• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

RDOŚ: Trasy Słowackiego i Sucharskiego nie zagrażają środowisku

Maciej Naskręt
14 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku Most wantowy nad Martwą Wisłą - jedyny istniejący element Trasy Sucharskiego w Gdańsku

Urzędnicy z RDOŚ zgodzili się na budowę Trasy Sucharskiego oraz Trasy Słowackiego. Aby rozpocząć inwestycję potrzebna jest jeszcze zgoda na budowę wydaną przez Wojewodę Pomorskiego.



Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała zgodę na realizację dwóch wielkich inwestycji drogowych na terenie Gdańska: Trasy SłowackiegoTrasy Sucharskiego. Teraz ich inwestor, czyli miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, może rozpocząć kolejny etap prac nad inwestycją.

- Składamy wniosek do Wojewody Pomorskiego o tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowych - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.

Trasa Słowackiego umożliwi dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Nową trasą pojedziemy w 2013 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia składającego się z czterech zadań to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.

Projekt Trasy Sucharskiego obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku przystani promowej na Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. Ok. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.

Zobacz, jak będzie wyglądać Trasa Słowackiego w 2014 r.

Miejsca

Opinie (201) ponad 10 zablokowanych

  • Dopiero teraz? Asy planowania i przygotowan. A ile to kosztuje - etaty, kolejne zreszta...

    Czas to pieniadz.

    • 9 4

  • Kończyć się będzie na lotnisku?! (5)

    A co z odcinkiem terminal - Rębiechowo?

    • 4 10

    • pieszo (4)

      • 0 2

      • (3)

        To już za miastem....a poza tym da się tam dojechać i to po asfalcie.

        • 3 2

        • Za miastem powiadasz

          Gdyby było za miastem, to nie było by problemu...
          Niestety jest w granicy miasta Gdańska.

          • 1 1

        • (1)

          Objazd jest o 5 km dłuższy niż trasa, którą zamknięto. Jest na niej permanentny korek (Budowlanych, Nowatorów).
          Jak Ci zamkną asfalt pod blokiem i każą jeździć 5 km w koło zakorkowaną drogą to nie będziesz takich głupot wypisywać.

          • 1 2

          • Nie mieszkam w bloku

            • 1 2

  • a ja sie pytam po raz kolejny (6)

    czy wąskie gardlo w postaci jednopasmowego wiaduktu na wysokosci galerii baltyckiej (nad obecnym skrzyżowaniem) zostanie w planach czy moze pojdzie tam dwujezdniowa droga w obu kierunkach?

    • 7 18

    • moze sie ktorys odwazy i mi odpowie zamiast minusowac? (1)

      • 2 5

      • Zamiast zaśmiecać forum poczytaj plany...dowiesz się że dobudują drugi wiadukt więc nie marudź planisto...

        • 6 4

    • Szukajcie a znajdziecie (2)

      Wystarczyło choć raz odpalić filmik z wizualizacją, to byś widział, że obok starego wiaduktu powstanie nowy, tak że w stronę Brzeźna będziemy jeździć po starym, a w stronę lotniska po nowym...

      • 3 2

      • jemu chodzi o estakadę nad skrzyżowaniem matole (1)

        a nie wiadukt nad linią kolejową!!

        tylko gościu myli nazewnictwo
        estakada będzie miała po jednym pasie w każdą stronę~~~

        • 7 1

        • jedyny ktory zrozumial moj post

          pozdrawiam

          • 3 1

    • pewnie jednopasmowy

      Już ten wariant został wypraktykowany !. .

      • 0 0

  • E tam drogi. Dla mnie najważniejsze jest ECS, Muzeum II Wojny Światowej, nowy budynek gdańskiego Muzeum Narodowego i odbudowa Wyspy Spichrzów.

    • 11 8

  • dlaczego ta droga jest niekompletna? (6)

    zadanie II kończy się na Rzeczypospolitej, a zadanie III zaczyna na Hallera. co z brakującym kawałkiem pomiędzy Rzeczypospolitej a Hallera?

    • 15 3

    • jak zwykle w Gdańsku (1)

      musi coś zostać na póżniej.;.
      a co będą potem robić urzędasy??

      • 5 2

      • bo tam będzie tunel

        pod Martwym Kościuszki

        • 4 1

    • Nic tylko kupować działki na tym łaczniku i później mocno się targować. (1)

      A właściwie należy się zapytać kto jest właścicielem działek od Rzeczpospolitej do Hallera na trasie tego łącznika. To wiele wyjaśni z tematu korupcyjnego.

      • 5 2

      • Widocznie o TO CHODZI

        z tym całym projektem:)))

        Ale przekręt:(

        • 1 1

    • Tam ma powstać tzw. Nowa Kościuszki zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania dostępnym na gdansk,pl... (1)

      ...ale nie wiadomo, kiedy powstanie, bo nie ma na to pieniędzy (zresztą, jak na wszystko w tym kraju). Od skrzyżowania przy ETC do Hallera i dalej przez ogródki obok ul. Kolonia Uroda ma dojść do projektowanej Drogi Zielonej - któa de facto na odcinku od ul. Marynarki Polskiej do ul. Hallera zaliczona została do zadania Nowa Słowackiego...

      • 2 0

      • szkoda, że nie dadzą rady zrobić tego za jednym razem...

        ...trochę będzie brakowało tego kawałka. tak byłby fajny dojazd od lotniska do stadionu. w każdym razie dzięki za wyjaśnienie. :)

        • 1 0

  • (1)

    chce zobaczyc te korki tworzace sie podczas tej budowy.... no ale zawsze uratuje nas JEDNOPASMOWA spacerowa :D

    • 7 2

    • To chciałbyś ludzi po prywatnych ,,Uczelniach" w Urzędach ? I nie tylko po administracji są urzędnicy. Wszystko zależy od Wydziału w którym się pracuje.

      • 1 2

  • Trasa Słowackiego (2)

    I co z tego że do lotniska będzie dwupasmówka? Od strony Banina korki będą cały czas przez rondo i wąskie drogi, nad lotniskiem się nie przeskoczy, ale pod? Przy okazji robienia terminala i płyty postojowej można było zrobić przejazd pod lotniskiem, tunelem w stronę Banina. Skoro wydajemy miliony na drogi to koszt tego przejazdu byłby niewielkim procentem.

    • 9 12

    • Tu nie chodzi o tunel, tylko o 2 km asfaltu...

      Tunel 1 km - 200 mln pln będzie mało.
      Odcinek asfaltu omijający nowy terminal i nową drogę kołowania - max 2 km - 20 mln pln...

      • 2 0

    • mieszkańców Banina proszę o kierowanie uwag do swoich władz samorządowych - Starosty kartuskiego i Burmistrza Żukowa

      • 2 1

  • Budowanej a nie projektowanej Południowej obwodnicy Gdańska

    • 5 0

  • (2)

    Czy po Nowej Słowackiego będą jeździć tramwaje ?

    • 7 2

    • nie, będą latać (1)

      • 1 1

      • a to niespodzianka latające tramwaje ...

        • 2 1

  • Kluczem nie są szerokie dwujezdniowe drogi lecz bezkolizyjne drożne skrzyżowania (1)

    W miastach nad skrzyżowaniami powinno sie zastanawiać. Co z tego że Słowackiego w lesie poszerzono? Korki i tak się tworzą.

    • 10 5

    • a to fakt.. glowny problem korkow na slowackiego w lesie to jest fakt, ze pas do skretu w prawo na morene powinien byc dluzszy... bo tak to ci co skrecaja musza stac na pasie na wprost... no i fakt :P ze dalej jest juz tylko jeden pas...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane