalinowe - tym razem będzie to co najmniej norma Euro 6. Niewykluczone, że część autobusów będzie z napędem hybrydowym.
Szacuje się, że nowe autobusy Gdańsk wyda ok. 68 mln zł, z czego dofinansowanie UE wyniesie 59 proc. (w razie gdyby nie udało się pozyskać środków z UE, ZKM planuje zakup wyłącznie ze środków własnych).
Więcej na ten temat w artykule: Gdańsk chce kupić nowe tramwaje i autobusy za 320 mln zł
Miejsca
Opinie (184) 1 zablokowana
-
2015-07-10 10:13
Ten bus nie ma otwieranych okien, w razie nieczynnej klimatyzacji w czasie upałòw,
Jazda w autobusie z nieczynną klimą to porażka władz miasta i ZKM, czego doświadczyłam podczas ostatnich ciepłych dni.
Niepotrzebne są nam, pasażerom busy z wysokiej europejskiej pòłki w branży motoryzacyjnej, ktòre w praktyce dnia codziennego zagrażają ludzkiemu życiu (jazda busem w ciepłe dni bez otwartych okien i nieczynnej klimy).
Lecz wystarczą busy "nie wypasione" z normalnej europejskiej pòłki, w ktòrych będą większe otwierane okna i większa ich ilość, aby zastąpić nieczynną klimę.
Byśmy my pasażerowie nie czuli zagrożenia życia w czasie jazdy autobusami.- 4 2
-
2015-07-10 10:16
A ja wolę Solarisa bo: (1)
- ma bardziej miękkie zawieszenie - nie czuć tak bardzo dziur
- nie jest tak mulisty jak Mercedesy - czyt. Solaris ma dużo lepsze przyśpieszenie
- jest polski
Mercedes leśnym odcinkiem Słowackiego ledwo jedzie pod górę w przeciwieństwie do Solarisa.- 10 2
-
2015-07-10 10:38
Temu dobże, że go na 175 testują.
Na tych wertepach wyjdą wszystkie problemy z zawieszeniem.
- 1 1
-
2015-07-10 10:48
(1)
Taa klimatyzacja a w kazdym goraco i smierdzi
- 1 0
-
2015-07-10 10:56
Takie uroki klimatyzacji... Przecież klima nie wymienia powietrza w autobusie (co by się przydało, zwłaszcza w trakcie upałów)
- 1 1
-
2015-07-10 10:51
URSUS produkuje autobusy o napędzie elektrycznym.
SOLBUS z Solca Kujawskiego produkuje autobus miejski Solcity.
- 1 2
-
2015-07-10 10:54
BZDURA (1)
Najnowocześniejszy? Chyba ktoś zapomniał napisać, że najnowocześniejszy, ale wciąż na paliwo. Dlaczego Gdańsk nie zainwestuje w płyty indukcyjne? Autobusy indukcyjne nie potrzebują żadnych dodatkowych stacji ładowania jak elektryczne. Ładują się na przystankach. Emisja spalin prawie nie istnieje, bo i czym ona jest w porównaniu do spalin emitowanych przy zużyciu paliwa? Bombardier i Scania mają bardzo dobre autobusy indukcyjne. Z ich rozwiązania korzystają już miasta zarówno w Polsce jak i za granicą. Dlaczego Gdańsk nie może?
- 3 2
-
2015-07-10 11:56
Zainwestuje ???
Czy aby na pewno w Gdańsku przelewa się kasa aby iść w kierunku najdroższych rozwiązań. Po drugie wolę aby Gdańsk rozwijał linie tramwajowe i w nie inwestował niż tego typu rozwiązania.
Docelowe autobusy będą tylko służyły jako transport ostatniej mili.- 1 1
-
2015-07-10 10:55
a może kupić kilka różnych marek autobusów
tym samym, dając szansę na rozwój kilku polskim producentom
- 1 1
-
2015-07-10 11:32
dobry gospodarz
trzyma się jednej marki i to niezłej jak Solaris wtedy i obsługa i naprawy są tańsze
- 2 1
-
2015-07-10 13:01
Pasanger
Tylko solaris !!!To polski produkt i dlatego powinien go kupić budyń .
- 4 0
-
2015-07-10 13:19
Czy nie można kupić zwyczajnych autobusów? Dlaczego poddajemy się agresywnemu lobbingowi ekologicznych terrorystów? Przecież autobusy bez tych wszystkich eko bajerów są tańsze.
- 0 0
-
2015-07-10 14:01
To jak to jest? (2)
Testuje się PRZED ogłoszeniem przetargu czy PO ogłoszeniu?
Zawsze myślałem, że po ogłoszeniu przetargu wybiera się spośród tych, które spełniają wymagania postawione w specyfikacji przetargowej.
Coś mi tu nie gra.- 0 1
-
2015-07-10 14:55
to żle myślałeś (1)
Po ogłoszeniu przetargu to jest już pozamiatane.
Testować to trzeba przed przetargiem, aby do przetargu każdy z producentów dostarczył odpowiedni nie okrojony model.
Ogólnie nie ukrywajmy prawo przetargowe jest do d...- 0 1
-
2015-07-10 16:55
To, że prawo przetargowe jest do 4 liter...
To ja wiem.
Wiem też, że rozpisać przetarg pod konkretny towar, to nie problem.
Po testach.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.