- 1 W porcie znaleziono bombę. Ważyła 250 kg (60 opinii)
- 2 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (119 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (122 opinie)
- 4 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (192 opinie)
- 5 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (42 opinie)
- 6 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (169 opinii)
RDOŚ: Trasy Słowackiego i Sucharskiego nie zagrażają środowisku
Urzędnicy z RDOŚ zgodzili się na budowę Trasy Sucharskiego oraz Trasy Słowackiego. Aby rozpocząć inwestycję potrzebna jest jeszcze zgoda na budowę wydaną przez Wojewodę Pomorskiego.
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gdańsku wydała zgodę na realizację dwóch wielkich inwestycji drogowych na terenie Gdańska: Trasy Słowackiego i Trasy Sucharskiego. Teraz ich inwestor, czyli miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, może rozpocząć kolejny etap prac nad inwestycją.
- Składamy wniosek do Wojewody Pomorskiego o tzw. ZRID, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowych - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Trasa Słowackiego umożliwi dojazd autem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Nową trasą pojedziemy w 2013 r. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia składającego się z czterech zadań to ok. 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok. 37 proc. kosztów budowy.
Projekt Trasy Sucharskiego obejmuje między innymi budowę dwujezdniowej drogi od Węzła Olszynka (zlokalizowanego w ciągu projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska) do ul. Ku Ujściu. Inwestycja przewiduje także modernizację ok. dwukilometrowego odcinka drogi w kierunku przystani promowej na Westerplatte. Inwestycja będzie kosztować miasto ok. 660 mln zł. Ok. 40 proc. wydatków zwróci Unia Europejska. Trasa Sucharskiego będzie gotowa najwcześniej w 2013 r.
Zobacz, jak będzie wyglądać Trasa Słowackiego w 2014 r.
Miejsca
Opinie (201) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-15 10:26
Trasę Sucharskiego zaczynajmy z tunelem. Po obwodnicy Południowej to dobra koncepcja w sukcesie gdańskiej komunikacji.
- 0 0
-
2010-09-15 12:01
A co z odcinkiem...
Ale dlaczego nie będzie budowany odcinek od al. Rzeczypospolitej do ul. Halera? Zupełnie tego nie rozumiem.
- 0 0
-
2010-09-15 14:36
Nowa Słowackiego
przecież już jest. To droga przez stare działki, też zakorkowana.
- 1 1
-
2010-09-21 01:02
Adamowicz znowu chce spieprzyc!
jak można w tak dużej inwestycji spóżnionej conajmniej o kilka lat
zostawic w srodku kilkaset metrów przerwy?
Rzeczpospolitej do Halera.
Cała inwestycja przez to będzie gówno warta.
Ten człowiek narobił już tyle złego w Gdańsku,że powinien się tym zająć
prokurator!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.