• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont przejścia i... instalacji artystycznej

Aleksandra Nietopiel
16 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (112)

Trwa wymiana okładzin na konstrukcji chroniącej pieszych korzystających z przejścia podziemnego pod Podwalem Przedmiejskim, na wysokości ul. Łąkowej.

Jaśniej, czyściej i bezpieczniej - widać już efekty wymiany charakterystycznego zadaszenia zejścia do przejścia podziemnego pod Podwalem PrzedmiejskimMapka na wysokości ul. ŁąkowejMapka na Dolnym Mieście. Białe elementy w czarny wzór montowane są na odnowionej konstrukcji. Przypomnijmy, że remontowany obiekt jest jednocześnie instalacją artystyczną.



Czy zwracasz uwagę na instalacje artystyczne w przestrzeni miejskiej?

O rozpoczynającym się remoncie zadaszenia i jego konstrukcji nad pochylniami prowadzącymi do przejścia podziemnego pisaliśmy we wrześniu ubiegłego roku. Podkreślmy, że tunel zapewnia nie tylko przejście na drugą stronę ulicy, ale także dojście do przystanków tramwajowych.

Zdemontowano wówczas stare elementy dachu i naprawiono konstrukcję od strony wjazdu na Dolne Miasto. Teraz rozpoczął się montaż nowych, poliwęglanowych elementów z czarnym nadrukiem.

Nowy, odświeżony wygląd zadaszeń przy przejściu



Wymiana zadaszenia na nowy, poliwęglanowy dach odbywa się na razie po stronie wjazdu na Dolne Miasto. Elementy montowane są na konstrukcji, która wcześniej była skorodowana. Na czas prac przejście podziemne zostało wyłączone z użytkowania. Piesi korzystają ze znajdujących się tuż obok pasów.

  • Montaż nowych elementów zadaszenia po jednej stronie Podwala Przedmiejskiego powinien się zakończyć z końcem miesiąca.
  • Montaż nowych elementów zadaszenia po jednej stronie Podwala Przedmiejskiego powinien się zakończyć z końcem miesiąca.
  • Montaż nowych elementów zadaszenia po jednej stronie Podwala Przedmiejskiego powinien się zakończyć z końcem miesiąca.
  • Montaż nowych elementów zadaszenia po jednej stronie Podwala Przedmiejskiego powinien się zakończyć z końcem miesiąca.
  • Stare zadaszenie jest pożółkłe, a konstrukcja skorodowana. Ta część, od strony Akademii Muzycznej, czeka na remont. Wszystkie prace mają się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku.
  • Stare zadaszenie jest pożółkłe, a konstrukcja skorodowana. Ta część, od strony Akademii Muzycznej, czeka na remont. Wszystkie prace mają się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku.
  • Stare zadaszenie jest pożółkłe, a konstrukcja skorodowana. Ta część, od strony Akademii Muzycznej, czeka na remont. Wszystkie prace mają się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku.

Zakres wszystkich prac obejmuje:

  • zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej zadaszeń nad schodami i pochylniami prowadzącymi do przejścia podziemnego
  • demontaż starych i montaż nowych poliwęglanowych zadaszeń
  • wymianę skorodowanych elementów stalowych oraz rynien


Usługi remontowe i budowlane w Gdańsku



Finał prac wczesną wiosną



I takie same działania będą też prowadzone nad zjazdem do tunelu od strony Akademii Muzycznej. Rozpoczną się po zakończeniu obecnie trwających prac. W tym przypadku przez kilka dni zamknięta będzie część pasa do skrętu w prawo z ul. Podwale Przedmiejskie w stronę Akademii Muzycznej, ale skręt będzie możliwy.

Finisz remontu planowany jest w pierwszym kwartale 2023 r.

Projekt Undercover



Zabudowa przykrywająca wejścia do tunelu powstała w 2010 r. i jest to projekt artystyczny pt. "Undercover" autorstwa Esther Stocker.

Autorka w następujący sposób komentowała wówczas swoją instalację:

- Myślałam o znaku, który nadałby tej przestrzeni indywidualny kształt. To pomysł malarski zewnętrznego oblicza dwóch głównych wejść do podziemnego przejścia w czarnej i białej strukturze. Obejmuje sobą wszystkie okrągłe dachy, ściany i okna wychodzące na ulicę. Powodem, dla którego myślałam o tych dwóch znakach, jest chęć zbudowania relacji pomiędzy dwiema stronami, jak i nadanie estetycznej wartości istniejącym formom".
Więcej informacji o projekcie "Undercover" na stornie Gdańsk Artyści Przestrzeń Sztuka

Miejsca

Opinie (112) 6 zablokowanych

  • Łąkowa (4)

    Zamiast wydawać kasę na tunel, kiedy obok są pasy, wyremontować do końca ulicę Łakową. To jest chyba najgorsza ulica w śródmieściu, która miała być remontowana bodajże w 22 roku. Ale taniej jest postawić tablicę, że nie ma kasy z EU.

    • 52 5

    • Ten odcinek jest gorszy niż w trzecim świecie (1)

      Drogi leśne są w lepszym stanie. A jest to ścisłe centrum Gdańska tuż obok planowanego parku kulturowego. Droga z krzywych i dziurawych płyt betonowych i tabliczka, że Dulkiewicz to by chciała, ale nie dostała pieniążków. Żenada. Pieniądze na budowę autostrady dojazdowej do Gdańska dla mieszkańców Banina i okolic to są. Pogońmy tę bandę przy najbliższych wyborach. Gdańsku dokąd zmierzasz?

      • 10 3

      • Te tabliczki są śmieszne

        Ekologiczne miasto tworzy piękna architekture z żałosna wychwalajaca tablica. szczerze ludzi to g. Obchodzi. Tylko szpecą krajobraz i tworzą kolejny śmieć. Komu to potrzebne. Proponuję żeby kazdy właściciel przed swoją działka postawił tablice że zrobił płot za własne pieniądze chory świat.
        Lokalny

        • 0 0

    • Wizytówka miasta

      Często wożę klientów z filharmonii lub hotelu gdańskiego to robią wielkie oczy jak takie coś może być w środku miasta

      • 0 0

    • Lakowa mial wyremontowac wlasciciel hotelu"sadoea"tak miasyo sie z nim dogadalo,ale hotelarz

      Zrobil miasto w ... i remontu nie zrobil.Pokazuje to tylko zalosną nieudolnosc urzednikow i ich zaklamanie bo teraz wine za brak remontu zwalaja na rzad ze nie dal pieniedzy-buahaa co za patologia i hipokryzja u.m w gdansku!!!

      • 2 2

  • (1)

    Ohyda. Myślałem że będzie coś nowego, innego. Tylko szpeci. No ale to dla Gdańska normalne.

    • 3 0

    • Tak samo myslalem

      Miałem nadzieję że wymienia na coś trwałego wpisującego się w pokrycie dachów na starym mieście. Marzyłem o dachówce. Ale to pseudoekologiczne miasto wyprodukowało kolejny plastikowy bubel na parę lat. Za parę lat to będzie wyglądać jak wyglądało. A kasa przytulona. tak samo koło Lidla przy żużlu. Wywalić te plastikowe szkaradztwa i zróbcie normalna dachówke.
      Lokalny.

      • 0 0

  • Sztuka

    przez duże SZ

    • 0 0

  • przejście naziemne powinno być zlikwidowane

    • 4 1

  • Instalacja artystyczna? (5)

    • 60 3

    • To jest okropne (2)

      Myślałem że remont będzie polegał na wymianie tego okropnego zadaszenia

      • 14 1

      • Kolory tej instalacji aż gryzą w oczy

        Czy nie można było tego zbudować gdzieś za obwodnicą?

        • 1 0

      • Ja też miałam taką nadzieję

        • 6 0

    • jest równie piękna jak antresola na dworcu głównym albo zabudowa dawnej gildii... w ogóle świetna koncepcja zdjąć stare poszycie ułożyć takie samo ale nowe, tylko że stelarz jak był zardzewiały tak i taki został... po co ?

      • 9 0

    • to kaprysy urzedników na nasz koszt

      • 14 3

  • Bosh

    Nowe zadaszenie a to dalej będzie takie brzydkie?

    • 3 0

  • (9)

    Kilkadziesiąt lat temu wybudowali tunel i zlikwidowali skrzyżowanie z Łąkowa teraz wybudowali po raz kolejny skrzyżowanie z przejściem naziemnym to po co ten tunel remontować wykorzystać tunele dla samochodów lub zrobić z tego parkingi płatne i jeszcze zarobić na turystach

    • 74 95

    • Ty masz wychlane, że takie bzdury piszesz?

      • 5 1

    • (6)

      Tak na prawdę to tunel powstał podczas budowy nowej ulicy...kiedyś w tym miejscu stał budynek :D
      przejście naziemne powstało przy okazji stworzenia wyjazdu z ulicy łąkowej w stronę centrum...do tej pory wyjeżdżając z łąkowej trzeba było zawracać koło bramy nizinnej.

      • 17 1

      • (5)

        i tworząc wyjazd i przejście dla pieszych stworzono kolejne skrzyżowanie kolizyjne, zablokowano ruch, spowolniono nie tylko samochody ale również autobusy i tramwaje. Ciekawe że ci wszyscy raktywiści tak krzyczący o paradoksach nie przywołali tutaj paradoksu Braessa, wg którego zbudowanie tego skrzyżowania wydłuża czas przejazdu.

        • 39 19

        • Kiedyś... (2)

          Kiedyś Podwalem jeździło się na Warszawę, to była jedyna i główna trasa na krajową 7. Teraz ruch jest przekierowany na Obwodnicę Południową, więc ruch jest głównie lokalny i mniejszy, dlatego przywracanie miejskości tej części Gdańska jest zasadne.

          • 10 20

          • ta droga powinna całkiem zniknąć w obecnej formie

            albo trafić pod ziemie jako tunel.

            • 0 12

          • i tak wszędzie wjadą tiry z węglem,którego prezes portu zamówił w zamorskich krajach.Miasto nie da rady tego miału węglopodobnego wywieść poza trojmiasto.

            • 11 1

        • Jeżdżę tamtędy co jakiś czas i nie uważam

          by czas przejazdu znacząco się wydłużył. Jeśli już na całym odcinku licząc ze skrzyżowaniem z Chmielną czas przejazdu wydłużył się maksymalnie o minutę, za to jest bezpieczniej i nie trzeba nadrabiać drogi by przejechać na drugą stronę. Dla mieszkańców Łąkowej czas się np skrócił, nie muszą jechać okrężną drogą. Zawsze można widzieć tylko minusy jeśli patrzysz z jednej perspektywy

          • 10 17

        • Miastobto nie autostrada.

          • 12 32

    • Remont tego zadaszenia niejst dla mieszkanców ale dla firmy która ten remont robi by zarobili kase i z kaprysu urzednika

      marnowanie milionów z kasy mieszkanców to jest standard w Gdańsku!!Jedyne wyjscie to zagłosowac przeciwko nim na wyborach

      • 4 4

  • Czyli ja dobrze widzę? (12)

    Remontowany jest tunel przy którym powstało równolegle przejście naziemne?
    Mam nadzieję że jestem w błędzie? Nie chce wierzyć jezeli to prawda

    Miliony na projekty i bzdety a dróg nikt nie buduje, komunikacja publiczna też leży tylko ceny w górę pomimo obietnic

    • 138 68

    • (5)

      Bo to jest miasto dla deweloperów i bogatych turystów, a nie dla mieszkańców. Chcecie, żeby rządziło peło to macie.

      • 24 29

      • Nie pluj na deweloperów i turystów, bo trafisz w końcu we własne oko. (4)

        Deweloperzy budują mieszkania, tyle że patologiczna polityka mieszkaniowa państwa nie pozwala normalnym ludziom z nich skorzystać. A turyści zostawiają sporo pieniędzy, dzięki którym wielu gdańszczan ma z czego żyć.

        • 17 10

        • Gdańsk to nie Barcelona czy Paryż (1)

          niektórym zlasowały się chyba mózgi, bo tak sądzą i robią wszystko pod turystów. A tak naprawdę to co tutaj jest takiego turystycznego ? Stare miasto do tej pory nieodbudowane i zabudowywane coraz to gorszymi szkaradami z roku na rok, Motława niezagospodarowana, nabrzeża to syf z PRL, Wyspa Spichrzów też wali po oczach szajsem, choć dobrze się zaczynało.

          • 3 3

          • Też nie wiem, co jest tutaj takiego turystycznego, ale pewnie niskie ceny, bo w sezonie ulicami ciężko przejść wśród gwaru obcych języków.

            • 1 0

        • co za brednie dzbanie to ze mieszkania są takie drogie to wyłacznie wina deweloperów nikt ich do podnoszeniea cen nie zmusza

          robią to dlatego ze jest zmowa cenowa i dla zysku bo nikt ich własnie nie ogranicza za to wina panstwa jest taka ze niema mieszkan komunalnych i to głownie wina miasta POkemon jak zawsze bedzie bredził to nic nowego

          • 5 6

        • To wszystko prawda, tyle, że władze tego miasta popadają w skrajność dostosowywania wszystkiego, co tylko można pod mafijną deweloperkę, przymykają oczy na "samozapłony" i wykurzanie niewygodnych biznesów z atrakcyjnych terenów. Brak jest rzetelnych analiz wpływu danych inwestycji na tkankę miejską (np. Forum Gdańsk), a prawie całkowite olewanie od lat fatalnego stanu trójmiejskich dróg, po których jeżdżenie jest momentami nie tyle nawet szkodliwe dla samochodu (przez co mieszkańcy wydają więcej na mechanika), co wręcz niebezpieczne. Olewają tragiczne oznakowania dróg (w deszczu, a do tego wieczorem, nie ma szans na to, żeby zobaczyć większość oznakowań poziomych albo poprzednie zmyte są tak samo widoczne jak nowe), ale chętnie budują drogi do nowych inwestycji. Przymykają od lat oczy na tę tragikomiczną SKMkę, którą czasami latem w godzinach szczytu lepiej zamienić na odpalony piekarnik, będzie chłodniej i więcej miejsca, ale przekonują do zamiany samochodu na komunikację miejską, a prawdziwego ujednolicenia taryf przewoźników jak nie było tak nie ma (i mgliste wykręty przerzucania winy z jednych na drugich pokazują, że chodzi po prostu o czyjąś kasę). Racja, że nie można olewać deweloperów, żeby miasto mogło się rozwijać, niestety w większej mierze można olewać mieszkańców i tak właśnie władze tego miasta postępują.

          • 7 6

    • których dróg ci nikt nie buduje roszczeniowy kierowczyku? (1)

      Po prostu kierowczyków za dużo jest i to jest powód korków. Ale mam dla ciebie złą wiadomość -- prawdopodobnie będzie was jeszcze więcej więc będziesz stał w korkach jeszcze dłużej a twoje życie będzie ci uciekać na obgryzaniu paznokci ze złości i przeklinaniu do szyby w samochodzie.

      • 3 37

      • Wdychaj, rowerowy maniaku

        • 10 2

    • Tak własnie marnuje sie pieniedxze mieszkanców bo to instalacja artystyczna :) Podziekujemy wam na wyborach

      • 4 3

    • Remontowane jest zadaszenie.

      Tunel niestety nie. Szkoda

      • 7 2

    • Kłamcy i bajkopisarze (1)

      gdańsk zasługuje na więcej

      • 5 5

      • Tak, zróbmy tam parking dla Warszawiaków pod oknami mieszkańców!

        Zaraz obok naddźwiękowego tramwaju.

        • 7 1

  • ale sensacja!

    • 2 0

  • obok jest przejście naziemne za ponad 10 baniek

    bo tyle kosztowało skrzyżowanie i jego wykonanie. Teraz pakują kasę w tunel... f*logic czy w ogóle ktoś w tym UM ma mózg i myśli na co leci kasa i ile tej kasy leci strumieniem ? Kto za ten syf odpowiada ? Parę lat temu specjalnie zlikwidowali tam skrzyżowanie, burzyli kamienice i robili przejście podziemne, teraz jak deweloperka tam wkroczyła to remonty na koszt podatników robią, bo nowe kartony nie pasował by do obskurnych kamienic, które były przez dziesięciolecia zaniedbywane przez miasto. Ciekawe kto tam rabat dostanie na nową chatę. Czy tu w ogóle są jakieś plany czegokolwiek robione z jakimś wyprzedzeniem, czy wszystko na pałę ?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane