• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy dwóch nowych przystanków SKM w Gdyni

bra
12 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie. Jeden z nowych przystanków - SKM Gdynia Wielkopolska - miałby powstać między przystankami w Orłowie (widoczny na zdjęciu) i Redłowie.

Gdynia i SKM złożą się po połowie na studium wykonalności, które odpowie na pytanie czy i gdzie wybudować dodatkowe przystanki w mieście. Chodzi o przystanek Śródmieście zobacz na mapie Gdyni, który miałby powstać między Wzgórzem św. Maksymiliana oraz Gdynią Główną, a także przystanek Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, zlokalizowany między Orłowem i Redłowem.



O budowie przystanku w Śródmieściu mówi się już od siedmiu lat. Do tej pory nie pojawiły się jednak żadne konkrety. Gdy niespełna rok temu wróciliśmy do tego tematu, to zarówno miasto, jak i kolejarze przerzucali się odpowiedzialnością za brak działań w tej sprawie.

Czytaj także: Co z obiecanym przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?

Nowe przystanki SKM w Gdyni: najpierw studium



Teraz obie strony zainicjowały współpracę, podpisując porozumienie dotyczące przygotowania studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Odpowie ono również na pytanie o sens i możliwość powstania przystanku SKM Gdynia Wielkopolska oraz połączenia linii kolejowych 250 i 201 (tzw. linii kościerskiej, po której kursują m.in. pociągi PKM) w rejonie przystanku SKM Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana.

- Na podstawie pozyskanych danych i analiz chcemy podjąć decyzję, czy taka inwestycja jest nam potrzebna już teraz, czy lepiej odłożyć ją na lata lub całkowicie z niej zrezygnować - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Inwestycje mają być ocenione pod względem zasadności ich realizacji w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021 - 2027.

Warto wspomnieć, że w pobliżu planowanego przystanku Wielkopolska deweloperzy chętnie kupują grunty. W połowie zeszłego roku firma Semeko nabyła od SKOK-u teren przy al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, z kolei jesienią AB Inwestor kupił od miasta inny grunt przy tej samej ulicy zobacz na mapie Gdyni. Oba są położone w odległości kilkuset metrów od miejsca, gdzie mógłby powstać nowy przystanek SKM. Jeszcze bliżej, bo u zbiegu Wielkopolskiej i Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni, swoją nieruchomość ma spółka Batory Property.

Z kolei na wysokości przystanku SKM Śródmieście grupa Hossa przymierza się do zabudowy skweru między ulicami Władysława IV, Obrońców Wybrzeża i Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni. Kwartał dalej na północ zobacz na mapie Gdyni AB Inwestor i firma BMC również realizują swoje inwestycje mieszkaniowe.
bra

Opinie (315) 2 zablokowane

  • Gdynia Śródmieście ? (2)

    No kurde bez przesady.
    Nie ma aż takiego zapotrzebowania by kłaść kolejny przystanek na tak małym odcinku między wzg, a główną.
    Komu to potrzebne ?
    Miliony zl oczywiście do kieszeni pójdzie za zupełnie zbędną inwestycje.

    • 9 0

    • gdyńscy specjaliści od transportu zrównoważonego wiedzą lepiej

      jeśli tego nie rozumiesz, to jesteś ignorant i blachosmrodziarz. Pasażerowie mają dostosować swoje preferencje komunikacyjne do planowanej infrastruktury, a nie na odwrót. Dziękuję za uwagę.

      • 0 1

    • Dokładnie. Moim zdaniem, nie ma co upychać kolejnego przystanku w centum, a zbudować nowy w dzielnicach.

      Logiczne wydaje się zbudować coś na Północy. Myślę o trasie Gdynia - Elektrociepłownia, Gdynia - Obłuże, Gdynia - Oksywie. Oczywiście to nie będzie już SKM, a raczej PKM.

      • 2 1

  • Cudownie

    To ile bedzie jezdzil pociag z Gdy do Gdańska 50min? To juz nawet ped**arze beda jechac szybciej niz SKM

    • 3 1

  • Pkmka do Oksywia (1)

    PKM kę wydłużyć do Oksywia a nie bzdurne projekty, badania i marnowanie czasu na jakieś nikomu niepotrzebne inwestycje. Ulicą WLKPką jeżdżą autobusy i trolejbusy więc dojazd ludzie mają. Śródmieście też chybiony pomysł bo za te pieniądze to lepiej kupić mały busik i niech wozi ludzi za free na trasie Gdynia Główna - Gdynia Wzgórze z jednym przystankiem po środku trasy, na Władysława 4 na wysokości NZOS

    • 9 0

    • I to by było właściwe podejście, a nie marnotrawienie publicznych pieniędzy na coś co nie da oczekiwanego skutku

      Na trasie do Oksywia jest parę punktów gdzie można by PKMke zgrać z komunikacja autobusową i myślę że odciążyło by to trochę Estakadę i Wiśniewskiego.

      • 3 0

  • ja poproszę o przystanek PKM Kacze Buki

    dla skomunikowania socjalnych mieszkań plus

    • 1 1

  • bzdura zupełna

    ludzie drodzy....

    • 3 1

  • Nie lepiej przemyslec budowe polaczenia do dzielnic polnocnych? One rowniez sie mocno rozbudowuja, jesli ta opcja nie zostanie odpowoednio szybko przemyslana i zrealizowana, moze nam sie zrobic okropny klopot! Ale to chyba musialby byc nowy prezydent, ze swiezymi pomyslami i przychylnym okiem wobec mieszkańców :(

    • 4 0

  • W tych dwóch lokalizacjach przystanki są zbędne.

    Poza tym tam i tak nie ma jak zbudować peronów i jak się za te budowę/przebudowę zabiorą to paraliż SKM na kilka lat.

    • 3 1

  • A przesunięcie przystanku Redłowo?

    Zamiast przesunąć przystanek Redłowo w kierunku stadionu, aby łatwiej się przesiadać z PKM na SKM, to go remontują w obecnym kształcie. Z drugiej strony pomysły na jakieś przystanki od czapy.

    • 3 1

  • Przystanek Śródmieście

    to nieporozumienie. Przecież odległość pomiędzy Wzgórzem a Główną wynosi 1 km. Co do Wielkopolskiej to ma to większy sens bo łączyło by SKM z ciągiem komunikacyjnym na ulicy w kierunku Karwin. Rolę połączenia Karwin z resztą miasta miała ponoć pełnić PKM, ale za bardzo jej to nie wychodzi.

    • 4 1

  • Dużo większa częstotliwość pkm i przystanek na wzgórzu połączony w jeden węzeł autobusowo kolejowy. To jest potrzebne i by dużo zmieniło a nie jakieś przystanki które będą świeciły pustka a kolejka będzie się wlokła już totalnie przy tak gęstej sieci przystanków

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane