• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo: prawie 3 mln pasażerów i 3. miejsce w Polsce

Magdalena Iskrzycka
3 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W 2012 roku z trójmiejskiego lotniska odleciało prawie 3 mln podróżnych. To wyjątkowo dobry rok dla portu lotniczego, który zanotował aż 18% wzrost liczby pasażerów. W 2012 roku z trójmiejskiego lotniska odleciało prawie 3 mln podróżnych. To wyjątkowo dobry rok dla portu lotniczego, który zanotował aż 18% wzrost liczby pasażerów.

2,906 mln pasażerów przewinęło się w ubiegłym roku przez lotnisko w Rębiechowie, to sprawia że w rankingu najruchliwszych portów lotniczych uplasowało się na 3 miejscu, po warszawskim Okęciu i krakowskich Balicach. Tym samym wyprzedziło katowickie Pyrzowice.



Jak często latasz z Rębiechowa?

Tylko w grudniu ubiegłego roku przez trójmiejskie lotnisko przewinęło się 187 tys. pasażerów, a to o 5 proc. więcej niż w porównywalnym okresie roku 2011. Jednak prawdziwe wrażenie robią statystyki podsumowujące całe dwanaście miesięcy działania portu lotniczego. 2,906 mln obsłużonych pasażerów, ośmiu działających przewoźników i ponad pięćdziesiąt tras dostępnych dla mieszkańców naszej metropolii.

W porównaniu z innymi lotniskami wypadamy nadzwyczaj dobrze. Mimo iż Kraków wyprzedził Rębiechowo pod względem ilości przewiezionych pasażerów - z Balic w świat poleciało aż 3,44 mln osób - to tempo wzrostu ilości obsłużonych podróżnych korzystniejsze jest właśnie w Trójmieście. Rębiechowo zanotowało 18-procentowy wzrost, podczas gdy stojący oczko wyżej Kraków - 14-procentowy.

- Miniony rok był pod wieloma względami szczególny i tym samym będzie trudny do powtórzenia. Z jednej strony udało nam się w czerwcu pobić rekord liczby odprawionych pasażerów wśród polskich portów regionalnych, z drugiej strony - w sierpniu osiągnęliśmy najlepsze średnie wypełnienie samolotów w historii naszego lotniska, dochodzące do 85 proc. To wysoko zawieszona poprzeczka - przyznaje Tomasz Kloskowski, Prezes Portu Lotniczego.

Część tak dobrego wyniku lotnisko zawdzięcza pasażerom związanym z Euro 2012. Szacuje się, że było ich aż 40 tys. Nie bez znaczenia był też szał związany z tanimi podróżami krajowymi, jakie oferował OLT Express.

W ubiegłym roku zdecydowana najwięcej pasażerów latało na trasie Gdańsk - Warszawa, przewieziono aż 405,5 tys. osób. Jednak liczby nie kłamią i patrząc w statystyki wyraźnie widać, że i bez tego Rębiechowo radzi sobie dobrze.

- Coraz bogatsza staje się oferta przewoźników niskokosztowych, oprócz tego jesteśmy bramą lotniczą do krajów skandynawskich, ale przy tym nie brakuje kierunków typowo wakacyjnych, takich jak Chorwacja, Hiszpania czy Włochy - wylicza Kloskowski.

Od kwietnia na trójmiejskim lotnisku stacjonować będzie kolejny, czwarty już samolot Wizzaira. Eurolotem bez problemu dostaniemy się do Dubrownika, Splitu i Rejki. W ofercie nie zabraknie też znanych i lubianych kierunków, takich jak Rzym, Barcelona (El Prat i Girona).

Jednak najbardziej lubianą trasą, oprócz wspomnianej już wcześniej Warszawy, jest Londyn (328,7 tys. przewiezionych pasażerów). Na kolejnej pozycji uplasowało się Oslo (198,7 tys. pasażerów) i Monachium (159,3 tys. pasażerów). Oprócz tego chętnie lataliśmy do Frankfurtu, Kopenhagi, Dortmundu, Sztokholmu. Do tego dodać należy ruch czarterowy, którym podróżowało aż 223,6 tys. osób, to aż o 35 tys. pasażerów więcej niż w roku 2011.

Miejsca

Opinie (213) 5 zablokowanych

  • gdyby dalej było OLT Ekspres (16)

    to byśmy mieli 1 miejsce. Może kiedyś znowu my Polacy będziemy latać, a nie tłuc się samochodami

    • 185 10

    • Może nie w temacie, ale poruszyła mnie (7)

      informacja o pożarze w zabudowaniach fundacji Centaurus (artykuł "Fundacja Centaurus błaga o pomoc po pożarze w Szczedrzykowicach" na wp).
      Trzeba pomóc.

      • 5 21

      • (6)

        niech sie podopieczni odwdziecza

        • 4 4

        • ehhh (4)

          to lotnisko to kpina jak caly gdansk

          • 6 24

          • a twój każdy komentarz to bezmózga żenada (2)

            • 12 4

            • (1)

              widzę że trole teraz już nie tylko obrażają ale i podszywają się. gratuluję poziomu intelektualnego

              • 5 6

              • kontroluj bajere:)

                • 2 1

          • kpina bedzie budowa tego malego lotniska we wiosce rybackiej

            • 0 0

        • Konie,

          psy i koty? Ciekawe jak? :-/

          • 1 0

    • od zawsze kiedy pamętam (2)

      Rębiechowo miało 3 miejsce, po W-wie i Krakowie. Żadna nowość i tak już pewnie zostanie:)

      • 16 6

      • do 2011 roku na 3. miejscu były Katowice-Pyrzowice

        • 10 2

      • w latach 90 bylismy na 2 miejscu

        • 12 2

    • 1 miejsce ma okęcie i około 9 mln pax. trochę nie ta liga ale z tego też należy się cieszyć

      • 8 3

    • Mogliby tylko ogrzewanie na przylotach zrobić...

      bo ostatnio czekając na podwózkę wpadłem w hibernację. Wstyd trochę.

      • 10 3

    • hmm

      Jak już skończą linię kolejową do Warszawy (wiem "trochę" to potrwa), prawdopodobnie wielu pasażerów na lini Gdańsk- Warszawa przerzuci się z powrotem na kolej.

      • 6 1

    • maciek, maciku

      co co sie stało co sie stało, łazienka jest zamknięta....

      • 1 0

    • dlamnie jak i wszystkich innych niema to znaczenia które miejsce!!

      Ale za to ma znaczenie jak szybko dolecą jak sprawnie sie odbywa i jaki jest standart lotniska,oraz cena za przelot dostępna na wszystkie kieszenie!! ceny z wyprzedzeniem 3 miesiace to 200zł w tygodniu i 250 zł od piątko wekeend.Eurolot oszust sie chwali ze bilety nadal po 99zł bedą ale jak widac nawet z wyprzedzeniem 3 miesiace ceny są kosmicznie wysokie niema zadnych rabatów!!
      I zaraz po zachwytach nad nowymi samolotami dla LOT okazało sie ze jest bankrutem!!I Tusk dał dla nich 400 milinów!!!
      Lotnisko w rebie chowie jest jedno znajgorszych zjakiego musiałem skorzystac!

      • 1 1

  • Mimo kłopotów z OLTem w przyszłym roku pęknie 3 mln. Brawo! (4)

    • 52 12

    • Pęknie to Tobie chomik

      jak go nie owiniesz taśmą izolacyjną...

      • 9 2

    • Pani Redaktor, fajnie, ze Pani poprawila tekst po mojej interwencji - moj komentarz zostal usuniety. Ale jeszcze wymaga poprawki. El Prat to Barcelona, ale Girona to zupelnie inne miasto, polozone ok. 70 km na polnoc od Barcy. To dwa rozne kierunki, wiec wziecie ich w nawias i przypisanie do Barcelony jest ponownie bledem.

      • 5 8

    • odejmij od wyniku 1,5 miliona z OLt to sobie zobaczysz wynik (1)

      A jak bedzie wiecej to niestety bedzie przykra sprawa bo im wiekszy wynik na lotnisku oznacza tylko zwiekszenie emigracji z POlski!!
      Bo kolejny milion to własnie emigrańci!!

      • 3 2

      • 1,5 mln OLT? chcesz mi powiedzieć że OLT zrobiło na LWA więcej pasażerów niż Wizz, Ryan, Lufa i LOT razem wzięci? to chyba "lekka" przesada. spójrz na statystyki miesięcznie. ruch na LWA dalej rósł w stosunku rok do roku po zamknięciu OLT.

        emigranci i emigranci, to że kiedyś masowo wyjeżdżano nie znaczy że dalej tak się dzieje. po prostu pracownicze eldorado na zachodzie się skończyło. duży ruch robią emigranci z poprzednich lat którzy za granicą zamieszkali i przyjeżdżają w odwiedziny, spory ruch robią także ich znajomi i rodzina którzy lecą ich odwiedzić.

        nie zapominaj też o turystach i to nie tylko tych którzy odwiedzają nasz kraj, ale także naszych rodakach którzy wyjeżdżają na urlopy

        • 2 2

  • (16)

    Brawo dla portu gdańskiego!

    • 76 10

    • (3)

      chyba brawo dla emigrantów bo to z pewnością tylko ich zasługa

      • 9 14

      • (2)

        euro zrobiło swoje :)

        • 3 10

        • (1)

          zauważ że inne miasta też miały Euro.

          • 13 4

          • tak, tak i we wszystkich odbywały się mecze...

            • 1 0

    • (10)

      Dziękuję w imieniu Gdańszczan. Ale nie zapominaj że to nie jest tylko "nasz" gdański port. To jest port regionalny, obsługujący naszą aglomerację i różne podmioty - w tym Gdynia - mają w nim udziały. Więc to nie jest tylko gdański sukces, ale nasz wspólny.

      • 19 6

      • My Gdynianie mamy swój port lotniczy Babie Doły (6)

        • 6 9

        • (5)

          nie macie, budujecie. rodzi się pytanie po co? skąd ten separatyzm? o wiele lepiej współpracować niż konkurować

          • 19 2

          • Ale my współpracujemy, co nie stoi w sprzeczności z tym, aby mieć swoje lotnisko (4)

            Stadion tez mamy w Gdyni, mniejszy i nie tak kosztowny. Czy to tez oznacza separatyzm ?

            • 6 7

            • (3)

              To skąd pomysł dublowania inwestycji? Po co drugie lotnisko skoro połowa Waszego miasta ma lepszy dojazd do obecnego które z powodzeniem obsługuje cały region, które ma wciąż luzy i wciąż możliwość rozbudowy? Czy nie tylko po to aby powiedzieć "nie jesteśmy gorsi i mamy swoje lotnisko"?

              I co to znaczy "swoje lotnisko"? Myślisz że przewoźnicy będą dublować kierunki istniejące teraz w Rębiechowie? Myślisz, że otworzą nowe tylko dlatego że Gdynia zbudowała "swoje lotnisko"? Spójrzmy prawdzie w oczy - to lotnisko powstaje tylko dlatego żeby było "swoje"

              • 17 3

              • Modlin tez zbudował lotnisko, aby być lepszym od Warszawy ? (2)

                Po prostu to lotnisko ma inny format, nigdy nie będzie takie jak Rebiechowo, i wcale nie ma takim być !

                • 4 7

              • Z Modlinem to zupełnie inna sprawa. Modlin zbudowano aby odciążyć Okęcie, które robi prawie 10 mln pasażerów, a możliwości jego rozwoju są praktycznie wyczerpane. Okęcie dotknął ten sam problem co miało gdańskie lotnisko we wrzeszczu - miasto się rozrosło i się zrobiło lotnisko śródmiejskie.

                Poza tym Okęcie samo chciało się pozbyć low costów. No i biorąc pod uwagę ruch po prostu jest co dzielić. Podobnie jest też na zachodzie z kilkoma lotniskami w aglomeracji - Jedno większe lotnisko obsługuje w większości tradycyjne linie, a mniejsze robią low costy, przy czym natężenie ruchu pozwala tym lotniskom spokojnie obok siebie funkcjonować.

                W przypadku trójmiasta dzielić realnie nie ma co. Po pierwsze na regionalnych lotniskach w Polsce sa praktycznie wyłącznie low costy, po drugie ilość obsługiwanych pasażerów jest śmieszna nawet w porównaniu z podrzędnymi lotniskami na zachodzie.

                Krótko mówiąc, jak za 15 lat Rębiechowo będzie robić po 15-20 mln pasażerów to może i będzie sens budowy lotniska. Na tą chwilę to całkowicie zbędne

                • 8 1

              • ps. Tak, mówi się że General Aviation, małe samoloty itp. Ale lotniska GA nie potrzebują takiego terminala jaki budujecie. I rodzi się pytanie dlaczego wydawać 100 mln na lotnisko dla kilku właścicieli prywatnych samolotów?

                • 5 0

      • (2)

        Masz rację. Niemniej jednak nie odmówię sobie informacji z Wikipedii dot. udziałowców lotniska w Gdańsku:
        "Port w Rębiechowie, wybudowany od podstaw, został otwarty 2 maja 1974. Od 1993 gdański port jest spółką prawa handlowego, której właścicielami są głównie miejscowe władze samorządowe: woj. pomorskie (31,45%), Gdańsk (29,45%), Gdynia (1,14%), Sopot (0,35%) oraz Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (37,61%)."

        • 7 1

        • (1)

          te dane nie są aktualne. oto aktualne dane:

          Gmina Miasta Gdańska

          4.213 udziałów o wartości 42.130.000 złotych
          Województwo Pomorskie

          4.116 udziałów o wartości 41.160.000 złotych
          Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"

          3.645 udziałów o wartości 36.450.000 złotych
          Gmina Miasta Gdyni

          280 udziałów o wartości 2.800.000 złotych
          Gmina Miasta Sopotu

          275 udziałów o wartości 2.750.000 złotych

          • 5 4

          • ok, rzeczywiście jest tak jak podajesz (w ślad za

            Niemniej oznacza to dokładnie 15-sto krotnie większe udziały Gdańska!

            W Twojej informacji mało czytelnie to widać.

            • 4 0

    • El Prat to Barcelona droga Pani redaktor - kod BCN

      • 4 0

  • To na pewno zasługa ekspertów od lotnictwa jacy pracują w takich spółkach miejskich (16)

    np. towarzysz Józef Bąk, syn Donalda, wcześniej zasłużony dla kolejnictwa (szkolenia w Chinach), który to robił tabelki w excelu za dwóch i za dwóch udzielał wywiadów (raz jako przygotowujący pytania a drugi jako na nie odpowiadający)
    A wszystko to za skromna pensję i fakturę 5500 netto dla OLT Express

    • 66 75

    • Eh ta zawiść! (2)

      • 19 12

      • Ech ta głupota! (1)

        i analfabetyzm!

        • 6 12

        • Eh... sprawdź sobie, że obie formy są poprawne nieuku

          • 7 5

    • (10)

      Michał Tusk był w Chinach nie jako syn premiera, lecz dziennikarz "Gazety Wyborczej" , ekspert od dróg, komunikacji miejskiej i kolei. Praktycznie wszystkie jego artykuły ( pisze właściwie codziennie) w lokalnym dodatku GW dotyczą komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem kolejnictwa w tym projektu Trójmiejskiej Kolei Metropolitarne. Pojechał tam na zaproszenie PKP na kongres kolei dużych prędkości, za wiedzą i zgodą swojej redakcji. Zwolennikom pis-u chyba trudno uwierzyć, że syn premiera naprawdę interesuje się tym, o czym pisał w Gazecie Wyborczej. Większość dzieci prominentnych postaci w pisie tworzy klany rodzinne w stylu ojca i córki Wassermann. A Michał Tusk pisał w prasie już od 2005 r. Jest więc dłużej dziennikarzem niż synem premiera( Donald Tusk został premierem w 2007) i pewnie będzie dziennikarzem, kiedy jego ojciec przestanie być premierem a on pracownikiem portu. Za pobyt trójki dziennikarzy zapłacili Chińczycy, a za przelot PKP.

      • 14 19

      • no i chłop PO przyjeździe z chin

        chciał przebudowywać wszystkie wysokości peronów szkopuł w tym, że nie dostosował do wyjść z wagonów i schodków;))

        • 10 8

      • Drogi Gdańszczaninie - Ja tylko ciekaw jestem (4)

        kiedy to się wszystko skończy. Bo to się musi skończyć. Za miesiąc? Za rok? Za dziesięć lat? Za pięćdziesiąt?
        Przecież nawet Leming w tym szambie musi się kiedyś zacząć dusić.

        • 12 13

        • (3)

          za bardzo nie rozumiem o co wam chodzi. czy syn premiera ze względu na swojego ojca nie może rozwijać normalnej kariery? zdajesz sobie sprawę z tego że każdy jego sukces ze względu na to kim jest może zostać przypisany rodzinnym koneksjom?

          jak tak czytam te różne ataki to dochodzę do wniosku że oczekujecie od synów polityków aby praktycznie nic nie robili i siedzieli w domu bo gdziekolwiek jakiej lepszej posady by nie zdobyli to zaczną się oskarżenia.

          • 12 15

          • he,he nie zgrywaj się ... (2)

            niech robi gdzie chce,ale nie na państwowym
            BYł jakiś konkurs , ogłoszenia o tej pracy?

            • 13 4

            • (1)

              on nie jest prezesem. nie wiadomo mi o takim konkursie, ale jakby taki był to jakie kryteria by można było uznać za obiektywne?

              zna się na rzeczy, lotnictwem interesował się dużo wcześniej niż złapał tą posadę.

              to jest wada w podmiotach państwowych - wszędobylskie procedury które blokują sprawne zarządzanie tym podmiotem. i m.in dlatego zamiast kreatywności mamy strategię 'nie narażania się', nie musi być efekt, liczy się żeby żaden NIK czy inny nie oskarżył o zaniedbanie procedur

              • 6 8

              • eee tam, ja to już w przedszkolu samoloty sklejałem

                a potem promy kosmiczne
                no ale do NASA mnie nie przyjęli :-(

                no ale dodam, że kryteria były ostre: doświadczenie min. 5 lat w branży, ukończone studia (kierunkowe oczywiście, nie jakieś dziennikarstwo, albo politologia), 2 języki obce, no a na koniec test ...

                • 4 2

      • tow. Bąk widać jest wszechstronny (2)

        to w końcu na czym on się zna? kolejnictwo, samoloty ... co jeszcze???
        po prostu człowiek renesansu!

        • 13 5

        • (1)

          czyli generalnie infrastruktura transportowa

          • 6 10

          • generalnie,każdy Polak się na tym zna

            a niektórzy nawet kończą studia w tym zakresie

            • 12 1

      • Józek to ty?!

        :-)

        • 8 1

    • (1)

      5500 to aż taki kosmos? tyle zarabia wykwalifikowany budowlaniec

      • 8 7

      • Nie, tyle zarabia niewykwalifikowany budowlaniec. Albo wykwalifikowany prawnik.

        • 8 1

  • Najwięcej, nie większość...

    "W ubiegłym roku zdecydowana większość pasażerów latała na trasie Gdańsk - Warszawa, przewieziono aż 405,5 tys. osób. " Najwięcej, nie większość...

    • 38 0

  • Szczurek, nadal myślisz, że Kosskowo wyprzedzi Rębiechowo? (23)

    • 84 30

    • (18)

      Prawdziwy przywódca myśli tylko o zwycięstwie - jak Napoleon, Aleksander Wielki, czy Juliusz Cezar...

      • 27 2

      • (7)

        Ewentualnie Jarosław Nieinternowany

        • 33 7

        • (6)

          zalewa po pachy

          • 9 4

          • a to wyścig jakis jest (5)

            czy kolejne fajne lotnisko dla ludzi z trójmiasta, stale dzielicie gamonie

            • 2 2

            • (4)

              a co to znaczy "kolejne fajne"? jeżeli mamy się cieszyć z drugiego "fajnego" lotniska to dlaczego nie zbudować trzeciego i czwartego? co to za argumentacja? a to że będzie się do nich dopłacać to pikuś, najważniejsze że jest "fajne"

              • 7 1

              • ?

                Port lotniczy w Kosakowie generuje olbrzymie koszty (zarobkki zarządu, itp.), ale nie ma żadnyh uwag, bo... do tej pory nie obsłużono ani jwdnwgo pasażera!

                • 3 1

              • to po cholere (2)

                terminal kontenerowy w gdansku jak juz dwa są w gdyni??

                • 1 3

              • terminal DCT powstal z prywatnych pieniedzy - jako pierwszy glebokowodny terminal w kraju posiadajacy wielkie rezerwy pod dalsza rozbudowe w przeciwienstwie do gdynskich terminali scisnietych z kazdej strony... lotnisko w Kosakowie natomiast powstaje z pieniedzy podatnikow aby gdynianie nie czuli sie gorsi i pokazali zlemu Gdanskowi ze tez moga...

                • 5 1

              • terminale kontenerowe były inwestycjami prywatnymi. nikomu nic do tego

                • 2 1

      • (9)

        Hitler też myślał tylko o zwycięstwie...

        Porywanie się z motyką na słońce, w dodatku za cudze pieniądze to nie romantyczne marzycielstwo a zwykłą niegospodarność.

        • 16 5

        • Lecz się ze swoich chorych insynuaacji, że niby Hitlerowi pożyczyli (8)

          Zydzi...

          • 2 14

          • (4)

            jakich insynuacji? o Hitlerze napisałem tylko w kwestii myślenia o zwycięstwie. i nie chodzi mi nawet o zorganizowane przez niego ludobójstwo, a klęskę własnego kraju do której doprowadził właśnie tym myśleniem o zwycięstwie.

            Nikogo do Hitlera nie porównuję, po prostu podano przykłady zwycięzców to ja podałem przykład przegranego. I tylko tyle.

            O porywanie się z motyką na słońce pisałem w kontekście gdyńskiego lotniska, które jest przecież zbudowane za pieniądze Gdynian.

            • 6 4

            • Tłumaczy się winny

              • 3 5

            • jakich Gdynian?!! (2)

              Kosakowo/Babie Doły to było lotnisko militarne
              cały kraj je finansował via MON
              to co jest tam teraz to ruina i rozpad
              w porównaniu z latami 60/70

              kłamać to my nie nam

              • 3 4

              • powinno być budowane a nie zbudowane. literówka.

                • 1 3

              • Lotnisko Babie Doły zbudowali Niemcy a nie MON!!!Dlatego w latach 60 i 70 nie było jeszcze tak zniszczone. Wojsko jak coś oddaje to zawsze jest to ruina!!!Notabene gdyby nie niemieckie lotnisko umiejscowione w Gdańsku Zaspie to by Rębiechowo też tak szybko nie powstało ;)

                • 2 0

          • Budujcie,budujcie. (2)

            Będzie to piękny upadek,miasta z morza i marzeń.

            • 7 2

            • ?

              Po co budować? Wystarczy, że prezes i koledzy dostają pensyjki...

              • 0 1

            • byłem w tym roku na dwoch wyspach

              tej w Dubaju z palmą i na tej wyspie spichrzów. Jedyne miejsce w Polsce gdzie są ruiny z 2WŚ w centrum miasta!! Tak, lotnisko w BD to jest największy problem gdanszczan

              • 1 1

    • a po co ma wyprzedzać? (3)

      wystarczy, że będzie na siebie zarabiać i to będzie znaczyć że inwestycja była trafiona. Może wogóle lotnisk nie otwierać bo przecież nie wyprzedzą tych istniejących?

      • 5 3

      • a jakie są realne szanse że nowo otwarte lotnisko w odległości 20 km od 3 największego w kraju zrobi 1 mln pasażerów, podczas gdy to trzecie największe robi 3 mln? popatrz sobie ile pasażerów robi Bydgoszcz, Łódź...

        • 6 4

      • (1)

        PS. tak, otwieranie lotnisk już teraz nie ma sensu. lotnisk w takim kraju jak Polska powinno być kilka przy dobrej komunikacji. Stawianie lotnisk co 100 km nie ma najmniejszego sensu bo kto tam będzie niby latał?

        Jaki sens ma np lotnisko w Radomiu, jeżeli jest 100 km od Okęcia, czyli podobnie jak lotnisko w Łodzi, które mimo iż Łódź ma ponad 3 razy więcej mieszkańców nie może się rozwinąć ze względu na bliskość Okęcia?

        W Hiszpanii też mieli manię lotniskową, a jak się skończyło to chyba każdy wie

        • 5 1

        • Każdy nie, Szczurek na przykład do tej grupy się nie zalicza.

          • 0 0

  • Samograj, więc czym się (3)

    tu chwalić? Takim samym absurdem jest podniecanie się wynikami Energi, Lotosu czy PGNiG.

    • 26 20

    • Gdyby nie osobiste zaangażowanie się Józefa Bąka w sprawy lotniska (2)

      bylibyśmy daleko za wszystkimi, żeby nie powiedzieć w czarnej d....

      • 4 3

      • Premier Donald Tusk w lipcu zapowiedział, że do końca 2012 roku sprawa Amber Gold zostanie wyjaśniona. Została? (1)

        • 7 2

        • No chyba nie wierzyłeś temu dziadowi że tak będzie?

          Oj naiwny naiwny naiwny, jak dziecko...

          • 8 5

  • Czemu dalej wysiadajac w Gdansku musze isc przez stary smierdzacy terminal :/ (8)

    • 46 30

    • niedługo zaczyna się rozbudowa terminala (1)

      • 10 2

      • i będzie jeszcze bardziej śmierdzieć

        skoro po wpakowaniu 400 mln w Szadółki Budyniowo
        śmierdzi bardziej można spodziewać się podobnego wyniku
        w przypadku lotniska

        • 5 11

    • Żeby się przyzwyczaić (1)

      • 5 11

      • przyzwyczaj sie w końcu

        że mieszkasz we wsi szczurogród na przedmiesciach miasta Gdańska

        • 10 7

    • (2)

      Ponieważ nowy terminal został okrojony mniej więcej o 1/3 - dlatego nie znajduje się w nim obecnie hala przylotów. Problem był dość trywialny - działka na której miała się znajdować brakująca część terminala należała do pewnego Niemca z którym nie szło się dogadać na czas.

      Ale z tego co mi wiadomo w tym roku mają się rozpocząć pracę nad rozbudową T2 do pierwotnego rozmiaru. Wówczas T1 będzie realizował przyloty i odloty non-schengen.

      • 10 3

      • (1)

        W tym sprawach nie ma czegoś takiego jak "Dogadać". Działka zmieniła właściciela i procedurę wywłaszczenia trzeba było rozpocząć od nowa.
        Moim zdaniem dalsze rozbudowywanie T2 w tej chwili to zbędna rozrzutność.

        • 4 5

        • wszelkie takie procedury trwają, a spieszyli się aby zdążyć na euro. dlatego zbudowali taki terminal jaki w tym czasie mogli.

          Czy rozrzutność? Wiesz, takie rzeczy nie powstają z dnia na dzień. Nawet jeżeli w tym roku rozpoczną się prace to nie sądzę aby przed 2015 udostępniono nową część. W tej chwili przepustowość lotniska to 5 mln pax, a już mamy prawie 3, gdy budowa T2 się zaczęła było około 2 mln.

          Poza tym tu chodzi też o lepszą obsługę ruchu, m.in o to aby pasażerowie nie musieli drałować pół kilometra do starego terminalu.

          • 5 3

    • Co w Anglii się popracowało czy gdzieś tam i się w główce porąbało,polaczek..

      • 3 1

  • Gratulacje dla Gierka za wybudowanie Lotniska w Rębiechowie, (32)

    o czym w rocznice urodzin obdarowani gdańszczanie nawet nie wspominają. Choć komunista, ale miał jednak wizje.

    Obecnie czekam z utęsknieniem w którym roku 3 mln. przekroczy Gdynia-Kosakowo, pomysł innego wielkiego wizjonera

    • 38 51

    • Jak ktoś nazywa zaciągnięcie niemożliwych do spłaty kredytów wizją (12)

      to jest zwyczajnym debilem. ja też gdyby mi dali wziąłbym miliard, nazwiesz to wizją?

      • 24 6

      • no może tak POrównaj łaskawie z inwestycjami twojego ugrupowania (5)

        co by nie gadać PO próżnicy?

        • 8 20

        • (1)

          Zaciągnij z Jarkiem wartę honorową na grobie idoli Gierka i Bieruta.

          • 16 8

          • sama merytoryka

            przez Ciebie przemawia.
            - gratuluje analityki

            • 7 5

        • (1)

          ja tam uważam, ze ktoś kto specjalnie pisze drukowane PO czy PIS w zdaniu jest debilem z kompleksami. Nikt kto tak robi nie może być normalny. To ma być śmieszne czy o co w tym chodzi?? To ze jesteś życiowym ciamajdą to nie znaczy ze inni tez są nieudacznikami bawiącymi sie w politykę. Wez sie w garść, do psychiatry, a potem jak da rade to do pracy.

          • 16 4

          • Nikt kto tak robi nie może być normalny

            co to za zdanie i co oznacza? Przetłumacz to na język polski?

            • 3 0

        • No, poinwestował, spłacał kto inny...

          • 5 6

      • skoro były niemozliwe to dlaczego zostały spłacone kilka lat temu!! (1)

        Ta ja wole Gierka bo to co było 40 lat temu to wielka różnica i system komunistyczny!Ale Gierek własnie zbudował lotnisko zakłady przemysłowe i mieszkania dla 80% mieszkańców kraju!!Tusk w obecnym systemie niezbudował nic ale za to zniszczył co sie da i jeszce długów narobił które bedziemy spłacac kolejne 20lat!Ale zaden matoł tego niewie bo są bubezwłasnowolnieni No ich nowa religia niewazne jak beda ich okradac i tak bedą go kochac!

        • 5 3

        • Żałosny a nie słyszałeś

          o tym, że połowa długów z okresu Gierka została nam umorzona po obaleniu komuny w 1989 r ? Gdyby nie redukcja długów przez kluby paryski i londyński to do tej poru ty i twoja rodzina by je spłacała.

          • 1 3

      • (3)

        Donald zadłużył i ciągle zadłuża nas na koszmarne pieniądze, choć o tym się nie mówi, więc przestańmy mówić o długach Gierka. To jest już historia, teraz mamy dużo większe i brak perspektywy do ich spłacenia, no bo jak skoro co roku jedziemy na deficycie. Licznik rozpędza się drogi rządzie Platformy Obywatelskiej, powstało trochę dróg, ale z tym co wybudował Gierek jesteście zerem.

        • 4 1

        • (2)

          Kolejny "specjalista" który liczy długi nominalnie. Tymczasem dług liczy się w relacji do PKB. Problem w tym że gospodarka PRL była o wiele słabsza niż obecnie a więc ten sam dług był o wiele większym obciążeniem.

          Po drugie wartość dolara na przestrzeni lat także się zmieniła i miliard dolarów z roku 1980 to o wiele więcej niż miliard z roku 2012.

          Po trzecie wzrost zadłużenia w znacznej części był spowodowany przez... unijne dotacje. Pamiętajmy że UE nie finansuje inwestycji, a jedynie je WSPÓŁfinansuje. Aby więc wykorzystać unijne fundusze musimy sporo wyłożyć ze swojej kieszeni. W przeciwnym wypadku ludzie by narzekali że Tusk zmarnował unijne pieniądze. A to przecież nie jest manna z nieba, jeżeli UE finansuje coś w 70% to znaczy że 30% musimy sami dać. Jeżeli więc chcesz wykorzystać 10 mld euro to trzeba z budżetu wysupłać ponad 4 mld euro.

          • 2 5

          • (1)

            Czyli zadłużanie państwa przez Tuska jest, ok? To jest myślenie zwykłego socjalisty, który chce się bawić kosztem własnych dzieci, bo .... ktoś musi te długi spłacić, to nie jest gra socjalisto, że wyłączysz komputer i dług zniknie. Gierek przynajmniej z założenia chciał pieniądze zainwestować, a społeczeństwo je przejadło, Tusk z założenia chciał i je przejadł.

            • 4 3

            • Zanim zaczniesz kogoś nazywać socjalistą warto by było poznać jego poglądy. Ja tłumaczę z czego wynika wzrost zadłużenia - z unijnej "darmochy". Ale niestety, chciało się sięgnąć po unijne pieniądze to trzeba ponieść konsekwencje. I sądzę, że gdyby rządziła obecna wiadoma opozycja to by dług był taki sam albo i większy... albo niewykorzystane środki unijne. Dlatego też nie rozumiem tej szarpaniny o parę mld euro więcej z przyszłego budżetu.

              • 1 4

    • (5)

      Jak mawia przywódca opozycyjnej partii, jej dożywotni prezes, wielki mąż stanu, genetyczny patriota i prawdziwy katolik: "Gierek to patriota".

      • 13 7

      • "Gierek to patriota"

        OK, to metodą dedukcji stwierdzam, że gdańszczanom daleko do patriotyzmu?

        • 5 6

      • (3)

        Gdyby nie Gierek to byśmy gospodarczo w kraju nic nie znaczyli. To dzięki niemu powstał port północny, rafineria gdańska, obwodnica Trójmiasta, duże zakłady produkcyjne, ale się o tym nie pamięta? Gdańsk był widocznie faworyzowany przez Gierka, a młodzi gdańszczanie mają tak mało wiedzy o swoim mieście i gospodarce.

        • 4 1

        • (2)

          duże zakłady produkcyjne które przynosiły potem wielomilionowe straty...

          • 2 5

          • (1)

            Które zakłady przynosiły wielomilionowe straty? Konkrety pisz cwaniaczku, a nie rzucasz jedynie oklepane puste hasła. Gdańsk żyje w dużej mierze z Lotosu, to źle że Gierek wybudował rafinerię? A może źle, że wybudował port północny? Gdyby nie to, to byśmy teraz byli na poziomie Szczecina, czyli miasta Hipermarketów i rozczarowania.

            • 5 1

            • lemingi z PO własnego rozumu niemają zanich mysli Tuska To ich przywudca religijny.Co by niezrobil to zawsze jest dobrze!! Gdyby nie Gierek to by gadńsk wąłsnie najwiecej starcił!! A wtamtym systemie inaczej byc niemogóło system komunistyczny niepoozwalał na gospodarke rynkową ale pokolenie chowu bezstresowego tego nierozumie.!!Tusk zato pobudował puste stadiony za milairdy ktore bedziemy splacac przez 100lat az sie rozsypią w końcu!A wnagrode zniszczył zakałady pracy i przemysł bysmy niebyli za wielka konkurencja w europie!!

              • 2 1

    • (11)

      Lotnisko w Kosakowie nie jest w tej chwili potrzebne. Będzie przynosiło jedynie straty, a może nawet spowoduje straty gdańskiego lotniska.
      Dodatkowo, lotnisko w Rębiechowie było budowane z myślą o całej aglomeracji, a nie tylko o Gdańsku (z niektórych gdyńskich dzielnic będzie wręcz bliżej do Rębiechowa niż do Kosakowa).

      • 13 8

      • Nie twoje pieniądze co się gorączkujesz? (1)

        a tak w ogóle to:

        • 8 17

        • Ale moje, z moich podatków.

          I też mi się to nie podoba.

          • 2 1

      • "spowoduje straty gdańskiego lotniska" (8)

        no oczywiście, że Rebiechowo przynosi niepowetowane straty dając i promując bilet w jedną stronę!

        To gdyńsko-kosakowskie będzie już normalnym a przecież jest już i tak ponad 3-krotnie większym z dwoma pasami. Jedynie co blokuje jego rozwój to Platforma, ale jak mówił Jackowski.....
        Przeżyliśmy... na pewno bliżej końca jej niż początku wszelkiego złego.

        • 4 18

        • na początku myślałem, że to sarkazm, bo przecież nie mozna być takim debilem (2)

          ale... Ty mówisz to poważnie! Lecz się... nie masz pojęcia o tematyce o której się wypowiadasz...

          • 15 3

          • proponuje więc wyprawę na "walenze" (1)

            i dokładną lustracje hali przylotów i odlotów?

            Będziesz miał pojęcie, aby właściwie komentować a nie robić szumu i prania mózgu;))

            • 4 1

            • Po rozbudowie T2 hala przylotów ze strefy schengen będzie właśnie w tym terminalu. T1 zostanie jako terminal przylotów i odlotów non-schengen.

              • 4 5

        • (4)

          No i co że ma dwa pasy skoro jeden z nich ma obecnie długość 600 metrów?

          A nawet jakby miało dwa 3 kilometrowe pasy to co z tego? Angielskie Heathrow które robi ponad 60 mln pax rocznie ma tylko dwa pasy. O wiele ważniejsze są drogi kołowania, płyty postojowe, terminal. A zdaje się że to właśnie Gdynia musiała zbudować od nowa.

          Tu kolego nie chodzi o wielkość obszaru tylko ilość połączeń. Dlaczego się spodziewać że jak tylko Kosakowo zostanie otwarte to przewoźnicy będą się pchać, zamykać połączenia w Gdańsku i otwierać w Gdyni?

          • 11 5

          • pasy z rożnych stron (3)

            a to już inna sprawa, do tego położenia??

            • 2 1

            • (2)

              hehe, jakie pasy? ten drugi ma obecnie 600 m długości

              • 2 3

              • Ultralekkie Szybowce i Motoszybowce z niego na początek mogą startować (1)

                a następnie do 2.600

                • 4 2

              • ultralekkie szybowce i motoszybowce to startują z lotnisk sportowych a nie komunikacyjnych.

                po pierwsze aby wejść na teren lotniska trzeba mieć przepustki. po drugie nie pogodzisz ruchu pasażerskiego z amatorami szybownictwa, ULC nigdy się na coś takiego nie zgodzi ze względów bezpieczeństwa. po trzecie jaki zysk z takiego ruchu będzie miało samo lotnisko?

                po czwarte drugi pas został podany jako argument za wyższością lotniska w kosakowie nad tym w rębiechowie. tylko co komu po pasie na którym nie siądzie żadna transportowa maszyna?

                • 5 3

    • jak to niewygodnie lemingom pisać prawde?

      Wstyd!!! Tylko prawda nas wyzwoli

      • 2 1

  • Lotnisko w Kosakowie (14)

    aby jeszcze bardziej pokazać swoje kompleksy i udowodnić, że nie jest się podrzędnym miastem

    • 60 21

    • Raczej pokazać,że można "wielkiemu" gdańskowi podciąć troszkę skrzydełka. (6)

      Bo co jak co ale lotnisko w Kosakowie ma dużo lepsze połączenie z centrum jak Rębiechowo.

      • 6 33

      • Zależy z czyim centrum (1)

        • 24 2

        • z centrum Mrzezina

          • 22 1

      • gdyńscy ujadacze w ofensywie

        • 22 7

      • jakim centrum? chyba centrum Pucka

        • 30 2

      • ale chyba nie z centrum Gdyni...

        3 dni temu nie łamiąc przepisów i jadąc wolniej niż przepisowe 120 na obwodowej dotarłem z lotniska na Leszczynki w 16 minut. Raczej nie ma szans bym w tym samym czasie przedarł się przez Morską, Estakadę i wiecznie zatkaną Kwiatkowskiego, dalej Dąbka w okolice lotniska...

        • 26 1

      • Lotnisko Kosakowo ma takie super połączenie że nawet północna część Gdyni dojedzie szybciej do Rębiechowa niż do Kosakowa, nie wspominając już o reszcie aglomeracji trójmiejskiej

        • 22 3

    • olac rębiechowo (6)

      i patrzeć na siebie.....

      • 3 18

      • (4)

        hehe czyli małej wojenki ciąg dalszy. po co współpracować i sięgać razem wyżej, skoro można konkurować? Gdynia zamiast w ramach trójmiasta konkurować z Wrockiem czy Poznaniem woli konkurować z Bydgoszczą. Gratuluje.

        I rozumiem że Gdynianie w ramach "patrzenia na siebie" nie będą latali z Rębiechowa jeżeli tam będą interesujące ich połączenia?

        Przecież Gdynia ma lotnisko - w Rębiechowie, tak samo jak pozostałe miasta aglomeracji. Nie widzę powodu aby Gdynia miała olewać Rębiechowo które z powodzeniem obsługuje cały obszar i miała patrzeć "na siebie"

        • 15 4

        • pozazdroscic Gornemu Slaskowi normalnych obywateli... (1)

          wzorem zakompleksienia pewnego miasta na polnoc od Sopotu na Gornym Slasku niezwlocznie powinny zostac wybudowane nastepujace porty lotnicze: Zabrze,Chorzow,Gliwice,Bytom,Tychy itd Zaglebie Dabrowskie takze nie mogloby byc "gorsze" wiec dodatkowo conajmniej lotnisko w Sosnowcu, bo jak to przeciez mozna latac z "wrogich" Katowic...

          • 18 5

          • I marszałka z PO co rozłożył PKP na śląsku

            • 2 8

        • do DArek masz rację (1)

          ale jak cham sie uprze to mu daj, zamiast się cieszyc ,że obywatele trójmiasta będa mieli 2 fajne lotnisko to jakies dąsy i focha maja .Co to ma byc wyścig jakiś czy co?
          Ludzie cieszcie się bo wszyscy skorzystamy z tych lotnisk

          • 1 8

          • a na czym realnie mieszkaniec trójmiasta ma zyskać? co komu da drugie lotnisko? nowe połączenia? a niby dlaczego by miało dać nowe połączenia? istniejące lotnisko ma cały czas luzy więc przewoźnicy mogą je otwierać już teraz.

            realnie to najbardziej stracą Gdynianie bo wydadza kupę kasy na lotnisko i będa latać dalej z rębiechowa, albo z kosakowa do tych samych destynacji z których wcześniej modli latać z rębiechowa. jest to czysta strata.

            mieskzańcy trójmiasta by skorzystali na jednym dużym porcie a nie na dwóch średnich

            • 9 1

      • ciebie olac heh

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane