• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Regulacja torów może wstrzymać ruch tramwajów

Krzysztof Koprowski
31 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Prace mogą wywołać utrudnienia w kursowaniu tramwajów m.in. na Trasie W-Z. Prace mogą wywołać utrudnienia w kursowaniu tramwajów m.in. na Trasie W-Z.

Za kilka tygodni 30 proc. torowisk tramwajowych w Gdańsku doczeka się korekty geometrii ułożenia szyn. Prace będą prowadzone w nocy, ale niewykluczone są kilkugodzinne wstrzymania ruchu podczas weekendów.



Czy korzystasz z komunikacji miejskiej w weekendy?

Regulacja i stabilizacja torów tramwajowych to element bieżącego utrzymania torowisk będących w dobrym stanie technicznym. W dużym uproszczeniu polega ona na użyciu specjalnej maszyny (podbijarki), która poprzez uniesienie torów i zagęszczenie tłucznia (kruszywa pod torami) poprawia geometrię ułożenia szyn, co przekłada się na możliwość szybszej jazdy tramwajem i lepszy komfort podróży.

W ramach przetargu ogłoszonego właśnie przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni planuje się dokonać regulacji aż ok. 34 km toru pojedynczego na odcinkach: Węzeł Groddecka - Chełm Witosa, Chełm Witosa - Łostowice Świętokrzyska, Hallera - Mickiewicza - Zaspa, Zaspa - Chłopska - Pomorska, Opera - Zamenhofa, Węzeł Piastowski - Kliniczna pętla, Hucisko - Węzeł Piastowski, Węzeł Unii Europejskiej - Hucisko oraz Kliniczna pętla - Plac Wolności.

- Regulacja torów będzie odbywała się w nocy. W zależności od postępu prac, na wybranych odcinkach czas trwania robót może zostać wydłużony do godzin dziennych w weekendy - zapowiada Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
W dokumentacji przetargowej wstępnie zakłada się, że na linii "chełmskiej" prace będą prowadzone w soboty i niedziele do godzin przedpołudniowych, zaś torowiska wzdłuż ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska i Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska będą zamknięte nawet przez cały dzień.

- Kolejność i zakres prac, czyli terminy i długości zamkniętych odcinków, będą ustalane na bieżąco i pod wybrany wariant zostanie wdrożony projekt ewentualnej komunikacji zastępczej - dodaje Gołąb.
O wyborze wykonawcy w ogłoszonym właśnie przetargu zdecyduje w 100 proc. kryterium najniższej ceny.

Prace muszą być wykonane w terminie 15 tygodni od momentu zawarcia umowy. Gdański ZDiZ oczekuje na oferty w przetargu do 4 sierpnia.

Podbijarka torowa na linii PKM

Materiał archiwalny z 2014 r.

Podbijarka torowa na trasie tramwajowej na Przeróbkę.

Materiał archiwalny z 2014 r.

Miejsca

Opinie (140) 10 zablokowanych

  • A bronek siedzi na dyspozytorni i gra w bierki (6)

    Jara szlugi słucha muzyki i ma wszystkich w d.......

    • 4 2

    • poproś go o podmianę hehe

      gdy akurat wojsko wysyła na necie hehe rezerwa wie

      • 1 0

    • bronek to relikt-ZKM (2)

      on nic nie robienie ma w krwi

      • 4 1

      • trzeba go nagrać w pracy po cichu

        to wszyscy zobaczą jak pracuje bo w firmie wszyscy wiedzą

        • 2 0

      • druga jego cecha to kablowanie

        a to żmija

        • 4 0

    • (1)

      odwal się od Bronka co ci przeszkadza ?

      • 1 3

      • A co grasz z nim w bierki

        Czy w d..... mu chcesz wejść i tak ci to nic nie da

        • 3 0

  • Wyregulujcie tory na skrzyżowaniu z huciskiem (3)

    Bo można zawieszenie stracić

    • 30 7

    • Jedz przepisowe DO 50 km/h to Ci się nic nie stanie (2)

      • 2 8

      • Po takich komentarzach można poznać plebs

        Który nigdy nawet nie prowadził samochodu

        • 4 0

      • Jakbym tam jeździł 50

        To bym już dawno samochód miał w warsztacie. Tam przy 10 km/h telepie

        • 7 0

  • panie Gołąb

    Chyba czas najwyższy na torowisko zajezdni Nowy Port. Ludzie mieszkają dookoła a tramwaje tam tak hałasują że w całej dzielnicy słychać. Nowy tabor nie mieści się w łukach... 40 lat spawania torowiska już nie wystarczy.

    • 6 1

  • Regulacja ???

    Śmiech na sali, część torowisk zostało kilka lat temu oddane do użytku, a co roku, regulacje, poprawki itp. itd.
    Jednym słowem fuszerka i nic więcej, ale wiadomo wygrywa najtańszy - czyt. byle jaki.
    Na koniec można jeszcze dodać, że awaria goni awarie, więc pytam, w jaki sposób miasto chce zachęcić do zmiany środka transportu z samochodowego na tramwajowy???.

    • 2 2

  • (1)

    "Regulacja torów będzie się odbywała w nocny". Ale co nocny? Weekend, czy w nocy?

    • 12 2

    • W nocnym

      • 2 0

  • spoko spoko jak jeszcze bardziej zacznie bujać na tetmajera to się znak 15 km/h ustawi i przestanie:)

    • 3 0

  • Szlifierki nie tramwaje (1)

    Na 3 Maja (odcinek przy Urzędzie Miasta) tramwaje jadąc wytwarzają nieznośny i irytujący dźwięk podobny to tego jaki wytwarza szlifierka. Z całą pewnością przekraczają ilość dopuszczalnych decybeli!!!!
    Urzędnik za to odpowiedzialny powinien tu mieszkać za karę!!!!

    • 3 2

    • gdzie tam mieszkasz na Kurkowej?

      • 3 0

  • Krzywe tory tylko u budynia

    • 0 2

  • A nie można na czas podbijania jednego toru puścić drugim te wspaniałe tramwaje dwukierunkowe? (2)

    Czy taki pomysł przerasta tęgie umysły z GAiT?

    • 9 6

    • może ulicą? (tak samo niewykonalne)

      • 1 1

    • Od tego jest ZTM gen-iuszu!

      • 2 3

  • Najważniejsze pominęli...

    A co z odcinkiem od przystanku Tetmajeta do Obrońców Westerplatte wzdłuż ulicy Wita Stwosza?
    Na tym odcinku tak buja tramwajem, że można się nabawić choroby lokomocyjnej :(

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane