• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Regulacja torów może wstrzymać ruch tramwajów

Krzysztof Koprowski
31 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prace mogą wywołać utrudnienia w kursowaniu tramwajów m.in. na Trasie W-Z. Prace mogą wywołać utrudnienia w kursowaniu tramwajów m.in. na Trasie W-Z.

Za kilka tygodni 30 proc. torowisk tramwajowych w Gdańsku doczeka się korekty geometrii ułożenia szyn. Prace będą prowadzone w nocy, ale niewykluczone są kilkugodzinne wstrzymania ruchu podczas weekendów.



Czy korzystasz z komunikacji miejskiej w weekendy?

Regulacja i stabilizacja torów tramwajowych to element bieżącego utrzymania torowisk będących w dobrym stanie technicznym. W dużym uproszczeniu polega ona na użyciu specjalnej maszyny (podbijarki), która poprzez uniesienie torów i zagęszczenie tłucznia (kruszywa pod torami) poprawia geometrię ułożenia szyn, co przekłada się na możliwość szybszej jazdy tramwajem i lepszy komfort podróży.

W ramach przetargu ogłoszonego właśnie przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planuje się dokonać regulacji aż ok. 34 km toru pojedynczego na odcinkach: Węzeł Groddecka - Chełm Witosa, Chełm Witosa - Łostowice Świętokrzyska, Hallera - Mickiewicza - Zaspa, Zaspa - Chłopska - Pomorska, Opera - Zamenhofa, Węzeł Piastowski - Kliniczna pętla, Hucisko - Węzeł Piastowski, Węzeł Unii Europejskiej - Hucisko oraz Kliniczna pętla - Plac Wolności.

- Regulacja torów będzie odbywała się w nocy. W zależności od postępu prac, na wybranych odcinkach czas trwania robót może zostać wydłużony do godzin dziennych w weekendy - zapowiada Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
W dokumentacji przetargowej wstępnie zakłada się, że na linii "chełmskiej" prace będą prowadzone w soboty i niedziele do godzin przedpołudniowych, zaś torowiska wzdłuż ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska i Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska będą zamknięte nawet przez cały dzień.

- Kolejność i zakres prac, czyli terminy i długości zamkniętych odcinków, będą ustalane na bieżąco i pod wybrany wariant zostanie wdrożony projekt ewentualnej komunikacji zastępczej - dodaje Gołąb.
O wyborze wykonawcy w ogłoszonym właśnie przetargu zdecyduje w 100 proc. kryterium najniższej ceny.

Prace muszą być wykonane w terminie 15 tygodni od momentu zawarcia umowy. Gdański ZDiZ oczekuje na oferty w przetargu do 4 sierpnia.

Podbijarka torowa na linii PKM

Materiał archiwalny z 2014 r.

Podbijarka torowa na trasie tramwajowej na Przeróbkę.

Materiał archiwalny z 2014 r.

Miejsca

Opinie (140) 10 zablokowanych

  • Takie zarządzanie (4)

    Tak z czystej ciekawości pytanie do ekipy rządzącej, czy akcesoria do domu oraz samochody czy marki ubrań i butów też u was decyduje cena ?

    Te remonty i wszystko co robicie łącznie z drogami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi są za pieniądze podatników a jakbyście nie zauważyli w swoich karierach dorobkowych to puki co w tym mieście nic co jest najtańsze nie trzyma długo a wy standardowo zrzucacie wine na wszystkich tylko nie na siebie.

    Jakbyście też nie zauważyli to na całym świecie na infrastrukturę wydaje się majątek po to aby to służyło latami, było bezawaryjne i robi się to regularnie.

    Wy to wszystko robicie jak wam się media dobiorą do tyłków lub zrobi się afera to na odczepnego.

    Pozdrawiam wykształconych nierobów, utrzymywanych za nasze podatki

    • 10 3

    • Ale jak masz kosztorys z podanymi odpowiednimi materiałami, sposobem realizacji, podanym terminem wykonania i odpowiednią gwarancją, to co chciałbyś dodać jako kryterium poza ceną? Wystarczy tylko jak inspektorzy nadzoru będą dobrze kontrolować prace.

      • 1 1

    • Bzdury piszesz, na świecie w większości też decyduje cena

      Wcale nie jest tam tak różowo jak na filmach które oglądasz wygodnie z kanapy. Pozwiedzaj trochę, i nie tylko centra miast.

      A cena owszem najniższa, ale za konkretne wymagania. A wymagania mogą być wysokie i dostosowane pod konkretnego dostawcę. I to jest głównym problemem.

      • 2 0

    • Wątpie, czy Ty płacisz jakiekolwiek podatki...

      ... najpierw trzeba skończyc gimnazjum i nauczyć się jak się pisze "póki"...

      • 1 0

    • spoko

      tak dla głupiego przykładu, Niemcy regularnie zwalają torowisko i wstawiają nowe, przy każdym zgłoszeniu jest interwencja i naprawa lub wymiana. W gdańsku puki tram nie stanie lub się nie wykolei nic się nie dzieje. Holandia na każdym między-torowisku nawet w miastach jest pas zieleni czy trawnik u nas jest tłuczeń i problem z wjazdem dźwigu.

      Może trzeba wiedzieć coś o czymś żeby tak śmiało pisać więc tak to w Gdańsku niestety wygląda. A jeżeli chodzi o instytucje państwowe to strasznie kuleje bo w cenie jest gwarancja. Głupi przykład ze zwrotnicami czeskimi, jest gwarancja na ileś lat ale naprawa może się odbywać do pół roku od zgłoszenia to po co taka naprawa jak przez pół roku przejeżdża przez tą zwrotnicę 1000 składów i każdy musi ręcznie przekładać.

      Więc powodzenia idioci

      • 0 0

  • Ciekawe (1)

    Czy podczas regulacji toru zdemontują tą zapadniętą nawierzchnię przejazdową Strail na pętli Łostowickiej i wymienią na coś normalniejszego?

    • 3 1

    • mam straila :)

      • 1 0

  • A bronek siedzi na dyspozytorni i gra w bierki (6)

    Jara szlugi słucha muzyki i ma wszystkich w d.......

    • 4 2

    • bronek to relikt-ZKM (2)

      on nic nie robienie ma w krwi

      • 4 1

      • druga jego cecha to kablowanie

        a to żmija

        • 4 0

      • trzeba go nagrać w pracy po cichu

        to wszyscy zobaczą jak pracuje bo w firmie wszyscy wiedzą

        • 2 0

    • (1)

      odwal się od Bronka co ci przeszkadza ?

      • 1 3

      • A co grasz z nim w bierki

        Czy w d..... mu chcesz wejść i tak ci to nic nie da

        • 3 0

    • poproś go o podmianę hehe

      gdy akurat wojsko wysyła na necie hehe rezerwa wie

      • 1 0

  • Niech jeszcze poprawia swiatła aby tramwaj nie stal na nich dlugo. trase ktora kiedys pokonywal w 14 minut to teraj jedzie 20 min

    • 10 2

  • Siennicka (1)

    Dwa lata po remoncie a na wysokości lodmoru fale Dunaju.

    • 11 0

    • Tam od samego początku

      Pierwsze lato i za przystankiem w strone Gdańska tak się torowisko wygieło że przejechać strach a oni co jak zawsze ograniczenie do 5km i wszystko w d.....

      • 5 0

  • najlepsze są skrżyżowania

    np.: 3 maja z Nowymi Ogrodami :) tam jak tramwaj przejeżdża, wydaje się, jakby zaraz miał się rozpaść :) a komfort podróżowania takim trajtkiem porównał bym do podróży wozem drabiniastym :) kolejnym pięknym i wspaniałym jest Hucisko :) tam to normalnie wydaj się, jakby tramwaj jechał po żwirowisku :)

    • 6 0

  • Piecki-Migowo (1)

    Na zjeździe z Rakoczego w Bulońską niby nowe tory, a tak piszczy, przy skręcaniu !

    • 1 0

    • Kiedyś Panbuk stworzył smarownice torowe,

      ale ich się nie używa.

      • 2 1

  • Uregulowane?

    ???

    • 1 0

  • W Gdańsku z tramwajem sa same problemy bo niepotrafią wykorzystac ich potencjału!!

    Kupili niemiecki zło który ciagle sie psuje te kilka nowych tez ciagle sie psuje,torów nawet niepotrafia ułozyc ciagle trzeba je po prawiac! wniosek jest jeden zamiast tramwajów zrobic bus pasy i kupic autobusy elektryczne albo trolejbusy!

    • 4 4

  • Lisicki trzyma kciuki żeby się wszystko dobrze wyregulowało, szczególnie jego prezesowska premia.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane