• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanek ZKM dalej od SKM

Marek
15 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Teraz przystanek jest dalej od SKM, jest na nim mniej miejsca i nie ma drzew.
  • Tymczasowa lokalizacja przystanku bardziej odpowiadała pasażerom.
  • Obecnie parkują tu samochody.
  • Obecnie parkują tu samochody.

- Nie potrafię zrozumieć, jakie argumenty stały za powrotem lokalizacji przystanku "Węzeł Franciszki Cegielskiej 02", z którego autobusy odjeżdżają w kierunku Witomina, w poprzednie miejsce. Teraz jest dalej, ciaśniej, bardziej niebezpiecznie, po prostu gorzej - wylicza czytelnik Trojmiasto.pl, pan Marek.



Czy przystanek powinien wrócić bliżej SKM?

Oto jego list:

Chciałbym poruszyć temat umiejscowienia przystanku autobusowego "Węzeł Franciszki Cegielskiej 02", z którego autobusy odjeżdżają w kierunku Witomina. Po okresie letnim przystanek ten wrócił na swoje pierwotne miejsce, tuż za skrzyżowaniem Kieleckiej z Bydgoską. Latem zaś przystanek był zlokalizowany na wysokości nieistniejącego biurowca Nordei.

Naprawdę nie potrafię zrozumieć, jakie argumenty stały za powrotem lokalizacji przystanku w poprzednie miejsce. Sam nie potrafię znaleźć takich argumentów. Chociaż przypuszczam, że miastu nie chciało się przestawić tablicy elektronicznej, wiaty i skosić krawężnika od skrzyżowania Kieleckiej z Bydgoską. Miasto woli przestawić pasażerów, bo to łatwiejsze. Znam natomiast argumenty przemawiające za umiejscowieniem przystanku tam, gdzie znajdował się on latem.

Po pierwsze: miejsce



Przy tymczasowej letniej lokalizacji miejsca było zdecydowanie więcej. I dla pasażerów, i dla autobusów. Bez problemu przy przystanku mogły stać dwa autobusy przegubowe, co jest teraz niemożliwe. Przy obecnym miejscu pasażerowie są zmuszeni dzielić ograniczoną przestrzeń z osobami korzystającymi z drogi rowerowej, więc miejsca dla pasażerów jest jeszcze mniej, niż było przed modernizacją przystanku.

Po drugie: odległość



Węzeł Franciszki Cegielskiej i Wzgórze SKM to jeden z największych węzłów przesiadkowych w Trójmieście. Idea węzłów komunikacyjnych jest taka, aby można było sprawnie i szybko zmienić środek transportu i kierunek podróży. Tyle w teorii. Śmiem twierdzić, że około 90 proc. pasażerów korzystających ze wspomnianego przystanku zmierza do niego właśnie od strony przejścia podziemnego SKM. Nie ma sensu, by te osoby nadkładały drogi. A widok uciekającego autobusu nie jest najprzyjemniejszy.

Po trzecie: warunki atmosferyczne



Narażeni są na nie oczekujący na przystanku. Latem, przy tymczasowym przystanku, można było znaleźć schronienie przed upałem pod lipą i grabami. Lepsze to niż oszklona wiata przystankowa, która jest do tego dobra, jednak w chłodniejsze miesiące. Pamiętam, jak w poprzednich latach ludzie, chcąc w upalne dni schować się przed promieniami słonecznymi, stali... przy ul. Bydgoskiej. Pod lipą w letnie miesiące można było się również schować przed deszczem.

Natomiast przy obecnej lokalizacji można, pół żartem, pół serio, stwierdzić, że nie ma lipy. Będzie za to "patelnia" od przyszłego lata. Zwłaszcza że topole stojące przy ul. Bydgoskiej też już mają swoje lata.

Malkontentom, którzy niewątpliwie się ujawnią w komentarzach pod artykułem, wyjaśniam, że komunikacja miejska jest dla nas, mieszkańców, a nie dla urzędników. I urzędnicy też są dla mieszkańców. Jeśli my, mieszkańcy i użytkownicy komunikacji zbiorowej, nie będziemy w sposób jasny artykułować swoich oczekiwań dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej, to będziemy zdani na jasnowidzenie urzędników, którzy będą mieć problem z zaspokojeniem naszych potrzeb.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (125) 1 zablokowana

  • A potem otylosc w spoleczenstwie i zero ruchu. Wiesz, ze nie trening na silowni pozwoli Ci schudnac ale ilosc krokow ktora robisz kazdego dnia? (I ilosc spozytych kalorii)

    • 7 13

  • (2)

    Polska urbanistyka zero myślenia, jeszcze te budynki mieszkalne nad przystankiem i przelotówką...

    • 20 3

    • A gdzie mają stać? (1)

      W polu?

      • 6 1

      • w 2giej linii zabudowy

        • 3 0

  • Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził :-) (4)

    Pozdrawiam życzę uśmiechu

    • 30 130

    • (1)

      Ja bym proponował zrobić przystanek na peronie SKM, panisko nie będzie w ogóle musiało chodzić tylko swoje leniwe kapsko przesiądzie na inne siedzenie. Olaboga przystanek 50 metrów dalej, koniec świata.

      • 13 20

      • Urzędnik?

        • 11 5

    • Dogodzil urzędnikom czy mieszkańcom?

      • 5 1

    • Ale taki co dogodził większości w poszczególnych przypadkach na pewno się urodził. Tylko, że nie pracuje w UM Gdyni.

      • 23 6

  • Developer kazał to zrobiło. Mi tak śmietniki chcieli pod oknami zrobić

    bo Developer budował i by przeszkadzało pod jego oknami....

    • 9 1

  • "Miasto woli przestawić pasażerów, bo to łatwiejsze"

    Pan Marek ładnie podsumował ZKM, ZDiZ i Magistrat razem wzięte.

    • 21 0

  • Bo nie przystanek jest dla ludzi tylko ludzie dla przystanku, zrozumiano?

    • 13 1

  • Jakby zostawili, to za chwilę jak będą tą działkę zabudowywać znowu byłoby przenoszenie tam gdzie jest teraz. Poczekajcie aż się ta działka zabuduje, wtedy można przenosić tam gdzie był latem. Poza ty, jeżeli jak na zdjęciu na przystanku spotykają się dwa autobusy, to oznacza źle zrobiony rozkład, bo w takim razie spotykać się będą dalej na przynajmniej kilku przystankach w górę, na co nie ma na nich miejsca.

    • 7 7

  • A jaka reakcja ZKM, który ma gdzieś swoich klientów i nie umie o nich walczyć w urzędzie miasta (1)

    • 35 7

    • Nie gryź ręki

      która Cię karmi

      • 6 2

  • Chciałem poinformować, że nic się nie da zrobić

    Bo ustawa. Bo plan zagospodarowania. Bo brak koordynacji z jednostkami miejskimi. Bo rozporządzenie. Bo zarządzenie. Bo nie było kolegi. Bo czekamy na akceptacje i wytyczne. Bo tak.

    • 26 0

  • Auto ma niestety racje, wystarczyło trochę pomyśleć, ale w ZDiZ nie mają na to czasu.

    • 21 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane