• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja w komunikacji miejskiej na południu Gdańska

Krzysztof Koprowski
15 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej, na pętli Chełm Witosa będą zawracać wyłącznie tramwaje linii 11. Po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej, na pętli Chełm Witosa będą zawracać wyłącznie tramwaje linii 11.

Już za kilka tygodni mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska skorzystają z nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy ul. Świętokrzyskiej. Prezentujemy schemat nowej organizacji ruchu autobusowego oraz tramwajowego.



Schemat przebiegu linii autobusowych i tramwajowych w rejonie nowego węzła przesiadkowego. Kliknij w grafikę lub  tutaj , aby pobrać plik pdf. Schemat przebiegu linii autobusowych i tramwajowych w rejonie nowego węzła przesiadkowego. Kliknij w grafikę lub  tutaj , aby pobrać plik pdf.
Do nowej pętli, której oficjalna nazwa będzie brzmieć "Łostowice Świętokrzyska" docierać będą trzy linie tramwajowe: 2, 6 oraz 7. Linia 11 jako jedyna będzie kończyć bieg na pętli Chełm Witosa. Pętla na Chełmie zostanie "zdegradowana" i utraci także większość połączeń autobusowych - tu dojadą zaledwie dwie linie autobusowe: 108 oraz 156 (obecnie korzysta z niej osiem linii autobusowych).

- Linia 2 będzie kursować z częstotliwością co ok. 10 minut. Szóstka będzie jeździć tak jak obecnie, czyli co 10 minut w szczycie i 20 poza nim. Linia 7 będzie obecna na torach przez cały dzień z taką samą częstotliwością jak 6 (obecnie kursuje tylko w szczycie). Jedenastka będzie natomiast pojawiać się na przystankach co ok. 20 minut - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Jak oceniasz pomysł węzłów przesiadkowych tramwaj - autobus?

Zgodnie z zapowiedziami ZTM, z nowej pętli tramwaje w godzinach szczytu będą odjeżdżać z częstotliwością aż co 3 min 20 sekund. Podróż do dworca głównego zajmie ok. 20 minut. Na pętli, oprócz parkingów samochodowych oraz rowerowych, pojawi się się także punkt obsługi klienta, gdzie będzie można np. przedłużyć ważność karty miejskiej. Na nowej trasie zainstalowany zostanie na razie tylko jeden biletomat - przypuszczalnie na przystanku Cebertowicza lub Cieszyńskiego. Poza pętlą nie będą także zamontowane wyświetlacze SIP-u.

Do nowej pętli skrócone zostaną linie: 155 (obecnie jeździ do pętli Chełm Witosa), 275 (Jana z Kolna), 213 (Jana z Kolna), 255 (Chełm Witosa) oraz 295 (Chełm Witosa). Dodatkowo na pętle zajeżdżać będą autobusy linii: 175, 256, 162 oraz 262. Na liniach 113, 156 oraz 213 zostaną zwiększone częstotliwości kursowania. 156 będzie dodatkowo zajeżdżać na Ujeścisko. Natomiast linia 254 będzie kursować na przemian z 162, co sprawi, że na wspólnym odcinku autobusy będą się pojawiać na przystankach co ok. 7 minut.

- Przy konstrukcji tras linii autobusowych, wzięliśmy także pod uwagę sytuacje awaryjne. Z tego powodu nie skróciliśmy całkowicie wszystkich linii autobusowych do nowej pętli i takie linie jak: 175, 254 czy 256, nadal będą dojeżdżać do centrum - dodaje Zomkowski.

Prezentowany schemat nie jest jednak ostateczny. Zarząd Transportu Miejskiego będzie jeszcze przeprowadzać badania marketingowe. Czeka również na opinie radnych osiedli. Być może pojawią się zmiany, lecz będą to już raczej kosmetyczne korekty. Uruchomienie nowej trasy tramwajowej planowane jest na maj br., choć urzędnicy po cichu liczą, że uda się wcześniej zakończyć prace budowlane.

Miejsca

Opinie (414) 6 zablokowanych

  • (1)

    Schemat jak zwykle tylko dla wtajemniczonych...

    • 3 7

    • ale o co chodzi?

      przecież wszystko widać jak na dłoni - masz linie tramwajowe i autobusowe, masz przystanki; co w tym jest niezrozumiałe??

      • 11 0

  • 11 częściej (1)

    Myślę, że 11 powinna jeździć zdecydowanie częściej, jest to popularna, ważna linia tramwajowa Zaspa-Chełm, gdzie po drodze jest Żabianka, Oliwa, Uniwerek, Wrzeszcz, Galeria, Centrum itp. i zawsze jest w niej taki tłok, że ciężko się wcisnąć. Kiedyś 11 jeździła częściej i było OK, po jakiejś korekcie zmniejszono częstotliwość kursowania 11 i jest zdecydowanie gorzej.

    • 19 4

    • czy ja wiem?

      zauważ , że linia nr 7 będzie teraz linią CAŁODZIENNĄ a nie szczytową , więc już w kierunku Chełmu i Łostowic będą jeździły cztery lnie całodzienne. Zmniejszono częstotliwość kursowania linii 11 bo pokrywa się ona z 6 i od Zaspy także z 2. Z Centrum jest dosyć linii do Galerii Bałtyckiej , UG. I nie zapominaj , że tabor ma ograniczoną liczbę wagonów i zwiększenie kursów 11 może być niemożlowe na tą chwilę.

      • 5 3

  • 118 bez zmian (1)

    czyli postój na każdych światłach i 'podróż' do Jana z Kolna niemająca końca..

    • 19 1

    • zawsze można sie przejsc na tramwaj albo wlasnie 118 podjechać ...

      • 3 3

  • Pe tar da :)

    Teraz to ja mogę tam mieszkać :)

    • 2 7

  • Migowo

    Teraz czekamy na Migowo.

    • 11 2

  • 11 powinna byc częściej !!! (2)

    Mieszkancy Chełmu nie będą mogli się wcisnąć do tramwajów.

    • 25 10

    • przecież 11 zaczyna trasę na Chełmie więc jaki będzie problem z wsiadaniem?

      • 5 3

    • Masz do tego jeszcze 2, 6 i 7...

      • 3 6

  • Na Maćkowy

    nadal będzie jeździć tylko jeden autobus z tego kierunku, poza tym jego trasa nie będzie skrócona, tylko nadal będzie kursował do dworca, więc znowu żadnej poprawy. Obecnie, żeby dojechać np do jakiejśc przychodni to potrzeba godziny, częstotliwość kursów potem co pół godziny, z tym że nie wszystkie docierają na Maćkowy. Wielka szkoda, bo mieszka tu równiez coraz więcej ludzi, ktorzy chcielib korzystać z lepszych połaczeń, ale jeden autobus do petli tego nie ułatwi. Fizycznie pętla na Świętokrzyskiej jest blisko, ale nie istnieje żaden chodnik, który pozwoliłby na bezpieczne dotarcie do przystanku, a czasem chcialabym mieć taka alternatywę

    • 11 2

  • Trzeba było mieszkanko kupowac gdzie indziej !

    f

    • 11 23

  • zamiana linii

    2 z Chełmu, a 11 z Łostowic

    • 9 20

  • Do xxx i olek - nie karmcie trolla.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane