• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Remont Wiczlińskiej bez rozwiązań na przyszłość"

Mikołaj
4 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Remont ul. Wiczlińskiej przebiega bez opóźnień, ale nie brakuje zastrzeżeń ze strony kierowców co do pomysłów. Remont ul. Wiczlińskiej przebiega bez opóźnień, ale nie brakuje zastrzeżeń ze strony kierowców co do pomysłów.

Remont ul. Wiczlińskiej w Gdyni potrwa do 18 grudnia. To drugi i trzeci etap modernizacji obejmującej tym razem 1,5 km trasy. Był przygotowywany od dawna, ale wśród kierowców nie brakuje pytań m.in. o brak zatok autobusowych oraz umiejscowienie drzew.



Jak oceniasz jakość remontów drogowych w Gdyni

Przypomnijmy, że w zakres rozpoczętego na początku listopada remontu wchodzą prace na 700-metrowym odcinku od ul. A. Pimpke zobacz na mapie Gdyni do ul. Kardynała Wyszyńskiego zobacz na mapie Gdyni, który kosztuje nieco ponad 1 mln zł. Trzeci etap prowadzony przez firmę MTM S.A. na odcinku od ul. Filipkowskiego zobacz na mapie Gdyni do Szkoły Podstawowej nr 37 zobacz na mapie Gdyni o długości 730 m to wydatek dla miasta w wysokości ok. 1,2 mln zł.

Prace powoli się kończą, a niektórzy kierowcy pytają o zakres prac budowlanych, który ich zdaniem nie odpowiada realnym potrzebom.

Oto spostrzeżenia pana Mikołaja:

Jeżdżę tamtędy codziennie. Ogólnie można powiedzieć, że remont jest przeprowadzany szybko i sprawnie, ale do założeń samych prac można mieć już wątpliwości. Co prawda nie jestem technikiem drogowym, ale te wątpliwości powstały z mojej obserwacji jako kierowcy. Postarałem się je wypunktować:

Uwagi mieszkańców dotyczą zakrętów. Uwagi mieszkańców dotyczą zakrętów.
1. Zatoki dla autobusów. Dlaczego w tak prężnie rozwijającej się części Gdyni nie wykonano zatok dla autobusów? Większość z nich usytuowana jest w szczerym polu i podejrzewam, że nawet wykup tego kawałka gruntu w porównaniu do całkowitego kosztu nie spowodowałby wielkiej zmiany kosztorysu prac, a na pewno byłby odebrany jako planowanie długoterminowe - domów będzie przybywać i ruch na tej ulicy będzie coraz większy - tym bardziej, że służy ona jako naturalny skrót w czasie korków na obwodnicy

Ich zdaniem błędem było też niezaplanowanie odpowiednich zatok autobusowych Ich zdaniem błędem było też niezaplanowanie odpowiednich zatok autobusowych
2. Drzewa w skrajni: Nie tak dawno za ostrym zakrętem w Wiczlinie w kierunku od Dąbrówki przeprowadzono prace (chyba kładziono instalację kanalizacyjną) wycięto przy tym spory kawał lasku brzozowego. Po pierwsze zachodzi pytanie, czy w zamian za te zdrowe i młode drzewa posadzono jakieś nowe, a po drugie trochę dziwi w związku z tym fakt, że przy samej ulicy pozostawiono jedną brzozę (w odległości 10-20 cm od krawężnika) oraz jakieś samosiejki krzaczaste. Drzewa rosną i z czasem będzie z tym coraz większy problem, którego chyba nikt z planistów nie zauważył.

3. Wymiana nowego asfaltu: Dziwi fakt szybkiej wymiany asfaltu na zakręcie przy Biedronce na Wiczlinie. W związku z budową tego obiektu przeprowadzono remont tamtego odcinka (maksymalnie rok temu) i z tego co pamiętam, wykonano zatokę dla autobusów, rondo i nową nawierzchnię na odcinku ok 100 m. Po co w takim razie teraz jest tam zrywany i kładziony nowy asfalt? Czy tylko dlatego, że położone są krawężniki? Nie można było zrobić tego poprzednio?

Kontrowersje budzą także rosnące przy drodze drzewa. Kontrowersje budzą także rosnące przy drodze drzewa.
4. Zakręt w okolicach osiedla Wiczlino Ogród: Mam wrażenie, że zakręt w okolicach nowo budowanego osiedla Wiczlino Ogród jest niewłaściwie wyprofilowany. Mam w pamięci podobną sprawę z Łężyc, kiedy to budując obwodnicę tej wsi wyprofilowano drogę odwrotnie do łuku i były problemy z odbiorami. Łuk wewnętrzny powinien być niżej niż zewnętrzny, żeby nie wynosiło auta z zakrętu, a tu wygląda na to, że tego elementu nie zachowano.

Czytaj też: Remonty w Gdyni do świąt

Odpowiedzi Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

1. Zatokę przy ul. Filipkowskiego zobacz na mapie Gdyni udało się zaprojektować w obrębie istniejącego pasa drogowego. Z kolei remont ul. Wiczlińskiej polegać ma na wykonaniu naprawy oraz wzmocnienia istniejącej nawierzchni jezdni i wykonaniu chodników. Zadanie to jest realizowane w obrębie pasa drogowego Gminy Miasta Gdynia. Wykonanie zarówno dodatkowych zatok autobusowych, jak i ewentualnej ścieżki rowerowej i chodników po obu stronach wymagałoby przeprowadzenia długotrwałego procesu inwestycyjnego związanego między innymi z wykupem gruntów.

2. Przy okazji budowy kanalizacji wycięto drzewa (samosiejki), które nie miały 10 lat. Zgodnie z przepisami, w takim przypadku nie trzeba występować o pozwolenie. Zarząd Dróg i Zieleni jest w trakcie załatwiania spraw formalnych związanych z uzyskaniem pozwolenia na wycinkę kolidującego drzewa (brzozy).

3. Nawierzchnia (warstwa ścieralna) na zakręcie przy Biedronce zobacz na mapie Gdyni była odtwarzana po wykonaniu kanalizacji sanitarnej przez firmę PEWIK. Obecny remont na tym odcinku zakłada korektę przebiegu ul. Wiczlińskiej wraz z między innymi wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni (poprzez ułożenie dodatkowych warstw bitumicznych). Konieczne jest podfrezowanie starej jezdni, aby po ułożeniu dodatkowych warstw asfaltowych osiągnąć zaprojektowaną wysokość.

4. Zakręt w okolicach osiedla Wiczlino Ogród zobacz na mapie Gdyni ma zgodnie z projektem spadek daszkowy, co przy łuku o tak dużym promieniu jest dopuszczalne.
Mikołaj

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (100) 1 zablokowana

  • (1)

    Gdzie mieszkasz?
    Przy ul. A. Pimpke.

    • 11 0

    • a kim był ten A. Pimpke?

      • 0 0

  • to oczywiscie minimalizm gdynski wg szczurkowej Samorzadnosci (4)

    jak zwykle wszystko na odpier... bez wizji na przyszlosc

    • 21 6

    • sam się odpier.... (1)

      widzisz świat zza okna swojego TDI i cwaniakujesz PiSowcu

      • 2 9

      • Tylko nie PiS ! Widzimy co pajace odp...ją w Sejmie

        • 2 3

    • no jak to bez wizji... (1)

      Przecież można sobie obejrzeć cudowne wizualizacje/ wizje na przyszłość w INFOBOKSIE :P Pytanie tylko, ile i kiedy to zostanie zrealizowane..
      Ludzie może w końcu otworzą oczy - stan miasta jest kiepski, słaby rozwój, mało inwestycji, coraz większe zadłużenie. Od lat rządzi jedna klika - robią się układy, różne interesy itp - to nie jest "zdrowe" i choćby dlatego potrzebna jest w Gdyni zmiana ekipy. Tylko nie piszcie, że "nie ma na kogo głosować" - niech to będzie ktokolwiek, byle była zmiana

      • 5 2

      • No jedna ruina ta Gdynia panie..;)

        • 0 2

  • Długotrwała procedura co do kilku zatok dla autobusów ? Takie cyrki i ignorancja urzędników tylko w Gdyni !!!

    • 18 5

  • Podobnie przeprowadzono przebudowę ul.Kartuskiej

    Przerobili chodniki, dorobili ścieżkę rowerową po której ośmiu rowerzystów przejedzie dziennie, namalowali linii i pasków jak na lotnisku. Ale zapadnięte studzienki i dziury zostawili na następny raz bo tak.

    • 23 3

  • (4)

    Szczurek dalej twierdzisz że Gdynia to nowoczesne miasto ? Brak chodników, zatoczek, ścieżek rowerowych w rozwijającej się dzielnicy !!!

    • 22 10

    • Najwyraźniej wydaje się mu że ukaz jaki wyda to rzeczywistość

      • 4 1

    • (2)

      To nie Szczurek twierdzi, że Gdynia to nowoczesne miasti, tylko 80% (głupich) mieszkańców.

      • 8 2

      • Jeżdżę codziennie Jana Kolna i Wiśniewskiego . d*p...y nie urywa ! Wiocha !!!

        • 3 1

      • Tak patrzę na te zdjęcia i jakoś żadnego miasta tam nie widzę.

        • 2 0

  • Pan Mikołaj (1)

    Ech Mikołaj, Mikołaj. 6 grudnia wkrótce, a ty zajęcia sobie szukasz.

    • 3 1

    • Dostanie od Mikołaja

      worek płyt chodnikowych i pół wora krawężników.

      • 1 0

  • (1)

    A co to był za Pimpek.. że mu ulicę nadano? Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie ulicy.

    • 6 1

    • Może szwagier Gienka Umtkie?

      • 2 0

  • Projektanci

    Pisałem wczoraj odnośnie deptaku w Orłowie. Firma Nevora to partacze i amatorzy. Urzędnicy dokładniej oglądajcie ich dokumentacje!

    • 5 1

  • do autora: brak zatoczek jest zaletą nie wadą (5)

    To rozwiązanie przede wszystkim zwalnia ruch ale rozumiem że tak się spieszy na apartamenty w wiczlino-ogród ze nie można poczekać tych kilkunastu sekund za autobusem z którego wysiadają pasażerowie?

    • 6 24

    • Zlikwiduj wszystkie zatoki autobusowe w Gdyni !

      • 7 4

    • przestań bredzić (3)

      W tej okolicy jest kilka przystanków bez zatoczek i nie ma za bardzo nawet jak wyprzedzić autobusu, więc stanie nieraz ponad minutę na każdym z nich gwarantowane. Po to się projektuje z głową, aby nie zwalniać ruchu, tylko go upłynniać i robić bezpieczniejszym.

      • 7 3

      • Płynnie mają jeździć autobusy a nie tedeiki.

        • 5 4

      • to nie jest centrum, bez przesady (1)

        Musisz wyprzedzać? Ile zaoszczędzisz, 15 sekund ? Gdzie wy się spieszycie ludzie ? Po prawej stronie chodnik i rów przy polu. Jakie mają być koszty żebyś mógł być szybciej?

        • 2 4

        • a to poza centrum już nie potrzeba płynnego ruchu ??

          Nie wyprzedzam, bo jest tam zbyt niebezpiecznie dla takich manewrów. Tak jak pisałem - stanie nieraz ponad minutę za autobusem na każdym przystanku może i jest drażniące...czasem już tak jest, że trzeba gdzieś się pospieszyć...a wtedy stoisz jak osioł i nic nie możesz zrobić (no, chyba że łamiesz przepisy).

          Już teraz w tych okolicach jest duży ruch, a Chwarzno i Wiczlino bardzo szybko się zaludniają ( w planach jest przewidziany 5-krotny wzrost liczby ludności w tym rejonie)

          • 2 1

  • Czy ktoś wie, kim był Antoni Pimpke, którego imieniem nazwano ulicę? Bo wujek Google nie ma informacji.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane