- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (195 opinii)
- 2 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (40 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (223 opinie)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (134 opinie)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (83 opinie)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (105 opinii)
Przeszkolą gdyńskich kierowców i kontrolerów z obsługi pasażerów
Do ZKM w Gdyni trafia od pasażerów kilka skarg tygodniowo. Najczęściej dotyczą niepunktualności, ale na cenzurowanym są także kierowcy i kontrolerzy. By zażaleń było jak najmniej, pomóc ma szkolenie, które odbędzie się w październiku.
Przykładem z ostatnich tygodni jest kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej, który stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej nie sprzedał też biletu innemu pasażerowi.
Sytuacji spornych wyeliminować się nie da, ale wszyscy są przekonani, że można nauczyć je rozwiązywać. Tego zagadnienia ma dotyczyć m.in. szkolenie dofinansowane przez - promującą nieustająco transport publiczny - Unię Europejską.
- To część większego projektu, w którym m.in. zostanie zakupionych 30 autobusów - po 15 dla PKM i PKA oraz powstaną buspasy. W szkoleniu weźmie udział 75 osób - 50 kierowców i 25 kontrolerów. Nie wystarczy, niestety, pieniędzy, by edukować wszystkich - informuje Rafał Smirnow z ZKM Gdynia
Kierujący nie będą wybierani losowo. Do grup trafią ci, wobec których w wewnętrznych kontrolach przeprowadzanych przez "tajemniczych klientów" pojawia się najwięcej zastrzeżeń. W trakcie szkolenia na pierwszym planie będą kwestie związane z prawidłową obsługą osób niepełnosprawnych i starszych, czyli realna pomoc podczas wchodzenia do pojazdu i zajęcia odpowiedniego miejsca. Ważnym zagadnieniem ma być uczulenie kierowców na używanie specjalnych platform dla wózków zamontowanych w niektórych autobusach.
Zajęcia będą podzielone na część teoretyczną i praktyczną, gdzie pojawią się zaaranżowane sytuacje konfliktowe i stresowe, z którymi muszą radzić sobie na co dzień przede wszystkim kontrolerzy.
- Ich szkolimy regularnie, ponieważ są bezpośrednio naszymi pracownikami. Kierowcy są zatrudniani przez firmy przewozowe, ale także przed nimi stawiamy konkretne wymagania, które muszą spełnić i dbamy, by poziom kultury był jak najwyższy - wyjaśnia Smirnow.
Nadzorujący komunikację publiczną w Gdyni podkreślają też, że na gdyńskich trasach będą nadal pojawiali się "tajemniczy klienci", sprawdzający, jak wiedza ze szkolenia wykorzystywana jest w praktyce.
- Jeśli do kierowców są częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - opowiada Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
Podobne szkolenia odbywają się w gdańskiej komunikacji już od kilku lat. Po raz pierwszy pisaliśmy o nich jeszcze w 2011 roku.
Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.
Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.
Miejsca
Opinie (123) 4 zablokowane
-
2014-08-27 08:36
szlachta za kolkiem (1)
Szkolenie...pff. jesli ktos nie ma kuktury osobistej z domu i zachowuje sie jakby pracowal za kare to żadne korki w tym nie pomogą... moze warto lepiej selekcjonowac ludzi, ktorzy pracuja z ludzmi., bo czasem to zachowują sie jakby kartofle tirem wozili. W gdańsku tez trzeba wprowadzić jakis przesiew.
- 7 6
-
2014-08-27 10:05
Też bym robił przesiew wśród pasażerów,śmierdzących fajkami i wódą,z lodami,paluszkami,telefonami bez słuchawek z Epetami ,drącymi mordę przy wejściu,bijącymi się o miejsce przy oknie,ci wszyscy niech walą z buta. Kultura osobista dotyczy także ich,nie tylko kierowców. Patrzmy wpierw na siebie,później osądzajmy innych.
- 12 1
-
2014-08-27 08:43
Do Zarządu ZKM (1)
Zamiast tych bezsensownych szkolen zrobcie cos w koncu z przewozem rowerow i wozkow bo narazie to jest wolna amerykanka ile wlezie do srodka i jazda ..a w razie wypadku to wina kierowcy.Pchaja sie z tymi rowerami do srodka a ludzie na wozkach i z wozkami nie moge wejsc do pojazdu .Czy to tak trudno ustalic wewnetrznymi przepisami o ilosci przewozonych rowerow badz wozkow problem istnieje od lat ale lepiej zajac sie szkoleniami na ktorych mozna kase zarobic
- 24 0
-
2014-08-27 10:01
Bo Szczur i Gromadzki mogą się szczycić że Gdynia taka przyjazna cyklistom. Tylko jak zajdzie potrzeba gwałtownego hamowania,albo dojdzie do jakiegoś groźniejszego wypadku i taki rower poobcina komuś ręce i nogi to może wtedy ktoś przejży na oczy.
- 4 1
-
2014-08-27 09:53
Szkoda, że szkolenie dotyczy tylko kierowców
Człowiek stara się być miły, życzliwy a od pasażerów otrzymuje (w większości) odwrotność tego o co się stara. Nie wiem na ile starczy mi sił i determinacji.
- 12 0
-
2014-08-27 09:47
A przy okazji nauczyć kierowców i motorniczych, że interkom służy do informowania pasażerów, a nie jest tylko zbędnym
Taka sytuacja: tramwaj staje pod LOT-em w Gdańsku w korku. Przed nami kilka następnych tramwajów. Po 10 min stania motorniczy nagle otwiera drzwi (pojazd stał na pasie zieleni naprzeciw NBP). Zero wyjaśnień, zero komunikatów. Po prostu otwieramy drzwi i wypad na jezdnie! A wystarczyłoby kilka słów wyjaśnienia...
- 3 2
-
2014-08-27 09:33
(3)
Uwielbiam kierowców potrafiących cały kurs gadać przez komórkę.
- 5 3
-
2014-08-27 09:40
Uwielbiam pasażerów którzy potrafią przegadać cały kurs przez telefon komórkowy. I śmierdzą cebulą.
- 7 0
-
2014-08-27 09:39
(1)
A ja uwielbiam zamulencow w sluchawkach na uszach ktorzy kupujac karnet patrza sie jak szpak w p....jak cos do nich mowisz....normalnie bym takiemu przypierniczyl w ten pusty leb az by mu sluchawki spadly to by wtedy uslyszal
- 7 3
-
2014-08-27 09:40
To jest prawda; jeśli posłuchać, może co drugi pasażer powie "dzień dobry", "proszę" i "dziękuję".
- 5 0
-
2014-08-27 09:15
kurs na prawo jazdy
Przydałby się jakiś kurs na prawo jazdy, bo część kierowców nie umie po prostu prowadzić jakikolwiek pojazd.
- 4 8
-
2014-08-27 06:32
Myjcie tą komunikację (4)
Siedzenia zasyfione i śmierdzące, plastiki i podłoga brudna i zakurzona.
Gdynia, Gdańsk i SKM - wszędzie to samo- 52 27
-
2014-08-27 09:07
Niech się pasażerowie zaczną myć najpierw.
- 15 2
-
2014-08-27 07:16
brud (1)
Popatrz co za element jezdzi w obsikanych brudnych ciuchach.Wozy sa codziennie dokladnie sprzatane
- 16 1
-
2014-08-27 08:07
Na cholerę w autobusy są obicia ba siedzeniach. Na te krótkie trasy wystarczyłoby plastikowe perforowane siedzenia które można codziennie umyć karcherem. To bardziej higieniczne od tych wypierdzianych gabek
- 36 0
-
2014-08-27 06:37
Zrzędzisz. Nie jest gorzej niż w Londynie czy Berlinie, jest o niebo lepiej niż w Brukseli czy Manchesterze.
- 19 5
-
2014-08-27 09:01
Niech przejdą kurs nie przejeżdżania na czerwonym świetle
To trochę ułatwi drogę przez przejście prowadzące do przystanku.
- 2 8
-
2014-08-27 08:35
SZKOLENIA
Co za żenada, to pasażerowie powinni przechodzić od dziecka szkolenia , bo to przez pasażerów kierowcą e większości puszczają nerwy. O byle stolec skargi i to często wyssane z palca. Dobrze, że sa kamery
- 13 4
-
2014-08-27 08:26
to jest transakcja wiązana
zgadzam się z opiniami, że wiele zależy tez od pasażerów, ale... myślę że w Gdańsku takie szkolenie tez by się przydało, od dłuższego czasu obserwuje motorniczych i niestety chamstwo góruje
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.