• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Chwarznieńskiej: paraliżu nie ma

Patryk Szczerba
12 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (202)
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa

Ruch podczas remontu Chwarznieńskiej

W piątek mija miesiąc od rozpoczęcia remontu ul. ChwarznieńskiejMapka w Gdyni. Ulica jest zamknięta dla aut. - Korki, zwłaszcza po południu, są spore, ale paraliżu nie ma - mówią kierowcy. Ostatnio na skręcie w Hodowlaną pojawiły się płyty, którymi przykryto powstałe dziury. Prace mają potrwać jeszcze 13 miesięcy.



Jak oceniasz organizację ruchu podczas remontu ul. Chwarznieńskiej?

Przypomnijmy:

  1. Remont rozpoczął się po Wielkanocy.
  2. Pierwsze dni były sporym szokiem dla tych, którzy nie śledzili informacji o zbliżającej się inwestycji.
  3. Kierowcy gubili się zwłaszcza po południu i wjeżdżali od ul. Rolniczej na ul. Chwarznieńską.
  4. Po przebudowywanej ulicy mogą jeździć tylko autobusy.


Po kilku dniach sytuacja unormowała się. Od kierowców można usłyszeć, że jeździ się trudno i korki są, ale totalnego paraliżu, którego wielu się obawiało, nie ma. Najgorzej sytuacja wygląda rano na skrzyżowaniu Hodowlanej z Wielkokacką.

Radny Gdyni: trudno, ale stabilnie



- Świateł nie ma i wjechać z innego kierunku jest trudno. Ale pomaga tzw. "wpuszczanie się" kierujących i zwykła uprzejmość. Kierowcy jadą wolno, więc jest to łatwiejsze. Swoje jednak w zatorze odstać trzeba - mówi pan Mirosław.


Z kolei po południu ciasno jest na skrzyżowaniu ul. Rolniczej i Małokackiej w kierunku Hodowlanej. Kierowcy jadą z tych dwóch kierunków w stronę Chwarzna i Wiczlina.

- Po pierwszym okresie można zauważyć stabilizację, szczególnie w godzinach porannych. Popołudniowy szczyt sprawia utrudnienia przy głównym skrzyżowaniu i konieczne jest równoważenie wjazdów z ul. Małokackiej i Rolniczej. Dużo zależy od indywidualnych zachowań kierowców - jak na inwestycję i zmiany tej skali liczba zdarzeń drogowych była niewielka - mówi Jakub Ubych, radny Gdyni.
  • W ostatnich dniach ułożono płyty na skręcie z Chwarznieńskiej w Hodowlaną.
  • Cały ruch przejęła ul. Hodowlana. Kierowcy jadą tu powoli, ale paraliżu nie ma.
  • Najwięcej kłopotów, zwłaszcza rano, jest na skrzyżowaniu Wielkokackiej z Hodowlaną.

Poprawiony skręt w Hodowlaną, prace pod ziemią



Kierowcy od początku alarmowali, że fatalnie skręca się w ul. Hodowlaną z Chwarznieńskiej po stworzeniu tymczasowego skrętu. Przeszkadzały dziury, na których można było uszkodzić zawieszenie nawet przy wolnej jeździe. Dopiero po majówce ułożono tam płyty.



Same prace na razie toczą się głównie pod ziemią, gdzie trwa budowa lub przebudowa instalacji.

Obecnie budowa kanalizacji deszczowej jest prowadzona:

  • w rejonie ul. Sosnowej, gdzie trwa budowa zbiornika rozsączającego,
  • na odcinku od ul. Promiennej do Hodowlanej w rejonie nowego ciągu drogowego wzdłuż nieruchomości Chwarznieńska 51-53,
  • na odcinku ul. Chwarznieńskiej od ul. Hodowlanej do Widnej.

Trwa też przebudowa sieci gazowej na ul. Sosnowej, ul. Chwarznieńskiej od Promiennej do Hodowlanej oraz odcinku od ul. Promiennej do Hodowlanej w rejonie nowego ciągu drogowego wzdłuż nieruchomości Chwarznieńska 51-53.

  • Sporo dzieje się na bocznych ulicach. Na zdjęciu ul. Sosnowa, gdzie powstaje zbiornik rozsączający.
  • Prace pod ziemia trwają m.in. na Chwarznieńskiej
Prace rozbiórkowe naziemne trwają na odcinku ul. Chwarznieńskiej od ul. Promiennej do skrzyżowania Rolnicza/Wielkokacka/Małokokacka

Robotnicy pracują też przy instalacji wodnej i sanitarnej na odcinku ul. Chwarznieńskiej od ul. Promiennej do Widnej.

Co da remont?



Po zakończeniu prac ul. Chwarznieńska nadal będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Nie będzie buspasa.

Pojawią się nowe zatoki autobusowe, ponieważ przystanki będą w nowych miejscach. Będzie też nowe oświetlenie, odwodnienie i droga rowerowa oraz chodniki.

Prace prowadzi firma MTM. Mają potrwać jeszcze 13 miesięcy. Kosztują 54 mln zł.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej, zakres prac:



Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (202) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (3)

    Skoro jest tak dobrze,to dlaczego jest tak źle?Nie podzielam optymizmu radnego,jest wiele rzeczy które można by poprawić, ale nie bedę wyręczał kniaziów miejskich.

    • 41 16

    • gdyby było tak dobrze byłby tu komentarz Łucyka, jego brak sugeruje że nie do końca jest się czym chwalić.
      Podwójny dramat, nie będzie bus pasa może wpadnie więc na pomysł z kontr bus pasem... i wepchnie go kolanem

      • 10 3

    • Skoro mieszkasz w Rumi , to po co się wypowiadasz na tematy związane z Gdynią czy trójmiastem ?

      • 4 0

    • klasyczny polityk z rączkami 'w domek', który udaje że coś robi...

      ma garść swoich kalkierów, którzy pod jego wpsiami wrzucają chwaliposty i na tej podstawie twierdzi że jest spoko. Unika trudnych pytań i tematów, a jak już takowe się pojawią udaje, że ich nie ma ...

      • 2 0

  • Nie ma i nie bedzie (2)

    Bo Polska jest najlepsza

    • 11 2

    • (1)

      "W pustym pudełku zwanym łbem huczy mi przekaz TVN."

      • 3 6

      • Oj biedaku dobrze że od jednego ci tylko huczy

        • 2 0

  • Jest super, jest super, wiec o co ci chodzi? (1)

    • 27 3

    • Popatrz na wspaniałe autostrady
      Na drogi, na których nie znajdziesz wybojów
      Rosną nowe bloki i nie ma wypadków
      W czystych szpitalach ludzie umierają rzadko
      Mamy extra rząd i super prezydenta
      Ci wszyscy ludzie to wspaniali fachowcy
      Ufam im i wiem, że wybrałem swoją przyszłość
      Za rękę poprowadzą mnie do Europy

      Jest super, jest super Więc o co ci chodzi? Jest super, jest super Więc o co ci chodzi? Więc o co ci chodzi? Jest super, jest super! Więc o co co ci chodzi? Jest super!

      Mamy tolerancję wobec innych upodobań
      Kościół zaciekle broni najbiedniejszych
      Bogaci są fajni i w miarę uczciwi
      Policja surowo karze złych przestępców

      Jest super, jest super Więc o co ci chodzi? Jest super, jest super Więc o co ci chodzi? Więc o co ci chodzi? Jest super, jest super! Więc o co co ci chodzi? Jest super!

      • 1 0

  • Ulica, owszem nadawała się do kompleksowej przebudowy (5)

    Ale brak buspasa to zaprzeczenie idei rozpowszechniania komunikacji miejskiej. Z bólem serca przesiadam się z powrotem do blachosmrodu

    • 34 5

    • Proponuje rower. Szybszy ;-) A jak jesteś zatłuszczony, to hulajnoga albo skuter. (4)

      • 6 12

      • Nie przychodzi ci do głowy że ktoś mieszkając w Gdyni pracuje na Gdańskim lotnisku , a po drodze robi zakupy i odbiera dzieci ? (3)

        I nie musisz być zatłuszczony żeby potrzebować samochodu do funkcjonowania !!!

        • 8 1

        • Tak, oprócz codziennych zakupów w hipermarkecie (2)

          Zapomniałeś napisać o codziennym wożeniu babci do szpitala i jakaś wersalka lub lodówka w międzyczasie. Sklepy na osiedlach są, dzieci w sensownych lokalizacjach odprowadza się (piechotą!) dwie ulice, zamiast robić z nich kaleki społeczne. A pracę i miejsce zamieszkania wybierasz sobie sam i nikt nie będzie organizował remontów pod Kowalskiego, bo Kowalski akurat musi na lotnisko.

          • 3 6

          • chcesz czy nie to własnie w większości kierowcy finansują m.in. infrastrukturę dla rowerów (1)

            więc sugeruje więcej pokory i szacunku - to że chwilowo rowerek jest dla ciebie idelanym środkiem transportu nie znaczy że za chwilę nic się nie zmieni

            • 3 2

            • Że niby co?

              Z podatków paliwowych na drogi miejskie idzie 0 (słownie: zero) zł. Na te drogi zrzucają się wszyscy mieszkańcy, czy to zmotoryzowani, czy nie. A że chodnik kosztuje dwa rzędy wielkości mniej niż jezdnia, to właśnie kierowcy są sponsorowani. Więc zaiste trochę pokory. A tym postem już kupiłeś sobie kilkaset głosów za słupkowaniem

              • 2 2

  • Nie jest złe?!?! Spróbujcie około 16 wyjechać z Gdyni w kierunku obwodnicy! (4)

    Z Gdyni z centrum nie da się wyjechać około 16.
    Pomyślelibyście i chociaż więcej pociągów uruchomili na pkm z Gdyni przez Karwiny na lotnisko, to kosę coś by się choc trochę poprawiło.

    • 63 6

    • (3)

      Wiesz w ogóle co piszesz? Jak można uruchomić więcej pociągów w szczycie? Wyczarować składy i personel?!

      • 6 5

      • (1)

        akurat PKM i SKM powinny jeździć w takcie co 3 minuty, bez tego NIGDY nie będzie to sensowna alternatywa dla samochodu.

        • 20 0

        • Za komuny SKM jeździł co 5 min w szczycie

          • 8 0

      • Te składy musiałby wyczarować Marszałek Województwa (i powinien, bo ten takt to żenada)

        tylko to mu się z oryginalną tezą wypowiedzi kleić nie będzie

        • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Co zrobić. (8)

    Mimo bezsensu całego remontu który nic nie zmieni i tak jest to lepsza inwestycja, niż budowa niedziałającego lotniska za prawie 200 milionów złotych.

    • 32 9

    • glupi zawsze bedzie glupi... (1)

      jw

      • 5 4

      • Ładnie się nam przedstawiłeś

        • 3 2

    • (3)

      pewnie, lepsza dziurawa nawierzchnia i krzywy chodnik, a co do lotniska, bo wiedzy nie masz, nie budowa tylko przystosowanie/rozbudowa i za niecałe 100 mln zł

      • 1 6

      • (1)

        No tak, 100 mln to luz Xd

        • 1 0

        • Tak, 100mln to nie jest problem, patrz Sasin i jego wybory :)

          • 0 0

      • OK, remont potrzebny, tylko w Gdyńskim wydaniu potrwa on 2 lata gdzie nie mówimy o budowie 100 km drogi ekspresowej tylko remoncie kawałka jednej ulicy.
        OK przystosowanie/rozbudowa lotniska, tylko po co jak lotnisko w Gdańsku miało plany rozbudowy?
        Generalnie od czasów lotniska Gdynia podąża jakąś ślepą uliczką miejskich inwestycji. Nikomu właściwie do końca nie potrzebnych z polityką parkingową nastawiona przeciw mieszkańcom i władzą, która wie lepiej

        • 1 1

    • za prawie 100mln, nie 200

      • 0 0

    • Już 200? A co tam - dam 500!

      • 2 0

  • mieszkaniec witomina (9)

    Szanowny Panie redaktorze
    Nie wiem z kim Pan rozmawiał ale wydaje mi się że nie z mieszkańcami witomina , o kierowcach tu mieszkających nie wspomnę.Korki zaczynają się wcześniej i kończą puźniej niż przed remontem.A na skrzyżowaniu z witawą to co się nieraz dzieje to trzeba zobaczyć na żywo. Poza tym zmieniono konfiguracje świateł co powoduje groźne sytuacje. Nie jest tak źle, to zapraszam pomieszkać trochę na leśniczówce i spróbować włączyć się w ruch na skrzyżowaniu hodowlana ze stawną. Jak ktoś się nie zlituje i nie wpuści to można stać i stać. Zaraz ktoś napisze że pisał to jakiś malkontent lub ktoś tego pokroju. Niestety nie bo to co jest opisane wyżej to tylko draśnięcie tematu. Artykuł trąci zaklinaniem rzeczywistości , a nie realną sytuacją.

    • 115 8

    • W punkt !!!!!!!!!!! (1)

      • 20 5

      • Pewnie zapytali pana Mirosława Kolasińskiego

        Kierownika w Urzędzie miasta gdyni :)

        • 18 5

    • A ja się zastanawiam po jakiego (1)

      grzyba skrócili pachołkami prawoskręt z Rolniczej w Chwarznieńską. Teraz ci, którzy chcą dojechać np. na Widną muszą dłużej stać z tymi, którzy jadą prosto.

      Inna sprawa to fikcyjny zakaz wjazdu w Niską obok Witawy. Tam ludzi łamią przepisy co pół minuty.

      • 23 0

      • No raczej, po co jechać na około, skoro można tamtędy?

        • 1 1

    • (1)

      Ustawienie świateł na skrzyżowaniu Rolnicza Chwarzniejska Małokacka do zmiany. Przy prawie każdej zmianie świateł słychać klaksony bo ktoś zajechał drogę, zablokował przejazd albo zaspał na swiatłach Od rana do wieczora trąbienie średnio co 2-3 minuty. głowa pęka we własnym domu!

      • 14 0

      • Nasi kierowcy nie wiedzą, że sygnału dźwiękowego w terenie zabudowanym można używać tylko w sytuacji

        zaistnienia bezpośredniego niebezpieczeństwa. O wjeżdżaniu na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia to już w ogóle można powieści pisać. Postawić tam policmajstra z bloczkiem wstępnie wypełnionych mandatów i po tygodniu opanują zasady. Wiedza ulotna, więc za miesiąc powtórzyć.

        • 7 2

    • Ja nie czekam az mnie wpuszczą, sam się wpycham słoikom pod maskę

      • 2 6

    • UM i Ubych żyją w innej rzeczywistości albo innym mieście

      • 11 2

    • Nic nie mysla

      Wydać kasę tu i teraz.....jak tak można samorzadowcy wybrani , widocznie źle wybrani....brak myślenia w przód, remontowanie ulicy po to aby ją rozjeżdżać autokarami oraz sprzętem właśnie od budowy bloku z przeciwka stacji benzynowej-fantastycznie.
      54miliony w remont który nie da bus pasa a więc nie usprawni przejazdów!
      Obwodnica Witomina odciążyła by przyległe dzielnice ale trzeba najpierw "się ubrać a potem się kapac" zero patrzenia przyszłościowego, kto to zatwierdza?

      • 0 0

  • Xxx

    Co to za artykuł na zamówienie że korków nie ma ten kto tu mieszka wie jak jest i jak to się odbywa.
    Wczoraj pikieta na Karwinach w Gdyni miasto jeden wielki szrot i czop kopią w tych samych miejscach co w zeszłym roku nic nie skończone.

    • 73 5

  • Płyty śmiechu warte (3)

    Na tych 'świeżo' ułożonych płytach też można urwac zawieszenie, a ci sami robią główna ulicę!

    • 58 5

    • (2)

      Jechałem tam pierwszy raz po ułożeniu tych płyt, to oznacza że mogło być jeszcze gorzej? :o

      • 6 1

      • Nie, teraz jest jeszcze gorzej niż było. (1)

        • 9 0

        • Prawda, w przeciągu 2 dni, zmiana w ułożeniu płyt dramatycznie się zmieniła. Ostatnio zwalniam do 10 na godzinę i na pierwszym biegu je pokonuje, cieszę się, że rzadko jeżdżę na witomino ale jednak. Dramat

          • 6 1

  • Ubych prawdę ci powie - nie ma utrudnień (8)

    54 miliony złotych za remont drogi, który nieusprawni ruchu samochodowego
    Uśmiechnij się...

    • 78 6

    • Na samochodach świat się nie kończy (6)

      • 5 18

      • jako rowerzysta nadal uważam, (5)

        że 54 miliony za kawałeczek ścieżki rowerowej (owszem, bardzo potrzebnej w tym miejscu) to "trochę" drogo.

        • 15 3

        • Bo oczywiście jest budowana tylko DDR, a cała infra pod ulicą, podbudowa, jezdnie itd zrobią się za darmo (4)

          Olsztyn jak budował tramwaje to więcej wydał na wymianę infry niż na same torowiska. I się z tego cieszył, bo specjalnie tak pisał wniosek, by była możliwość przebudowy starej infrastruktury. Nauczcie się ludzie czytać między wierszami: remont ma daleko idący zakres, bo ktoś się w końcu przeszedł lasami wokół Witomina, zobaczył warunki terenowe i temat obwodnicy Witomina będzie wracał już tylko na tym portalu. DDR jest tylko bonusem.

          • 4 16

          • Olsztyn najpierw wyremontowal ulice, po paru latach znow je rozwalil bo dodali tramwaj... (1)

            • 2 3

            • Zważywszy, że torowiska są tam prowadzone nie po jezdni, tylko obok, to się zaiste narozwalali

              Jakbyś na to jeszcze nie wpadł, cykl życia ulicy nie kończy się na jej wybudowaniu. Trzeba ją co kilka lat remontować, a miasta robią to z podatków wszystkich mieszkańców, także niezmotoryzowanych. To, notoryczne naruszanie zasad parkingowych i utrudnianie życia wszystkim innym sprawia, że siła przebicia kierowców w urzędach tylko spada. Szczurek jest miernym gospodarzem, ale od badania nastrojów to oni mają dobrych ludzi. I dlatego masz najtańszy objazd z płyt i robotę na jedną zmianę - koszt wkurzenia mieszkańców Witomina jest wyższy, niż koszt wkurzenia dojeżdżających zza obwodnicy. Z których tylko nieliczni głosują w Gdyni...

              • 5 1

          • ok ale skoro już rozgrzebujemy ulice i powodujemy utrudnienia w ruchu (1)

            to dlaczego by nie uwzględnić potrzeb mieszkańców i dodać np. ten buspas na tym etapie a nie za 3 lata kosztem zwężenia jezdni? Nie mówię o budowie autostrady w obie strony ale już teraz wiadomo, że buspas na tym odcinku jest potrzebny.

            • 6 0

            • I tu się zgadza - jest potrzebny

              Wygrało lobby samochodowe, bo to by zabrało miejsca do parkowania wzdłuż ulicy. I jeszcze teraz najbardziej lamentuje, jak zawsze.

              • 1 5

    • pan Ubych robił testy przy umiarkowanym ruchu

      i mu wyszło dobrze więc tak jest. Koniec dyskusji.

      • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane