- 1 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (101 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (214 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (145 opinii)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (94 opinie)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (57 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (294 opinie)
Przeszkolą gdyńskich kierowców i kontrolerów z obsługi pasażerów
Do ZKM w Gdyni trafia od pasażerów kilka skarg tygodniowo. Najczęściej dotyczą niepunktualności, ale na cenzurowanym są także kierowcy i kontrolerzy. By zażaleń było jak najmniej, pomóc ma szkolenie, które odbędzie się w październiku.
Przykładem z ostatnich tygodni jest kierowca Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej, który stracił premię po tym, jak wyprosił pasażerkę, która wsiadła z lodem, a gdy poszła wyrzucić go do śmietnika na przystanku, zamknął drzwi i odjechał. Wcześniej nie sprzedał też biletu innemu pasażerowi.
Sytuacji spornych wyeliminować się nie da, ale wszyscy są przekonani, że można nauczyć je rozwiązywać. Tego zagadnienia ma dotyczyć m.in. szkolenie dofinansowane przez - promującą nieustająco transport publiczny - Unię Europejską.
- To część większego projektu, w którym m.in. zostanie zakupionych 30 autobusów - po 15 dla PKM i PKA oraz powstaną buspasy. W szkoleniu weźmie udział 75 osób - 50 kierowców i 25 kontrolerów. Nie wystarczy, niestety, pieniędzy, by edukować wszystkich - informuje Rafał Smirnow z ZKM Gdynia
Kierujący nie będą wybierani losowo. Do grup trafią ci, wobec których w wewnętrznych kontrolach przeprowadzanych przez "tajemniczych klientów" pojawia się najwięcej zastrzeżeń. W trakcie szkolenia na pierwszym planie będą kwestie związane z prawidłową obsługą osób niepełnosprawnych i starszych, czyli realna pomoc podczas wchodzenia do pojazdu i zajęcia odpowiedniego miejsca. Ważnym zagadnieniem ma być uczulenie kierowców na używanie specjalnych platform dla wózków zamontowanych w niektórych autobusach.
Zajęcia będą podzielone na część teoretyczną i praktyczną, gdzie pojawią się zaaranżowane sytuacje konfliktowe i stresowe, z którymi muszą radzić sobie na co dzień przede wszystkim kontrolerzy.
- Ich szkolimy regularnie, ponieważ są bezpośrednio naszymi pracownikami. Kierowcy są zatrudniani przez firmy przewozowe, ale także przed nimi stawiamy konkretne wymagania, które muszą spełnić i dbamy, by poziom kultury był jak najwyższy - wyjaśnia Smirnow.
Nadzorujący komunikację publiczną w Gdyni podkreślają też, że na gdyńskich trasach będą nadal pojawiali się "tajemniczy klienci", sprawdzający, jak wiedza ze szkolenia wykorzystywana jest w praktyce.
- Jeśli do kierowców są częste zastrzeżenia, to po 10 uwagach - a z uwagi na liczne kontrole wcale nie jest niemożliwe, by tyle zgromadzić - kierowca traci identyfikator i kierowany jest na egzamin, pozwalający na świadczenie usług dla ZKM - opowiada Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
Podobne szkolenia odbywają się w gdańskiej komunikacji już od kilku lat. Po raz pierwszy pisaliśmy o nich jeszcze w 2011 roku.
Mistrzostwa Kierowców Komunikacji Miejskiej. Materiał archiwalny.
Grzechy pasażerów komunikacji miejskiej. Materiał archiwalny.
Miejsca
Opinie (123) 4 zablokowane
-
2014-08-27 06:15
(3)
Pasażerowie też powinni przejść kurs kultury i życzliwości !
- 158 6
-
2014-08-27 18:25
ten kurs to jedna
wielka ściema.Nabijanie kasy firmom,które prowadzą takie kursy,dokładnie tak samo jak na poczcie.
- 2 0
-
2014-08-27 10:41
w nocnych autobusacch to patoligia jeździ
z piwem z pizzą i mordę drą i tacy są pasażerowie, maja biletomaty a kupuja bilety od kierowców i nawet nie wiedza na jakim bilecie miesiecznym jada i tylko opózniaja odjazd z przystanku
- 16 0
-
2014-08-27 09:04
Przykład idzie z góry
Nasze elity tryskają kulturą i życzliwością
- 13 2
-
2014-08-27 17:59
szkolenie
Może Pana z 255 nauczyć należy aby nie rzucał reszty ludziom jak świni ochłap, pokłony dla pana "grubasa" ,który nie mieścił się za kółkiem i chyba ze złości ,ze go kierownica uwiera w bebzun tak traktował ludzi ( ok m-c temu) was i bebzun....fuj.....
- 3 2
-
2014-08-27 17:45
skargi
Pasażerowie to wiedzą gdzie dzwonić/pisać jak kierowca coś źle zrobi, ale jak jest miły/uprzejmy/dobrze jeździ/poczeka na pasażera etc. to niektórzy podejdą i podziękują, a można też pochwały wysyłać na danego kierowce do ZKM.
ps. choć często się zdarza, że kierowca kilka razy poczeka na biegnącego pasażera i nie usłyszy nawet dziękuję to następnym razem nie poczeka, bo przecież pasażer biegnący jest pierwszym pasażerem następnego autobusu :)- 6 1
-
2014-08-27 17:34
pasażer to zwykłw gnida
- 3 0
-
2014-08-27 15:56
może też kurs dla pasażerów jak korzystać i jak ułatwić pracę kierowcom. Przecierz uprzejmość działa w obie strony.
- 4 0
-
2014-08-27 15:31
kurs obsługi pasażerów?
1. jak włączyć pasażera
2. jak nim sterować
3. jak wyłączyć
niech kupią im sims 4- 2 0
-
2014-08-27 14:39
bo powietrze nie marudzi
- 6 0
-
2014-08-27 06:16
(2)
"buta i arogancja" kanarom należy się dać buta na twarz za ich praktyki.
- 25 55
-
2014-08-27 14:17
Buta na twarz
Za łapanie złodziei? Bo jeśli nie masz ważnego biletu, to jesteś złodziejem i nie zwalaj na kontrolerów, że sprawdzą, że kradniesz.
- 11 3
-
2014-08-27 06:41
Tak, też byłem świadkiem, jak sprawdzają bilety i wlepiaja mandaty Bogu ducha winnym gapowiczom. Bydlaki.
- 55 1
-
2014-08-27 14:07
Kierowcy są świetnie przeszkoleni (2)
z zamykania drzwi przed nosem, codziennie to obserwuję.
- 7 8
-
2014-08-27 14:11
Pasażerowie są świetnie przeszkoleni (1)
z niemycia się, śmiecenia w autobusie, pretensji do każdego. Ty jedziesz raz, z kierowcą masz kontakt raz. A on obcuje codziennie z setami różnych osób. A co jedna to inna.
A tak na marginesie: autobus ma jeździć punktualnie. Jak nie umiesz się nie spóźniać na autobus, to wynajmij sobie limuzynę i szofera.- 8 2
-
2014-08-27 14:16
To ty ciągle zamykasz ludziom drzwi przed nosem.
Trudno zdążyć na czas jak się człowiek przesiada z autobusu ,trolejbusu czy kolejki,a pojazd wcześniejszy nie poczeka i woli powietrze wozić.
- 4 1
-
2014-08-27 13:51
kierowca
jak beda dalej dawac kary za brak krawata,albo niewypisanie karty drogowej to niech sie potem nie dziwią ze kierowcy wk......i i wyzywaja sie na kim popadnie
- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.