- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (100 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (199 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (604 opinie)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (85 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (521 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (321 opinii)
Przybliża się elektryfikacja linii kolejowej do Kościerzyny
Gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosi w lutym przetarg na opracowanie studium wykonalności i dokumentację projektową dla elektryfikacji linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna. Elektryczne pociągi na Kaszuby mają szansę pojechać jeszcze przed 2020 r.
- Przetarg chcemy ogłosić jeszcze w lutym. Natomiast prace projektowe nad dokumentacją mają potrwać według specyfikacji przetargowej rok - mówi Eugeniusz Pietrzak, dyrektor gdańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Oprócz głównej nitki kolejowej w kierunku Kościerzyny dokumentacja ma też obejmować elektryfikację linii kolejowej na odcinku Somonino - Kartuzy i Glincz - Kartuzy. W sumie do zelektryfikowania przeznaczonych jest 84 km linii.
Do tego zadania zostanie wpięta również planowana linia kolejowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na odcinku od Osowej do Wrzeszcza.
- Czekamy na rozpoczęcie inwestycji przez PKP PLK. Gdy to nastąpi również przystąpimy do elektryfikacji naszej 18-kilometrowej linii. Projekt budowlany, który posiadamy przewiduje przeprowadzenie tego przedsięwzięcia - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Rozbudowa linii na Kaszuby o elektryfikację ma być sfinansowana z budżetu centralnego i dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
- Marszałek województwa do inwestycji dołoży 750 tys. Opracowanie całości dokumentacji według wyliczeń inwestora pochłonie 1,23 mln zł - mówi Jan Szymański, dyrektor departamentu programów regionalnych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
Jakie korzyści odczuje pasażer po uruchomieniu elektryfikacji - Przede wszystkim skróci się czas podróży. Spadną również koszty przejazdu składów pasażerskich. Zyskamy możliwość uruchomienia systemu atrakcyjnych połączeń kolejowych. Ponadto jest to świetny impuls do powstania atrakcyjnego i alternatywnego dla samochodów systemu kolei regionalnej - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK, które zajmują się utrzymaniem torowisk kolejowych na terenie m.in. Pomorza.
Co o pomyśle sądzą sami przewoźnicy? - Ta informacja nas cieszy, bo potwierdza, że kolej na Pomorzu rozwija się. Jeśli zapadnie decyzja o budowie elektryfikacji, uwzględnimy to z pewnością w strategi działania naszej spółki - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej.
Aktualnie linia kolejowa relacji Gdynia - Kościerzyna jest modernizowana. Trwa wymiana nawierzchni na wybranych odcinkach, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, naprawa peronów i urządzeń do obsługi podróżnych. Inwestycja zlecona przez PKP PLK pochłonie 86 mln zł. Prace zakończą się w tym roku.
Miejsca
Opinie (241) 3 zablokowane
-
2013-01-27 16:41
Dobrze, ale gdzie jest OPAT? (2)
- 8 5
-
2013-01-27 16:57
U Głodzia
Bo nie nakarmiony
- 2 3
-
2013-01-28 11:35
Na papierze i w głowach...i niech tak zostanie
- 0 0
-
2013-01-27 16:50
Pierwsze słyszę, poważnie?
- 1 5
-
2013-01-27 16:57
Najpierw pozwolili rozkraść całą infrastrukturę, a teraz się głowią nad jakąś kolejką
- 10 1
-
2013-01-27 17:15
dobrze
bardzo dobrze elektryfikować ! Jednocześnie elektryfikować Malbork - Kwidzyn - Grudziądz - Toruń!
- 8 4
-
2013-01-27 17:15
No to spoko ! Dzialeczke sobie akurat kupuje w Koscierzynie . (1)
Bede teraz mial super dojazd do domku . W Gdyni wsiade i za niecala godzinke jestem na miejscu wsrod pieknej przyrody . Rewelacja !!!!!!!!
- 10 4
-
2013-01-27 17:22
Jeśli zadbasz o to aby minimum 2/3 pociągów było zajetych w 2/3.
Szynobusy między Kościerzyną, a Gdynią widzę często. Rzadko są w nich tłumy. Połowa z nich winna być mniejsza o połowę. Ekonomiczniej.
Jeśli PKM będzie jechać co godzinę, to tylko dla Ciebie. Chyba, że przez jakiś rok bez biletu na zachętę pozwolą.- 1 5
-
2013-01-27 17:40
I co z tego, skoro pociągów jest tak mało?
nie sposób zrobić całodziennej wycieczki z Trójmiasta na Kaszuby pociągiem,bo ostatni z Kościerzyny jedzie ok. 17. na dodatek jest w lecie straszliwie zatłoczony
- 16 2
-
2013-01-27 17:41
A gdzie romont lini nr 202??!! (5)
Czyli Trójmiasto-Szczecin tj wymiana istniejącego toru wraz z całą infrastrukturą oraz budowa drugiego toru aby całkowicie zlikwidować tzw wymijanke???
- 9 3
-
2013-01-27 17:57
Wymijanka (3)
A co to takiego?
- 1 3
-
2013-01-27 18:35
(2)
Zjawisko na lini jednotorowej na której jeden pociąg musi minąć drugi i któryś z tych pociagów czeka na drugiego na jakiejś stacji w polu(czasami czeka sie nawet pół godziny)
- 2 1
-
2013-01-27 18:46
A nawet pół dnia (1)
A zjawiska to są przyrodnicze, dziwne, bardziej dziwne, mniej dziwne i zaskakujące
a take cuś nazywa się po prostu "mijanką" nie mylić z kijanką- 2 3
-
2013-01-27 19:37
Mówią, że jak mały człowiek nie potrafi nic napisać na poruszany temat, a chce uchodzić za "znafcę", to zawsze wtedy stara się dyskutanta ośmieszyć. Bo to co robisz nazywa się "czepianie się", albo "szukanie dziury w całym". Ktoś z tobą w ogóle wytrzymuje, czy jesteś sam/a?
- 5 1
-
2013-01-27 20:13
nie chce być złośliwy ! ... ale ta linia kiedyś była - dwutorowa..... :)
- są pozostałości po drugim torze.... siema
- 5 0
-
2013-01-27 17:57
"...kolej na Pomorzu rozwija się..." tzn. zwija się, nie wiadomo co po 9.II z połączeniami Chojnice - Kościerzyna, Chojnice - Szczecinek, zlikwidowano Czersk - Kościerzyna, brawo ! tak trzymać...
- 15 0
-
2013-01-27 18:07
fucha?
Pan dyrektor P. projektant trakcji elektrycznej już szykuje się na zlecenie, oczywiście projekt podpisze kto inny.
- 6 0
-
2013-01-27 18:27
kaszuby
Świetna wiadomość !!! Lubię jechać nad kaszubskie jeziorka, byłoby to duże ułatwienie. Oby tylko realizacja tego pomysłu nie wlokła się 20 lat....
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.