• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rondo odblokowało Węzeł Karczemki, ale korek przesunął się na al. Armii Krajowej

Maciej Naskręt
29 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Podczas realizacji tymczasowego ronda na Węźle Karczemki zabrakło co najmniej 20 cm podłoża. W związku z tym autobusy i ciężarówki niebezpiecznie się pochylają. Strach pomyśleć co będzie, gdy na drodze pojawi się śnieg i lód. Podczas realizacji tymczasowego ronda na Węźle Karczemki zabrakło co najmniej 20 cm podłoża. W związku z tym autobusy i ciężarówki niebezpiecznie się pochylają. Strach pomyśleć co będzie, gdy na drodze pojawi się śnieg i lód.

Na Węźle Karczemki drogowcy zbudowali rondo, które udrożniło ruch zakorkowany od dobrych kilku lat. Niestety, utrudnienia przesunęły się na Trasę W-Z. Samo rondo jest dziwnie wyprofilowane.



Al. Armii Krajowej w Gdańsku. Poranne utrudnienia. Al. Armii Krajowej w Gdańsku. Poranne utrudnienia.
Nieoznakowane ciężarówki, które wzbudzają obawy wśród kierowców na Węźle Karczemki.. Nieoznakowane ciężarówki, które wzbudzają obawy wśród kierowców na Węźle Karczemki..
Na początku tygodnia wykonawca przebudowy Węzła Karczemki - firma budowlana Budimex - zmienił organizację ruchu. Związana ona była z realizacją bliźniaczego wiaduktu w ciągu ul. Kartuskiej nad Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Na zjeździe z obwodnicy z kierunku Gdyni zbudowano rondo i zlikwidowano sygnalizację świetlną.

Doraźne rozwiązanie spowodowało, że korki na całym Węźle Karczemki zelżały. Kierowcy już nie pokonują układu drogowego w 40, lecz zaledwie w 15 minut. Czy nie można było wprowadzić rond przy zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta nieco wcześniej? - Dotychczasowy układ Węzła Karczemki dostosowany był do ruchu zmierzonego kilka lat temu, gdy nie był on uporczywy. Proszę pamiętać, że przy Węźle Karczemki powstały liczne obiekty handlowe, które zwiększyły liczbę pojazdów - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA - inwestora przebudowy Węzła Karczemki.

Ulice to jednak naczynia połączone. Niestety, poprawa ruchu na górnym tarasie Gdańska spotęgowała, szczególnie rano, korki w ciągu al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w kierunku Śródmieścia. Wszystko wskazuje, że kierowcy będą brnąć w korkach przynajmniej do czasu otwarcia Południowej Obwodnicy Gdańska, czyli do maja 2012 r. Wtedy z Trasy W-Z znikną pojazdy ciężarowe - ruch tranzytowy. Mniej aut na drodze to mniejsze zatory.

Mimo wytężonej pracy drogowców na Karczemkach, kierowcy nie szczędzą im cierpkich słów. - Zjazd z tymczasowego ronda jest za ostry i ma bardzo duży profil. Auta, szczególnie ciężarowe, zjeżdżając ze skrzyżowania niebezpiecznie przechylają się na prawą stronę. Jak tylko przyjdzie gołoledź, to będziemy mieli tam wypadek - denerwuje się pan Łukasz, mieszkaniec Jasienia.

- Bez obaw. Rondo zostało tak zaprojektowane, że zmieszczą się na nim nasze pługopiaskarki. Będą zabezpieczać drogę przed oblodzeniami. Nie powinno być utrudnień i ewentualnych kolizji, powstałych w wyniku złych warunków atmosferycznych - zapewnia Piotr Michalski.

Kierowców straszą też sunące po Węźle Karczemki wywrotki. - Samochody jeżdżą bez tablic rejestracyjnych. Na domiar tego często ze skrzyni ładunkowej spadają na jezdnię kamienie. Łatwo uszkodzić tam auto - mówi nam pan Marian, mieszkaniec i kierowca z Jasienia.

- Węzeł Karczemki jest placem budowy. Stąd żółte wywrotki nie muszą mieć tablic rejestracyjnych. Oczywiście kierowców tych pojazdów obowiązują zasady ruchu drogowego. W razie kolizji odpowiedzialność ponosi kierownik budowy - wyjaśnia Piotr Michalski.

Projekt przebudowy Węzła Karczemki w Gdańsku. Projekt przebudowy Węzła Karczemki w Gdańsku.
Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane BUDIMEX. Za realizację zadania otrzyma ok. 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja drogowa rozpoczęła się wiosną tego roku i potrwa do maja 2012 r. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd przed Centrum Handlowego Auchan.

Miejsca

Opinie (236) ponad 10 zablokowanych

  • odblokowalo?! chyba autor tam sie osobiscie nie pofatygowal

    Rano stalem pol godziny w korku od strony Zukowa, by do tego rondka dojechac

    • 12 1

  • Ale kłamstwo

    Mieszkam na Kokoszkach i juz przez chwile było dobrze, zero korków w strone gdańska ulica kartuska !!! Od wtorku 26.10.10 odkąd powstało wspaniałe rondo korek powrócił od kokoszek do obwodnicy znowu jade 45min!!! 2razy szybciej dojade budowlanych na matarnie i tam na obwodnice!!! To pytam gdzie rozwiązał sie ten problem ??zapraszam o 7 na kartuska w stropne gdańska !!!!

    • 19 2

  • dokladnie wczoraj o 17 utknal na rondzie TIR

    mial naczepe na 40ft kontener (nie mam pojecia jak sie to fachowo nazywa) umozliwiajaca rozlozenie jej do krotszgo zestawu na 20ft. i beka, bo te srodkowe osie oparly sie i podnosily os pedna ciagnika. stal tam z 15 minut, ja pojechalem bokiem, nie wiem jak sie sprawa skonczyla

    • 12 1

  • Nieścisłości (1)

    1. Gołoledź. Ulice się posypuje, jeżeli JUŻ NIE PADA. W momencie opadów NIE sypie się, więc realne niebezpieczeństwo istnieje.
    2. Zatory na AK to efekt (w dużej mierze) remontu na Nowych Ogrodach, a nie budową ronda na Karczemkach

    • 13 1

    • Pszepraszam, miałem na myśli Długie Ogrody

      • 5 2

  • "Niestety, poprawa ruchu na górnym tarasie Gdańska"

    Była jakaś poprawa? Przeoczyłem widocznie, bo jak dla mnie na górnym tarasie nigdy nie było tak źle jak teraz...

    • 14 3

  • Ten autobus...

    to jakiś Hołek prowadzi...

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane