• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont zatok autobusowych: potrzebny czy nie?

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Jedna z zatok przystankowych przy Estakadzie Kwiatkowskiego, która przejdzie w najbliższym czasie modernizację. Jedna z zatok przystankowych przy Estakadzie Kwiatkowskiego, która przejdzie w najbliższym czasie modernizację.

Gdyńscy urzędnicy zapowiedzieli remont kolejnych 11 zatok przystankowych. - Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców - przekonują władze miasta. - To przez zatoki autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd - odpowiadają miejscy aktywiści, sugerując, by były stosowane jak najrzadziej.



Co sądzisz o zatokach przystankowych?

11 najbardziej wyeksploatowanych zatok zostało wytypowanych po konsultacjach z Zarządem Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Rok temu w sierpniu prowadzono remont 19 zatok. Nowe nawierzchnie pojawiły się na Pustkach Cisowskich, Karwinach, w Małym Kacku, Orłowie oraz Dąbrowie i Śródmieściu.

W tym roku będą to:



  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
  • Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże,
  • Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia,
  • Obłuże Centrum 05/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska,
  • Cechowa 02/ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
  • Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.


Remonty zatok wraz z postawieniem tablic informacyjnych mają kosztować do 7,5 mln zł. Inwestycje są częścią projektu związanego z utworzeniem węzła Chylonia, którego budowa w dużej mierze finansowana jest przez Unię Europejską.

Władze miasta: zatoki to element polityki zrównoważonego transportu



Urzędnicy wyliczają zalety zatok: betonową nawierzchnię o specjalnej, prawie metrowej konstrukcji i krawędzie przystanków z półokrągłymi krawężnikami oraz płyty funkcyjne montowane pomiędzy standardowymi płytami, które mają być pomocą dla niewidomych.

- Konsekwentnie stawiamy na rozwój komunikacji zbiorowej, a modernizacja zatok jest elementem naszej polityki zrównoważonego transportu. Chcemy, aby miejska infrastruktura była dostosowana do potrzeb mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z naszych autobusów i trolejbusów - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ważną częścią inwestycji będą elektroniczne tablice przystankowe z informacjami o godzinach odjazdów pojazdów ZKM. O ile jednak tablice nie wywołują kontrowersji wśród miejskich aktywistów, to już decyzja o remoncie i budowie nowych zatok - owszem.

Aktywiści: zatoki spowalniają transport publiczny



- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus, czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki. To tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Otwarcie kopert z ofertami nastąpi 1 lipca.
rb

Miejsca

Opinie (247) ponad 20 zablokowanych

  • Przewietrzyć ratusz w Gdyni od piaskowych dziadków którym demencja starcza zaczyna dokuczać

    Najpierw Gdynia wydawała miliony na farbę a teraz na zatoczki 50 mb za 700 tyś zł.to kuriozum

    • 6 1

  • Ponad 20 nieróbstwa prezydenta

    Teraz nagle zatoki są potrzebne.Zacznijcie od remontów dróg bo od 20 lat nic nie robicie.I niech Szczurek odda pieniądze za lotnisko w Kosakowie- 760mln pln.

    • 6 1

  • Coś się w tym artykule temat zmienił....

    Czy ktoś może chociaż zrozumiał, że chodzi o remont zatok przystankowych, wstawiając płyty betonowe i krawężniki przystankowe. Redaktorzy trojmiasto.pl zamiast wstawić ankietę, czy potrzebna jest wymiana zatok przystankowych, wstawił trochę abstrakcyjny wpis: czy zatoki są potrzebne. Zgadzam się, są potrzebne, ale nie potrzebna jest ich wymiana; niewidomi nie widzą tych białych krawężników, wstawionych przez władzę, a żeby wyczuć wypustki wykonane na nim, trzeba byłoby chodzić w klapkach. I tak kijem/laską będą musieli dotknąć ulicy, aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się koniec chodnika. To też nie jest antypoślizgowe, w czasie śnieżnej pogody, lepiej radzi sobie betonowy krawężnik. Uważam, że to nie jest żadna infrastruktura, którą tak się cieszą wiceprezydenci, ludzie mają w*****ne na to, czy dany przystanek jest unowocześniony, zmodernizowany, to jest nadal blaszana buda z szybami, która została kupiona za wysoką kwotę. Wystarczy, że jakiś samochód w to p******nie i rozpadnie się szybciej niż dom z wykałaczek. Nie rozumiem tego, prezydent chce się chwalić, że osoby bezdomne mają wspaniałe miejsca do spania, wart milion złotych. Rewelacja, Wspaniałe, pieniądze powinny być gromadzone na jakieś przydatne rzeczy, ale niestety władza to są zarąbiści programiści, którzy robią tak z***aną synchronizację świateł, że lepiej już iść pieszo. Mam nadzieję, że wreszcie usłyszę interesujące artykuły, o lepszych projektach.

    • 6 1

  • droga bez zatok jest na Wiczlinie

    więc zapraszam tych aktywistów niech sobie tam przysiądą na przysiadaku i poobserwują jak ich pomysł działa w realu. Niech mi ktoś powie skąd biorą się ludzie z takimi pomysłami, jestem przekonany że nie mają prawa jazdy i samochodu a całe ich życie to rower i smartfon,

    • 7 0

  • Kolejny raz wychodzi na to, że aktywiści to d**ile, którym się w życiu nudzi.

    • 5 5

  • Dobrze, że korki powodowane przez stojący na środku drogi autobus (8)

    Nie spowalniają kolejnych autobusów. Aktywiści jak zwykle popisują się mistrzowską logiką i ponadprzeciętnym intelektem...

    • 177 24

    • w punkt

      • 0 0

    • (2)

      Strzał w 10-tkę. Nie każdy ma czas, zdrowie i możliwości jeździć rowerem lub chodzić pieszo, a mała grupa zapalonych aktywistów próbuje podporządkować sobie miasto stosując bezmyślnie zasadę, że im trudniej będzie kierowcom i więcej odbierzemy im przestrzeni, tym lepiej będzie się żyć. A wystarczy zrobić jedno niepotrzebne wąskie gardło, jakiekolwiek zwężenie do jednego pasa podczas remontu i stoi pół miasta, w tym transport zbiorowy. I żaden buspas tu nie pomoże, bo nie wszędzie da się zachować ciągłość. Szansa jest w większych kosztach parkowania, to zmusi ludzi do zmiany przyzwyczajeń

      • 20 5

      • (1)

        Może.jakis.protekst przeciw aktywistom ?

        • 18 3

        • No co Ty???

          Zaraz obwołają Cię faszystą, homofobem albo Bóg wie, czym jeszcze.
          A tak naprawdę "leczą" w ten sposób swoje kompleksy i tuszują ułomności.
          Przykre.
          Mam nadzieję, że Gdynia nie pójdzie w ślady Gdańska i nie będzie jeść z ręki tym terrorystom.

          • 0 1

    • (3)

      Brak myślenia przez aktywistów? Hola Hola! Pan Kajetan przecież ma tytuł doktora, który zdobył na Politechnice Gdańskiej i którym próbuje zyskać autorytet! A to że jego praca doktorska dotyczyła jakości kształcenia na studiach doktoranckich... Oj tam oj tam ;)

      • 24 5

      • A ja myślałem, że głupoty FRAG nic nie przebije

        A jednak dało się. Jednak wyższe wykształcenie pana K. L. bardzo mu w tym osiągnięciu pomogło

        • 3 1

      • A pan Karol G ma tytuł inżyniera a nie umie poprawnie pisać, wiec...? .

        • 4 2

      • Pan Kajetan pracuje w biurze rozwoju Politechniki Gdańskiej....gdyby rektor poczytał co ten człowiek wygaduje....

        • 13 3

  • Ehh ci miejscy aktywiści (1)

    Chyba my zmotoryzowani też musimy się jakoś zaktywizować bo w przeciwnym razie w ogóle zabronią nam poruszania się samochodami..

    • 13 1

    • Jest oficer rowerowy, czas powołać generała samochodowego.

      • 4 0

  • Artykuł ze słowem Łucyk w treści nr 346

    musi być codziennie, żeby sie utrwaliło, że będzie nowym carem

    reszta treści w sumie nieistotna

    • 7 5

  • metro (1)

    Rozwiązaniem jest metro nad ziemne

    • 7 0

    • W Chinach takie autobusy na "szczudłach" mają, nad korkiem to przejeżdza.

      • 1 1

  • Zatoka czy jeden wspólny bilet? (3)

    Na co wydawać pieniądze,?
    Chyba lepiej byłoby abyśmy mogli w Gdyni podróżować SKM na terenie miasta na zwykłym bilecie miesięcznym ZKM.

    • 30 7

    • Niedasie - maszrałek drelich od grabienia liści. Nie jesteśta z PiS-a, nie należy się (2)

      Po trombie liściów grabić wojsko nie bendzie, tylko fotki i materiqał do tv w suszku nagramy i już nas nie ma.

      • 3 1

      • POkemonie!

        Marszałkiem jest gostek z twojej sekty. Wojewoda, ktokolwiek by nim nie był, nie ma nic do biletu wspólnego, bo to zadanie samorządu.
        Tu blokada jest po stronie niejakiego "Davida Beckhama", tego miszcza od PKM

        • 0 1

      • drelich od grabienia lisci nie jest marszalkiem

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane