• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Remont Wiczlińskiej bez rozwiązań na przyszłość"

Mikołaj
4 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Remont ul. Wiczlińskiej przebiega bez opóźnień, ale nie brakuje zastrzeżeń ze strony kierowców co do pomysłów. Remont ul. Wiczlińskiej przebiega bez opóźnień, ale nie brakuje zastrzeżeń ze strony kierowców co do pomysłów.

Remont ul. Wiczlińskiej w Gdyni potrwa do 18 grudnia. To drugi i trzeci etap modernizacji obejmującej tym razem 1,5 km trasy. Był przygotowywany od dawna, ale wśród kierowców nie brakuje pytań m.in. o brak zatok autobusowych oraz umiejscowienie drzew.



Jak oceniasz jakość remontów drogowych w Gdyni

Przypomnijmy, że w zakres rozpoczętego na początku listopada remontu wchodzą prace na 700-metrowym odcinku od ul. A. Pimpke zobacz na mapie Gdyni do ul. Kardynała Wyszyńskiego zobacz na mapie Gdyni, który kosztuje nieco ponad 1 mln zł. Trzeci etap prowadzony przez firmę MTM S.A. na odcinku od ul. Filipkowskiego zobacz na mapie Gdyni do Szkoły Podstawowej nr 37 zobacz na mapie Gdyni o długości 730 m to wydatek dla miasta w wysokości ok. 1,2 mln zł.

Prace powoli się kończą, a niektórzy kierowcy pytają o zakres prac budowlanych, który ich zdaniem nie odpowiada realnym potrzebom.

Oto spostrzeżenia pana Mikołaja:

Jeżdżę tamtędy codziennie. Ogólnie można powiedzieć, że remont jest przeprowadzany szybko i sprawnie, ale do założeń samych prac można mieć już wątpliwości. Co prawda nie jestem technikiem drogowym, ale te wątpliwości powstały z mojej obserwacji jako kierowcy. Postarałem się je wypunktować:

Uwagi mieszkańców dotyczą zakrętów. Uwagi mieszkańców dotyczą zakrętów.
1. Zatoki dla autobusów. Dlaczego w tak prężnie rozwijającej się części Gdyni nie wykonano zatok dla autobusów? Większość z nich usytuowana jest w szczerym polu i podejrzewam, że nawet wykup tego kawałka gruntu w porównaniu do całkowitego kosztu nie spowodowałby wielkiej zmiany kosztorysu prac, a na pewno byłby odebrany jako planowanie długoterminowe - domów będzie przybywać i ruch na tej ulicy będzie coraz większy - tym bardziej, że służy ona jako naturalny skrót w czasie korków na obwodnicy

Ich zdaniem błędem było też niezaplanowanie odpowiednich zatok autobusowych Ich zdaniem błędem było też niezaplanowanie odpowiednich zatok autobusowych
2. Drzewa w skrajni: Nie tak dawno za ostrym zakrętem w Wiczlinie w kierunku od Dąbrówki przeprowadzono prace (chyba kładziono instalację kanalizacyjną) wycięto przy tym spory kawał lasku brzozowego. Po pierwsze zachodzi pytanie, czy w zamian za te zdrowe i młode drzewa posadzono jakieś nowe, a po drugie trochę dziwi w związku z tym fakt, że przy samej ulicy pozostawiono jedną brzozę (w odległości 10-20 cm od krawężnika) oraz jakieś samosiejki krzaczaste. Drzewa rosną i z czasem będzie z tym coraz większy problem, którego chyba nikt z planistów nie zauważył.

3. Wymiana nowego asfaltu: Dziwi fakt szybkiej wymiany asfaltu na zakręcie przy Biedronce na Wiczlinie. W związku z budową tego obiektu przeprowadzono remont tamtego odcinka (maksymalnie rok temu) i z tego co pamiętam, wykonano zatokę dla autobusów, rondo i nową nawierzchnię na odcinku ok 100 m. Po co w takim razie teraz jest tam zrywany i kładziony nowy asfalt? Czy tylko dlatego, że położone są krawężniki? Nie można było zrobić tego poprzednio?

Kontrowersje budzą także rosnące przy drodze drzewa. Kontrowersje budzą także rosnące przy drodze drzewa.
4. Zakręt w okolicach osiedla Wiczlino Ogród: Mam wrażenie, że zakręt w okolicach nowo budowanego osiedla Wiczlino Ogród jest niewłaściwie wyprofilowany. Mam w pamięci podobną sprawę z Łężyc, kiedy to budując obwodnicę tej wsi wyprofilowano drogę odwrotnie do łuku i były problemy z odbiorami. Łuk wewnętrzny powinien być niżej niż zewnętrzny, żeby nie wynosiło auta z zakrętu, a tu wygląda na to, że tego elementu nie zachowano.

Czytaj też: Remonty w Gdyni do świąt

Odpowiedzi Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

1. Zatokę przy ul. Filipkowskiego zobacz na mapie Gdyni udało się zaprojektować w obrębie istniejącego pasa drogowego. Z kolei remont ul. Wiczlińskiej polegać ma na wykonaniu naprawy oraz wzmocnienia istniejącej nawierzchni jezdni i wykonaniu chodników. Zadanie to jest realizowane w obrębie pasa drogowego Gminy Miasta Gdynia. Wykonanie zarówno dodatkowych zatok autobusowych, jak i ewentualnej ścieżki rowerowej i chodników po obu stronach wymagałoby przeprowadzenia długotrwałego procesu inwestycyjnego związanego między innymi z wykupem gruntów.

2. Przy okazji budowy kanalizacji wycięto drzewa (samosiejki), które nie miały 10 lat. Zgodnie z przepisami, w takim przypadku nie trzeba występować o pozwolenie. Zarząd Dróg i Zieleni jest w trakcie załatwiania spraw formalnych związanych z uzyskaniem pozwolenia na wycinkę kolidującego drzewa (brzozy).

3. Nawierzchnia (warstwa ścieralna) na zakręcie przy Biedronce zobacz na mapie Gdyni była odtwarzana po wykonaniu kanalizacji sanitarnej przez firmę PEWIK. Obecny remont na tym odcinku zakłada korektę przebiegu ul. Wiczlińskiej wraz z między innymi wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni (poprzez ułożenie dodatkowych warstw bitumicznych). Konieczne jest podfrezowanie starej jezdni, aby po ułożeniu dodatkowych warstw asfaltowych osiągnąć zaprojektowaną wysokość.

4. Zakręt w okolicach osiedla Wiczlino Ogród zobacz na mapie Gdyni ma zgodnie z projektem spadek daszkowy, co przy łuku o tak dużym promieniu jest dopuszczalne.
Mikołaj

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (100) 1 zablokowana

  • Typowe dla obecnej wladzy. Ważne by z wierzchu ładniej wyglądało.. A że zatoki autobusowe czy kanalizacja? Normalnie bram słów na to co oni robią z tym miastem

    • 5 1

  • Gdynia XXI w.

    Żadna dziwota.W Gdyni to norma.Coś załatać,coś tam połowicznie zmienić bo przecież nie ma kasy bo dziura w budżecie przeogromna.
    I ta paczka włodarzy tak od wyborów do wyborów !

    • 2 0

  • Miałem wątpliwy zaszczyt zobaczyć co tam robią .Tylko umysłowy inaczej
    mógł coś takiego zaprojektować !!!Dwa auta ciężarowe będą miały duży problem
    z mijaniem nie mówiąc o wyprzedzaniu ale kogo to obchodzi ? W Polsce i tak
    nikt za nic nie odpowiada szczególnie za sprawy drogowe od projektu
    począwszy .

    • 6 0

  • droga

    Mieszkam n a Wiczlinie zakres zleconych prac to jak zwykle wielka lipa To jest nie poprawia płynnosci ruchu Włodarze trzeba patrzec do przodu ruszyc głową

    • 3 0

  • proponuje nic tam nie robić. Co za roszczeniowe towarzystwo tam mieszka

    ludzie, ze zdjęcia widze że nie ma zatoczki z jednej strony. Co ile minut macie na tym wygwizdowie autobus na tym przystanku pytam? Po co zatoczka? Kto zapłaci za przeniesienie chodnika i wykup gruntu?

    • 0 5

  • szkoda

    Mieszkam na Wiczlinie od 5 lat patrząc na rozwój tej dzielnicy to jest to dla mnie absurdem że nie bedzie zatok autobusowych, wywalają miliony np. na serial tvn a nie wykupią gruntów no ale cóż kaczyński flagi Europy już zwinął więc czego tu oczekiwać jak tu sie nie frustrować jak dokoła decyzje podejmują no właśnie kto ?

    • 3 0

  • Zatoki sie leczy...nie buduje (1)

    Większość krajów europejskich kompletnie odchodzi od tego rozwiązania. , na nawet wysuwają perony autobusowe na pas jezdni.

    • 0 0

    • tak sie robi, ale w centrach miast, gdzie pojazdy komunikacji blokuja ruch pieszych

      ale nie na wsi Wiczlino, takiej jak moja. Gdzies dzwonili, ale........itd.

      • 0 0

  • Wiczlino

    rCz nowa Vic Prezdent Gdyni wie oco chodzi może zainteresuje sie tym tematem .Ta pani odpowiada za gospodarkie komunalna Proponuje zabrać sie do roboty Przyjaciele z wiczlina

    • 0 0

  • Wiczlin powinien i musi mieć extra asfaltowe hajłeje ! - toż tam rezyduje cała Gdyńska wierchuszka z Wojtkiem na czele !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane