• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku

Szymon Zięba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u. Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u.

Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.



Przejścia dla pieszych powinny być:

Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zyskają piesi, ale też kierowcy



To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.

- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

Opinie (410) 8 zablokowanych

  • (2)

    Budowa naziemnego przejścia koło Bramy Wyżynnej to absurd. Obok jest przejście podziemne zapewniające bezpieczne dojście do przystanków tramwajowych i na drugą stronę ulicy. Wielokrotnie na przejściach naziemnych dochodzi do potrąceń pieszych i to mimo sygnalizacji świetlnej, a zatem takie przejścia nie zapewniają takiego bezpieczeństwa jak podziemne.

    • 16 4

    • (1)

      dochodzi do potrąceń bo kierofczyki nie widzą świateł i nie znają przepisów

      • 1 5

      • Chyba bo piesi zapatrzeni w telefony wybiegają na jezdnię

        • 0 1

  • Tymi piszącymi tutaj i głosującymi w ankiecie (2)

    nie należy się przejmować, bo są to głównie mieszkańcy okolicznych gmin i nie maja głosu w wyborach.

    • 3 12

    • Spokojnie, to Gdańszczanie, i mają głos w wyborach

      • 0 0

    • Hołota sama, słoiki albo mieszka tu 5 lat i wielki Gdańszczanin

      • 1 1

  • Imię, nazwisko i stanowisko (1)

    Osoby która to zatwierdziła.

    • 10 3

    • Aleksandra Dulkiewicz, Prezydent Miasta Gdańska

      • 0 1

  • Dlaczego? (1)

    Tramwaje tracą na skrzyżowaniu z AK, Okopowej i z Podwalem Przedmiejskim tracą ok. 3 minut. Dlaczego kolejne dwie minuty mają tracić przez to przejście?

    • 11 2

    • Bo miasto tak przekonuje do komunikacji miejskiej

      • 0 0

  • Do samochodizarzy (5)

    Jak już wysiądziecie z blachosmrodow to możecie chodzić tunelami, nikt wam nie zabrania.

    • 6 13

    • (2)

      Wolę taki tunel, nie muszę czekać na światłach. Zawszę idę tyle samo czasu, a jak mi się śpieszy to mogę podbiec.

      • 4 1

      • Dlatego masz wybór (1)

        Ja wolę stać na światłach

        • 0 2

        • To marsz na Hucisko, tam se możesz postać

          • 0 0

    • ped**arzu. Rower to zdrowie. Jechać na około (1)

      to nawet lepiej dla kondycji. Wniesienie roweru po schodach to też chyba nie wysiłek. Chyba, że masz 40 kg chinskiego elektryka i jesteś małą laską 154cm w kapeluszu.

      • 5 1

      • Nie mam roweru dzbanie

        • 0 2

  • Sa w tym wypadku dwie opcje - albo piesi pod ziemię ,albo ruch kołowy pod ziemię . (2)

    Innych wyjść nie ma ,jeżeli ma być zachowane bezpieczeństwo zarówno jednych jak i drugich!!!

    • 20 5

    • jest jeszcze wyjście kolejne: dbać o stopniową redukcję skali i uspokojenie ruchu kołowego (1)

      w strefie Tempo 30 piesi są bezpieczni mimo rezygnacji z malowania przejść dla pieszych

      • 1 3

      • W ogródku zrób se taką strefę

        a nie zmuszaj wszystkich do marnowania życia stojąc w korkach

        • 0 0

  • Przejście naziemne dla pieszych ok. (2)

    ale wcześniej tunel dla samochodów, ta trasa to prawie tranzyt. Gdańsk w porównaniu do innych miast Polski ma słaba infrastrukturę.

    • 17 4

    • (1)

      Tranzyt jest na Obwodnicy

      • 1 2

      • i weź nadrabiaj kilometry

        To takie dobre dla środowiska

        • 0 0

  • (1)

    No przecież zaraz obok jest również przejście naziemne i tam jakoś hurtowo piesi nie giną he he.
    Janusze w tdikach i inne rejestracje z innych gmin typu GDA chcą utrudnić zycie gdańszczanom.
    Wyjedźcie za granicę ale nie wschodnią i znajdzcie przejscie podziemne w sródmieściu jakiegokolwiek miasta nie licząc stacji metra

    • 6 10

    • No właśnie, obok jest przejście, więc po co kolejne!?

      • 0 0

  • A konsultacje społeczne były przeprowadzone w tym temacie ? (5)

    Czy Rada tej dzielnicy, która jest przedstawicielem mieszkańców tej dzielnicy wypowiedziała swoją opinie w tym temacie?
    Nie Menager śródmieścia, który reprezentuje interesy miasta Gdańska, a właśnie Radni z tej dzielnicy ?
    Czy takie komsultacje się odbyły ?
    Czy miasto Gdańsk samowolki sobie urządza ?
    nic o nas bez nas .

    • 16 6

    • w ciągu kilkunastomiesięcznych konsultacji społecznych nad zapisami Strategii Gdańska 2030+ (3)

      mieszkańcy w przeważającej większości uznali, że w Gdańsku trzeba przede wszystkim dbać o poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów. Zauważyli także, że przez wiele dziesięcioleci dbano przede wszystkim o przepustowość ruchu pojazdów a nie ludzi. Uznano także, że trzeba zmienić kierunek przesuwania kompromisu: bardziej dbać o komfort pieszych i rowerzystów i nie uważać transportu zbiorowego za jedyny poważny substytut przejazdów samochodem. Trzeba dbać o poprawę warunków docierania pieszych do przystanków komunikacji miejskiej i SKM, dopiero wtedy Gdańsk wejdzie na ścieżkę zrównoważonego rozwoju.

      • 1 2

      • Kilkunastomiesięcznych? Chyba miesięcznych, w 2014 roku

        Od 14 maja 2014 r. do 13 czerwca 2014 r., tak żeby mieszkańcy nie zorientowali się, że takie konsultacje w ogóle są prowadzone, i żeby jak najszybciej je odbębnić i przyklepać

        • 0 0

      • uważaj bo kawa ci wystygnie, a masz sporo pieczątek w UM do podbicia

        więc do roboty leniu

        • 0 2

      • Odechciewa się jeździć tą komunikacją, gdy stoi na światłach co 50 metrów! Czas jazdy tramwajem nieustannie się wydłuża. Nagromadzenie świateł na odcinku Plac Zebrań Ludowych - Hucisko/Okopowa jest ogromne. Czasem ten odcinek jedzie się nawet 15 minut lub dłużej. Tak miasto zachęca do korzystania z komunikacji?

        • 3 0

    • była z deweloperem

      mieszkańcy mogą się po plecach podrapać i pogadać

      • 0 0

  • Patologia zagospodarowania przestrzennego (7)

    Zaraz obok tego potencjalnego przejścia znajduje się przejście podziemnne.
    Przejścia podziemne są dużo bezpieczniejsze, bo to, że pieszy będzie miał zielone wcale nie oznacza, że jakiś tłuk go nie potrąci.
    Wszędzie mówimy o ekologii, poprawka sozologii, a wychamowujemy ruch i go spowalniamy, zwiększając tym samym emisje spalin, czy same korki.
    Dla osób które mają zbyt wysokie ego, aby zrozumieć, co jest bezpieczniejsze, proponuję proste porównanie z przejściem kolejowym.
    Kiedy czujesz się bezpieczniej? Gdy przechodzisz po torach, czy tunelem lub kładką?
    Dobra idziemy dalej.
    W czym jest jeszcze problem? W tym co się dzieje na uczelniach na gospodarce przestrzennej. Uczą tam jaśnie oświeceni hipokryci, którzy najpierw mówią ci o tym, że powinno się w mieście korzystać z komunikacji lub jeśli już musisz jechać autem to takim o niskim spalaniu i tak aby nie marnować w nim miejsca, po czym wsiadają do swojego merca palącego 40l na 100km w mieście oczywiście jadąc nim samemu. To oni robią z trzeźwego myślenia papkę jakiś chorych idei, nie popartych, żadnym merytorycznym argumentem. Robienie przejść naziemnych w takich jak to jest wyrzucaniem pieniędzy błoto, okraszone jeszcze hrabiowskim myśleniem, no przecież jesteśmy najważniejsi i wcale w konfrontacji z samochodem nie poniesiemy śmierci, po co komu bezpieczeństwo, jak można pokazać swoją wyższość przechodząc przez jezdnie, nie jesteśmy przecież szczurami, aby łazić po kanałach, albo małpami, aby przechodzić po kładce.
    Najbardziej śmieszy mnie to, że bardzo często, za koronne przykłady zagospodarowania przestrzennego pokazuje się miasta, gdzie korki codziennie blokują całe miasto.
    Zrobiono kiedyś całkiem ciekawy eksperyment, wzięto dwóch takich profesorów od GP i dano im grę z systemem agentów(realistyczna symulacja ruchu mieszkańców) przy 2 tysiącach mieszkańców cała mieścinka jaką zrobili według swoich założeń zagospodarowania stała w korku. Cóż za zbieg okoliczności.

    • 34 14

    • (1)

      Jak można tak kompletnie nie rozumieć, po co są przejścia dla pieszych? Według powyższego pseudowywodu nie przechodzi się po to, aby dostać się na drugą stronę, ale aby... czuć się bezpiecznie:) Nie, bezpieczeństwo jest jednym z warunków, jakie mają zostać spełnione, podobnie jak m.in. dostępność (piekielnie trudna do spełnienia w tunelu), wygoda (podobnie) czy szybkość (tu zdarza się, że tunel wygrywa z uwagi na światła, ale tylko w przypadku osób zdrowych, dobrej pogody - braku oblodzenia itd.).

      • 0 1

      • Bzdura

        Aż tak komfortowo i wygodnie przechodzi się w spalinach aut stojących w korku?

        • 0 0

    • To lepiej tunel dla samochodów aż do błędnika wybudowaqć.

      • 2 0

    • (1)

      ja się lepiej czuje jak idę normalnie a nie w tunelu. jakbym chciał chodzić tunelami to bym został górnikiem

      • 4 6

      • to idź se przez Hucisko jak tak ci uwłacza przejście podziemne

        • 5 3

    • Pewnie z konfederacji

      • 2 1

    • Co za bełkot

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane