- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (35 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (34 opinie)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (345 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Przystanek SKM Gdańsk Śródmieście dopiero w 2014 roku
SKM-ki będą dojeżdżać do nowego przystanku Gdańsk Śródmieście dopiero od 2014 roku. Przedłużają się formalności związane z dofinansowaniem unijnym, trzeba też dokonać zmian w projekcie. Jednak prace nad budową przystanku już trwają, wiadomo nawet, jak będzie wyglądał.
- Trwają uzgodnienia dotyczące przebudowy peronu trzeciego na stacji Gdańsk Główny. Musieliśmy też "doprojektować" rozwiązania związane z rozbiórką muru oporowego oraz kładki nad torami kolejowymi w okolicach Gildii - wyjaśnia Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM, która koordynuje przedsięwzięcie.
Okazało się też, że to SKM, a nie publiczno-prywatna spółka Gdańska i holenderskiej firmy Multi Development, musi zaprojektować płytę, która przykryje tory kolejowe pomiędzy wiaduktem Hucisko i al. Armii Krajowej. To na tej płycie staną budynki, które uzupełnią nową zabudowę Targu Siennego i Rakowego. Ich inwestorem ma być właśnie spółka miasta i Holendrów. Problem w tym, że wciąż jej nie powołano, a kolejny termin jej zawiązania przesunięto na koniec października.
- Dlatego zadanie to przejęła SKM. Dokumentacja jest już opracowywana, a inwestycja będzie realizowana w uzgodnieniu z firmą Multi Development - zapewnia Lingowski.
Problem z zawiązaniem miejsko-holenderskiej spółki to nie ostatni powód opóźnienia inwestycji. Budowa przystanku Gdańsk Śródmieście była wpisana na listę inwestycji związanych z Euro 2012 i miała otrzymać unijne dofinansowanie. SKM już rok temu złożyła w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie wniosek o zawarcie umowy na realizację projektu "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście". Poza budową przystanku zakłada on remont 21 składów, modernizację peronów oraz inwestycje w systemy sterowania ruchem.
Jednak na początku marca tego roku Komisja Europejska uznała, że inwestycji powinni przyjrzeć się specjaliści z inicjatywy JASPERS. To eksperci, z których porad UE korzysta bardzo często, oni np. pozytywnie zaopiniowali budowę Kolei Metropolitalnej.
Koszt projektu budowy nowej stacji SKM szacuje się na 80 mln zł. Jego finansowanie pochodzi z kapitału własnego spółki PKP SKM, środków unijnych przyznanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Funduszu Kolejowego.
Już wkrótce kapitał własny PKP SKM zasilą udziałowcy spółki. W najbliższym czasie miasto Gdańsk planuje objąć nowe udziały warte 9 mln złotych, a samorząd województwa pomorskiego i Gdynia warte po 1 mln zł.
Gdańscy radni podejmą w tej sprawie uchwałę w przyszły czwartek. Gdańsk ma do tej pory blisko 10 proc. udział w spółce, po zmianie ten odsetek zwiększy się do 16 proc. Największymi udziałowcami PKP SKM są Polskie Koleje Państwowe SA, posiadające 47,92 proc. i Skarb Państwa z 22,64 proc. akcji.
Opinie (224) ponad 20 zablokowanych
-
2011-09-23 10:36
nic z tego nie będzie, bo nie będzie kaski na to
- 4 0
-
2011-09-23 10:36
Przystanek Gdańsk Śródmieście!
No, nie powstanie gdańska Wiktoria Station, chociaż powstanie gdański Teatr Szekspirowski. Nie pozwoli na to postkomunistyczna Gildia, jedna z zapadek minionego systemu. I tak, więcej.
- 3 1
-
2011-09-23 10:40
a gdzie na wizualizacji są rynny do wprowadzania rowerów?
to jest temat już dawno przećwiczony w urzędach gdańskich
- 3 0
-
2011-09-23 10:40
Tern Perełka w Mieście Gdańsk. Najdroższe tereny inwestycyjne w Mieście Gdańsk (4)
Jak widzę tą wizualizacje to widzę totalny brak koncepcji Władz Miasta Gdańska na zabudowanie najdroższych terenów inwestycyjnych w Gdańsku. Cały wąwóz parów w kórym są polożone tory kolejowe tj od Mostu Kratowego/CTO - Zielaniaka do UW/TME - Zaroślaka. Ten centralnie położony wąwóz/parów powinien być zakryty tunelem i na jego powierzchni powinny stanąć budynki cendrum biznesowo/biurowo/handlowego - w 1991 roku taką koncepcję przedstawiłem radnym Rady Miasta Gdańska i do dnia dzisiejszego władze miasta jak i jego projektańci nie potrafią zagospodarować najdrższy teren w środku miasta który do dnia dzisiejszego zieje brudem smrodem i ochydnym wyglądem - a to jest Perła Inwestycyjna w Mieście Gdańsk.
- 6 1
-
2011-09-23 10:51
Gańsk pozostanie prowincją - miastem brudasów
Gdańsk nigdy nie wyjdzie z tej zgnilizny, brudu i smrodu zawsze pozostanie zapyziałym i brudnym oraz żle zażądzanym miastem bez wizji w przyszłość. Tu zawsze będą budowane budy z przeszłości - kopie - miasto makieta , nic nowoczesnego i nic czystego z czystymi ulicami i chodnikami bo wszędzi musi być brudno. Zimą to już będzie totalny syf jak zaczną sypać to błoto na ulice zacofani i brudasy drogowcy. Kiedy wysie zreformujecie i nauczycie czystości Brudasy.
- 3 2
-
2011-09-23 11:43
Tory i perony powinny być w tunelu
Pod ul 3Maja też powinny być tory i perony dworca GD Głóny
- 0 0
-
2011-09-23 12:01
nie tak atrakcyjne tak samo z wyspą spichrzów. masa problemów z konserwatorem zabytków na czele (1)
- 0 0
-
2011-09-23 12:05
konserwator glupoty
tu jest konserwator glupoty i konserwator smrodu oraz syfu - ludzie nie reformowalni dlanich stary gwóżdż to też zabytek - miasto zacofanych zmurszałych zgryżliwych ludzi brak nowoczesności i czystości
- 0 0
-
2011-09-23 10:43
Niech znajdzie się frajer co wybuduje tak drogo że mu się za najem nie zwróci (6)
Tunele, mosty, superpłyty czy stropy itp to drogie fundamenty...Kupcy i biura mają za to zapłacić???? Nie wierzę.
- 0 4
-
2011-09-23 11:05
To nie jest teren dla KUPCÓW (5)
To jest wielka inwestycja bo tu powinny stanąć wieżowce i nowoczesny Gdańsk
- 1 2
-
2011-09-23 11:54
A czemu go minusujecie (3)
Za wieżowce i nowoczesność, czy za wielką inwestycję. Jest to najlepszy teren na takie inwestycje, jednakże może nie na wieżowce, ale na zabudowę w charakterze tego miejsca. Choć nie koniecznie, bo można wstawić tu właśnie szkło i zrobić nowoczesną wyspę w kształtach budowli Gdańskich, ale pokazujących nowe koncepcje. Bo nie wszystko musi być identyczne, czasem taki punkt potrafi przyciągnąć oczy i wskazać, że miasto się zmienia.
- 2 0
-
2011-09-23 12:08
stop dla makiet (2)
jest 21 wiek idżmy do przodu nie stójmy w błocie przeszłosci twórzmy coś dobrego i nowego
- 0 0
-
2011-09-23 12:09
tu sie tylko gada tu sie nic nie robi (1)
tu jest normalność niemożności
- 0 0
-
2011-09-23 12:27
brud i bezrobocie
tu jest zacofasnie i brud na ulicach który sprząta wiatr i deszcz
- 0 0
-
2011-09-23 12:12
Kupcy gołodupcy
tu trzeba dużej kasy bo to jest serce Gdańska a teren jest rozległy od mostu kratowego do tme
- 1 0
-
2011-09-23 11:26
Mam nadzieję że PKP razem z SKM upadną (4)
Nie mam zbyt dobrych doświadczeń, zarówno z PKP jak i SKM. Im będzie gorzej w tych spółkach tym lepiej.
- 2 5
-
2011-09-23 11:28
tu wszystko upada
tu schłodzono gospodarkę tu nie produkuje sie na eksport i tu wszystko upada
- 0 2
-
2011-09-23 12:01
Nadzieja jest matka... (2)
....głupich, a ty do tej grupy należysz.Ciekawe jak byś sie przemieszczał bez kolei pod szyldem PKP i SKM.Jeśli myślisz,że obcy przewoznicy o niczym innym nie marzą tylko o tym by nas wozić.Zapomnij....A jeśli masz samochód to wybij sobie go z głowy i kup hulajnogę bo nią może gdzieś dojedziesz
- 2 0
-
2011-09-23 12:18
Jak PKP upadnie to (1)
Niemieckie DB bedzie nas wozić
- 0 0
-
2011-09-23 14:32
hahaha. Za friko to ci na głowę ktoś na robi, a nie usługę będzie świadczyć.
- 0 0
-
2011-09-23 11:48
pomysl genialny
mam nadzieje, ze realizacja bedzie sprawniejsza
- 1 0
-
2011-09-23 11:56
Jakie to typowe
albo czegos nie mozna zaczac,albo czegos nie mozna skonczyc.Zaczynajac od autostrad a konczac na tunelu pod Wisla".Narodzila nam sie taka nowa swiecka tradycja" - NIEMOZNOSC
- 0 0
-
2011-09-23 12:19
Co za tragiczna ankieta. Mi się nie podoba, ale nie uważam, że powinien bardziej nawiązywać do głównego. Niemożliwe?
- 0 0
-
2011-09-23 12:29
Ogólnie dobry projekt (3)
Jednak wypada ponarzekać – prawda ?No więc; sąsiedztwo Biskupiej Górki nie jest takie straszne, nawet gdy bierze się pod uwagę umiejscowione tutaj biura Urzędu Skarbowego :) To grupa społeczna która ma mocne zasady i w swoim rejonie nie pracuje. Natomiast zadziwia brak miejsca dla „Królowej tuneli”, brak miejsca na stragany budki i kwiatowe babcie. Czyżby zapomniano o tak troskliwie chronione „ozdoby” tuneli ? No i pewien paradoks. Wąwóz ma być zakryty płytą, a wiec to co widać to prowizorka, albo wstęp do dalszych przetargów i kolejnego 50-lecia wspaniałych artykułów prasowych o zabudowie „najcenniejszego” terenu w Gdańsku. Faktem natomiast jest, że w obecnym układzie trudno będzie wydostać się z tej pułapki tym co będą chcieli dostać się na Stare Miasto, do Urzędu Miejskiego czy w ogóle gdzieś stamtąd dojść. Już w tej chwili to bardzo trudny dla pieszych i zmotoryzowanych kawałek miasta. Dołożycie - bo nie ja to robię – ruchu w tym rejonie i wszystko się zadławi. Tą sprawę należy właśnie rozpatrzyć. Nawet gdy się nie dopuści do projektowanej autostrady 8-pasmowej przez środek aglomeracji.
- 1 1
-
2011-09-23 13:26
Ten przystanek jest właśnie regulacją ruchu (2)
Ten przystanek właśnie ułatwi planowanie ruchu, bo obecnie ZKM nie posiada porządnego węzła przesiadkowego. Ruch tu tak czy siak będzie się zwiększał, choć i tak odejdzie nam ten tranzytowy, oraz po budowę tunelu odejdzie nam ruch do portu który się odbywa obecnie także przez Okopową. Choć i tak mnie ciekawi o jaką 8 pasmową autostradę ci chodzi, która ma przechodzić przez środek aglomeracji.
- 0 0
-
2011-09-23 13:49
(1)
Na początku ubiegłego roku w UM Gdańska rozważano projekt projekt poszerzenia ulic od Traktu św. Wojciecha do Alei Zjednoczenia w Gdyni do szerokości 8 pasm ruchu. Nie wiem czy projekt upadł, czy tylko odłożono go do "dojrzewali". Odnośnie zwiększenia ruchu - o tym właśnie pisze i zwracam uwagę, że pomimo iż wszyscy to przewidują, ale projekt tego nie przewiduje !
- 0 1
-
2011-09-23 13:58
Hmm projekt 8 pasów ciekawy, ale raczej nie realny. Problem powstanie we wrzeszczu, bo już tam jest wąsko i nie wierzę, że opchnęli by tam jeszcze po 1 pasie. Ja sądzę, że może projekt o tym nie mówi, ale projektanci o tym wiedzą, bo ilość samochodów w aglomeracji rośnie znacznie. Za 5-10 lat to co zrobią i tak będzie za mało bez różnicy jakby się starali. A rozwój SKM na Południe może choć w małym stopniu zmniejszyć chwilowo to przyrastanie aut. Bo jakby nie patrzeć mimo tego, że Pruszcz GD. jest tak blisko to nie ma dobrego połączenie komunikacji miejskiej z Gdańskiem. Jeździ kilka autobusów ZKM i prywatnych, ale to dalej za mało. Do tego trzeba doliczyć, że sam Pruszcz GD. nie posiada własnej komunikacji która by ułatwiała docieranie z osiedli do centrum, a potem do Gdańska. No nic pozostaje wiara, że na forum aglomeracji się gminy dogadają w tej sprawie i powstaną jakieś fajne rozwiązania. Bo nie długo dzielnice Południowe połączą się z Pruszczem, a wtedy to dopiero będzie problem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.