• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy budżet komunikacji miejskiej w Gdańsku

Ewelina Oleksy, Maciej Korolczuk
16 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (322)
Najnowszy artykuł na ten temat Budżet Gdańska na 2024 r. przyjęty przez radnych
W przyszłym roku Gdańsk na funkcjonowanie komunikacji miejskiej przeznaczy 661 mln zł. W przyszłym roku Gdańsk na funkcjonowanie komunikacji miejskiej przeznaczy 661 mln zł.

Rekordowe 661 mln zł Gdańsk chce wydać w przyszłym roku na komunikację miejską. To o 73 mln zł więcej niż obecnie. Większe środki wynikają z inflacji i wyższych kosztów, ale też zostaną przeznaczone na wzrost pensji dla pracowników GAiT. Magistrat zapewnia, że podwyżka cen biletów nie jest planowana.



Nakłady na komunikację miejską w Trójmieście są:

W środę władze Gdańska przedstawiły projekt budżetu na 2024 rok. Jak mówią urzędnicy, jest on próbą stabilizacji finansów miasta po tzw. Polskim Ładzie.

Najwięcej pieniędzy w przyszłym roku pochłonie oświata i edukacja, na które miasto zamierza przeznaczyć 1,7 mld zł. Drugą co do wielkości kwotę w wysokości 661 mln zł pochłonie komunikacja miejska.

To największe nakłady na transport publiczny w mieście w historii Gdańska.

Pierwsze kary za nowe autobusy elektryczne Pierwsze kary za nowe autobusy elektryczne

Więcej pieniędzy, ale oferta ta sama



Budżet na komunikację zwiększy się o 73 mln zł względem tego roku. Wzrost nakładów spowodowany jest w dużej mierze przez wysoką inflacjęwzrost kosztów pracy oraz cen paliw i energii.

- Wpływy ZTM w przyszłym roku szacujemy na poziomie 33,7 proc., czyli 223,1 mln zł. W tym są wpływy z biletów na poziomie 187,2 mln zł. Cała reszta, jeśli chodzi o utrzymanie komunikacji miejskiej, to dopłata z budżetu miasta i będzie ona na poziomie 66,3 proc., czyli 438,2 mln zł - poinformowała w środę Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej na żywo



Tylko 33 proc. całego budżetu pokrywają wpływy ZTM, w tym te ze sprzedaży biletów. Tylko 33 proc. całego budżetu pokrywają wpływy ZTM, w tym te ze sprzedaży biletów.
Jak powiedziała prezydent, przyjęte przed dwiema dekadami założenie, że dopłata do komunikacji miejskiej z budżetu będzie oscylowała w granicach 50 proc., jest w obecnych warunkach niemożliwe do zrealizowania. Wskazała też, że wydatki rosną niewspółmiernie szybko do dochodów, co odbija się na wzroście kosztu usług dla mieszkańców.

- I takim przykładem są chociażby wydatki związane z komunikacją zbiorową. Nawet to, że w projekcie budżetu na 2024 r. mamy założone więcej środków na komunikację publiczną niż w obecnym roku, wcale nie oznacza, że będzie więcej połączeń. Możliwe nawet, że za trochę więcej pieniędzy będziemy musieli zrobić trochę mniej połączeń ze względu na wysokie ceny związane z kosztami paliwa, ale także z presją płacową. Te same pieniądze, które mieliśmy w tamtym roku, dzisiaj po prostu wystarczą na mniej - mówi Dulkiewicz.
Wśród najważniejszych wyzwań inwestycyjnych na przyszły rok prezydent Gdańska wymieniła m.in. wyposażenie floty GAiT w nowe autobusy.

  • Nakłady na komunikację to druga obok oświaty pozycja w budżecie miasta.
  • Tylko funkcjonowanie linii tramwajowej nr 6 będzie kosztować 35,7 mln zł.

Podwyżki cen biletów nie są planowane



I choć pozornie większe środki pozwolą na zwiększenie przewozów o ok. 900 tys. km., to dodatkowych połączeń nie należy się spodziewać. Z czego to wynika?

M.in. z inauguracji linii Nowa Warszawska. Otwarcie linii miało miejsce wiosną tego roku, a w przyszłym trzeba zapewnić przewozy na tej linii już przez cały rok. Podobnie jest w przypadku linii autobusowych, np. linii 118, którą wydłużono w tym roku dopiero jesienią, a w przyszłym będzie tak musiała jeździć przez cały rok.

33 zł za godzinę pracy - poznaliśmy postulaty pracowników GAiT 33 zł za godzinę pracy - poznaliśmy postulaty pracowników GAiT

I tak spośród 900 tys. dodatkowych km - 200 tys. km zostanie przesunięte na przewozy autobusowe, 600 tys. km na linie tramwajowe, a pozostałe 100 tys. km na przewozy osób niepełnosprawnych.

Jednocześnie magistrat zapewnia, że ceny biletów na komunikację miejską pozostaną na dotychczasowym poziomie.

Miejsca

Opinie (322) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Więcej fali i elektryków (3)

    Wydajecie na głupoty, trwonicie pieniądze to nic dziwnego że nie ma.

    Czy kampanię na autobusach w stylu "nie ma pieniędzy na komunikację, ALE ... tu nie ma miejsca na ALE" są tak potrzebne?

    • 26 1

    • Rowery Mevo rozpoczęły sezon wraz z pierwszym przymrozkiem.

      • 0 0

    • (1)

      są bardzo potrzebne, dodatkowo zgłaszam projekt uruchomienia mobilnych punktów, ktore będą szkoliły Gdańszczan z zakresu serdeczności.

      • 2 0

      • koniecznie w dobrym samochodzie

        • 0 0

  • Autobus cedrową jeżdi zawsze na pusto! (1)

    Trasa cedrowa ,płakać się chce niedość że droga się nadaje, to zawsze jeżdżą puste!

    • 0 1

    • ale tam jeżdżą małe busiki?

      • 0 0

  • Tyle kasy, a z Letnicy jadą tylko 2 autobusy. (2)

    W tym jeden 4 razy dziennie. Masakra.

    • 6 0

    • ale za to macie smród i najbrudniejsze powietrze w Gdansku ,gratis od portu gdańskiego i firmy Port Service....

      • 0 0

    • bo tam miała być reaktywowana kolejka SKM

      • 0 0

  • Trzeba zmienić ta władze (3)

    Polski ład funkcjonuje już od kilku lat, a Gdańska władza nadal tłumaczy swój brak sprawczosci pisem pomimo że przychody wzrastają

    • 27 2

    • (2)

      Nastepny który nie wie co to inflacja

      • 3 5

      • (1)

        To inflacja nam wynajęła 10 autobusów za prawie 200 milionów i organizuje festyny kosztujące po kilkaset tysięcy każdy? Dobrze wiedzieć.

        • 6 1

        • może kredyt wzięli za mały?

          • 0 0

  • Najwyższczy czas wycofać sie z "darmowej" komunikacji dla młodzieży. (25)

    To była wyborcza kiełbasa Budynia, który łapał się wszystkiego by przesiedzieć kolejną kadencję i nie liczył się z kosztami i pieniedzmi publicznymi. Pora jest dobra, bo Serdecznej mają już dosyć nawet jej zwolennicy i może polec w kolejnych wyborach, mogłaby wiec zrobić coś pożytecznego dla miasta i podjać niepopularną decyzję skasowania tej "darmowej" komunikacji.

    • 51 9

    • Nie znoszę Oli (5)

      Niestety w drugiej turze na nią zagłosuję, bo PiS jeszcze gorszy. I oni o tym wiedzą niestety w magistracie, że tak zrobimy

      • 2 8

      • A że pis gorszy w samorządzie (4)

        To gdzie wyczytałeś?

        • 2 1

        • (3)

          Wystarczy spojrzeć na PiS w kraju. Plus co zrobił ten PiS w samorządzie aby PiS w kraju zadziałał coś dla Gdańska? Gdzie np. obiecana SKM do Nowego Portu?

          • 1 1

          • a to dla Gdanska ma PiS zadzialac? (1)

            Czy gdanscy samorzadowcy?
            Po co maja dzialac, jak swoje lenistwo i pokatne interesiki "na miastowym" latwo moga schowac za "przemurzem demokracji"...

            A po prawdzie, to smetna i zanedbana dziura na polnocy, gdzie ptaki zawracaja...

            Dla Gdanska PiS "zrobil" dwie drogi (TK i OMT) i most do Sobieszewa. Malo? Wiele miejsc nawet czesci tego nie uswiadczylo...

            Pieniadze, ktore PiS "zabral" samorzadom, zostaly w kieszeniach podatnikow.
            I jest to bardzo wlasciwe miejsce!
            Samorzady, szczegolnie pomorskie, niech sie naucza kase zarabiac/zalatwiac, a nie zyc z podatkow, co same miche napelniaja...

            Tylko wyzerac!!!

            • 0 1

            • urzekła mnie twoja wypowiedź

              • 0 0

          • Jak byłoby wygodnie podjechać do Brzeźna na plażę...

            No właśnie,wielkie obiecanki PiS, a reaktywacji kolejki SKM przez Nową Letnicę nie ma.

            • 0 0

    • (10)

      Dać wreszcie ulgę ludziom chorym,którzy pracują tylko na część etatu.Są niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym,a piszą że rent z ZUS-u nie pobierają.

      • 3 0

      • (9)

        Jak zweryfikować w tramwaju ludzi pracujących na część etatu

        • 1 1

        • (8)

          Ulgę przyznaje UM Gdańska na swojej sesji.PiS wystąpił z takim wnioskiem,ale PO nie wyraziło zgody.PO w Gdańsku tylko udaje,że pomaga osobom niepełnosprawnym.

          • 1 0

          • A kto zrekompensuje ubytek przychodów? (3)

            PiS? PO? Czy reszta frajerów, kasujących coraz droższe bilety?

            • 3 1

            • (2)

              miasto

              • 0 0

              • (1)

                A czemu chcesz na nas zrzucać to, że jesteś chory?

                • 0 1

              • Miasto ma na ten cel przeznaczony fundusz,a nie tylko puste słowa o trosce.

                • 0 0

          • (3)

            Nie odpowiedziałeś na pytanie , jak kontroler w tramwaju ma zweryfikować czy Ty pracujesz na część etatu czy na cały etat i w związku z tym powinieneś kupić bilet normalny czy ulgowy.

            • 0 1

            • (2)

              A jak dzieciom kontroluje i czy innym mającym ulgi? Przecież jest wykaz komu przysługują ulgi.

              • 0 0

              • (1)

                Dzieci maja legitymację szkolną dorośli dowód a co mają ci co pracują na pół etatu ?

                • 1 1

              • legitymację o niepełnosprawności ze zdjęciem lub orzeczenie lekarskie z przyznanym stopniem niepełnosprawności z Dyrekcyjnej

                • 0 0

    • Dokładnie, to jest największa

      Niegospodarność gdańskiej komunikacji. Kiedyś nie było plusów ani darmowych podręczników, a bilety trzeba było kasować

      • 1 0

    • Chyba ty bo nie masz dzieci w wieku szkolnym. Nasze jeżdżą komunikacją (4)

      Na trasie linie zapchane. Dzieci to nasza przyszłość. Sam byłeś dzieckiem ale już o tym chyba zapomniałeś.

      • 1 22

      • Jakoś mi matka kupowała miesięczny i nie umarłem. A plusów nie było.

        • 8 0

      • Można pogodzić

        Dostajesz na dzieci , dziś 500 w nowym roku 800 zł miesięcznie. Jeżeli przeznaczysz z tego 100 zł na przejazdy nie zbiedniejesz a odbierzesz argument krytykom darmowej komunikacji. Byłbym jeszcze skłonny przyznać ci rację jeżeli chodzi o dojazdy do szkół to za przejazdy w dni wolne od zajęć dzieci powinny płacić .

        • 17 0

      • Skoro to nasza przyszłość

        To za nie płać!

        • 13 0

      • Ja byłam dzieckiem i pamiętam, że kasowałam bilety ulgowe (a moi rodzice nie pobierali żadnych plusów).

        • 29 0

    • (1)

      Serdeczna i tak wygra w kolejnych wyborach, bo Gdańszanie lubią niegospodarny beton na Nowych Ogrodach i żadna alternatywa nie ma racji bytu.

      • 7 0

      • Nie ma alternatywy

        Jeżeli opozycja wystawi takich kandydatów jak Płażyński czy Braun to Dulkiewicz ma wygraną w pierwszej turze.

        • 2 3

  • Dorośli niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym (44)

    No to wreszcie dostaniemy ulgę na przejazdy komunikacją miejską po Gdansku,skoro jest tak dobrze? Pracujemy, nie mamy rent,oczekujemy takiej ulgi,nie jesteśmy przeźroczyści.W innych miastach są ulgi dla takich chorych.

    • 7 11

    • Bez przesady (20)

      Komunikacja ma pełnić funkcję, do której została powołana, a nie wyręczać MOPS.
      Ulg jest stanowczo zbyt wiele. Np. dla doktorantów... Co to k.. jest? ZTM ma ponosić konsekwencje tego, że uniwerek g płaci????

      • 5 1

      • (16)

        Ależ komunikacja pełni taką samą funkcję jak MOPS, patrząc na jej rozkład budżetowy. To świadczenie socjalne dla mieszkańców miasta, którzy za transport albo nie płacą, albo płacą niewielki ułamek rzeczywistego kosztu, nawet przy pełnopłatnym bilecie. A ulga doktorancka, to akurat jedno z narzędzie przyciągania ich przez miasto do miejskich uczelni i tyle.

        Co do ulgi dla niepełnosprawnych, to jej czasowość (30 rok życia) to ostra żenada, zwłaszcza w mieście, które na sztandarach (w tym w reklamach w tym zbiorkomie) niesie tolerancję, brak ale itp.

        • 3 0

        • Niech każdy zajmuje się swoim (15)

          Jak doktoranta nie stać na życie, to niech idzie po stypendium. Jak niepełnosprawnego nie stać na życie, to niech idzie do MOPS.
          Komunikacja ma porządnie jeździć, a nie dawać każdemu gorzej niż prostytutka, bo za darmo.

          A od tego promowania to już mi się wymiotować chce, nie na lepszej furtki do przep.. lania cudzych pieniędzy niż "promocja"

          • 1 2

          • (9)

            Nie, komunikacja nie ma dobrze jeździć. Komunikacja ma dobrze jeździć i być tania, z czym wiążą się chociażby ulgi. Ale do kogo ja to piszę, korwinizmami i niezrozumieniem życia śmierdzi na kilometr. Tak, utrudniajmy życie słabszym, bo zabierają majątek z mojej prywatnej, majętnej kieszeni. I zdradzę Ci coś jeszcze, wiesz, że jak taki niepełnosprawny będzie miał tańszy albo bezpłatny bilet, jest większa szansa, że zaktywizuje się społecznie i zawodowo a nie tylko dom i do MOPSu. No ale pewnie to nie twój problem, ale za to twoje wielkie podatki xDDD.

            Polacy liberałowie tacy zabawni, każdy jest milionerem w kryzysie, którego blokuje zły socjal, pokroju zniżek na bilety dla niepełnosprawnych.

            • 3 2

            • Nie politykuję

              nie wymądrzając się za wiele, to niepełnosprawny potrzebuje zniżki na komunikacją po Gdańsku ,ponieważ pracuje nie na cały etat,jeździ do przychodni,szpitali,na rehabilitację....

              • 0 0

            • Polscy socjaliści tacy mądrzy (6)

              A od ich pomysłów (dzieci za darmo) komunikacja w Gdańsku ledwo zipie.

              W Gdyni już zdechła.

              I posłuchaj cwaniaczku - wolę mieć płatny autobus co 20 minut, niż darmowy co godzinę.

              A jeżeli chcesz wiedzieć, czemu ta hojna Lewica przerżnęła w praktyce wybory, to spójrz w swoje teksty. Was w wielu wypadkach od PiS tylko wektor różni.

              • 5 0

              • (5)

                Ledwo zipie. xDDD Funkcjonuje, nie widać, żeby miała zdychać, nawet się jakoś rozwija. Problem w tym, że ma masę wad, które trzeba naprawić. No ale jeżeli liberałowie tak samo dobrze oceniali stan państwa, widząc katastrofę budżetową, to nie dziwię się, że równie "dobrze oceniają" stan gdańskiej komunikacji.

                I posłuchaj cwaniaczku, masz, masz go nawet częściej, o tramwajach nie wspominając, mimo tego, iż 70% w Gdańsku za przejazdy nie płaci, takie to zwijanie się. xD

                "A jeżeli chcesz wiedzieć, czemu ta hojna Lewica przerżnęła w praktyce wybory, to spójrz w swoje teksty. Was w wielu wypadkach od PiS tylko wektor różni."

                Gospodarka, to jedyne co w miarę PiSowi wychodziło, przegrali przez inne rzeczy, nie gospodarkę. Pomijając to, przypomnieć poparcie konfy, no i jakimi postulatami w programie, największym ugrupowaniem rządzącym będzie KO? Nowoczesnymi, europejskimi, socjaldemokratycznymi, a nie tymi populistycznymi głupotami z liberalnych fantazji Korwina.

                • 0 3

              • Idź na przystanek w Gdyni i pogadaj z ludźmi o rozwoju komunikacji (4)

                Proponuję zwłaszcza przystanki 181 lub S.
                A w Gdańsku Orunię Górną, gdzie częstotliwość 154 spadła z 7,5 minuty do 15. Możesz sobie też porównać rozkłady 148 - obecne i sprzed lat, albo ofertę po trasie skasowanej linii 139 albo umierającej 124.

                PiSowi udała się gospodarka?
                No cóż, na tym Twoim odkrywczym spostrzeżeniu kończę wypowiedź.

                • 4 0

              • (3)

                Co mnie Gdynia, upadłe miasto mem. W Gdańsku owszem przycięli, ale wrzucili gdzie indziej, problem właśnie w tym niumiejętnym zarządzaniu a nie zwijaniu. Zresztą chciałemś autobus co 20 minut, a narzekasz na ten co 15. xD No i mogę sobie porównać tramwaje parę lat temu i obecną sieć.

                "PiSowi udała się gospodarka? No cóż, na tym Twoim odkrywczym spostrzeżeniu kończę wypowiedź."

                Daję jeden z najwyższych rozwojów gospodarczych w Unii, malejące bezrobocie, rosnące wynagrodzenia, nawet zakładając inflację, przejście znośnie przez covidowy kryzys. Ogólne zadowolenie z życia. Czekam na coś o ruinie, ale nie balcerowiczowskie gadanie o deficycie z XIX wiecznej ekonomii oraz o ciemiężonych, biednych przedsiębiorcach. Coś sensownego. No chyba, że przyjmujemy że rząd nie ma wpływu na gospodarkę, to ok, ale nie ma na nią wpływu żaden.

                • 0 3

              • Zakładając inflację (2)

                to ostatnio płace realne spadły.
                Tak samo konsumpcja i inwestycje.
                Idź do Rydzyka ze swoimi mądrościami, może paru niekumatych przekonasz.

                • 2 0

              • (1)

                A gdzie nie spadły w Europie? Spójrz szerzej na całe lata ich rządów. I idź do Ryzyka, ale odkrywczy tekst, bo chwalę pewien aspekt rządu PiSu. Takie wielkomiejskie i inteligentne. O jezuniu. Aż prychnąłem mlekiem przez nos.

                • 0 1

              • PiS rządził w czasach hossy ekonomicznej, a zostawił kraj z długiem, zamiast oszczędzać na czas kryzysu. Cyrk to dopiero będzie, bo ktoś te długi będzie musiał pospłacać.

                • 1 0

            • Zatrzymajcie niepełnosprawnych w domach albo schowajcie ich do piwnicy....

              • 0 0

          • bredzisz?

            • 0 0

          • (2)

            Rodzice dużej rodziny mają ulgi,dzieci bezpłatne przejazdy ,a chorych wysyłasz do mop-su?

            • 0 0

            • Nie dość chorych, by pracować (1)

              • 0 1

              • a za co mają żyć? przecież rent nie biorą z ZUS-u.

                • 0 0

          • Od kiedy MOPS uzdrawia niepełnosprawnych?

            • 0 0

      • Nie odsyłaj chorych do MOP-su! (1)

        Ludzie chorzy to nie menele,mają swoją godność.Chociaż są chorzy to jednak pracują na część etatu.

        • 0 1

        • Gdańsk podobno miastem wolnosci i solidarności

          MOPS ma tylko pieniądze dla ludzi z chorobą tzw.alkoholową.Niepełnosprawni na pewno tam nie pójdą.Od tego mają władze Gdańska.

          • 0 0

      • senatorowie ,krwiodawcy też idą do MOP-su?

        • 0 0

    • Wszyscy powinni płacić! (15)

      Mniej lub więcej, ale powinni, a nie że połowa jeżdżących komunikacją ma ją za darmo. Ja też chcę ulgę, wszyscy chcą ulgę

      • 11 1

      • jesteś chory?

        • 0 0

      • (11)

        No i niepełnosprawni płacą 100%, a dzieciaki za darmo.

        • 6 1

        • Umówmy się, że umiarkowaną niepełnosprawność da się u każdego zdiagnozować (10)

          A patrząc, ilu z niepelnosprawnością znaczną (czyli "całkowitą niezdolnością do samodzielnej egzystencji") śmiga po mieście aż miło, sensu społecznego by powiększać tą patologię nie ma

          • 1 4

          • (9)

            Ten argument, że każdemu dają, plus o powiększaniu patologii, to jak z tą mityczną masową pracą na czarno gdyby tylko dać okazję.

            Po pierwsze, ta masowość diagnozy na umiarkowanie to bzdura, zwłaszcza znaczna. Przy okazji podaj dane jak już tak rzucasz masowością. Z pewnością osoby z porażeniami na lekkich i umiarkowanych czekają na te dane. No i nie ulżyjmy, np. tym osobom z prawdziwymi, mocnymi niepełnosprawnościami na umiarkowanym, bo będzie to szerzenie patologii. Skala będzie gigantyczno-monstrualna wręcz xDDD

            No ale wiadomo, pieniędzy pewnie na to nie ma, są ważniejsze wydatki a Miasto bez ale, równości itp. to tylko hasełka.

            • 3 1

            • Przecież Ty nie chcesz równości (8)

              tylko przywilejów

              • 1 2

              • (7)

                Chcę równych szans, który uzyskuje się przez wyrównanie nierówności, które powstały na start. Np. przez niepełnosprawność, biedę itp. No ale wiadomo, że światły umysł wyznawcy konfy tego nie pojmie. W końcu zniżka na zbiorkom to przywilej, ale spadek po tatusiu to efekt ciężkiej pracy. xD

                • 4 1

              • A jaką krzywdę czy nierówność (6)

                wyrówna Tobie zniżka na tramwaj?

                Bo zniżki dla niewidomych ogarniam. Ale dla Ciebie już nie.

                • 1 1

              • (5)

                Jest sukces, udało się podburzyć kuca i zaczynają się ataki personalne, bez argumentów. Jesteście tacy łatwi w obsłudze. Nie dziwię się, że Mentzen próbował zabłysnąć cytatem z filmu, taki wasz poziom. xD

                Fajne musi być życie, w takiej prostej wizji świata. Prostej, w której ciężka praca przynosi efekty, jak się starasz to masz, a od zasiłków to jest MOPS a nie synergia działań różnych instytucji.

                No i teraz to ja nie ogarniam, w czym "lepszy" jest niewidomy aby mieć zniżkę, od niepełnosprawnego ruchowego z umiarkowanym. Oświeć mnie.

                • 1 1

              • Załóż sobie opaskę na oczy i sprawdź sam (4)

                Ja różnicę sobie jestem w stanie wyobrazić.

                Tym różnię się od krzyczących "daj mi"

                Ale w czym problem? Masz problem, idziesz do MOPSu. Dostaniesz, to Twoje enuncjacje tutaj są niepotrzebne. Nic nie dostaniesz, znaczy się, dajesz sobie radę.
                Ja nie piszczę, że mnie los pokarał innymi atrakcjami. Ale żebractwa nie uprawiam.

                • 1 1

              • (3)

                Pytam o lepszy, nie różny. Ale po co iść do MOPSu, tworzyć kolejną ścieżkę urzędniczą, procedury (których podobno jesteście przeciwnikami w kuclandii), zamiast dać po prostu zniżki tym, którzy tego potrzebują. Ale nie lepiej, targać ich do MOPSu, w końcu jak nie pójdzie to mu nie zależy. Ogląd świata prosty jak u 12latka.

                • 1 2

              • Tak, tak, wszystkim biednym się należy (2)

                Tak jak Morawieckiemu 500+

                • 3 0

              • (1)

                Tak, należy się, każdemu należy się wsparcie i godne życie, biednym też. Bogatym mniej. Każdemu libkowi przydałoby się życie przez 5 lat w jego idylli, od razu poglądy by się zmieniły. W końcu większość wyrasta z poglądów Korwina po skończeniu szkoły, niestety nie wszyscy.

                • 0 3

              • Najlepsze, że przedpiszca myśli, że pisze do korwinisty

                Odklejenie od rzeczywistości jak u wyznawców Rydzyka

                • 1 0

      • Szkoda, że nikt nie przedstawił nigdy badań rentowności komunikacji (1)

        W takim 122 w Sopocie 60% pasażerów to niepłacące babcie, 10% gapowicze, parę dzieci, kilku studenciaków z miesięcznym (przychód z ich miesięcznych to jakaś złotówka na kursie) i 3-4 osoby, które kupią u kierowcy bilet za 6 zł. Nikt tego nie widzi, że to oni (i podatnicy) robią wszystkim za dobrych wujków? Że w zasadzie to im trzeba by dziękować, że raczyli wejść do autobusu, w którym nawet o miejsce siedzące trudno?

        A że frajerem nikt być nie chce, to mamy tu wyjaśnienie mechanizmu zwiększającej się liczby samochodów. Jak mam tyle płacić, to płacę za siebie.
        I tak zniszczono solidarność w mieście solidarności. Ironia losu.
        Jeden drugiego ciężary noście, miało być - a nie: szukajcie frajerów, którzy za was zapłacą

        • 5 1

        • A dziwisz się? Ja przestałem jeździć autobusem, bo jeżeli za przejechanie 2 przystanków mam zapłacić 6zł, to mam to gdzieś i idę z buta. Ceny można podnosić tylko do pewnego momentu. W chwili obecnej są tak absurdalne, że jak jadę w dwie osoby z miasta, to taniej lub porównywalnie wychodzi jechać boltem, a komfort wyższy.

          • 3 0

    • (3)

      Zniżki z umiarkowaną niepel. To chyba tylko w kocborowie i choroszczy masz

      • 1 2

      • dobry komentarz, poprawil mi dzis humor! :D

        • 0 0

      • A gdzie to Kocborowo,bo mieszkam i pracuję w Gdańsku.

        • 1 0

      • i Warszawie

        • 2 0

    • (2)

      Możesz zawsze iść do pracy.

      • 4 6

      • Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem!!!

        • 1 1

      • Czytaj ze zrozumieniem!

        • 3 3

  • Opinia wyróżniona

    W tamtym roku tez nie byla planowana podwyzka (27)

    I dwa tygodnie po nieplanowaniu podniesli.

    • 279 4

    • Najdroższa komunikacja w Polsce (21)

      Gdańsk ma najdroższą komunikację w Polsce a jakość niech każdy oceni.

      • 58 11

      • To np w Krakowie... (9)

        20-minutowy 4 zł
        60-minutowy lub jednoprzejazdowy 6 zł
        90-minutowy 8 zł

        Sorry, wolę jednak nasze ceny

        • 2 18

        • (4)

          Ci co piszą że u nas najdrożej wiedzą o tym tyle ze liczą że oni myślą że ludzie nigdzie nie bywają albo tego nie sprawdzą

          • 1 13

          • (3)

            OK, skoro nie najdroższą, to jedną z najdroższych.
            Może i w Krakowie jest drożej, ale za to w takiej Warszawie już taniej - mają w ofercie bilety na 20 minut za 3,4zł, których w Gdańsku nie ma, a bilet 75-minutowy kosztuje 4,4zł, a nie 6zł, jak w przypadku Gdańska. Ten 75-minutowy bilet może również robić za jednorazowy, tylko u nas za przesiadanie się zapłacisz, a w Warszawie nie.
            Bilet dobowy w Gdańsku kosztuje 22zł. W Warszawie 15 i w tej cenie możesz jechać też kolejką i metrem. U nas jest tylko na autobusy. Bilet miesięczny w Gdańsku kosztuje 117zł. W Warszawie taki sam bilet kosztuje 110zł, a jednak jakość komunikacji jest nieporównywalnie lepsza. I w dodatku, po raz kolejny, jeżeli dobrze rozumiem rozpiskę, na tym miesięcznym bilecie pojedziesz zarówno autobusem, jak i tramwajem, SKMką i metrem. U nas nawet nie wiem, jak kupić bilet łączony (bo nigdy nie było mi to potrzebne, zazwyczaj poruszam się na piechotę i korzystam z jednorazowych jeżeli muszę), a na stronie ztm Gdańsk nie jest to w ogóle rozpisane.
            Wrocław - bilet jednorazowy 4,4zł. Więc owszem, podobnie jak w Gdańsku (4,8zł), ale bilety czasowe można kupić już od 15-minutowego (3,2zł), a biletu 75-minutowego nie ma, więc nie mam co porównywać. Bilet dobowy kosztuje 15zł (więc taniej od Gdańskiego o 7zł), a miesięczny - 110zł. Więc nadal mamy drożej.
            Poznańskiej taryfy nie chce mi się porównywać, bo mimo, że służbowo mieszkałem przez pół roku w Poznaniu, to nadal jej nie rozumiem.
            Miast typu Zielona Góra porównywać nie będę, bo mimo, że jest to miasto wojewódzkie, to ceny ma naprawdę nieporównywalnie lepsze i komunikacja też dużo lepsza (m.in. biletomaty w każdym autobusie). Dla ciekawskich - jednorazowy 3zł (3,8 za inne strefy, ale wtedy jedzie się naprawdę daleko - na samo miasto wystarczy ten za 3zł), dobowy 12zł, miesięczny 60zł (!), 90zł bez limitów przejazdów.
            Więc według mnie skoro było tyle hajsu na Falę, to dlatego, że nas bez mydła ten tego...

            • 14 1

            • (2)

              w stolicy dorośli niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym mają 50 % zniżki...

              • 1 0

              • ulgi nie mają bo PO nie zgodziło się!!!!

                • 0 0

              • dlatego takie ulgi na przejazd komunikacją powinien ustalać rząd a nie widzimisie gdańskiego Urzędu Miasta!

                • 0 0

        • Gdańsk / Kraków (2)

          przejazd do 20 minut Gdańsk 4,80 zł / Kraków 4 zł
          przejazd do 60 minut Gdańsk 6 zł / Kraków 6 zł
          bilet jednoprzejazdowy - Gdańsk 4,80 zł, kraków 6 zł, tu ok, kraków wypada lepiej, ale częściej się chyba jeździ do 20 minut niż dłużej
          miesięczny z Kartą mieszkańca Gdańsk 110 zł / Kraków 80 zł
          24 godzinny po mieście Gdańsk 22 zł / Kraków 17 zł
          Ale najdroższa jazda zaczyna się jak jedziesz w weekend z całą rodziną
          Gdańsk 22+22+11+11= 66 zł za 24h (jak masz kartę mieszkańca to ok 22+22 = 44 zł), Kraków 25 zł za wszystkich za cały weekend

          • 9 1

          • widzisz tak własnie klamią POkemony i jeszcze im sie wydaje ze nikt tego nie sprawdzi

            • 7 2

          • Gdańsk / Kraków

            poprawka miesięczny z Kartą mieszkańca Gdańsk 117 zł / Kraków 80 zł

            • 4 0

        • POkemon w Gdańsku 5 minut kosztuje 4 zł i jak zawsze klamiesz

          • 4 2

      • Niegospodarność

        A może warto przyjrzeć się wydatkom. Dlaczego w godzinach wieczornych nocnych jeżdżą długie autobusy puste? Czy nie warto rozważyć aby na takich liniach gdzie jest minimalne obciążenie jeździły krótkie autobusy albo wręcz busy?

        • 2 0

      • Imo Krakow ma droższą (8)

        Ale.jakosc gdańskiej leży

        • 24 4

        • (2)

          Kraków ma droższą? Nie kłam bo miesięczny dla mieszkańców Krakowa płacących podatki to 80 zł a w Gdańsku miesięczny 117 zł. W każdym autobusie czy tramwaju w Krakowie kasowniki, prawie wszystko autobusy w Krakowie hybrydowe, elektryczne czy z emisja spalin. Jakość komunikacji publicznej w Gdańsku jest... kiepska

          • 19 1

          • W każdym autobusie i tramwaju kasowniki? (1)

            No co Pan PISzesz?! W Gdańsku też!!

            • 2 2

            • Biletomaty nie kasowniki. Przejęzyczenie. I po co to PISzesz? Bo każdy kto nie popiera Dulkiewiczowej i spółki to automatycznie Pisowiec?

              • 9 2

        • Wrocławia nikt nie pobije (3)

          • 3 1

          • Szczególnie dojazd na Jagodin (2)

            Tak im platforma ułożyła życie

            • 10 7

            • Jagodno ruski trollu pracujacy zza wschodniej granicy (1)

              polski jezyk na szczescie trochę trudny dla was, i bardzo dobrze.

              • 6 6

              • Na jagodnie poparcie dla Sutryka i rudego 90 procent

                W zamian korki, chaty na bagnie, brak komunikacji, jedna droga. Syndrom sztokholmski.

                • 11 4

        • Chyba nie jest aż tak źle jak tu PiSzą ?

          • 4 24

      • I czemu kłamiesz?

        Gdańsk ma jedną z najtańszych komunikacji w Polsce.

        • 3 36

    • FALA kosztowała już ponad sto milionów (1)

      • 20 0

      • no właśnie z tragarzami

        • 0 0

    • żeby tylko pis nie rządził

      • 1 1

    • Wczoraj była gigantyczna kolejka korka tramwajowego 10 tramwajów stało zablokowanych bo zepsuł sie jeden przez godzine!!

      Co dziennie w raporcie ludzie wrzucają informacja o awariach tramwajów a i tak to nie sa wszystkie awarie dziennie tramwajowego złomu!! To dzieki nim własnie koszty sa gigantyczne i mamy najgorsza komunikacje w kraju

      • 12 0

    • Kiedy podwyżki dla kierowców?

      • 8 0

  • (1)

    Co za różnica jaki jest budżet skoro potem wydaje się dziesiątki milionów na elektryczne autobusy, które nie nadają się do jazdy?

    • 10 0

    • a nie przechodziły testów?

      • 0 0

  • Tylko zapłakać (1)

    Komunikacja w Gdańsku to:
    Slimaczące się, powykręcane linie autobusowe, które jadą bardzo długo.
    Jakieś dziwne pseudolinie typu 268 dla nikogo, bo "rada dzielnicy tak chciała".
    Brak buspasów.
    Brak linii ekspresowych.
    Tramwaje, co więcej stoją niż jadą.
    Słaba integracja z koleją.

    • 20 0

    • Do pracy

      Bo to są codzienne wycieczki krajoznawcze,żeby Gdańszczanie się integrowali.Dwa razy dziennie,tam i nazad.

      • 0 0

  • Przepalaja kase wiec koszty rosna, jakosc nie.

    Dziesiatki milionow dla kolegow z firmy kontrolujacej bilety.
    Drugie dziesiat na niedopracowane elektryki, gdy jestesmy tuz przed przelomem w dziedzinie akumulatorow.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane