• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne na Podwalu Przedmiejskim coraz bliżej

Arnold Szymczewski
3 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Pod koniec roku na tym skrzyżowaniu pojawi się przejście dla pieszych.
  • Pas zieleni zniknie ze środka, zamiast tego będzie można zawracać.

Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej zobacz na mapie Gdańska. Docelowo powstanie tam łącznie sześć naziemnych przejść dla pieszych oraz możliwość przejazdu w poprzek Podwala Przedmiejskiego.



Czy będziesz korzystał z nowego przejścia naziemnego?

Drugie skrzyżowanie z pięciu planowanych



Będzie to drugie z pięciu skrzyżowań, które zostaną przebudowane na Podwalu Przedmiejskim. Przypomnijmy: w listopadzie ubiegłego roku końca dobiegła przebudowa skrzyżowania Podwala z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska. Prace trwały siedem miesięcy i pochłonęły 16 mln zł.

W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk. W kolejce do przebudowy skrzyżowania z ul. Podwale Przedmiejskie są jeszcze ul. Okopowa, Elbląska i Żabi Kruk.

Naziemne przejście do przystanku "Akademia Muzyczna"



W ramach inwestycji, na którą przetarg zostanie ogłoszony do końca tygodnia, w rejonie ul. Łąkowej i Podwala zostanie utworzone przejście naziemne, zmodernizowany zostanie także 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy.

Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe. Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.

Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych. Łącznie powstanie sześć naziemnych przejść dla pieszych.
- W ubiegłym roku przebudowaliśmy pierwsze skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zdecydowanie przebudowa skrzyżowania poprawiła komfort osób, które zamieszkują śródmieście. Jednak kierowcy narzekają nieco na sygnalizację świetlną, która musiała powstać w tym miejscu z uwagi na naziemne przejścia dla pieszych i specyfikę skrzyżowania.

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim



Szacunkowy koszt prac został określony na poziomie 8 mln zł. Z kolei planowany termin zakończenia inwestycji to grudzień 2019 roku.

Miejsca

Opinie (349) ponad 10 zablokowanych

  • Wnioskuję o budowę metra

    Tramwaje staną w korkach, chyba że cykl świateł będzie dostosowany do ruchu tramwajów.

    • 8 0

  • Głupi wymysł, który nic nie da (1)

    Równolegle do Długiej też znajdują się ulice, które są puste przez cały rok. Wprowadzenie pasów spowoduje korki na Podwalu. Idioci.

    • 4 2

    • Co mają ulice koło Długiej do brudnego tunelu?

      • 0 1

  • Mieszkaniec Gdańska (1)

    Pytam się po co do diaska zlikwidowano linię tramwajową prowadząca z centrum na Łąkowa ? Minęło trochę czasu i odtwarzamy lokalny charakter głównej ulicy ze światłami i przejściem dla pieszych... Zamysł drogi wylotowej z miasta, usprawniającej ruchu samochodowy uleciał... A tramwaj mieszkańcom by się przydał i stymulował rozwój Dolnego Miasta

    • 10 1

    • Zlikwidowano bo z wiaduktu nie można było skręcić bo torowisko podwyzszyli...

      • 0 0

  • Gdyby nie żądania deweloperów, to palcem by nie kiwnęli w kwesti tych skrzyżowań. (5)

    • 212 41

    • (2)

      tym razem to chyba nie deweloperzy... wygląda to raczej na zwykłą głupotę

      • 23 15

      • Zlikwidowac najem krotkoterminowy (1)

        Deweloperow i cala ta sytuacje mieszkaniowa to mozna szybko zakonczyc.
        Zlikwidowac najem krotkoterminowy i bedzie po temacie.
        Chcesz robic najem wybuduj sobie hotel/motel a nie mieszkanka sobie kupuja pod wynajem, a normalni mieszkancy mieszkac nie moga, bo codziennie imprezy alkoholowe.
        Tylko ze nikt z tym nic nie zrobi, bo jak lokaty w banku doluja, to politykierzy (i nie tylko) kupuja sobie mieszkanka pod wynajem, a Trojmiasto pod wzgledem atrakcyjnosci turystycznej jest wysoko w rankingach. ot cala prawda.

        • 23 7

        • Hotel czy apart co za różnica??
          Deweloper wybuduje a turysta zamieszka i potrzebuje dojścia do centrum i to raczej nie brudnym tunelem z lokalsami.

          • 1 2

    • Najlepszy jest twój deweloper kurdupel z żoliborza! Mlaskający staruch pitolony!

      • 7 15

    • Co chcecie od deweloperow

      ...nie kupujcie nowych mieszkan to nie beda potrzebni i zycie stanie sie piekne.A w ogole to wszystkie zlo w tym kraju to z powodu PO, Tuska i deweloperow.A tym czasem ta koscielno-prawicowa partia tzadzi juz 3,5 roku wiec moze lepiej dobrze popayrzec jej na rece bo rozowo to juz bylo,teraz zaczynamy juz byc w cxarnej pupie z reka w nocniku

      • 20 31

  • Może za ulice sądową się weźmiecie...

    ... Chodniki i nawierzchnia dla aut powinny być wyłączone z expolatacji... Można polamac nogi i zerwać zawieszenie... Centrum miasta... Dramat.

    • 4 1

  • (2)

    Byłbym nawet za przejściami naziemnymi, światłami, ograniczeniem prędkośćci pod warunkiem, że jest to ścisłe centrum, nie jest drogą wylotową, w tym przypadku na 7.

    • 16 7

    • Droga wylotowa... (1)

      Na siódemke, to obowdnica południowa i trasa Sucharskiego. Mam nadzieje, ze pomoglem.

      • 1 3

      • Taaa

        Szczególnie w momencie remontu Okopowej i całego cyrku na pocz traktu teraz akurat uwalają ruch na podwalu.Jaka masz alternatywę na dojazd do s7 teraz z okolic śródmieścia?Co bedziesz się cofał przez w-z,obwodnice do poludniowki?Albo centrum na tunel dookoła?Chyba logiczne ze lecisz podwalem.Nikt tu nie mówi zeby robić z tego ekspresowki ale to był odpowiednik Słowackiego tyle ze po drugiej stronie miasta.Zrobmy moze na Słowackiego przejścia w połowie lasu albo co 100 metrów.Tez bedzie fajnie nie?Przeciez jest transport publiczny jakby co i chleb czy tam meble to sobie tramwajem albo pkmką dowieziemy.

        • 2 0

  • Pieknie (2)

    Jak będziesz potrzebował fachowca a akurat ma siedzibę w okolicach przeróbki to się nie wkurzaj ze długo trwa dojazd bo ktoś spartolił podwale do kwadratu.Nie wyjeżdzajcie tu z Japonią lub Holandią bo tam są zupełnie inne podstawy do planowania drog(np specjalne drogi wewnętrzne w miastach tylko dla autobusów).Bylo dobrze.Mozna było zrobić kładki,tylko ze kladki w gd kojarzą się z zaspa a to jest błąd bo to można zrobić w bardzo fajny sposób.Pozdrawiam gościa,który „logicznie” oznakował objazd na starówce w okolicach św.ducha.Po prostu miszcz.

    • 15 4

    • (1)

      Gdańsk nie ma starówki a Główne Miasto mało rozgarnięty polglowku.

      • 0 2

      • No naprawde

        Pocisnales ze az mi kapcie spadły.

        • 1 0

  • Oby tam nie zginęły (1)

    Prezydenckie córki pod kołami prowincjonalnego auta.

    • 11 7

    • Prezydent dostosował się do dewoperow

      • 1 1

  • (2)

    Łączymy dzielnice a nie dzielimy. Bardzo dobrze że powstają nowe skrzyżowania w śródmieściu. Niech auta znajdą alternatywne drogi, a nie przez starówkę.

    • 11 20

    • Gdańsk nie ma starówki a Główne Miasto. Widać że jesteś kiepskim gdanszczaninem. Nadto nie rozróżniasz dzielnic.

      • 1 0

    • Pod twoim domem bedziemy teraz jezdzic baranie.

      • 3 0

  • Najpierw wyremontować Łąkową w stronę Długich Ogrodów (2)

    to ulica wstydu, stan tragiczny

    • 19 4

    • (1)

      Pamietam jak w tym miejscu,pod koniec lat 80tych stal budynek w ktorym na dole byly pyszne frytki:) Nie bylo jeszcze wtedy tej drogi,tego ruchu,tego zgielku i pogoni.

      • 1 0

      • Wracaj do przeszłości.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane