• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejechaliśmy nową nitką Trasy Sucharskiego na Przeróbce

Maciej Naskręt
7 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz okiem kierowcy nową nitkę Trasy Sucharskiego na Przeróbce.


W środę po południu drogowcy oddali do ruchu wschodnią nitkę Trasy Sucharskiego. Sprawdziliśmy jak podróżuje się nowym odcinkiem drogi.



Który etap budowy jest najbardziej widowiskowy?

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy Trasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w środę ok. godz. 14:30 generalny wykonawca - firma Skanska - zmienił organizację ruchu na odcinku od Węzła Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska do budowanego Węzła Ku Ujściu. zobacz na mapie Gdańska

- Dla ruchu oddana została część wybudowanej Trasy Sucharskiego, jezdnia wschodnia, wraz z węzłem łączącym ul. Kontenerową, obiektem mostowym i rondem na skrzyżowaniu z ul. Ku Ujściu - opisuje Aleksandra Jonczyk ze spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem Trasy.

Sprawdziliśmy jak podróżuje się nowym odcinkiem. Na kierowców czeka ok. 1,5-kilometrowy odcinek nowej jezdni, po którym samochody poruszają się w obu kierunkach. Nowa nitka zachęca do szybkiej jazdy, ale bez przesady. Podczas, gdy kierowcy będą poruszać się nową drogą, tuż obok będą również prowadzone prace związane z dalszą budową trasy.

Otwarcie nowej nitki Trasy Sucharskiego sprawi, że kierowcy nie będą już musieli podróżować starą jezdnią, którą zbudowano jeszcze w latach 70-tych, gdy budowano Port Północny. Kierowcy teraz pewnie krzykną: Nareszcie! Liczba muld i wyrw w jezdni wywołanych przez prawdopodobnie przeciążone ciężarówki jest porażająca. Nie da się jechać.

Niemniej stara ul. Sucharskiego nie zostanie rozebrana. Ma być ona włączona do nowego układu drogowego na Przeróbce. Stara jezdnia doczeka się liftingu. Na odcinku około 400 metrów od Węzła Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska generalny wykonawca Trasy Sucharskiego przeprowadzi jej remont. Pozostały fragment - do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska - zyska wyłącznie nową nawierzchnie, zostanie tam wykonana tzw. nakładka.

Zakres budowy Trasy Sucharskiego.

Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.

Opinie (145) 6 zablokowanych

  • na procesje isc!!!

    a nie na Westerplatte jezdzic

    • 3 2

  • (1)

    Ze Stogów jechał-swój chłop:)

    • 8 0

    • O godzinie 06 :40 otwarcie drogi z małym hukiem.

      Już jest pierwszy dzwon na wjeździe na nową drogę. Kierowca musiał być mocno zaszokowany otwarciem j drogi, tak mocno że zaliczył słup i odpalił poduszki. Mam nadzieję że nikomu nic poważnego się nie stało.

      • 0 0

  • dzielnica? (1)

    a Przerobka/Stogi to ładna dzielnica ? w sensie estetycznym

    • 11 1

    • Tak, Stogi to bardzo ładna dzielnica. Przyjedź, to zobaczysz. Fakt, dojazd nieszczególny, ale to już nie wina dzielincy, tylko ZDiZ.

      • 0 0

  • szkoda ze stara tylko beda remontowac w taki sposob... (3)

    nalozenie nowej nawierzchni na stara nic nie da bo ta stara jest polozona na plytach wiec szybko to sie rozpadnie :(

    • 2 1

    • (1)

      A do czego potrzebna Tobie stara?

      • 2 0

      • Jak to???

        No, chyba...

        • 0 0

    • jest to zupełnie nowa droga stara droga po której można było jechać co najwyżej czołgiem leży obok

      • 0 0

  • (1)

    Taka, by w razie nagłego niebezpieczeństwa (pieszy, wtargnięcie pojazu na drogę) móc nie tyle wyhamować, co bezpiecznie ominąć przeszkodę. Za bezpieczną uznaje się w mieście 50km/h, na drogach krajowych czy autostradach jest to większa wartość.

    Ale na - jakby nie było - placu budowy nie można pędzić 100km/h i więcej !

    • 3 0

    • "Za bezpieczną uznaje się w mieście 50km/h, na drogach krajowych czy autostradach jest to większa wartość."

      Uwielbiam takie brednie czytać!
      Za dozwoloną prędkość jak najbardziej :), ale nie za bezpieczną! Bezpieczna prędkość to 0km/h. Ciekawe czy twoja wypowiedź będzie prawdziwa dla oblodzonej, zasypanej śniegiem czy oblanej wodą drogi ?!

      Generalnie bezpieczna prędkość to taka która pozwoli Tobie się zatrzymać tam gdzie Ty chcesz, a nie tam gdzie ci się uda!

      • 2 0

  • az sie cisnie na usta

    Hej młody Junaku, smutek zwalcz i strach,
    Przecież na tym piachu za trzydziesci lat.....

    • 3 1

  • oni wiedzą co robią

    Co niektórzy to mają nawet pretensje ze żyją, Jak ktoś kiedyś pisał nie budują zle, budują tez niedobrze, niektórzy to pewnie by chcieli mieć autostradę 4 pasy ruchu w jedną stronę. Oj głupole Oj.

    • 1 1

  • Zamiencie swoje mirafiori na jakiegos dobrego merca cabrio

    oraz kamere na cos normalnego.

    • 1 0

  • hah

    8 sekunda darmowe prezerwatywy?

    • 2 0

  • Pędzą na złamanie karku! Co za świry!

    • 3 0

  • Ocena czyli bez ściemy (1)

    Na zakończenie tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego opublikowano raport na temat usprawnień w dziedzinie handlu, jakich dokonują poszczególne państwa świata. Wszystkie spośród 132 krajów były oceniane w czterech aspektach: dostępność rynku, administracja handlem zewnętrznym i wewnętrznym, środowisko biznesowe oraz transport i infrastruktura komunikacyjna. I to właśnie ten ostatni z punktów, na stronie charakteryzującej nasz kraj, przykuwa największą uwagę. Czytając znajdujące się tam dane, naprawdę ciężko zrozumieć dumę rządzących, którzy twierdzą, iż infrastrukturalnie Polska dokonała w ostatnich latach niebywałego skoku. Codziennie widzimy, że władze wydają się wyjątkowo zadowolone z sytuacji panującej choćby na naszych lotniskach. Nie sposób jednak zrozumieć, skąd to zadowolenie, jeśli spojrzymy, iż raport stwierdza, że pod względem dostępności i przepustowości naszych portów lotniczych znajdujemy się na 101. miejscu na świecie (na 132 państwa). Zaraz obok widnieje rubryczka z napisem "jakość infrastruktury lotniczej", a przy niej miejsce 103. Czyli jeszcze gorzej.

    Prawdziwe jednak załamanie powinni przeżywać rządzący, którzy spojrzą jeszcze dwa miejsca niżej, na dane dotyczące jakości polskich dróg. I tu niestety wiadomości nie są wesołe, ponieważ w skali od 1 do 7 (gdzie 7 to ocena najwyższa) udało nam się zgromadzić 2,3 punktu, co jest zaledwie 125. wynikiem na świecie. Za nami jedynie m.in. spustoszona wojną Bośnia i Hercegowina, nieustannie nękane trzęsieniami ziemi Haiti, a także Mołdawia i Mongolia. Ale prezentując urzędowy optymizm naszych władz, należy podkreślić, że Polska w zawrotnym tempie goni pod względem jakości dróg takie "potęgi" jak Angola, Kirgizja, Mauretania, Nepal czy Mozambik. Wcale nie lepiej jest także w innych aspektach infrastrukturalnych, ocenianych przez światowych ekonomistów. Infrastruktura portów to np. miejsce 99. Zwycięzcą za to mogą się czuć Polskie Koleje Państwowe. Stan infrastruktury kolejowej nad Wisłą został oceniony jako 75. w świecie. To wynik tylko nieco gorszy od wyniku Armenii i Bangladeszu, ale za to wyprzedzamy zdecydowanie np. Bahrajn, Benin i Burkinę Faso.

    Podsumowując ogólną dostępność i jakość polskiej infrastruktury transportowej, raport klasyfikuje nasz kraj na 82. miejscu. Sytuację "ratują" niezłe oceny za małą liczbę płatnych autostrad (czytaj: małą liczbę autostrad) oraz całkiem dobrą łączność pomiędzy poszczególnymi miastami. W obu rankingach jesteśmy około 50. miejsca. Toteż podczas następnego hucznego otwarcia 5-kilometrowego odcinka autostrady czy innej drogi w gminie Wólka Mała, kiedy minister Sławomir Nowak będzie mówił o stanie naszej infrastruktury, to z pełną szczerością i bez mijania się z prawdą będzie mógł odpowiedzieć, że jesteśmy w tej materii na poziomie Kirgizji, ale wytrwale gonimy Honduras i Ekwador.

    • 7 5

    • trafnie napisane niestety

      • 1 0

  • Przeróbka....

    ...przez całe życie! i tak do końca po ostatnie serca bicie....

    • 1 0

  • Ocena? (1)

    Panie Redaktorze, a gdzie jakaś ocena szkolna tej inwestycji? Przecież jest to Pana znak firmowy. Jak tylko zobaczyłem tytuł artykułu to od razu wiedziałem, że napisał go "dzielny i haryzmatyczny" Redaktor Naskręt i byłem pewien że będzie jak zwykle profesjonalna ocena szkolna a tu co? A tu lipa.......:( Panie Macieju, proszę o aktualizację artykułu o ocenę, tak nie może być......

    • 8 1

    • tez juz pisalem

      ze jakby mieli sie rozpisywać nad każdym nowo wyremontowanym kilometrem dróg , to by miejsca na serwerze zabrakło . tak pyzatym ta inwestycja bez tunelu na druga stronę Wisły niema sensu .
      Dobrze ze chociaż nie udziwniają tytułów artykułów

      • 0 2

  • A gdzie w ankiecie opcja "remont asfaltu pół roku po otwarciu" ?

    • 0 1

  • rowery (1)

    nowa droga owszem ale do takich miejsc jak Westerplatte czy Twierdza Wisłoujście winna prowadzić ścieżka rowerowa jeśli jej niema to wstyd dla projektantów oraz dla władz miasta zatwierdzających ten projekt

    • 1 0

    • Sprawdx projekt i nie szczekaj.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane