• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek SKM z nową nazwą zostanie wyremontowany

Michał Sielski
13 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Za dwa lata oba perony SKM stocznia będą jak nowe
Po remoncie na przystanek będzie się można dostać windą. Po remoncie na przystanek będzie się można dostać windą.

Gdyński przystanek SKM Stocznia Uniwersytet MorskiMapka zostanie wyremontowany. Pasażerów nie będzie już razić tablica z nową nazwą, kontrastującą z resztą infrastruktury. Na ogłoszony przetarg zgłosiło się pięć firm. Koniec prac planowany jest jednak dopiero w 2023 roku.



Zwracasz uwagę na stan przystanków SKM?

Przed miesiącem przystanek SKM Stocznia Gdynia zmienił nazwę na SKM Stocznia Uniwersytet Morski. Miało to związek m.in. ze stuleciem uczelni.

Niektórzy czytelnicy portalu Trojmiasto.pl od razu zwrócili uwagę na to, że przystanek wymaga nie tylko zmiany nazwy, ale i remontu.

Władze SKM też zdają sobie z tego sprawę i ogłosiły już przetarg na wykonanie dokumentacji niezbędnej do jego modernizacji.

Oferty złożyło pięć firm:

  1. Highway z Gdańska,
  2. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku,
  3. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu,
  4. YLE Inżynierowie z Warszawy,
  5. An Arch Group z Gliwic.


Zwycięzca przetargu będzie miał 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej. Po jej odebraniu ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę prac.

Co się zmieni na przystanku SKM Stocznia Uniwersytet Morski?



Przystanek ma być po remoncie nie tylko ładniejszy, ale też wygodniejszy dla pasażerów. Wymieniona zostanie cała nawierzchnia, a na niemal całej długości peronu staną wiaty chroniące pasażerów przed deszczem i wiatrem.

Na kładkę będzie natomiast można wjechać windą dostosowaną do osób niepełnosprawnych. Powstaną też nowe ławki, wiatrołapy, kosze, głośniki, zegary, wyświetlacze, a bilety będzie można kupić w automatach.

- Nasza spółka realizuje program modernizacji przystanków na zarządzanej przez siebie linii 250 Gdańsk Śródmieście - Rumia. W ramach tego projektu w Gdyni zmodernizowaliśmy już stację Gdynia Chylonia i przystanek Gdynia Redłowo. Większe wiaty i wiatrołapy znacznie lepiej chronią pasażerów przed wiatrem i deszczem. W Redłowie pasażerowie szczególnie docenili zamontowanie windy łączącej peron z wiaduktem. Warto przypomnieć, że jeszcze przed rozpoczęciem prac na przystanku Gdynia Stocznia zmodernizowane zostaną dwa inne gdyńskie przystanki SKM: Leszczynki i Grabówek - mówi Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.
Zakres prac projektowych obejmuje:

  • budowę nowego peronu o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu
  • wymianę szyn wzdłuż peronu
  • montaż wind przy kładkach
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (105) 3 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    zalecam zwrócić się do władz Rumi o konsultacje, (10)

    jak powinien wyglądać przystanek kolejowy na przykładzie Rumi Janowa.

    Tam nie tylko tunel pod torami jest budowany ale i estakada dla rowerów.
    Druga w Trójmieście ale na pewno bardziej sensowna niż ta pierwsza...

    • 49 3

    • (2)

      przystanek w Janowie wyremontowany został przez SKM a nie Rumię

      • 9 1

      • sam przystanek tak

        ale nie jego otoczenie.
        I nie powiesz, że bez współpracy w miastem.
        Liczy się całość i właśnie ta współpraca.

        • 14 1

      • ale płatnik zatwierdzał projekt ostateczny, decyzja o zapłacie..

        • 0 0

    • (5)

      Rumia to w ogóle powinna mieć swój powiat. Czemu Puck i Wejherowo mają a Rumia nie ma? Gorsi są? Radzę staroście z powiatu Wejherowskiego tę kwestię wyjaśnić.
      45 tysiący mieszkańców to nie jest mało.

      • 7 3

      • tjaaa całe państwo powinna mieć (4)

        Wolne Miasto Rumia i Szuwary

        • 4 1

        • (1)

          Te "szuwary" to Moście Błota i razem z Rumią byłyby ciekawą autonomią.

          • 2 0

          • szuwary to bardziej Beka

            a tu Rewa moze być zazdrosna... ;)

            • 1 0

        • wincyj betonu (1)

          Rumia "rząda dostempu do moża" :)

          • 1 0

          • no skoro już port ma

            to by się "młerze" przydało... ;)

            • 2 0

    • Ale ten przystanek roboła skmka lol

      • 0 1

  • Ciekawa nazwa firmy YLE

    Pewnie drogo

    • 6 1

  • Proponuję przestać marudzić (6)

    od kilku lat widać poprawę w SKM
    ale mało czasu aby nadrobić ostatnie 30- lat bez żadnych inwestycji
    Śródmieście, Gd Główny per 3 , Wrzeszcz, Sopot, Redłowo, Chylonia , Cisowa, Janowo to całkiem nieźle
    za chwilkę będzie zrobione Przymorze , Orłowo i Grabówek i Leszczynki
    wkrótce przetarg na 10 nowych pociągów .

    • 10 14

    • Redłowo nawet dwa razy....

      • 3 0

    • Redłowo? (1)

      Na peronie nawet nie ma wyświetlacza i zegara.

      • 1 0

      • Szczęśliwi czasu nie liczą.

        • 1 0

    • Marudzenie (1)

      Przejedźcie się chociażby do Warszawy. Na wielu przystankach poza centrum szczytem luksusu jest mała wiata i jedna niczym nie osłonięta ławeczka. Jeśli chodzi o modernizację peronów, to nasza SKM naprawdę ma się czym pochwalić. Szkoda, że taborem odstaje, ale jak kupią w końcu te 10 nowych, to też już będzie ok.

      • 0 3

      • 10 nowych - to 5 składów, bo jeżdżą na ogół podwójne. Przy takim tempie wymiany taboru ostatni EN57/71 wycofają za jakieś 50 lat ;)
        Co do Warszawy - wolę małą wiatę, ale nowoczesny tabor i zintegrowana taryfę w komunikacji. Mam na myśli prawdziwy jeden bilet na wszystko, a nie jakieś nędzne atrapy.

        • 2 0

    • Najlepszym przykładem na "poprawę" w SKM jest tymczasowa kasa SKM na peronie 4 w Gdańsku. To się nazywa "być przyjaznym dla klienta" - najpierw znaleźć kasę, potem schodami na peron po bilet, potem schodami w dół - i na kolejny peron.
      Wyrazy współczucia także dla pracowników, którzy nawet toalety tam nie mają. Bo pewnie nie można było się dogadać i zrobić kasy na dworcu tymczasowym?
      "Świetne" są też automaty biletowe - w których bilet jednorazowy można kupić tylko na najbliższy pociąg.
      A te emocje, gdy czekasz z rowerem i nie wiesz, czy podjedzie skład podwójny czy pojedynczy... Co prawda kiedyś było to zaznaczane na rozkładzie - ale zlikwidowano, bo po co? Klient sobie pobiega... Albo niech się nauczy rozróżniać EN71 od EN57 ;)
      SKM - czyli Ślimacza Kolej Miejska - to skansen - zwłaszcza w kwestii podejścia do klienta czy systemu informacji dla pasażerów.

      • 1 0

  • Remont ok, ale po co zmiana nazwy?

    • 13 2

  • jak już niepełnosprawny wjedzie windą na kładkę to co dalej? (1)

    dotarcie z kładki na ulicę, szczególnie w stronę stoczni to będzie spory wyczyn

    • 12 0

    • Będzie jeździł po kładce

      • 0 0

  • Cudownie (1)

    Szkoda, że te wszystkie przystanki tak jakby z innej parafii były, brak spójności, nawet w informacji dla pasażerów.
    Fajnie, że remontują ale nie byłby wysiłkiem wielkim aby te wszystkie przystanki były chociaż zbliżone do siebie.

    • 4 0

    • Podobne?

      Podobne to są w Korei Północnej. Dobrze, że się różnią.

      • 0 0

  • Ze zmianą nazwy nie można było trochę poczekać?

    Po remocie i oddaniu peronu można by nadać mu nową nazwę. Wtedy miałoby to sens.

    • 2 1

  • Przyjazny przystanek SKM czy PKM to jaki?

    Czasy się zmieniają i aby zachęcić do jazdy SKM i komunikacją miejską trzeba szerzej spojrzeć na sprawę. Gdzie ma zaparkować każdy dojeżdżający samochodem do trasy SKM aby z niej skorzystać? Bardzo dobry przykład to parkingi w mieście REDA. Parking wielofunkcyjny SKM Gdynia Stocznia powinien być nad torami z przejazdem i dojazdami na obie arteria Morska i Janka Wiśniewskiego z przystankami dla autobusów i trolejbusów obsługujących stronę do morza i na południe. Jak ma dojechać rowerzysta na rowerze miejskim i zaparkować i ewentualnie doładować akumulatory a jak rowerzysta z własnym rowerem i opcja parking rowerowy lub do kolejki SKM. Jak ma dojść w ciągu całego roku pieszy z bagażem czy zakupami lub w starszym wieku albo rodzic z wózkiem czy chory na wózku? Co, zamiast obskurnej kładki stanowiącej zaporę dla wielu pieszych i rowerzystów? Tunele rurowe pod torowiskami z windami dla mniej sprawnych na poziom przystanku SKM i parkingów, albo kładka kryta z windami czy schodami ruchomymi oraz pasem dla rowerzystów. Jeszcze parę drobiazgów z zakresu informacji i obsługi komunikacji miejskiej to zacznie być jak w XXI w i cywilizowanym kraju. Będą tacy co powiedzą nie ma kasy na takie frykasy. To doradzam rzetelnie policzyć koszty permanentnie przebudowywanych dróg, malejącą prędkość jazdy, zanieczyszczenie powietrza i koszty leczenia chorych z tego powodu to da się zobaczyć co jest droższe a co bardziej przyjazne i przydatne dla ludzi i otoczenia. Doskonały temat na Konkurs dla studentów trójmiejskich uczelni, aby pokazali jak to pokolenie widzi dalszy rozwój trójmiasta i okolic dla siebie i swoich dzieci.

    • 3 1

  • (1)

    Kładka dziurawa, za 3 lata dziury będą wielkości psa. Sam peron jest w opłakanym stanie, nie ma w pobliżu kiosku, kasy, biletomatu. Wszystko było, teraz już nie ma, polikwidowane... Jeżeli nikt nie przyznaje się do tej kładki, to ja ją przywłaszczę i wyremontuję.

    • 6 0

    • te dziury to to nie korozja ;)

      to otwory "technologiczne" dla upuszczania kałuż, które tworzą się we wgłębieniach pracujących blach.

      • 1 0

  • Sztuka załapywania się...

    Nie ma to jak się dobrze pod coś podczepić - w tym wypadku na jubileusz 100-lecia Szkoły Morskiej w Tczewie...

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane