• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Punktualne pendolino ze stolicy do Trójmiasta

Maciej Naskręt
13 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
W minionym roku tylko jeden z pociągów ze stolicy do Trójmiasta spóźnił się ponad godzinę. W minionym roku tylko jeden z pociągów ze stolicy do Trójmiasta spóźnił się ponad godzinę.

UTK przeanalizował 1830 porannych kursów pociągów pendolino i Express InterCity kursujących w 2016 roku ze stolicy m.in. do Trójmiasta. Tylko 5 proc. z nich było opóźnionych.



Czy podróżowałaś pociągiem pendolino?

Urząd Transportu Kolejowego sprawdził punktualność pociągów najwyższej kategorii - Express InterCity Premium (pendolino) i Express InterCity - w 2016 r. Okazuje się, że 5 proc. porannych pociągów sprawdzonych przez UTK jadących z Warszawy do największych miast w Polsce było opóźnionych powyżej 15 minut.

Kontrolerzy sprawdzili czasy przejazdu każdego pociągu kategorii EIP/EIC, który w danym dniu wyjeżdża pierwszy ze stolicy w kierunku Gdyni, Katowic, Krakowa, Poznania i Wrocławia.

- Na trasie do Trójmiasta poranne pociągi były najbardziej punktualne. Warto podkreślić, że w lutym, marcu, maju, lipcu i we wrześniu 2016 r. wszystkie pierwsze składy pendolino, których dotyczy analiza, dojechały do celu o czasie - przyznaje Ignacy Góra, prezes UTK.
W październiku jeden z pociągów na trasie do Trójmiasta opóźnił się nieco ponad godzinę. Mimo to średnie opóźnienie pociągów EIP do Gdyni w 2016 r. nie przekroczyło minuty. Przyzwoicie wygląda również statystyka porannych pociągów do Katowic. Średnie opóźnienie pociągów nie przekroczyło na tej trasie minuty.

  • Punktualność porannych pociągów ekspresowych w całej Polsce.
  • Punktualność porannych pociągów ekspresowych Warszawa-Trójmiasto.
  • Pociągi ekspresowe do Trójmiasta są najbardziej punktualne w Polsce.
Dla porównania: największe opóźnienia miały pociągi jadące na Śląsk w styczniu, czerwcu i grudniu. Do Poznania nie jeżdżą pociągi kategorii Express InterCity Premium, dlatego analizowane były pierwsze poranne pociągi Express InterCity. W tym przypadku również nie było znacznych opóźnień - średnio wynosiło ono 2 minuty. Składy jadące do Wielkopolski spóźniały się najbardziej w styczniu, maju, wrześniu i grudniu. Na trasie do Wrocławia i Krakowa poranne pociągi miały średnio zaledwie trzyminutowe opóźnienie.

Na 1830 przeanalizowanych pociągów, opóźnionych było 269. 168 z nich miało opóźnienie mniejsze niż 15 minut. Najgorzej statystyka opóźnień porannych pociągów wygląda we wrześniu i w styczniu. Wtedy średnie opóźnienie sięgało 4 minut. Najpunktualniej badane składy jeździły w lutym, lipcu oraz w sierpniu.

Urząd Transportu Kolejowego regularnie zbiera dane dotyczące liczby przewiezionych pasażerów i opóźnień pociągów.

- Zdecydowaliśmy się pilotażowo przeprowadzić analizy bardziej szczegółowe dla wybranej kategorii pociągów. W ubiegłym roku sprawdziliśmy najszybsze połączenia, w 2017 przyjrzymy się natomiast m.in. pociągom kursującym na krótszych dystansach, o charakterze regionalnym, którymi dojeżdża się do pracy czy szkoły - mówi nam pracownik biura prasowego UTK.
Możliwe, że niebawem kontrolerzy przebadają punktualność kursowania pociągów SKM.

Opinie (152) 3 zablokowane

  • A moze

    UTK powinien zająć się stanem technicznym taboru Przewozów Archiwalnych które świadczą usługi w Pomorskim

    • 12 1

  • Czas zaczac myslec o kolei wysokich predokosci. Osaka tokio 250 km 40 minut. Gdansk warszawa w 1 godzine. Gdansk berlin w 1.20. Tak sie mozna bawic

    • 16 4

  • Pendolino to strzał w 10

    Poza tym to żadne wspieranie zagranicznych producentów, to tylko mały % nowych pociągów-Darty i Flirty produkowane są w Polsce.

    • 8 8

  • w końcu punktualnie

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane