- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (153 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (719 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (102 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Przybliża się elektryfikacja linii kolejowej do Kościerzyny
Gdański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK ogłosi w lutym przetarg na opracowanie studium wykonalności i dokumentację projektową dla elektryfikacji linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna. Elektryczne pociągi na Kaszuby mają szansę pojechać jeszcze przed 2020 r.
- Przetarg chcemy ogłosić jeszcze w lutym. Natomiast prace projektowe nad dokumentacją mają potrwać według specyfikacji przetargowej rok - mówi Eugeniusz Pietrzak, dyrektor gdańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
Oprócz głównej nitki kolejowej w kierunku Kościerzyny dokumentacja ma też obejmować elektryfikację linii kolejowej na odcinku Somonino - Kartuzy i Glincz - Kartuzy. W sumie do zelektryfikowania przeznaczonych jest 84 km linii.
Do tego zadania zostanie wpięta również planowana linia kolejowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na odcinku od Osowej do Wrzeszcza.
- Czekamy na rozpoczęcie inwestycji przez PKP PLK. Gdy to nastąpi również przystąpimy do elektryfikacji naszej 18-kilometrowej linii. Projekt budowlany, który posiadamy przewiduje przeprowadzenie tego przedsięwzięcia - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Rozbudowa linii na Kaszuby o elektryfikację ma być sfinansowana z budżetu centralnego i dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
- Marszałek województwa do inwestycji dołoży 750 tys. Opracowanie całości dokumentacji według wyliczeń inwestora pochłonie 1,23 mln zł - mówi Jan Szymański, dyrektor departamentu programów regionalnych w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego.
Jakie korzyści odczuje pasażer po uruchomieniu elektryfikacji - Przede wszystkim skróci się czas podróży. Spadną również koszty przejazdu składów pasażerskich. Zyskamy możliwość uruchomienia systemu atrakcyjnych połączeń kolejowych. Ponadto jest to świetny impuls do powstania atrakcyjnego i alternatywnego dla samochodów systemu kolei regionalnej - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK, które zajmują się utrzymaniem torowisk kolejowych na terenie m.in. Pomorza.
Co o pomyśle sądzą sami przewoźnicy? - Ta informacja nas cieszy, bo potwierdza, że kolej na Pomorzu rozwija się. Jeśli zapadnie decyzja o budowie elektryfikacji, uwzględnimy to z pewnością w strategi działania naszej spółki - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej.
Aktualnie linia kolejowa relacji Gdynia - Kościerzyna jest modernizowana. Trwa wymiana nawierzchni na wybranych odcinkach, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, naprawa peronów i urządzeń do obsługi podróżnych. Inwestycja zlecona przez PKP PLK pochłonie 86 mln zł. Prace zakończą się w tym roku.
Miejsca
Opinie (241) 3 zablokowane
-
2013-01-27 21:14
SUPER !!! Coraz wiecej osob jezdzi z Koscierxzyny do pracy w Gdyni wiec bedzie idealnie.
Wiecie ile osob sie wyprowadza z dala od miasta ? taka kolej to bedzie super sprawa a latem tłumy jezdza .
- 7 2
-
2013-01-27 21:18
tak jasne.........
....i bez przesiadki na autobus i telepania sie po wioskach?!niewierze, zbyt piękne by było prawdziwe!
- 4 1
-
2013-01-27 22:02
daję 1000:1 że nie bedzie (1)
elektryfikacji do KOścierzyny ale prezesi już biorą kasę i będą brać kasę jakby to połączenie było samolotami odrzutowymi...................POdobnie jest z agendami budowy elektrowni jądrowej Żarnowiec...były min Skarbu Grad (wystarczy w Google wklepać)
- 10 1
-
2013-01-28 12:27
chyba raczej nie ma co elektryfikować: rano szedłem do pracy
to już części nie było torów. wiadomo ZŁOMIARZE, nawet nowy artykuł na portalu jest
- 0 0
-
2013-01-27 22:12
NIE KUMAM!
Wszystko ładnie pięknie. Też uważam, że elektryfikacja całej "węglówki" byłaby dobrym pomysłem, głównie ze względu na przewozy cargo. Ale... jak się to ma do rządowych planów likwidacji i zwinięcia wielu torów w województwie, w tym do możliwej likwidacji linii Kościerzyna - Czersk. Zobaczcie na tej stronie: skyscrapercity.com/showpost.php?p=99268824&postcount=1043 (dodajcie www na początku oczywiście).
- 8 1
-
2013-01-27 23:05
Elektryfikacja, a połączenia usuwane (2)
Jaki jest cel elektryfikacji, kiedy w przeciągu ostatnich lat liczba połączeń była drastycznie zmniejszana ? nie lepiej zainwestować w większą liczbę połączeń już teraz ?
- 7 1
-
2013-01-27 23:21
Właśnie takimi inwestycjami nadrabiamy wieloletnie zaniedbania na kolei! (1)
Połączenia są likwidowane, bo w obecnym kształcie są nieatrakcyjne dla pasażerów. Dlatego bardzo dobrze, że w końcu inwestuje się w kolej, bo tylko nowoczesny i szybki transport szynowy jest w stanie wygrać z samochodami. Właśnie takimi inwestycjami nadrabiamy wieloletnie zaniedbania na kolei! Bez inwestycji w infrastrukturę i tabor żadne połączenie się nie utrzyma!
Mogę się założyć, że za kilka lat - dzięki dziś budowanej linii PKM oraz modernizacji linii PKP PLK i ich elektryfikacji - będziemy świadkami tworzenia sieci nowych połączeń,a kolej będzie przeżywała swój renesans.- 4 0
-
2013-01-28 13:06
A po co jednocześnie inwestuje się w kolej do Kościerzyny
I zwija kolej za nią?
- 1 0
-
2013-01-27 23:12
;]]] (1)
jak z osowy do gdanska dojade w 10 minut to nie kupie samochodu
- 4 0
-
2013-01-28 09:11
A prawa fizki zna, bo myślałem, że na Osowej mieszka inteligancja
22 km w czasie 10 minut
Prędkość śr. 130 km/h- 3 0
-
2013-01-27 23:13
Co to Kościerzyna?
tam wgl mieszkają ludzie?
- 6 6
-
2013-01-27 23:20
Zabawny cytat
"Ta informacja nas cieszy, bo potwierdza, że kolej na Pomorzu rozwija się".
Tak się rozwija kolej w Pomorskim, że Chojnice to najlepiej by było całkowicie zaorać (rozstrzygają się losy połączeń na Chojnice - Kościerzyna i Chojnice - Szczecinek). Czersk - Kościerzyna już wyłączona linia z ruchu. Fajnie, że kolej w naszym województwie się rozwija, ale niestety tylko w północnej części.- 15 0
-
2013-01-28 01:38
Co z linią 234? , 235? , 229? (2)
Czy są szanse na podłączenie lini 234 w Kokoszkach do PKM w Karczemkach (czyli dawnej lini 234)?
Zrobienie przyłączenia PKM-ki do lini 234 umożliwiło by bez pośredni dojazd do Kartuz przez Starą Piłę , (linią 229 Pruszcz Gd.- Kartuzy - Lębork - Łeba) Żukowo Zachodnie , Kartuzy.
Łącznica w Glinczu nie rozwiąże wszystkich problemów , gdyż każdy jadący z Gdańska - Wrzeszcza do Kartuz będzie musiał jechać przez Lotnisko w Rębiechowie nie mówiąc o składach towarowych (tych też nie można wykluczyć) które mogły by jeździć do Kartuz przez starą Piłę i Żukowo Zach.
Czy linia 235 będzie przyłączona do PKM-ki?
Co z linią 229?...jakie są szanse na reaktywowanie tej przepięknej malowniczej trasy zaczynającej się w Pruszczu Gd. a kończącej się w Łebie? (przynajmniej reaktywować ją na odcinku Pruszcz Gd.- Lębork)
Co z linią 212 Lipusz - Bytów - Korzybie?
Jeżeli na w/w nie czynnych liniach nie przywróci się ruchu pasażerskiego to uważam że nazywanie PKM mija się z celem i jej nazwę powinno się zmienić na "GLKD" - Gdańska Lotniskowa Kolei Dojazdowa".
Wielka szkoda że w Polsce zamiast obudowywać Linie Kolejowe są rozkradane ("prywatyzowane") przez złomiarzy i PKP.Mapa jaka krąży po internecie nie napawa optymizmem.Jest na niej jedna wielka biała plama przedstawiająca kolei w Polsce.Z obszernej sieci Lini Kolejowych do pozostawienia zostają tylko główne szlaki takie ja CMK i kilka innych "głównych" lini.To jest chore co się dzieje na koleii i nie tylko na kolei ale w całej Polsce...wszystko jest niszczone.- 12 1
-
2013-01-28 07:58
linie 229 nowy zarząd PKP przeznaczył do likwidacji
- 3 0
-
2013-01-28 08:28
Bujasz w obłokach
Włącz myślenie bo wydaje się że zatrzymałeś się w czasie jakieś dobre 30 lat temu
- 0 3
-
2013-01-28 07:39
7 lat na elektryfikację 67 km linii kolejowej?
Toż w PRL robiono to 3 razy szybciej. O Niemczech czy Czechach nie wspomnę. Brawo PLK. Rozumiem, że chodzi o to żeby zaczął budować ojciec kolejarz, a skończył wnuk.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.