- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (51 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (40 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (282 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (111 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (272 opinie)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
Reklam miało być mniej, a postawili nowe
Przy ul. Opolskiej na Przymorzu pojawiły się wolnostojące tablice reklamowe. Jak mają się one do uchwały krajobrazowej - pyta nasz czytelnik, który jako przedsiębiorca musiał niedawno ponieść spore koszty zmiany własnego szyldu. Miasto tłumaczy, że uchwała nie miała zakazywać wprowadzania reklam, ale ich uporządkowanie.
Chodzi oczywiście o przejętą przez władze Gdańska uchwałę krajobrazową, której celem było porządkowanie przestrzeni publicznej poprzez uregulowanie kwestii powierzchni reklamowych.
W wielkim skrócie: zakaz dotyczy wszelkich wielkoformatowych nośników, w szczególności banerów na elewacjach budynków i billboardów.
Czytaj też:
Bilbordy wracają. Gdańsk zarobi rocznie 2 mln zł
Wymiana reklam wiązała się z kosztami
Warto podkreślić, że do zapisów uchwały musiały dostosować się wszelkie podmioty, nie tylko przedsiębiorcy. Kto nie usunął reklam niezgodnych z przepisami, musiał liczyć się z nałożeniem kary finansowej.
- Zgodnie z treścią uchwały wszyscy tamtejsi przedsiębiorcy na własny koszt - średnio ok. 3-4 tys. zł za szyld - zmienili swoje reklamy i to w momencie najbardziej wzmożonych obostrzeń covidowych. Pytanie brzmi, czy było to niepotrzebne, skoro takie dziwactwa powstają i to za zgodą spółdzielni mieszkaniowej? - denerwuje się nasz czytelnik.
Celem uchwały nie była likwidacja reklam
Urzędnicy odpierają te zarzuty i tłumaczą, że celem uchwały jest ochrona miejskiego krajobrazu, nie zaś całkowite usunięcie z niego reklam. Jak podkreślają, uchwała spełniła cel wyznaczony przez radnych.
Zwracają także uwagę, że przedsiębiorcy mieli aż dwa lata na dostosowanie szyldów do założeń uchwały. Przepisy weszły w życie 2 kwietnia 2018 r., okres dostosowawczy dobiegł końca 2 kwietnia ubiegłego roku.
- Uchwała krajobrazowa nie zakazuje umieszczania wolnostojących nośników reklamy, ale wprowadza jasne i przejrzyste zasady ich sytuowania. Efektem tych reguł jest uporządkowanie niemal w 100 proc. przestrzeni miasta z przeskalowanych reklam nieprzystających do tkanki miejskiej, banerów, różnej maści tabliczek itp. Epidemia stworzyła sytuację, wobec której nie można przejść obojętnie - tłumaczy Joanna Bieganowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Reklamy muszą spełniać normy
W przypadku deptaka przy ul. Opolskiej mamy do czynienia z wolnostojącymi tablicami typu citylight. Uchwała dopuszcza ich montowanie w przestrzeni publicznej, jednak muszą one spełniać określone normy, np. w zakresie wymiarów, koloru obudowy czy odległości od innych wolnostojących urządzeń.
Zgodność tablic na Przymorzu z uchwałą została potwierdzona przez pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Powszechna Spółdzielnia Mieszkaniowa "Przymorze" ma możliwość podjęcia uchwały wewnętrznej i jako użytkownik wieczysty terenu dowolne sytuowanie nośników reklamy, pod warunkiem zachowania ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa miejscowego. W uproszczeniu, jako wieczysty użytkownik terenu spółdzielnia ma w tym zakresie dowolność. Jeśli jednak sytuuje jakieś nośniki, to muszą być zgodne z prawem miejscowym. Te są - uzupełnia Bieganowska.
Opinie (129) 3 zablokowane
-
2021-10-18 10:03
Czy reklamy mają jeszcze sens? (1)
Reklamy są wyznacznikiem jedynie tego że producent włożył wiecej kasy w marketing niz w sam produkt. Jak widzę reklamę to odruchowo odwracam wzrok. W czasach bez internetu byla to jedyna mozliwosc rozreklamowania nowego produktu, teraz mamy internet, wolę przewertować oferty sprawdzić opinie, recenzje, co jest lepsze i czy faktycznie jest lepsze.
- 2 0
-
2021-10-18 11:31
Reklama to reklama. Czy o w świecie wirtualnym, czy rzeczywistym.
Opinie i recenzje w internecie?
Coraz trudniej znaleźć takie, które są pisane przez faktycznych użytkowników.
Google i spółka bardzo dbają o to, żeby ich algorytmy pozwalały promować jedynie te instytucje, które im płacą.- 0 0
-
2021-10-18 11:24
Na calym swiecie w miastach sa reklamy wielkoformatowe!
Jak sie komus nie podoba to niech sie wyprowadzi na wies. Usuwanie szyldow przy obwodnicy lub zdejmowanie duzych reklam z brzydkich scian budynkow, to jakies nieporozumienie!!
- 0 2
-
2021-10-17 16:30
W takim razie chyba czas na Rozpiżdżet Obywatelski (1)
Nie trzeba zgłaszać projektów, nie trzeba głosować. Wystarczy podjąć oddolne działanie pokazujące naszej władzy co myślimy o takiej hipokryzji.
- 132 16
-
2021-10-18 10:58
Tragedia
Przy całej tej żenującej władzy samorządowej i jej ideologicznych festynach, uchwała krajobrazowa była jak prezent pod choinkę. Minęło trochę czasu a na Miszewskiego wiszą "szmaty", okazuje się, że miasto ma teraz monopol na reklamy, Ikea "wali" po oczach, gdy inni grzecznie się zamalowali...
- 4 0
-
2021-10-17 19:10
Co za wiocha (2)
Na całym Świecie firmy reklamują się sporymi neonami lub bilbordami także w centrach miast, a w Gdańsku pościągano nawet loga sieci handlowych ze ścian i dachów widziane z obwodnicy. I już mamy psychozę strachu.
- 52 181
-
2021-10-17 20:36
Na którym świecie? (1)
Liczba nośników w naszych miastach jest rekordowa. Porównaj to z Paryżem, Berlinem, czy nawet miastami we Włoszech, które z porządku nie słyną.
- 30 4
-
2021-10-18 10:45
Na trzecim świecie
koleś pewnie nie był dalej niż w Gdyni i myśli, że tak jest na całym świecie.
- 9 0
-
2021-10-18 09:47
Jeżeli "miasto tłumaczy, że uchwała nie miała zakazywać ..."
To trzeba wysłać miasto do szkoły poprawnej polszczyzny albo pana autora.
- 1 0
-
2021-10-18 08:45
Akcja niszczenia firm
Wtedy 700 firm zginęło by jedną nacja mogła żyć z dotacji,która kradli
- 0 0
-
2021-10-17 17:30
Uchwała krajobrazowa (4)
Czytaj: Uchwała ustanawiającą miasto Gdańsk jako zmonopolizowany podmiot uprawniony do uzyskania dochodu za sprzedaży powierzchni reklamowych.
- 11 3
-
2021-10-17 20:17
spółdzielnia postawiła (3)
i spółdzielnia zarabia. czytanie ze zrozumieniem trudne?
- 1 2
-
2021-10-17 22:07
a kto zadecydowal i wydal zgode? moze czlonkowie tej spoldzielni, co? (2)
- 1 1
-
2021-10-18 07:20
wyobraź sobie, że zarząd
- 0 0
-
2021-10-17 23:00
Oświeć nas zatem kto wydał zgodę :)
- 2 0
-
2021-10-17 18:38
Nikt mi nie powie,że reklama (2)
na skrzyżowaniu Miszewskiego i Grunwaldzkiej nad księgarnią spełnia jakiekolwiek normy
- 18 1
-
2021-10-18 07:18
ja powiem
spełnia
- 0 0
-
2021-10-18 06:43
Spelnia
- 0 0
-
2021-10-18 06:24
Na wybory wrócą bilbordy (1)
Jak ten z trAskowskim we Wrzeszczu
- 2 0
-
2021-10-18 06:43
To nie wina Trzaskowskiego
Który zlecił ogólnopolskiej firmie ogólnopolską kampanię...
- 1 0
-
2021-10-17 16:32
(2)
Ogólnie nie jestem za niszczeniem mienia ale w tym przypadku "Sprejarze i graficiarze wszystkich dzielnic Gdańska łączcie się ".
- 12 6
-
2021-10-17 22:04
i kibole od niszczenia wiat tez sie rusza (1)
bo wiaty to tez nosniki tych reklam w miescie.
- 1 1
-
2021-10-18 05:46
Nie zapomniał ksiądz pojechać do znajomej przypadkiem? I do swojego bachora? Niedziela wieczór to zwyczajowy czas na to.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.