• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Remont Wiczlińskiej bez rozwiązań na przyszłość"

Mikołaj
4 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Remont ul. Wiczlińskiej przebiega bez opóźnień, ale nie brakuje zastrzeżeń ze strony kierowców co do pomysłów. Remont ul. Wiczlińskiej przebiega bez opóźnień, ale nie brakuje zastrzeżeń ze strony kierowców co do pomysłów.

Remont ul. Wiczlińskiej w Gdyni potrwa do 18 grudnia. To drugi i trzeci etap modernizacji obejmującej tym razem 1,5 km trasy. Był przygotowywany od dawna, ale wśród kierowców nie brakuje pytań m.in. o brak zatok autobusowych oraz umiejscowienie drzew.



Jak oceniasz jakość remontów drogowych w Gdyni

Przypomnijmy, że w zakres rozpoczętego na początku listopada remontu wchodzą prace na 700-metrowym odcinku od ul. A. Pimpke zobacz na mapie Gdyni do ul. Kardynała Wyszyńskiego zobacz na mapie Gdyni, który kosztuje nieco ponad 1 mln zł. Trzeci etap prowadzony przez firmę MTM S.A. na odcinku od ul. Filipkowskiego zobacz na mapie Gdyni do Szkoły Podstawowej nr 37 zobacz na mapie Gdyni o długości 730 m to wydatek dla miasta w wysokości ok. 1,2 mln zł.

Prace powoli się kończą, a niektórzy kierowcy pytają o zakres prac budowlanych, który ich zdaniem nie odpowiada realnym potrzebom.

Oto spostrzeżenia pana Mikołaja:

Jeżdżę tamtędy codziennie. Ogólnie można powiedzieć, że remont jest przeprowadzany szybko i sprawnie, ale do założeń samych prac można mieć już wątpliwości. Co prawda nie jestem technikiem drogowym, ale te wątpliwości powstały z mojej obserwacji jako kierowcy. Postarałem się je wypunktować:

Uwagi mieszkańców dotyczą zakrętów. Uwagi mieszkańców dotyczą zakrętów.
1. Zatoki dla autobusów. Dlaczego w tak prężnie rozwijającej się części Gdyni nie wykonano zatok dla autobusów? Większość z nich usytuowana jest w szczerym polu i podejrzewam, że nawet wykup tego kawałka gruntu w porównaniu do całkowitego kosztu nie spowodowałby wielkiej zmiany kosztorysu prac, a na pewno byłby odebrany jako planowanie długoterminowe - domów będzie przybywać i ruch na tej ulicy będzie coraz większy - tym bardziej, że służy ona jako naturalny skrót w czasie korków na obwodnicy

Ich zdaniem błędem było też niezaplanowanie odpowiednich zatok autobusowych Ich zdaniem błędem było też niezaplanowanie odpowiednich zatok autobusowych
2. Drzewa w skrajni: Nie tak dawno za ostrym zakrętem w Wiczlinie w kierunku od Dąbrówki przeprowadzono prace (chyba kładziono instalację kanalizacyjną) wycięto przy tym spory kawał lasku brzozowego. Po pierwsze zachodzi pytanie, czy w zamian za te zdrowe i młode drzewa posadzono jakieś nowe, a po drugie trochę dziwi w związku z tym fakt, że przy samej ulicy pozostawiono jedną brzozę (w odległości 10-20 cm od krawężnika) oraz jakieś samosiejki krzaczaste. Drzewa rosną i z czasem będzie z tym coraz większy problem, którego chyba nikt z planistów nie zauważył.

3. Wymiana nowego asfaltu: Dziwi fakt szybkiej wymiany asfaltu na zakręcie przy Biedronce na Wiczlinie. W związku z budową tego obiektu przeprowadzono remont tamtego odcinka (maksymalnie rok temu) i z tego co pamiętam, wykonano zatokę dla autobusów, rondo i nową nawierzchnię na odcinku ok 100 m. Po co w takim razie teraz jest tam zrywany i kładziony nowy asfalt? Czy tylko dlatego, że położone są krawężniki? Nie można było zrobić tego poprzednio?

Kontrowersje budzą także rosnące przy drodze drzewa. Kontrowersje budzą także rosnące przy drodze drzewa.
4. Zakręt w okolicach osiedla Wiczlino Ogród: Mam wrażenie, że zakręt w okolicach nowo budowanego osiedla Wiczlino Ogród jest niewłaściwie wyprofilowany. Mam w pamięci podobną sprawę z Łężyc, kiedy to budując obwodnicę tej wsi wyprofilowano drogę odwrotnie do łuku i były problemy z odbiorami. Łuk wewnętrzny powinien być niżej niż zewnętrzny, żeby nie wynosiło auta z zakrętu, a tu wygląda na to, że tego elementu nie zachowano.

Czytaj też: Remonty w Gdyni do świąt

Odpowiedzi Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni:

1. Zatokę przy ul. Filipkowskiego zobacz na mapie Gdyni udało się zaprojektować w obrębie istniejącego pasa drogowego. Z kolei remont ul. Wiczlińskiej polegać ma na wykonaniu naprawy oraz wzmocnienia istniejącej nawierzchni jezdni i wykonaniu chodników. Zadanie to jest realizowane w obrębie pasa drogowego Gminy Miasta Gdynia. Wykonanie zarówno dodatkowych zatok autobusowych, jak i ewentualnej ścieżki rowerowej i chodników po obu stronach wymagałoby przeprowadzenia długotrwałego procesu inwestycyjnego związanego między innymi z wykupem gruntów.

2. Przy okazji budowy kanalizacji wycięto drzewa (samosiejki), które nie miały 10 lat. Zgodnie z przepisami, w takim przypadku nie trzeba występować o pozwolenie. Zarząd Dróg i Zieleni jest w trakcie załatwiania spraw formalnych związanych z uzyskaniem pozwolenia na wycinkę kolidującego drzewa (brzozy).

3. Nawierzchnia (warstwa ścieralna) na zakręcie przy Biedronce zobacz na mapie Gdyni była odtwarzana po wykonaniu kanalizacji sanitarnej przez firmę PEWIK. Obecny remont na tym odcinku zakłada korektę przebiegu ul. Wiczlińskiej wraz z między innymi wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni (poprzez ułożenie dodatkowych warstw bitumicznych). Konieczne jest podfrezowanie starej jezdni, aby po ułożeniu dodatkowych warstw asfaltowych osiągnąć zaprojektowaną wysokość.

4. Zakręt w okolicach osiedla Wiczlino Ogród zobacz na mapie Gdyni ma zgodnie z projektem spadek daszkowy, co przy łuku o tak dużym promieniu jest dopuszczalne.
Mikołaj

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (100) 1 zablokowana

  • wycinka drzew (1)

    Odpowiedzi Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni nt. wycinki 10 letnich drzew jest błędna,
    W dniu 28 sierpnia br. weszły w życie nowe zasady dotyczące wycinki drzew i krzewów. Te zasady określono w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (zwanej dalej: ustawą), która ostatnio została gruntownie zmieniona przez nowelizację z 25 czerwca 2015 roku (Dz. U. z 2015 r. poz. 1045).
    zrezygnowano z dotychczasowego wymogu uzyskania zezwolenia na usunięcie drzewa uzależnionego od wieku rośliny (wymóg ten dotyczy drzew, których wiek przekracza 10 lat). Jednakże bez zezwolenia będzie można usunąć w szczególności:
    1) drzewa owocowe;
    2) drzewa, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
    35 cm - w przypadku topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
    25 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew;

    http://pzd.pl/artykuly/16454/188/Komunikat-KR-PZD-zmieniaja-sie-zasady-wycinki-drzew-i-krzewow.html

    • 9 0

    • Bo urzędnik gdyński to synonim prowincjonalnego ciemniaka:-)

      • 1 1

  • Dlaczego nie zrobiono ronda na skrzyżowaniu Wiczlińskiej i Chwarznieńskiej ? (3)

    Przecież właśnie przez to trudne skrzyżowanie robią się tam korki.

    • 18 2

    • Bo ponoć nie ma na to terenu... (1)

      W przypadku Gdyni- Zachód miasto pokazało swoją nieudolność... Sprzedając tyle terenów jednemu, wiodącemu tam deweloperowi powinno zobowiązać ich do budowy infrastruktury drogowej w ramach umów. A jak jest? Przy niejednej inwestycji, to miasto musi się dostosować z infrastrukturą do wymogów dewelopera.

      • 7 1

      • To nie miasto sprzedawało tam tereny

        tylko rolnicy

        • 2 0

    • bo moze kiedys za 20 lat miasto zbuduje Nowaka-Jezioranskiego i wtedy...

      ....to rondo na Wiczliskiej bedzie niepotrzebne.
      A do tego czasu bedzie 50 stluczek, oby tylko.......

      • 1 0

  • (3)

    Właśnie tak płacimy za megalomanię i głupotę tego nadętego byfona jakim jest śzczurek i te jego dyspozycyjne miernoty z tzw.samorządności. Kosztowne i długotrwałe wykupy? A te szaleństwa jak szczurodrom, zdublowana estakada dla rowerów, szczuroboks, szczurokolejka, forum nieudaczników, czy wreszcie polsaty z marylką albo redbull to niby tanie były? Przymusowo zapłaciliśmy z naszych podatków za te nic nie wnoszące do codziennego życia fanaberie. A teraz musimy cisnąć się w zatłoczonych autobusach albo stać w gigantycznych korkach...

    • 20 3

    • Gdynianie, (2)

      czy w następnych wyborach pan Wojciech zdobędzie już 90% głosów? :-D

      • 8 0

      • (1)

        Zdobędzie, bo w kontrze będą tylko takie marudy jak wyżej których szczytem intelektu jest oszczurowanie każdej inwestycji w nazwie.

        • 0 5

        • Pewnie już macie gotowe protokoły z tych wyborów?

          • 0 0

  • Ciekawe, ile ta nieudolna ekipa władająca Gdynią otrzyma głosów w najbliższych wyborach.

    • 11 2

  • W sumie kazdy niezbedny remont jest przydatny. Szkoda, z

    • 0 0

  • A czy oswietlenie sie pojawi ?

    • 4 0

  • Brak zatok

    Brak zatok autobusowych będzie jeszcze bardziej doskwierał jak 147 będzie jeździł co 15 minut a brak zatoki na skrzyżowaniu Wiczlińskiej z Chważnieńską to już paranoja - prosi się o wypadek.

    • 10 2

  • Odpowiedz ZDiZ

    Proszę sprawdzić na http://server.miasto.gdynia.pl/geodezja/VisMap/apps/portal/public/ własność działek wzdłuż Wiczlińskiej. Przykład przystanek Wiczlińska-Śliska obok działek 346/1 i 2 (pas drogowy) i działek 346/5i6 własność Gminy.
    Gdzie tutaj inwestycja w wykup? Już to przecież zrobiono. A ustawa umożliwiająca wykup na cele dobra publicznego? Parę lat temu zmusić do sprzedaży działek (za 1/3 wartości) na pas drogowy to było ok a teraz już nie? A działki 306/1; 304/1; 308/12,1,8; 615/11; 595; 310/11; 186/4; 188/8 i 198/1 to czyją są własnością?

    • 11 0

  • Szczurek niech wybudują w okolicy duże centrum handlowe to drogi zrobią . Twoja ulubiona metoda , przecież .

    • 7 0

  • A gdzie droga rowerowa ? Co to za brak konsekwencji ? (1)

    Przy jednej ulicy budujecie droge dla rowerow, a przy kolejnej juz nie, jak to jest ? Miesiac temu w budzecie obywatelskim wygral projekt budowy drogi pieszo - rowerowej Chwarznienska - Mokra - (Patio Rozy), czyli ciag dalszy sciezki rowerowej biegnacej wzdluz Chwarznienskiej. Teraz, 500 metrow dalej od tego miejsca, przebudowujecie ulice Wiczlinska, stanowiaca ciag dalszy dla Chwarznienskiej i juz zapominacie o rowerzystach ?
    Co to za dziury w infrastrukturze ??? A potem znow beda narzekac, ze jedni rowerzysci jezdza po drogach rowerowych, a inni po ulicach. Trudno nie zglupiec w takich momentach......

    • 8 0

    • No i co z ta brakujaca drogo rowerowa ?

      Ktos cos wie, czemu nie podzielili chociaz chodnika ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane