• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przetarg na projekt nowej "siódemki" z Gdańska do Elbląga

Maciej Naskręt
12 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ekspresówka na odcinku z Kazimierzowa do Koszwał powstanie na razie na papierze. Ekspresówka na odcinku z Kazimierzowa do Koszwał powstanie na razie na papierze.

W styczniu gdański oddział GDDKiA ogłosi przetarg na opracowanie projektu drogi ekspresowej z Koszwał do Kazimierzowa pod Elblągiem. Gminy przejmą starą "siódemkę" po otwarciu Południowej Obwodnicy Gdańska.



Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w styczniu ogłosi przetarg na przygotowanie projektu budowy dwujezdniowej drogi krajowej nr 7 z Koszwał do Kazimierzowa pod Elblągiem.

- Zwycięzcę przetargu poznamy najszybciej w marcu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.

Drogowcy przekonują, że początek przyszłego roku to dobry moment na ogłoszenie przetargu na projektowanie drogi. - Na rynku nie ma wielu ciekawych ofert dla biur projektowych. Liczymy, że wygra dobry wykonawca, który zaproponuje rozsądną cenę - mówi Michalski.

Nowa trasa będzie wiodła po śladzie aktualnej drogi, ale ponieważ powstanie zupełnie nowa jezdnia, z powierzchni ziemi zniknie m.in. wieś Stare Babki. Każda z dwóch jezdni będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Nowa trasa ma mieć status ekspresówki, a zatem pojedziemy nią 120 km/h.

Kiedy pojedziemy dwujezdniową trasą z Gdańska do Ebląga?

Szacunki zakładają, że budowa 40-kilometrowej drogi może pochłonąć ok. 3,6 mld zł. Cena jest wysoka, ponieważ w ramach inwestycji musi powstać nowy most w Kiezmarku, równoległy do już istniejącego.

Budowa zajmie ponad dwa lata, ale na razie w ogóle nie wiadomo kiedy ruszy. O realizacji i sfinansowaniu inwestycji zdecyduje nowy Minister Transportu i Gospodarki Morskiej, Sławomir Nowak. Na podjęcie decyzji ma czas do zakończenia prac projektowych.

Przypomnijmy: pierwotnie inwestycja miał być realizowana w systemie "projektuj i buduj". Ze względu na przyjęcie przez Radę Ministrów w styczniu tego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, inwestycję drogową na Żuławach przeniesiono na listę rezerwową. Stąd budowa trasy ma rozpocząć się najwcześniej w 2014 r.

Sprawdziliśmy też, co stanie się ze starą "siódemką" na odcinku od Koszwał do rogatek Gdańska po oddaniu nowego przebiegu drogi krajowej nr 7 w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska.

- Zgodnie z ustawą o drogach publicznych stara "siódemka" stanie się drogą gminną. Zatem od granicy miasta Gdańska do węzła Koszwały droga przestanie być drogą krajową i wejdzie w zarząd samorządów gminnych - odpowiednio gminy Pruszcz Gdański i Gminy Cedry Wielkie - tłumaczy Karol Markowski, zastępca dyrektora GDDKiA.

Gdy zbudowano dwujezdniową "siódemkę" z Pasłęka do Elbląga w nowym świetle, prace rozpoczęto na starej drodze. Przeprowadzono tam dostosowanie parametrów jezdni do ruchu lokalnego - drogę po prostu zwężono. Czy podobna przyszłość czeka starą "siódemkę" z Koszwał do Gdańska?

- Ewentualną decyzję w sprawie modernizacji odcinka, który utraci rangę drogi krajowej podjąć powinien nowy zarządca drogi - tłumaczy Markowski. Na razie gminy nie są zainteresowane zwężeniem drogi.

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej poznamy w I lub II kwartale 2012 r.

Nie ma szans, by mieszkańcy Wybrzeża poznali przebieg Obwodnicy Metropolitalnej przed końcem tego roku. - Otrzymaliśmy dokumentację od projektantów z poznańskiego Lafrentz dotyczącą ostatecznego przebiegu obwodnicy. Teraz analizuje ją zewnętrzna firma. Przewidujemy, że studium techniczne-ekonomiczno-środowiskowe będzie gotowe w pierwszym lub drugim kwartale przyszłego roku - tłumaczy Piotra Michalski.

Opinie (163) 7 zablokowanych

  • to mieszkańcy miejscowości Stare Babki (8)

    pewnie bardzo się cieszą :P:P

    • 133 7

    • Dwóch się cieszy, trzeci coś marudzi.

      • 52 4

    • Oni od lat wiedzą że są do wyburzenia.

      • 17 2

    • Szkoda starych babek, fajna nazwa, fajnie się jedzie jak się takie coś widzi :D

      • 21 5

    • (1)

      DO ROBOTY!!!

      • 3 5

      • tak Towarzyszu, razem budujmy przyszłość naszą i waszą

        • 1 2

    • A mlode Babki??

      • 8 2

    • HEJ MLODY JUNAKU PORZUC SMUTEK STRACH, PRZECIEZ NA TYM PIACHU ZA 30 LAT, SZEROKA...samo cisnie sie na usta :)

      • 6 1

    • Stare Babki

      Na emeryturę! A poważnie, to chyba zyskają - myślę, że im się należą nowe siedziby ( chociażby jak w Matemblewie) ! Ludzie nie bójcie się nowego! Powodzenia.

      • 1 0

  • (7)

    mamy Slawka Nowaka z Gdanska, wiec jestem spokojny,ze ta inwestycja ruszy w przyszlym roku.

    • 90 49

    • naiwniak (3)

      tak, tak oczywiście wszystko co popaprańcy obiecują to wykonują ,tylko inaczej,nie tu gdzie trzeba, w innym czasie i za podwójną cenę.Nic tylko dzika radość lemingów!!!

      • 20 19

      • (2)

        seawoker to ten naiwniak który myśloi że jakby kaczor rządził to by łapką od Alika machnął to by ekspresówka powstała by w ciagu godziny.
        Naiwne pisiory to hańba dla Polski

        • 18 16

        • wyjmij ręce z majtek i marsz do odrabiania lekcji

          wyjmij ręce z majtek i marsz do odrabiania lekcji

          • 13 14

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • w artykule jest napisane że najwcześniej w 2014

      a przyszły rok to 2012 więc nie był bym taki pewny czy ruszy w przyszłym roku.

      • 6 1

    • Panie Ministrze z Pomorza!! Do dzieła!!!

      może w końcu Pan Minister z Pomorza pokaże czy jest z Pomorza. Tak jak pokazał Pan Grabarczyk że jest ministrem transportu z Łodzi. :-) !

      • 9 2

    • a ja bym taki spokojny na Twoim miejscu nie był

      • 2 0

  • Czy jest sens budowy drugorzędnej drogi kosztującej prawie 4 miliardy złotych skoro są pilniejsze wydatki (14)

    • 25 280

    • (7)

      dlaczego uważasz, że droga z Gdańska do Warszawy i dalej do Budapesztu ma drugorzędne znaczenie?

      • 50 7

      • Do Budapesztu szybciej autostradą. (4)

        Ale zaraz, nam po drodze Budapeszt? Co ten Jarek naopowiadał...

        • 17 17

        • o co chodzi z tym Budapesztem? (3)

          jaki Jarek?

          • 11 11

          • Jarek "smoleńsk pomścimy" Kaczyński (1)

            a niby jaki inny?

            • 19 9

            • Zasiłki dla ubogich i nowe samoloty dla VIP'ów

              Kolejny pilny problem to krzyż i marihuana. Jeszcze podwyżki dla nauczycieli, pielęgniarek, sędziów, prokuratorów, mundurowych i urzędników wszelkiej maści. Po co nam droga do portów z, których żyje trójmiasto i na których wyrosło. Sa pilniejsze rzeczy.

              • 11 1

          • poczytaj trochę wiadomości politycznych z okolic wyborczych

            • 3 3

      • Tak uważam bo to żadne metropolie a gęstość zaludnienia niska (1)

        • 3 16

        • pomiędzy metropoliami to powinno się budować autostrady,

          a drogi ekspresowe w przypadku tych mniejszych. A jeśli uważasz, że się nie przyda, to przejrzyj dane o natężeniu ruchu drogowego mądralo.

          • 10 2

    • drogi sa wazne

      jednak Tusek wydaje bardzo duzo kasy, Rostowski straszy wojana.... wszystko to smierdzi, az za bardzo. Chyba Niemcy kupuja sabie glos w EU a Sikora z Tuskiem chetnie im oddaja polska suwerennosc !!

      • 9 23

    • ???

      Jakiej drugorzędnej drogi. Jak nie potrafisz, nie pchaj się na afisz! Siódemka od Koszwał do Kazimierzowa to jest jedno z najważniejszych krajowych połączeń Pomorza (i Trójmiasta) z resztą kraju. Ot, co!

      • 19 3

    • Drugorzędnej? To bezpośrednia trasa do Warszawy.

      • 17 1

    • Dokładnie - jo potrzebuja na krawca,bo mię się guzik od spodni urwoł (1)

      • 4 2

      • guzik

        a to se przyszyj sam,masz dwie rączki czy Ci urwało

        • 1 1

    • Co jest pilniejsze od dobrych dróg,może Twój skwerek

      Sam myślisz drugorzędnie-to trasa przez Elbląg do Warszawy

      • 3 1

  • Zbyt piękne aby było prawdziwe

    • 50 6

  • Ta droga akurat już wiele nie zmieni (13)

    Najwięcej i tak się czekało na drodze do Koszwał i tam powstawały gigantyczne korki. W Nowym Dworze za to i tak już jest dwu dwupasmówka, a potem jedzie się normalnie. Problemu tam większego nie było tylko kilka ograniczeń, przez co narwani latali, ale im to bez różnicy jaka droga, a im więcej pasów tym prędkość większa. Śmiem twierdzić, że budowa nowych dróg nie zmniejszy ilości ofiar wypadków śmiertelnych. Bo lepsza droga spowoduje tyle, że oni teraz nie będą lecieli 120 na 60, a po prostu 180-220 na 120. W jednym i drugim przypadku gdy coś ich zaskoczy śmierć będzie murowana.

    • 31 148

    • Odezwał się kapelusz w tico... (8)

      Jeżeli twierdzisz, że jazda średnio po 70 km/h to jest rzecz normalna, to chyba nie umiesz jeździć. To jest droga KRAJOWA!!! W każdym zachodnim kraju droga krajowa to najczęściej jak nie autostrada to przynajmniej dwupasmowa przelotówka. Tam jest takie natężenie ruchu, że od lat aż się prosi zbudować drugi pas.

      • 27 12

      • A to ciekawe (5)

        Dla przykładu podam stany prędkość dozwolona na autostradach w większości 65-75 mil, a 85 są już rzadkością. I mówię tu o drogach stanowych, czyli takich które można porównać do drogi która by biegła przez całą Polskę. Czyli jakby to zamienić na km/h to będziesz miał raptem 100-115km. Co do natężenia ruchu to nie przesadzaj, bo jeżdżę tamtędy raz w miesiącu i nie jest one jakieś powalające. I tak naprawdę starczyłaby jednopasmowa droga, ale musiano by usprawnić skrzyżowania, bo to one odpowiadają za standard ruchu. Nie ilość pasów, a skrzyżowania decydują. A korek największy i tak był pomiędzy Koszwałami i Gdańskiem, a tego ten plan nie zmieni.

        • 8 36

        • i po co przywolujesz ten kretynski kraj ojczyzny porno i promowania celibatu? (1)

          W Niemczech mozna i 270 km/h

          • 14 2

          • Ojczyzną Porno prędzej są Niemcy, niż Stany Zjednoczone Ameryki

            A celibat to już nie będę komentował. W Niemczech oczywiście można i 270, ale na wyznaczonych odcinkach. Na pozostałych, a zwłaszcza w mieście słono zapłacisz. Czemu akurat stany, bo tam akurat rozwój infrastruktury transportowej stoi najwyżej.

            • 2 7

        • dziad (2)

          jak jade za takim typem jak ty to mnie krew zalewa. prosta droga bez ograniczen a ten 60 jedzie. i wyprzedzic nie mozna bo z naprzeciwka duzy ruch. ale NIE, dla niego wszystko jest ok i znikome natezenie ruchu, bo na jego pasie przed nim pusto. przerzuc sie na hulajnoge zawalidrogo.

          • 13 8

          • A gdzie napisałem, że jeżdzę 60 (1)

            W terenie zabudowanym, jeżeli jedziesz więcej niż to wskazują znaki powinni ci zabrać prawo jazdy, nie będziesz przynajmniej stanowił zagrożenia. Bo jeżeli w terenie zabudowanym drażni ciebie osoba jeżdżąca 60km/h, czyli i tak przekraczająca prędkość tzn, że g wiesz o jeżdżeniu autem. Auto to środek transportu służące do przemieszczania pomiędzy dwoma punktami. Chcesz wrażeń zapraszam, na tory rajdowe lub przed komputer.

            • 8 13

            • a ja gdzie napisalem ze w zabudowanym?

              a ja gdzie napisalem ze w zabudowanym? napisalem za to "bez ograniczen" piraci drogowi sa niebeazpieczni, ale kierowcy niedzielni rowzniez.

              • 7 4

      • weź mi nie przypominaj, że wczoraj była niedziela

        i był istny wysyp kapeluszy. Jak ci ludzie jeżdżą to woła o pomstę do nieba. 60km po obwodnicy, zjazd bez kierunkowskazu - dwóch takich widziałem rano i wieczorem, kolejny 90km lewym pasem po obwodnicy, zmiana pasów bez kierunkowskazu. Jeden typ jechał pomiędzy pasem do zjazdu a prawym pasem i tak do końca zjazdu, gdzie w końcu się zdecydował gdzie pojedzie. Potem oczywiście zmiana pasów bez kierunkowskazu i nagły skręt w nieoczekiwanym kierunku.

        • 32 4

      • Bartolini - akurat po kraju 70 km/h średnio to realna prędkość, bo co nadrobisz na "prostej" (poza terenem zabudowanym, z dala od osiedli) przyciskając nawet do 120-130, czy na krótkich odcinkach ekspresówek, to potem utracisz zwalniając w miastach, wsiach i na skrzyżowaniach ze światłami. Mówię tutaj oczywiście o rozsądnej jeździe z przyśpieszaniem tam, gdzie się da, a nie "więcej lewym pasem, niż prawym" na jednopasmówce. I o jeździe po "zwykłych" krajówkach, a nie do A1 do Torunia ;)

        • 2 3

    • ale przynajmniej pasy beda oddzielone (2)

      ograniczone ryzyko zderzenia czolowego. Pytanie jeszcze o jakich porach jezdzisz ta trasa - sprobuj np w piatek po poludniu w strone EG. Z przeciwka sznurek samochodow, a Ty wleczesz sie 80kmph za Long Vehicle. Jezeli nie chcesz tak jechac az po NDG to musisz korzystac z kazdej okazji wyprzedzenia - albo na ciaglej, albo wykorzystujac lewoskret itp, na dodatek z predkoscia ~120kmph zeby sie wyrobic.

      Taka jazda jest niebezpieczna i nieekonomiczna, ale do tego zmusza infrastruktura tej drogi i duzy ruch. A jesli ja zacisne zeby i bede sie wlokl te 80km/h - ci za mna beda mieli do wyprzedzenia long vehicle + barana za nim, co dodatkowo skompilikuje sytuacje ; )

      • 10 3

      • (1)

        Zmusza cię do tego ciśnienie w jajach, jak jeździłem Elbląg-Gdańsk codziennie, to na luziku i pociskając tylko pod Nowym Dworek, bo za 4-5 minut różnicy na trasie, to nie będę narażał siebie i innych na śmierć, tylko wcześniej wyjadę. Polewkę mam z bydła, które ktoś "zmusza" do niebezpiecznej jazdy.

        • 4 6

        • Zgadzam się w 100%

          lUDZIE, JAK SZUKACIE WINNEGO, TYLKO NIE U SIEBIE!
          DZIECIACZKI JESTEŚCIE... pOTEM UCIEKA TAKI Z MIEJSCA WYPADKU.

          • 2 3

    • Co za bzdura, oprócz nielicznych szaleńców nikt nie będzie poginał tam 200km

      a nawet gdyby, to dwupasmowa droga ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi jest bardziej bezpieczna niż obecna najeżona wszelkimi ograniczeniami "7", gdzie w jednym miejscu spotyka się szybki ruch międzymiastowy z ruchem lokalnym, z maszynami rolniczymi i dziećmi idącymi do szkoły. Problemem nie jest prędkość, tylko konieczność jej gwałtownej redukcji w przypadku nagłego zagrożenia...

      • 6 0

  • A pamiętacie jak sześć lat temu były głosy, ze modernizacja jednojezdniowa do Elbląga to bezsens? (4)

    Ciekawe, czy ktokolwiek wytrzymałby jazdę po tych koleinach jeszcze 10 lat.

    • 83 5

    • (3)

      Sześć lat temu to PiS rządził. A oni to potrafili budować ale pomniki.

      • 23 10

      • i jeden peron

        • 8 4

      • (1)

        a co PO potrafi poza dokopywaniem szarym ludziom i zatajaniu megaprzekretow?

        • 5 7

        • to akurat robią wszystkie ekipy

          • 3 1

  • No to będziem ciężarówkami jeździć po dordze gminnej do Koszwał (8)

    Skoro Obwodnica południowa będzie płatna dla ciężarówek, to za darmo szef mi każe przez Przejazdowo zaiwaniać. A wójtów gmin może pocałować nawet on.

    • 49 12

    • A wójtowie postawią znak zakaz wjazdu pow 3,5t (7)

      Wtedy i ty będziesz musiał pocałować wójta w tyłek i pojechać POG.

      • 26 1

      • (6)

        z napisem NIE DOTYCZY MIESZKAŃCÓW i SŁUŻB KOMUNALNYCH oraz ZAOPATRZENIA

        • 3 1

        • Noi pewnie pracujesz w któreś z gałeżi (5)

          Co do zaopatrzenia dodadzą gminy i będą sprawdzać papiery przewozowe :). Wystarczy postawić drogówkę, a z chęcią was pokasuje. A opłaty dla ciężarówek powinny być jeszcze bardziej drastyczne, może by wtedy co poniektórzy zaczęli myśleć czym przewozić i czemu nie pociągami. Oczywiście możesz powiedzieć, ale wtedy wzrosną ceny żywności i wszystkiego, ale dzięki temu zmniejszą się inwestycje w remonty dróg czyli podatki będą mogły iść w dół. Bo mamy dwie drogi jedna to zmuszenie firm transportowych do racjonalizacji przewozów, a druga to nieustanne remonty dróg. Ja wolę pierwszą, ty pewnie drugą, bo pierwsza może być równoznaczna ze stratą pracy.

          • 7 3

          • Oj nie koniecznie ceny pójdą w górę (1)

            Pociągiem taniej się transportuje i potem z central logistycznych małymi samochodami rozwozi. Mniej paliwa się spala, a prąd ten na kolei jest tańszy od paliwa. A podatki będą mogły iść w dół ale nie pójdą rząd nie odpuści. I nawet bezrobocie się nie zmniejszy a nawet odwrotnie. Bo będzie trzeba więcej kierowców na mniejsze auta kursujące od central logistycznych do klientów czyli sklepów i kierowcy będą mniej pracować a co za tym idzie będą wypoczęci i nie stworzą takiego zagrożenia jak to bywa teraz.

            • 4 3

            • Janek masz rację

              Tyle, że u nas logistyką w firmach zajmują się ludzie którzy albo byli sami kierowcami tirów lub też zaczynali od jednej naczepy.. Ich mentalności nie zmienisz i jedyne usprawnienie jakie widzą to włożenie jeszcze większej masy na ciężarówki, albo oszukiwanie Via-tool i tacho. A to jest droga donikąd, ale obudzimy się wszyscy niedługo w takich koleinach jakich świat nie widział, bo jest ogólnospołeczne przyzwolenie na łamanie przepisów. A jest one od czasów PRL i pod tym względem się nic nie zmienia. Oszukiwać Państwo to u nas w dalszym ciągu dobrze robić.

              • 10 2

          • zobacz jak u nas działa kolej (2)

            a potem proponuj normalne rozwiązania a nie utopię.

            • 4 4

            • PKP Cargo działa rewelacyjnie

              Gdyby jeszcze szybciej wyremontowali im infrastrukturę to mieli by dużo większe zyski.

              Zresztą po co się wysilam Tobie towary pewnie wozi intercity :)

              • 4 3

            • Już kolega Ci odpowiedział

              Wiesz co to PKP Cargo?? Tylko problem może być z centrum logistycznym w okolicach większej miejscowości - ale jeśli Tiry nie jeździły by po drogach to wydatki z remontu dróg budowanych 5 lat temu mogły by iść na budowę logistyki na kolei.

              • 1 2

  • Z tej budowy będą nici bo unia nie dołoży pieniędzy a Polska jest za biedna ,Stany Zjednoczone same zbudowały swoje drogi i (5)

    autostrady i nie muszą żebrać o każde pieniądze u obcych jak polacy

    • 28 59

    • USA budowały swoje drogi w latach 50-tych (1)

      i budowali je więźniowie

      • 4 1

      • no i dobrze,przynajmniej nie dziadowali tak jak polacy liczący ciągle że inne narody dadzą im kase na ich drogi

        • 5 2

    • Wez sobie na wstrzymanie bo nie wiesz co bredzisz. (2)

      Stanom Zjednoczonym autostrady zbudowaly Chiny

      • 2 4

      • Blondynka?

        Retoryczne pytanie z tematu wystarczy, nie trzeba nic dodawać.

        • 0 1

      • Masz na myśli koleje, nie autostrady, Iwonko, i nie Chiny, tylko chińscy imigranci :)

        • 2 0

  • Biednego nie stać na kupowanie podróbek lub robienie czegoś po dwa razy

    Fajnie, że będzie droga ekspresowa, szkoda że nie zrobiono tego przy okazji remontu 7 lat temu (czyli stosunkowo niedawno jak na drogi w Polsce)

    • 51 6

  • DLACZEGO? (3)

    Odcinek Przejazdowo-Elblag jest najwiecej uczeszczany patrzac na cala jednopasmowa trase do Wa-wy. Dlaczego bedzie remontowany na koncu? Kto to wymyslil?
    Pasuje mi to do powszechnej zasady logistykow infrastuktury: najpierw wybudujmy wielkie obiekty sportowe, a potem martwmy sie jak do nich dojechac.
    Rece opadaja...

    • 63 13

    • nie wiem zabardzo o czym piszesz bo: (2)

      w przyszlym roku jadac do Gdanska wjedziesz na elegancka 2 pasmowke zaczynajaca sie w Koszwalach wiec o jakim Ty Przejazdowie mowisz? pozniej pomiedzy Koszwalami a Elblagiem jest jeszcze 2 pasmowa obwodnica Nowego Dworu Gd., a odcinki brakujace sa cale szczescie w jakims tam stopniu do przecierpienia przez te pare lat.

      Najwieksze zlo jakie jest i ktorego sie pozbedziemy do wlot do Gdanska od Wawki, dzieki nowej obwodnicy WSZYSCY poczuja roznice - na lepsze.

      • 5 6

      • (1)

        jasli obwodnica Nowego Dworu tj jakies 3km cie rajcuje i nie widzisz problemu to fajnie.

        • 4 2

        • pewnie ze mnie nie rajcuje

          ale odcinki jednopasmowe ktore pozostana na te 3-5 lat nie sa az tak tragiczne jak np obecny odcinek Koszwaly - Gdansk + Podwale przedmiejskie, tzn do przezycia!

          • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane