• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont Jana z Kolna: najpierw torowisko, potem jezdnia

Maciej Naskręt
11 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Podczas Euro 2012 kibice pojadą tędy po nowym torowisku i nawierzchni asfaltowej. Ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Podczas Euro 2012 kibice pojadą tędy po nowym torowisku i nawierzchni asfaltowej.

Gdański ZDiZ ogłosił przetarg na przebudowę linii tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna. Inwestycja potrwa do końca sierpnia. Wtedy ma zacząć się remont nawierzchni jezdni. Planowane zakończenie: na pewno przed Euro 2012.



Ul. Jana z Kolna zmieniona w bulwar. Pomysł zagospodarowania, proponowany przez spółkę Drewnica Development - właściciela ok. 20 ha postoczniowych terenów. To jednak jest melodią przyszłości. Ul. Jana z Kolna zmieniona w bulwar. Pomysł zagospodarowania, proponowany przez spółkę Drewnica Development - właściciela ok. 20 ha postoczniowych terenów. To jednak jest melodią przyszłości.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił w poniedziałek przetarg na przygotowanie projektu i przebudowę ok. 2,8-kilometrowego odcinka torowiska w ciągu całej ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska.

- Inwestycja zlecona zostanie wg zasady "projektuj i buduj" [wykonawca przygotowuje projekt i przystępuje do jego budowy - przyp. red.]. Z uwagi na brak szczegółowego harmonogramu prac, na tym etapie trudno określić, kiedy dokładnie ruszy przedsięwzięcie. Jednak z wykonaniem zadania wyłoniona firma będzie musiała uporać się do końca sierpnia - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZDiZ.

Inwestycja zaplanowana w ciągu ul. Jana z Kolna zakłada m.in. całkowitą wymianę układu torowego, nawierzchni drogowej na przejazdach tramwajowo-drogowych na gumowe, remont istniejących peronów tramwajowych i instalację na wszystkich przystankach nowych ogrodzeń, wykonanych z przezroczystych osłon.

Czy przebudowa ul. Jana z Kolna usprawni ruch w kierunku PGE Areny?

Przedsięwzięcie torowe zakłada również wymianę części sieci trakcyjnej. Kilka słupów zostanie wymienionych. Pozostałe - te lepszej jakości - zostaną odmalowane. Wymianie podlegać będą też przewody nad torami.

Kryterium wyboru najlepszej oferty w przetargu na przebudowę ul. Jana z Kolna stanowi wyłącznie cena. Chętne firmy mogą składać oferty w przetargu do 24 stycznia. Władze ZDiZ nie chcą ujawniać kwoty, jaką planują wydać na inwestycje, z uwagi na toczącą się procedurę wyłaniania wykonawcy.

Wiele do życzenia na ul. Jana z Kolna pozostawia także, oprócz torowiska, sama jezdnia. - Studzienki kanalizacyjne już dawno się zapadały pod ciężarem TIR-ów. Drogowcy próbowali ratować sytuację, ale wyszło im to nie najlepiej, wciąż są dziury po kostki. Jezdnia wymaga gruntownego remontu - opowiada pan Piotr, kierowca i pracownik pobliskiej stoczni.

Czy uda się też naprawić jezdnie? - Tak. Jednak kierowcy będą musieli poczekać na przebudowę nieco dłużej niż pasażerowie tramwajów. Przebudowa m.in. nawierzchni rozpocznie się zaraz po tym, jak skończą się prace na torowisku. Przetarg na przedsięwzięcie drogowe planujemy ogłosić w maju tego roku - mówi Kotłowski.

Planowany remont ul. Jana z Kolna nie obejmuje jednak naprawy wiaduktu kratowego - tzw. Żółtego Wiaduktu - nad linią kolejową. Przebudowa torowiska i jezdni wzdłuż terenów stoczniowych w Gdańsku stanowią inwestycje, realizowane z myślą o Euro 2012 - mają umożliwić swobodny dojazd do PGE Areny.

Pasażerów, korzystających na co dzień z komunikacji tramwajowej w Gdańsku, czekają duże i uciążliwe ograniczenia. Obecnie trwa przebudowa torowisk w Brzeźnie, a wiosną rozpoczną się remonty torów tramwajowych w Nowym Porcie i we Wrzeszczu, o których pisaliśmy w zeszły piątek. Na mapie utrudnień będzie trzeba zaznaczyć jeszcze jedno z nich - przebudowę ul. Jana z Kolna. Inwestycje zbiegną się w jednym czasie - wiosną i latem 2011 roku.

Miejsca

Opinie (104) ponad 10 zablokowanych

  • a SKM?

    Na tej wizualizacji nie widzę torów SKM.
    Porównuję oba obrazki i wychodzi mi, że torów skm nie ma, chyba, że w tych krzakach po lewej stronie.
    Chyba, zakładają, że SKM zmieni się w metro i będzie pod tą szeroką wypasioną dwupasmówka!

    • 4 1

  • jana z kolna (3)

    I teraz widać jak bardzo potrzebna byłaby SKM-ka łącząca Brzeżno -Gdańsk GŁ.

    • 68 13

    • (2)

      Po co do Brzeźna? Tam nic nie ma, do Nowego Portu powinna jeździć.

      • 5 5

      • haha (1)

        a co jest takiego w Nowym Porcie? Park, sciezka rowerowa, plaza, molo, hotele nad samym morzem -przeciez to wszystko jest w brzeznie ;)))

        • 4 0

        • same skarby w Nowym Porcie! A w Brzeźnie park i ławka.

          za wikipedią:
          Na terenie Nowego Portu znajdują się następujące obiekty wpisane do rejestru zabytków:

          zespół urbanistyczny osady portowej, pochodzący z XVIII wieku (nr rej.: 846 z 8 VI 1982)
          zespół kościoła parafialnego pw. św. Jadwigi przy ul. ks. Góreckiego 18 (nr rej.: 937 z 4 VII 1985), obejmujący:
          kościół, wzniesiony w latach 1856–58,
          dom parafialny, wzniesiony w 1925
          murowano-drewniana plebania, pochodząca z 1920 (obecnie dom mieszkalny)
          drewniany budynek gospodarczy, wzniesiony w 1920
          Morski Kościół Misyjny franciszkanów reformatów pw. Niepokalanego Serca Marii przy ul. Oliwskiej 2, wzniesiony w latach 1902–04 jako kościół ewangelicki (nr rej.: 936 z 4 VII 1985)
          latarnia morska "Wieża Pilotów" przy ul. Przemysłowej 6a, wzniesiona w latach 1893–94 (nr rej.: A-1797 z 30 XI 2006), pełniąca obecnie funkcję muzealną
          dworek przy ul. Starowiślnej 2 (czasem błędnie określany jako dawna karczma), wzniesiony w pierwszej połowie XIX wieku (nr rej.: 420 z 30 X 1971); do 2008 r. użytkowany jako dom mieszkalny, obecnie – po wykwaterowaniu lokatorów – niezamieszkały;
          łaźnia z salą gimnastyczną przy ul. Strajku Dokerów 5, pochodząca z 1905 (nr rej.: A-1829 z 10 VII 2009, obecnie Centrum Sztuki Współczesnej).
          Przygotowywane są decyzje o wpisie do rejestru kolejnych obiektów, m.in. kamienicy z 1883 przy ul. Rybołowców 9 i socrealistycznego "Morskiego Domu Kultury" z 1954 przy ul. Marynarki Polskiej 15.

          Inne ważne obiekty zabytkowe, niewpisane do rejestru to m.in. zespół koszarowy z l. 1883-85 przy ul. Kasztanowej i Oliwskiej, zajezdnia tramwajowa przy ul. Władysława IV czy kilka domków robotniczych przy ul. Wilków Morskich (pozostałość osiedla wybudowanego przez Fundację Abegga w l. 1891-94).

          • 6 0

  • ja bardzo lubie jeździć tam tramwajem

    nigdy w życiu tak szybko nie jeździłem tramwajem jak tam.
    Ubaw lepszy niż na roller coasterze, rzuca na wszystkie strony !

    • 7 1

  • KUPIĘ LUB WYDZIERŻAWIĘ BALON !!!

    Szukam wspólnika do kupna balonu i wspólnych lotów do pracy. Niestety innej możliwości nie widzę. Razem z budową ECS to całakiem zablokuje ruch. Ktoś postanowił sobie poprawić humor i naprawiać asfalt na jezdni, która w porównaniu z wieloma innymi w Gdańsku jest w niezłym stanie. Szkoda, że nie pomyślał o tym jakie to spowoduje korki. Szkoda też, że nie pomyślał, że Drewnica Dewelopment ma piękne plany (patrz wizualizacja) i Jana z Kolna i tak będzie później ponownie przebudowywana. Ma być przecież Nowa Wałowa po której tez ma jechać tramwaj, nowy wiadukt do Al. Zwycięstwa (na wizualizacji widać chyba pas do skrętu na ten wiadukt).
    Nikt tych inwestycji w Gdańsku nie planuje w skali miast i w perspektywie kilku lat. Jest tylko zbieranina pomysłów i przypadkowo uzyskanych funduszy, które trzeba na łapu capu wykorzystać. Poza tym liczy się tylko efekt wyborczy, który łatwo się (niestety) osiąga wymachując wyborcom przed oczami nowymi wizualizacja,i. Potem ci wyborcy przeklinają, ale jak przyjdą kolejne wybory i zobaczą pany kosmodromu, toru formuły 1 itp. to zapomną i znów zagłosuja na tych samych wizjonerów bez wyobraźni.

    P.S.1 Pomysł z jednego z postów dotyczący płatnego rocznego urlopu dla Gdańszczan bardzo mi się podoba.
    P.S. 2 Jeśli ktoś posadzi drzewa tak jak na wizualizacji, to wytrzymają one jeden dzień po czym zostaną wszystkie ścięte przez przejeżdżające tamtędy ciężarówki.
    P.S.3 Odwołuję PS2 - zapomniałem, że ciężarówki będą śmigać po Trasie Sucharskiego.

    • 14 1

  • Street Racing

    Nareszcie będzie fajne miejsce do spotkań fanów wyścigów ulicznych. Długa prosta, nowy asfalt i właściwie brak pieszych po zmroku. Policja już się czaji za rogiem ;)

    • 2 2

  • Ile jest tych nowych tramwajów bo ciągle w ruchu widzę 2 (1)

    • 7 4

    • Pesy

      Na dzień wczorajszy hest ich 5 w Gdańsku z czego 3 stoją w zajezdni (1011, 1012, 1015).

      • 6 0

  • Najpierw wiadukt kratowy (1)

    Wylanie nowego asfaltu nic nie zmieni - korki nie ulegną skróceniu. Więc najpierw należy wyremontować wiadukt a dopiero potem można zabrać się za remont jezdni. Jeżdżę tamtędy czasami i nie zauważyłem aby jezdnia była w tragicznym stanie na całej długości. Więc może jednak te pieniądze przeznaczyć na remont ul. Św. Wojciecha, która jest w o wiele gorszym stanie a to przecież też jest dojazd na stadion.

    • 25 3

    • Do d..y z dojazdem na stadion!

      Chcę normalnie jeździć codziennie do pracy!!!

      • 11 2

  • Ciekawe jak bede dojeżdzać do pracy i domu? (1)

    Oczywiście nikt sie nie przejmuje ludzmi tam pracującymi i mieszkającymi na trasie... wczasie remontu nawet komunikacji zastepczej nie dadzą HAMY! i weś teraz z dworca człap sie do stoczni, albo z politechniki ...

    • 6 6

    • Popieram

      o ludziach pracujących w tych terenach nie pomyślą

      • 4 2

  • Kolejny bezsensowny facelifting....

    zamiast konkretnego remontu. W artykule nie napisano nic o poszerzeniu Jana z Kolna do dwóch jezdni na wysokości pętli. Iskierką szansy było też przeniesienie zajezdni na plac zebrań ludowych, nie wspominając o remoncie mostu. Jak kiedyś ziści się sen Pana Pawła o Nowej Wałowej znowu trzeba będzie wszystko pruć..... bezsensu...Dlaczego w Gdańsku nie można robić kompleksowych inwestycji tylko jakieś takie szycie za grube bańki....no tak WYMOGI FINASOWANIA PROJEKTÓW Z UNI EUROPEJSKIEJ i wszystko jasne. Absurd goni absurd.

    • 12 4

  • Teoria jest bardzo piękna

    " Planowany remont ul. Jana z Kolna nie obejmuje jednak naprawy wiaduktu kratowego - tzw. Żółtego Wiaduktu - nad linią kolejową. "

    Jeśli Jana z Kolna będzie na całej długości 2 pasmowa tak jak to widać na pięknym obrazku to wiadukt nie będzie potrzebny. Na wizualizacji wygląda to pięknie ale przyznam się za jakoś nie widzę tam tyle miejsca żeby tak to wyglądało. Aktualnie jest tam miejsce tylko na jeden pas drogi i chodnik po jednej stronie a tu proszę dwa pasy, chodniki po obu stronach i jeszcze pas zieleni między jezdniami. Jednym słowem cud.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane