• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście przy Bramie Wyżynnej za 1,5 roku

Szymon Zięba
1 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u. Przejście dla pieszych powstanie na wysokości Bramy Wyżynnej i budynku LOT-u.

Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przejścia naziemnego dla pieszych na wysokości Bramy WyżynnejMapka. W ramach inwestycji powstać ma również przejazd rowerowy przez ul. Wały JagiellońskieMapka. Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia pod ziemię. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace ruszą latem tego roku i skończą się wczesną wiosną 2022 r.



Przejścia dla pieszych powinny być:

Nowe przejście sterowane będzie sygnalizacją świetną. Aby ułatwić dostęp do przejścia, przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, kosztem zwężenia jezdni w bezpośrednim ich sąsiedztwie. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia, a także przebudowana będzie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

- Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, ale jest także częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta przywrócenia Śródmieścia pieszym. Dotychczas powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i kolejne na ul. Chmielnej - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zyskają piesi, ale też kierowcy



To jednak nie wszystko. W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni w ul. Wały Jagiellońskie (jezdnia w kierunku Warszawy) na odcinku od ul. Okopowej, stanowiącej kontynuację zakresu prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka, do okolic skrzyżowania z ul. Hucisko.

- Natomiast na jezdni w kierunku Gdyni przebudowany zostanie umożliwiający "zawrotkę" pas do skrętu w lewo znajdujący się na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego. Decyzja o tym, czy oprócz budowy przejścia dla pieszych wyremontowany zostanie także fragment Wałów Jagiellońskich, jest uzależniona od wysokości złożonych ofert - zastrzega Aneta Niezgoda.
Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z zakładanym harmonogramem, prace ruszą w II kwartale tego roku i potrwają 7 miesięcy od daty podpisania umowy.

Opinie (410) 8 zablokowanych

  • DE*ILE (2)

    Płakać się chce jak czytam...

    • 2 2

    • Słychać wycie znakomicie. (1)

      To dopiero początek zmian.

      Zapraszamy do tramwaju.

      • 0 3

      • Jakiego tramwaju a tych co stoją co 100 m na światłach? Tych co chwila się psują? Tych którymi nie da się nigdzie dojechać na czas? I jeszcze kosztuje mnie drożej niż auto

        • 1 0

  • głowna droga metropolitalna

    zróbcie jeszcze progi zwalniające. Bo to łatwiej niż mandaty wystawiać. Wpiszecie się do
    Księga rekordów Guinnessa

    • 5 1

  • Nie powinno być tam przejścia tylko przestrzeń pieszo jezdna (2)

    czyli jezdnia do tranzytu w tunelu. komunikacja publiczna piesi i reszta nad nim. przy dworcu podobnie

    • 25 13

    • Tunell

      Tunel samochodowy jest ale jakoś od poczatku, jeżdżąc tam akurat tylko w nocy, nie spotkałem ani jednego innego auta :O

      • 0 0

    • I to jest pomysł !

      • 0 1

  • w miescie tramwajami samochody na obwodnice piesi bezwzdlegdne pierszenstwo

    • 2 4

  • Dawno korków nie było w centrum? no to będą

    • 3 3

  • Światła będą zgrane z pozostałymi skrzyżowaniami. Czyli nie wpłynie to na zmniejszenie prędkości w 0 %

    • 1 2

  • Precz z Dulkiewicz

    Odwołać ja

    • 6 3

  • Odwolac Dulkiewicz

    Ta baba to totalne nieporozumienie, mega porazka

    • 6 3

  • Jeden z głupszych pomysłów (31)

    Jeden, bo w ostatnim czasie jest ich co raz więcej. Jesteśmy niby eko, a wyhamowujemy ruch bez żadnego powodu, a budowanie przejścia nadziemnego przy podziemnym to już jest po prostu Miś.

    • 420 122

    • A od kiedy przyspieszanie ruchu zmniejsza ilość spalin? (16)

      Można by tak gdybać, jeśli miszczowie kierownicy w końcu by zauważyli że płynność > prędkość.

      A na razie 90% kierowców myśli, że wyższa chwilowa, to wyższa średnia, co ciekawe, tym bardziej, im bardziej uważają się za dobrych kierowców...

      • 9 16

      • (5)

        Najwięcej spala się przy ruszaniu, więc jak nabździsz przejść ze światłami co chwilę, to miasto utonie w spalinach. Udawanie, że samochodów ubędzie, to naiwność. Ale, co tam, eko w modzie

        • 16 6

        • Hipokryzja

          Lobbowanie za ruchem samochodowym w imię ekologii...
          Przestańcie się kompromitować.

          • 1 0

        • Wystarczy jechać tak, żeby nie musieć ruszać co światła. (3)

          Niestety jak tylko spróbujesz powoli dojechać do czerwonego, zaraz 54 "rajdowców" wciśnie się przed Ciebie...

          • 9 7

          • Kiedyś tak było. Była tzw. żielona fala. Odkąd jest Tristar, nie ma reguły.

            • 3 1

          • Jak masz tak ruszać, skoro masz korki, które ograniczenia wprowadzane z każdej strony będą powiększać (1)

            Co z tego, że masz zieloną falę jadać przepisowo, skoro nie jesteś w pewnych godzinach tego osiągnąć. Tam gdzie można jechać bezpiecznie np. aleja Zwycięstwa, większą prędkością powinno się dopuszczać, korki przez to tworzą się później. Tutaj mamy nowe wyhamowanie wzdłuż bardzo długiego odcinka i jeszcze światła dla dojeżdżających wcześniej. Same świetne zabiegi.

            • 9 2

            • Jak stoisz w korku, tak czy siak ruszasz i się zatrzymujesz co 5m, więc róznicy z pasami czy bez nie ma.

              A jak korków nie ma, dodatkowe trucie jest spowodowane tylko i wyłącznie przez nieumiejących jeździć kierowców.

              • 3 7

      • (6)

        do pewnej prędkości zmniejsza oczywiście jak ruch jest płynny. Auta najmniej palą przy jeździe ze stałą prędkością 90-100km/h. A najwięcej jak ruszają.

        • 6 6

        • Zrób test. (5)

          Przejedź się za miastem 50km/h, potem 90km/h.

          Sprawdź spalanie, zdziwisz się.

          • 7 5

          • jak masz 4 biegowe tico to masz absolutną rację (2)

            • 5 4

            • Jak masz 8 biegowe Lamborghini, nic to nie zmienia. (1)

              Mniejsza różnica, ale dalej mniej spalisz przy 50.
              Jak mówiłem sprawdź, bo gdybyś teorię był w stanie zrozumieć, nie pisałbyś czegoś takiego :)

              • 6 5

              • To zalezy od biegu

                Jeśli jedziesz na odpowiednim biegu to możesz mieć takie samo spalanie jadąc 50 i jadąc 90. Najwięcej spała się podczas rozpędzania samochodu, kropka.

                • 4 2

          • Zrób podony test

            Przejedz ten sam odcinek że stałą prędkością. Potem ten sam odcinek przejedz zatrzymując się co jakiś czas i ruszając by jechać dalej...

            • 2 2

          • To teraz się przejedź z zatrzymywaniem co 200m.

            Spalanie spadnie?

            • 5 1

      • nikt takiej teorii nie wytowrzył (2)

        Natomiast spowalnianie już zakorkowanych odcinków i owszem, zwiększa emisję spalin, jedne światła więcej na pewno tego ruchu nie upłynnią.

        • 8 3

        • W jakiż to sposób zwiększy się emisja spalin? (1)

          Jak zostawisz 10m dziury w korku na pasy, wcale na następne światła nie dojedziesz później.

          • 2 4

          • Jestes zbyt ograniczony na te rozmowe. I to nie jest zadna zlosliwosc z mojej strony.

            • 3 1

    • Brak kompetencji (3)

      "Przejście naziemne nie tylko zwiększy bezpieczeństwo " - niby w jaki sposób przejście naziemne jest bezpieczniejsze od podziemnego? Ile dotychczas było śmiertelnych potrąceń przez samochód/tramwaj w tunelu? Chyba, że planują aby po kilku potrąceniach wprowadzić "tempo 30" w całym mieście. Dopiero co postanowili spowolnić główną arterię miasta z 70 do 50km/h i widocznie to za mało.

      • 21 5

      • A ile było wypadków, bo kierowcy rozpędzali się bardziej między przejściami? (2)

        A potrąceń było całkiem sporo, bo ludzie biegli na tramwaj górą na przełaj, jak widzieli że nie zdążą tunelem.

        • 4 6

        • Sam się zaorałeś.

          • 1 1

        • no i co? Jak będzie przejście naziemne to nie będą biegli poza pasami? Jak będą mieli czerwone to i na pasach też. A ile było wypadków potrąceń pieszych w tunelu? Pewnie wg ciebie tysiące

          • 7 1

    • (3)

      wracamy do normalności

      • 15 23

      • Nie ma nic w tym normalnego (2)

        Gdy się robi wracającym z pracy na złość bez żadnego uzasadnionego powodu.

        • 18 8

        • (1)

          Piesi tez wracaja z pracy

          • 10 11

          • I co dalej? Idą do autobusu albo tramwaju. I co dalej? Autobusy i tramwaje fruwają nad d**ilnymi przejściami nie stojąc na czerwonym?

            • 15 2

    • Ruszanie i stawanie i ruszanie i stawanie. (1)

      To powoduje zużycie paliwa. Na trasie 100 km jadąc jak emeryt bez wyprzedzania max. 90 km/h spaliłem benzynowym Avensis 150 KM - pięć litrów. Słownie pięć na sto. W mieście w korku piło 10-11 l. Skrzynia manual.

      • 7 1

      • I dlatego trzeba promować elektryki i hybrydy.

        Co stracisz przy hamowaniu, odzyskasz przy ruszaniu...

        • 1 7

    • Most jeszcze ma być

      • 1 0

    • Misiem, to jest autostrada w centrum przy dworcu.

      • 3 5

    • wyhamowujemy? (1)

      Przecież tam jest ograniczenie do 50 a realnie jedzie się z 30 km/h. Dużo do hamowania nie ma

      • 3 3

      • Nie chodzi mi tylko ten fragment, tylko o to co się dzieje w całym mieście

        tutaj masz 10000% racji.

        • 0 3

  • (8)

    Super

    • 82 188

    • Jeszcze tylko nazwę przystanku na "Długa" należy zmienić.

      • 1 1

    • Przez te wasze przejścia (4)

      Tylko tramwaje wolniej jadą!

      • 8 10

      • A co za problem zsynchronizować tramwaj ze światłami? (3)

        A tak, nie da się, bo na skrzyżowaniu Janusze nie dość że stoją na torach, to jeszcze trąbią na tych, którzy tego nie robią...

        • 5 8

        • Co ma do tego synchronizacja? (2)

          Tu chodzi o to że przejazd tramwajem się wydłuży. Dlatego ludzie wybierają samochód. Ilość zatrzymań jest teraz większą niż kilka lat temu. Winne przejścia naziemne.

          • 5 2

          • A ma tyle, że przejazd wcale nie musi się wydłużyć, jeżeli na tych pasach tramwaj nie będzie się zatrzymywał. (1)

            Ale zatrzymać się musi i cały układ rozwalić, bo co chwilę ma skrzyżowanie zastawione samochodami ciołków niepotrafiących jeździć...

            • 1 4

            • Skąd to wiesz ciołku, skoro nie jeździsz samochodem?

              Tramwaje stoją na światłach, bo tristar za grube miliony, to wydmuszka.

              • 4 0

    • Super

      Głupota

      • 2 1

    • proponuję wtedy puścić przez Śródmieście ruch kołowy w tunelach, A ludzie nich sobie chodzą górą,

      a i pewnie jakieś miejsce dla dewelopera się zwolnią na powierzchni nagle

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane