- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (166 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (253 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (724 opinie)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (145 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (105 opinii)
RDOŚ: Trasy Słowackiego i Sucharskiego nie zagrażają środowisku
Urzędnicy z RDOŚ zgodzili się na budowę Trasy Sucharskiego oraz Trasy Słowackiego. Aby rozpocząć inwestycję potrzebna jest jeszcze zgoda na budowę wydaną przez Wojewodę Pomorskiego.
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała zgodę na realizację dwóch wielkich inwestycji drogowych na terenie Gdańska: Trasy Słowackiego i Trasy Sucharskiego. Teraz ich inwestor, czyli miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, może rozpocząć kolejny etap prac nad inwestycją.
- Składamy wniosek do Wojewody Pomorskiego o tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowych - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Trasa Słowackiego umożliwi dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Nową trasą pojedziemy w 2013 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia składającego się z czterech zadań to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.
Projekt Trasy Sucharskiego obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku przystani promowej na Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. Ok. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.
Zobacz, jak będzie wyglądać Trasa Słowackiego w 2014 r.
Miejsca
Opinie (201) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-14 10:56
Dopiero teraz? Asy planowania i przygotowan. A ile to kosztuje - etaty, kolejne zreszta...
Czas to pieniadz.
- 9 4
-
2010-09-14 10:59
Kończyć się będzie na lotnisku?! (5)
A co z odcinkiem terminal - Rębiechowo?
- 4 10
-
2010-09-14 11:07
pieszo (4)
- 0 2
-
2010-09-14 11:55
(3)
To już za miastem....a poza tym da się tam dojechać i to po asfalcie.
- 3 2
-
2010-09-14 13:21
Za miastem powiadasz
Gdyby było za miastem, to nie było by problemu...
Niestety jest w granicy miasta Gdańska.- 1 1
-
2010-09-14 13:24
(1)
Objazd jest o 5 km dłuższy niż trasa, którą zamknięto. Jest na niej permanentny korek (Budowlanych, Nowatorów).
Jak Ci zamkną asfalt pod blokiem i każą jeździć 5 km w koło zakorkowaną drogą to nie będziesz takich głupot wypisywać.- 1 2
-
2010-09-14 13:28
Nie mieszkam w bloku
- 1 2
-
2010-09-14 11:05
a ja sie pytam po raz kolejny (6)
czy wąskie gardlo w postaci jednopasmowego wiaduktu na wysokosci galerii baltyckiej (nad obecnym skrzyżowaniem) zostanie w planach czy moze pojdzie tam dwujezdniowa droga w obu kierunkach?
- 7 18
-
2010-09-14 11:12
moze sie ktorys odwazy i mi odpowie zamiast minusowac? (1)
- 2 5
-
2010-09-14 11:14
Zamiast zaśmiecać forum poczytaj plany...dowiesz się że dobudują drugi wiadukt więc nie marudź planisto...
- 6 4
-
2010-09-14 11:14
Szukajcie a znajdziecie (2)
Wystarczyło choć raz odpalić filmik z wizualizacją, to byś widział, że obok starego wiaduktu powstanie nowy, tak że w stronę Brzeźna będziemy jeździć po starym, a w stronę lotniska po nowym...
- 3 2
-
2010-09-14 11:29
jemu chodzi o estakadę nad skrzyżowaniem matole (1)
a nie wiadukt nad linią kolejową!!
tylko gościu myli nazewnictwo
estakada będzie miała po jednym pasie w każdą stronę~~~- 7 1
-
2010-09-14 12:52
jedyny ktory zrozumial moj post
pozdrawiam
- 3 1
-
2010-09-14 16:36
pewnie jednopasmowy
Już ten wariant został wypraktykowany !. .
- 0 0
-
2010-09-14 11:10
E tam drogi. Dla mnie najważniejsze jest ECS, Muzeum II Wojny Światowej, nowy budynek gdańskiego Muzeum Narodowego i odbudowa Wyspy Spichrzów.
- 11 8
-
2010-09-14 11:11
dlaczego ta droga jest niekompletna? (6)
zadanie II kończy się na Rzeczypospolitej, a zadanie III zaczyna na Hallera. co z brakującym kawałkiem pomiędzy Rzeczypospolitej a Hallera?
- 15 3
-
2010-09-14 11:13
jak zwykle w Gdańsku (1)
musi coś zostać na póżniej.;.
a co będą potem robić urzędasy??- 5 2
-
2010-09-14 12:08
bo tam będzie tunel
pod Martwym Kościuszki
- 4 1
-
2010-09-14 11:30
Nic tylko kupować działki na tym łaczniku i później mocno się targować. (1)
A właściwie należy się zapytać kto jest właścicielem działek od Rzeczpospolitej do Hallera na trasie tego łącznika. To wiele wyjaśni z tematu korupcyjnego.
- 5 2
-
2010-09-14 12:33
Widocznie o TO CHODZI
z tym całym projektem:)))
Ale przekręt:(- 1 1
-
2010-09-14 13:20
Tam ma powstać tzw. Nowa Kościuszki zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania dostępnym na gdansk,pl... (1)
...ale nie wiadomo, kiedy powstanie, bo nie ma na to pieniędzy (zresztą, jak na wszystko w tym kraju). Od skrzyżowania przy ETC do Hallera i dalej przez ogródki obok ul. Kolonia Uroda ma dojść do projektowanej Drogi Zielonej - któa de facto na odcinku od ul. Marynarki Polskiej do ul. Hallera zaliczona została do zadania Nowa Słowackiego...
- 2 0
-
2010-09-14 15:14
szkoda, że nie dadzą rady zrobić tego za jednym razem...
...trochę będzie brakowało tego kawałka. tak byłby fajny dojazd od lotniska do stadionu. w każdym razie dzięki za wyjaśnienie. :)
- 1 0
-
2010-09-14 11:13
(1)
chce zobaczyc te korki tworzace sie podczas tej budowy.... no ale zawsze uratuje nas JEDNOPASMOWA spacerowa :D
- 7 2
-
2010-09-14 11:21
To chciałbyś ludzi po prywatnych ,,Uczelniach" w Urzędach ? I nie tylko po administracji są urzędnicy. Wszystko zależy od Wydziału w którym się pracuje.
- 1 2
-
2010-09-14 11:21
Trasa Słowackiego (2)
I co z tego że do lotniska będzie dwupasmówka? Od strony Banina korki będą cały czas przez rondo i wąskie drogi, nad lotniskiem się nie przeskoczy, ale pod? Przy okazji robienia terminala i płyty postojowej można było zrobić przejazd pod lotniskiem, tunelem w stronę Banina. Skoro wydajemy miliony na drogi to koszt tego przejazdu byłby niewielkim procentem.
- 9 12
-
2010-09-14 13:26
Tu nie chodzi o tunel, tylko o 2 km asfaltu...
Tunel 1 km - 200 mln pln będzie mało.
Odcinek asfaltu omijający nowy terminal i nową drogę kołowania - max 2 km - 20 mln pln...- 2 0
-
2010-09-14 19:50
mieszkańców Banina proszę o kierowanie uwag do swoich władz samorządowych - Starosty kartuskiego i Burmistrza Żukowa
- 2 1
-
2010-09-14 11:21
Budowanej a nie projektowanej Południowej obwodnicy Gdańska
- 5 0
-
2010-09-14 11:25
(2)
Czy po Nowej Słowackiego będą jeździć tramwaje ?
- 7 2
-
2010-09-14 11:28
nie, będą latać (1)
- 1 1
-
2010-09-14 11:30
a to niespodzianka latające tramwaje ...
- 2 1
-
2010-09-14 11:28
Kluczem nie są szerokie dwujezdniowe drogi lecz bezkolizyjne drożne skrzyżowania (1)
W miastach nad skrzyżowaniami powinno sie zastanawiać. Co z tego że Słowackiego w lesie poszerzono? Korki i tak się tworzą.
- 10 5
-
2010-09-15 15:13
a to fakt.. glowny problem korkow na slowackiego w lesie to jest fakt, ze pas do skretu w prawo na morene powinien byc dluzszy... bo tak to ci co skrecaja musza stac na pasie na wprost... no i fakt :P ze dalej jest juz tylko jeden pas...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.