• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską

Michał Sielski
19 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? Trzy odcinki Trasy Kaszubskiej pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim zostaną oddane kierowcom wiosną 2022 roku. Przejechaliśmy fragment Strzebielino-Luzino, na którym dobrze widać postęp prac. Na większości fragmentów leży już nawet asfalt, więc jeśli zima będzie łagodna, a badania archeologiczne nie przyniosą niespodzianek, drogą będziemy mogli pojechać w pierwszych miesiącach przyszłego roku.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Do wykonania zostało jeszcze kilka elementów infrastruktury, ale też dodatkowe prace archeologiczne.

Wprawdzie przed rozpoczęciem inwestycji przeprowadzono już badania powierzchniowo-sondażowe, ale konieczne są też klasyczne badania archeologiczne i to obejmujące trzykrotnie więcej terenu, niż pierwotnie planowano. To w znaczący sposób opóźniło prace, często je wstrzymując, i niemożliwe jest już zapewnienie przejezdności trasy S6 od Gdyni do węzła Strzebielino i obecnej drogi krajowej nr 6.

Gdyby nie te niespodziewane przerwy, droga mogłaby być przejezdna nawet na przełomie roku. Obecnie za termin udostępnienia jej kierowcom uznaje się wiosnę 2022 roku.

Postępy prac w budowie Trasy Kaszubskiej



Trasa Kaszubska jest budowana równocześnie na trzech odcinkach: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia. Jednocześnie trwają też prace w ciągu dróg poprzecznych do drogi ekspresowej. Trwa również budowa największej, niemal 200-metrowej estakady nad doliną w Milwinie.

Największy postęp robót na odcinkach poza Trójmiastem widać na węźle w Bożympolu Wielkim. Powstaje tam ogromne rondo łączące nową i starą trasę.

Odcinki od Bożegopola Wielkiego do Lęborka i dalej do obwodnicy Słupska są natomiast jeszcze w fazie projektowej. Są one jednak realizowane w formule projektuj i buduj, a zakończenie prac planowane jest na 2025 rok.

Węzeł Wielki KackMapka coraz większy



W Trójmieście najbardziej widoczne są postępy na budowie węzła Wielki Kack, które widać choćby podczas przejazdu obwodnicą. Gotowe są już niektóre wiadukty, ul. Chwaszczyńska ma nową nawierzchnię, a na obwodnicy powstały nowe zjazdy i wjazdy przy budowanym węźle Nowowiczlińska.

Jeszcze latem powstały dwa nowe wiadukty nad ul. Chwaszczyńską, rozebrano też wiadukty dotychczas istniejące w ramach obwodnicy. Trwają przygotowania do wybudowania nowych w ich miejscu.

Powstaje też nowy węzeł Nowowiczlińska, który pomoże mieszkańcom Dąbrowy i Wiczlina wjechać na obwodnicę z pominięciem węzła Wielki Kack. Są tu już pasy zjazdowe i wjazdowe od strony Gdańska, jak i Gdyni, a także dwa nowe wiadukty, które docelowo poszerzą obwodnicę. Korzystają z nich obecnie kierowcy, którzy omijają rozbierane wiadukty obwodnicy.

Poszerzona została też ul. Chwaszczyńska, która zyskała nową nawierzchnię. Nad jezdnią powstanie natomiast kładka dla pieszych i rowerzystów, łącząca Dąbrowę z pobliskim lasem.


Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • dlaczego wycieliście tyle lasu dziewiczego

    a wszycscy temu przyklaskuja , hanba , zabiliście las i wiele istnień z lasu , tak to nie zajedziemy,

    • 0 2

  • (3)

    Bardzo ważna droga dla regionu i połączenia z zachodnim województwem. Nie mogę się doczekać kiedy pojadę nową drogą w stronę Bożego Pola.

    • 49 4

    • Nigdy nie jeżdżę do Bożegopola, po co mi to !

      • 0 0

    • piszesz jak polityk

      • 1 2

    • Bożepole !

      • 1 1

  • Współczucia dla mieszkańców tych bloków do których zbliżyła (7)

    Się jezdnia i hałas takiego węzła z pewnością obniży komfort mieszkania oraz jego wartość

    • 62 58

    • (2)

      a nie jest tak że od lat była tam rezerwa i wiedzieli o planach? zero złośliwości, po prostu pytam. Przy nowych mieszkaniach dostaje się informator co mogą/planują wybudować w ciągu x lat w okolicy. Nie wiem kiedy wybudowano wspomniane bloki.

      • 37 7

      • Nie, nie jest tak. Kiedy powstawały okoliczne osiedla to tego węzła nie było w planach. (1)

        • 8 10

        • Jw.

          Nie wiem, skąd te negatywy przy wypowiedzi poprzednika, skoro taki włśnie był stan rzeczy. Nie było tego węzła w planach, a "zapas" to pojęcie względne. Bo zapas od czego? Od "dużego pokoju"?

          • 2 0

    • Ja mieszkam blisko autostrady

      Slychac to w tle jako bialy szum. Ale fakt faktem, ze przeprowadzajac sie tam, ta droga juz byla. Jak kupujesz dom/mieszkanie w cichym miejscu i nagle buduja ci droge, to inna historia.

      • 4 0

    • Dzięki ekranom będzie ciszej niż było. Zatem bredzisz. (1)

      • 17 9

      • Po co ci to "bredzisz"? W przyszłości odpisuj bez obrażania.

        • 9 1

    • wartość zmniejszyła

      no nie wiem

      • 9 1

  • A kiedy start budowy Obwodnicy OPAT?

    • 2 3

  • Jedyna większą inwestycja drogowa w Gdyni? (12)

    Gdyby nie ta inwestycja to w Gdyni byłby marazm w pracach drogowych jedynie kilka remontów 200-300 metrowych jakis innych dróg w mieście.

    • 59 22

    • Po co w ogóle mieszasz Gdynię z tym artykułem? (7)

      Kiedy PiS wykona nakaz UE i zamknie Turow? Kiedy rząd przestanie narażać nasz kraj na gigantyczne straty funduszy?

      • 4 13

      • masz mózg?

        To zacznij go używać

        • 0 1

      • Sam się możesz zamknąć a od Turowa to się odczep.

        • 4 1

      • Baranku, jak zamknąć Turów to może też zamknąć niemieckie kopalnie odkrywkowe, które (2)

        powodują obniżenie wód gruntowych w naszych miejscowościach. Następny orędownik niemieckiej mumii europejskiej. Zapoznaj się mo że trochę dokłądniej z problemem a nie mów jak typowy urzędnik mumii eruopejskiej czyli i**ota -biurokrata bez wiedzy.

        • 6 7

        • Tak niech zamkną

          Tylko atom jest czysty

          • 0 2

        • Te niemieckie kopalnie położone 20 km od granicy i po drugiej stronie wielkiej rzeki?

          • 5 1

      • Oto kanoniczna postać ślepego łosia.

        Zamknąć Turów? Zastanowiłeś się co to oznacza dla energetyki kraju?

        • 7 5

      • Zamknąć Turów?

        Nie wypłaciłbyś się za energię elektryczną. Trzeba być #$@%#@ aby się na coś takiego zgadzać.

        • 8 5

    • To nie jest inwestycja Gdyni, trolu (2)

      Same bzdury napisałeś

      • 19 5

      • fakt jest trolem ale

        wyraźnie napisał "jedyna większa inwestycja drogowa w Gdyni", to że łucyk chwali się tą budową nie czyni z niej gdyńskiej inwestycji.

        • 11 1

      • Tak tylko pytam

        To gdzie w Gdyni są prowadzone obecnie jakieś większe prace drogowe? Bo jedyne o czym wiem to remont Kwiatkowskiego (500m drogi remontują, gdzie dla kierowców dalej bedzie tylko jeden pas).

        • 17 1

    • szczurku, jeszcze trzymają procenty że prawdę napisałeś o Gdyni?

      • 3 1

  • praca wre, wszyscy się uwijają...

    to się nazywa narodowe tempo budowy!

    wybaczcie sarkazm i dajcie spokój, widać zwycięskie kryterium najniższej ceny w przetargu

    • 5 1

  • czy ta droga nie miała być przypadkiem oddana do przejazdu z ograniczeniami, w grudniu br?

    • 6 0

  • A gdzie uwagi dla pieszych na ul. Rdestowej w stronę pętli kacze buki. (4)

    Już po raz kolejny myślicie tylko o kierowcach a gdzie ludzie bez pojazdów, gdzie chodzą na starym polifarbie do pracy. Żeby dojść do zakładu pracy to trzeba jechać na pętle żeby bezpiecznie przejść przez ulicę. Bo łaskawi państwo co budują nie pomyśleli o przejściach dla pieszych i oznakowaniach.

    • 10 3

    • Piesi i rowery Redestowa-Kacze Buki (2)

      Od kiedy to robi się przejścia dla pieszych przez drogę ekspresową?
      Gwoli ścisłości, nad S6 pomiędzy Kackiem a Chwaszczynem w linii ciągłej ul. Rdestowej do Stanicy Strażackiej budowany jest wiadukt z łącznicami na S6 i ciągiem pieszym i rowerowym. Zamiast wylewać żale, warto spojrzeć na stronę GDDIK i zapoznać się z planami niniejszej budowy. Pozdrawiam

      • 2 4

      • Wiadukt do terenów leśnych jest budowany.

        • 1 0

      • Appendix

        Rozumiem, że mówi "Gość" o stanie obecnym. To w odniesieniu do mojej powyższej wypowiedzi, przyznaję rację. Przejść dla pieszych brak w ramach reorganizacji ruchu. Tutaj nagana dla organizatorów. Ale miejmy nadzięję, że to nie potrwa długo a być może, ktoś się zreflektuje.
        Pozdrawiam

        • 0 0

    • Z Dąbrowy na pieszo w stronę Karwin też absurd. Tzw. przejścia pod wiaduktem są nieoświetlone, niewidoczne i niebezpieczne. No ale piesi się liczą tylko w centrum.

      • 5 0

  • (3)

    Kiedy powstanie linia tramwajowa obok trasy kaszubskiej? Blachosmrody i tak będą stać w korkach. Ponadto trzeba ślad węglowy zmniejszyć!

    • 2 28

    • raczej Trolejbusowa ...

      • 1 0

    • Wiech - i wszystko jasne. Ile dostajesz za sianie propagandy?

      • 1 0

    • Raczej tor saneczkowy

      • 1 0

  • Wymówka z badaniami archeologicznymi jest MEGA (6)

    Wymówka z badaniami archeologicznymi jest mega, można w tym czasie było budować obok, w innym miejscu.
    I CYK rok opóźnienia prawie. Oryginalnie miała być oddana w tym roku chyba w lato.

    • 50 51

    • (2)

      obiektu mostowego nie wybudujesz obok

      • 14 3

      • Którego to niby?

        Bo wszystkie są przynajmniej zaczęte.

        • 0 0

      • Jak to?

        My ze śwagrem to nie takie rzeczy budowali obok.

        • 10 0

    • Niezbyt

      Dokladny to ty nie jesteś z terminami. 2021? Żadna budowa drogi nie jest postawieniem gotowego stempla.

      • 1 1

    • rozkopy (1)

      Archeologia w tym mieście to express. Nie ma szans na blokowanie czegokolwiek. Na pierwszym miejscu jest inwestycja archeolog dostaje z góry założony termin "zmieścisz się w 1 miesiąc masz robote" Jedynie Złoty Pociąg mógły wstrzymać budowę w innym wypadku to nie ma znaczenia dla realizacje projektu. Archeologia niestety stała się dewloperką marnie opłacaną.

      • 8 3

      • Jesteś półgłówkiem

        Archeolodzy na jednym odcinku prowadzili wykopy przez ROK. Przez ten czas wszystko stało bo niby jak ma trwać budowa bałwanie bez szkoły.

        • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane