• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem przez kolejne ulice Trójmiasta

Krzysztof Koprowski, Maciej Naskręt
14 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika. Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika.

Już pod koniec września będzie można wygodnie podróżować rowerem wzdłuż ul. Elbląskiej w Gdańsku. W tym roku przybędzie łącznie ok. 10 kilometrów różnej formy dróg rowerowych na terenie całego miasta. Sprawdzamy też, jakie udogodnienia czekają rowerzystów w Sopocie i Gdyni.



Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska lada dzień ogłosi przetarg na realizację połączenia rowerowego wzdłuż ul. Elbląskiej od ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska do rejonu ul. Sztutowskiej zobacz na mapie Gdańska.

Między ul. Siennicką a tunelem pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska, będzie to wydzielona droga dla rowerów wzdłuż ul. Elbląskiej obok chodnika, zaś dalej przez ul. Miałki Szlak zobacz na mapie Gdańska (równoległą do ul. Elbląskiej) pojedziemy już na zasadach ogólnych, bezpośrednio jezdnią o bardzo niewielkim natężeniu ruchu.

Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego. Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego.
- Inwestycja będzie realizowana jeszcze z projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" ze względu na fakt, że udało się uzyskać oszczędności na pozostałych zadaniach, a dla tego rozwiązania rowerowego mieliśmy już gotowy projekt, który zrealizujemy do końca września br. [zadania z projektu trzeba zakończyć najpóźniej do 31 grudnia br. - dop. red.] - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Niestety na razie nie ma szans na kontynuację drogi rowerowej w stronę Wyspy Sobieszewskiej, gdyż dla tego przedsięwzięcia będzie wymagany wykup gruntów.

Jak często jeździsz rowerem?

Ale to nie jedyna inwestycja, która w tym roku ułatwi poruszanie się na dwóch kółkach w mieście. Już teraz w trakcie realizacji są drogi rowerowe wzdłuż ul. Nowolipie zobacz na mapie GdańskaRakoczego zobacz na mapie Gdańska w ramach budowy trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo).

Czytaj też: Budowa trasy tramwajowej na Morenę na siedem miesięcy przed końcem

- Przy okazji innej inwestycji tramwajowej - remontu torów na Przeróbkę, zmodernizowana będzie także istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska. Pojawi się nawierzchnia z asfaltu, poprawiona zostanie geometria, a dodatkowo na skrzyżowaniach zastosujemy ciągłość chodników i drogi rowerowej - zapowiada Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta miasta ds. komunikacji rowerowej.

Ciągłość nawierzchni to rozwiązanie, które sprawi, że rowerzysta i pieszy będą mieli równą nawierzchnię na przejściach i przejazdach rowerowych (bez spadków do poziomu ulicy oraz krawężników), zaś kierowcy będą musieli zwolnić w tych miejscach, ze względu na utworzony w ten sposób quasi-próg zwalniający.

Tego typu infrastrukturę spotkamy na skrzyżowaniach chodników i drogi rowerowej z ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska i na dwóch wlotach ul. Przetocznej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejna inwestycja komunikacyjna - budowa dojazdów do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ułatwi również poruszanie się na dwóch kółkach. W obrębie PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska powstanie łącznie ok. 400 metrów drogi rowerowej, natomiast w ramach tzw. ul. Nowej Gronostajowej wykonane będą pasy rowerowe, którymi dotrzemy z Jasienia do najbliższego przystanku PKM zobacz na mapie Gdańska.

Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem. Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem.
Pasy rowerowe będą także na ul. Kilińskiego do skrzyżowania z ul. Nad Stawem zobacz na mapie Gdańska. Dalej, od ul. Nad Stawem do ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska ruch będzie się już odbywał na zasadach ogólnych. Samo skrzyżowanie z ul. Kościuszki doczeka się też kilku usprawnień dla ruchu rowerowego.

Usprawnieniem będzie też wykonanie brakującego od lat łącznika między wiaduktem Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańskaal. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. W tym miejscu przewidziano ciąg pieszo-rowerowy.

Na podobnej zasadzie (dokładnie jako ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego) zrealizowany zostanie deptak na Przymorzu między ul. Chłopską a Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska. To inwestycja, która jest jednym ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego.

Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie. Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie.
W formie całkowicie wydzielonej drogi rowerowej zostanie natomiast zrealizowana ul. Uczniowska zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku jest to już kontynuacja starego projektu, stąd uznano, że nie ma sensu zmieniać w połowie długości ulicy zasad organizacji ruchu rowerowego i wykonywać np. pasów rowerowych.

Częściowo w tym roku będzie też wykonane połączenie rowerowe rejonu zbiornika retencyjnego Augustowska zobacz na mapie GdańskaParkiem Oruńskim zobacz na mapie Gdańska. Częściowo, gdyż droga na obu końcach będzie się kończyła nieco przed parkiem i zbiornikiem, ale ma to być uzupełnione w najbliższych latach (inwestycja jest powiązania z realizacją programu ochrony przeciwpowodziowej, a to przekłada się na takie etapowanie prac).

Prawie gotowa ul. 23 Marca w Sopocie, gdzie pojawi się droga dla rowerów

Sopot

Tej wiosny łatwiej będzie można podróżować rowerem także po Sopocie. Wreszcie rowerzyści doczekają się budowanej od roku drogi rowerowej wzdłuż ul. 23 Marca zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotu do wysokości sanatorium "Leśnik" zobacz na mapie Sopotu. Droga ma być oddana oficjalnie do ruchu w połowie maja. Powstaje ona w ramach przebudowy ul. 23 Marca.

- Obecnie Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie prowadzi przetarg na wykonanie drogi rowerowej w ul. Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu na odcinku od przepustu na Kamiennym Potoku do skrzyżowania z ul. Haffnera w Sopocie - mówi Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Sopocie.

Budowa szlaku w ciągu ul. Powstańców Warszawy powinna ruszyć wiosną tego roku i ułatwi rowerzystom trudny podjazd pod górę do ul. Haffnera. Inwestycja powstanie w ramach projektu pn. Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013 finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Pod znakiem zapytania jest natomiast w tym roku budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, która połączy Brodwino. Trwa opracowywanie projektu budowlanego dla tej inwestycji. Realizacja tego szlaku rowerowego uzależniona jest od możliwości finansowych.

Co ciekawe, Sopot chce wyznaczyć także ścieżki rowerowe w lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. - Tu ograniczamy się wyłącznie do wykonania stosownego oznakowania. Jesteśmy w tej sprawie w stałym kontakcie z Nadleśnictwem Gdańsk. To nasza reakcja na zatłoczone główne ciągi komunikacyjne dla rowerzystów w dolnej części Sopotu - mówi Krzysztof Jałoszyński.

Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek. Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek.
Gdynia

W tym roku w Gdyni założono budowę dróg rowerowych w trzech miejscach. Pierwszy szlak dla rowerzystów ma powstać na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni - tj. łącznik ul. Lotników zobacz na mapie GdyniRondem Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni. Dla tego przedsięwzięcia w gdyńskim wydziale inwestycji jest już gotowa dokumentacja projektowa i czeka na realizacje.

Kolejna ulica, po której rowerzyści pojadą z przyjemnością to ul. Orłowska zobacz na mapie Gdyni. - Czyli będzie to tak zwane uzupełnienie nieciągłości na wysokości szkoły plastycznej - mówi Rafał Studziński, odpowiedzialny za sprawy komunikacji rowerowej. - Prace będą prowadzone także na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni - od ul. Morskiej do ul. Jaskółczej - dodaje.

Urzędnicy z Gdyni zakładają też, że uda się im w tym roku wyznaczyć pasy ruchu dla rowerów na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni - pod prąd na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Podobne rozwiązanie ma się pojawić na ul. Stryjskiej i umożliwić przejazd od al. Zwycięstwa do Ronda Macieja Brzeskiego. Z kolei chodnik dla pieszych i jednocześnie rowerów zostanie wyznaczony na ul. Morskiej od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego i tam będzie można jechać po obu stronach ulicy.

Gdynia nie tylko stawia na rozwój infrastruktury rowerowej, ale także na naprawę dotychczasowych szlaków. Szykują się remonty istniejących dróg rowerowych na ul. Morskiej na Grabówku, ul. Kieleckiej (odcinek bliżej Działek Leśnych), Wielkopolskiej (w rejonie skrzyżowania z ul. Grażyny), Chwaszczyńskiej (od Górniczej do Nowowiczlińskiej).

- Ponadto będziemy organizować lub współorganizować szkolenia ruchu drogowego dla rowerzystów dorosłych oraz dla dzieci wraz z przejazdami w ruchu ulicznym - podkreśla Studziński.

Miejsca

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • Zlikwidujmy !!! (12)

    Zlikwidujmy w ogóle chodniki i zróbmy same ścieżki rowerowe.Dlaczego ścieżki są robione głównie kosztem pieszych? Dla wszelkich jedośladów drogą do jazdy jest ulica czyli tam gdzie auta jeżdżą .Ale nie, lepiej podzielić chodnik na pół.Połowa dla pieszych a druga dla rowerzystów.Piesi przecież mogą iść gęsiego a nawet mogą iść więcej metrów niż przed podziałem musieli,prawda?We łbach się poprzewracało panom i paniom radnym tym i tamtym.Proponuje by zrobić dla każdego pojazdu osobną ścieżkę,drogę,ulicę itp itd :) bo jest zbyt niebezpiecznie na zwykłej ulicy.To się jeździć nauczcie czyli ci z okrągłą kierownicą i ci z rączkami przy kierownicy :) i będzie Gucio

    • 17 11

    • Bo UE dała kasę na ścieżki rowerowe. Tylko. (3)

      zwykli ludzie ich nie interesują. Tak więc musisz mieć przynajmniej wrotki żeby sie ktoś twoim losem zainteresował ;)

      • 2 4

      • (2)

        "Zwykli ludzie"? A rowerami jeżdzą elfy? Czy zwyczajni-niezwyczajni?

        • 2 2

        • Kalesoniarze pedalarze - terroryści pieszych. (1)

          • 3 3

          • standard: jak nie masz argumentów, obrażasz innych?

            kiedy ostatnio parkowałeś na chodniku? Może włączysz się w akcję popierania likwidacji miejsc do parkowania samochodów na chodnikach lub wprowadzenie opłat za takie działania?

            • 0 1

    • (6)

      Robienie DDR kosztem chodnikow jest idiotyczne. Powodem jest terror samochodowy i strach przed zabraniem ich przestrzeni. Piesi nie walcza. Wspolny chodnik i DDR wzmaga tylko konflikty miedzy tymi grupami. Rowerzysci powinni miec wydzielone drogi, ale z przestrzeni samochodow. Prawda taka, ze kiedys beda musieli te wszystkie drogi znow rozwalac i zrobic to porzadnie.
      Na razie efekt jest taki, ze piesi sa zepchnieci na pobocza i do tuneli. Chodniki sa rozjechane przez samochody. Nie ma jak przejsc.

      • 20 6

      • wydumany problem (5)

        "Robienie DDR kosztem chodników jest idiotyczne. "
        Ma sens, bo chodniki praktycznie z roku na rok pustoszeją. Tylko w niedzielę do południa jest trochę ruchu jak ludzie chodzą do kościoła. A w dni powszednie to widzę tylko od czasu do czasu osobę wiozącą na wózku złom, kobietę w podeszłym wieku ciągnącą torbę z zakupami na kółeczkach oraz osobę wyprowadzającą psa. Przy dobrym nasyceniu tramwajów i autobusów na wielu ulicach ruch pieszy zanika i dlatego należy coraz więcej tworzyć trasy pieszo-rowerowe. Jeżdżę już wiele lat również po miejskich chodnikach i nigdy nie byłem świadkiem scysji między pieszymi a rowerzystami.

        • 7 10

        • głupota (3)

          własne nogi to podstawowa komunikacja

          • 8 1

          • (2)

            Człowieku, czy nie zauważyłeś, że na załączonych fotkach niema praktycznie pieszych a zdjęcia były zrobione nie w nocy tylko w godzinach południowych. Przy tak minimalnym ruchu na pieszo-rowerowych trasach bez problemów mogą poruszać się piesi i rowerzyści.

            • 3 4

            • (1)

              Człowieku, czy nie zauważyłeś, że na załączonych fotkach i tak jest więcej pieszych niż rowerzystów?

              • 6 2

              • Ale szczególarz się znalazł, ogólnie widać brak jest ruchu na chodnikach, za rok, dwa będzie więcej rowerzystów.

                • 1 6

        • A moze pustoszeja, bo jest za duzo dogodnosci dla samochodow?
          Skrzyzowania gdzie pieszy ma kilka sekund na przejscie, a potem musi czekac na kolejne przez pare minut. Ciekawe jakby tak kierowcy mieli czekac 5 minut na zielone? Moze odechcialoby im sie jezdzic.
          Chodniki zagracone samochodami, zdewastowane.
          Zielone strzalki zagrazajace pieszym. Itd. itp.
          W miescie powinien byc glownie ruch pieszy i rowerowy. I to powinno byc promowane, kosztem samochodow.
          Nie powinno sie robic laczonych sciezek, bo wowczas piesi wchodza na ddr a rowerzysci wjezdzaja na chodnik.

          • 15 1

    • Ulica ma określoną szerokość pomiędzy domami. Domów się raczej nie przesuwa. Trasa dla aut została zrobiona, ciąg dla pieszych istnieje. Trzeci użytkownik ulic został zauważony niedawno, ale nie jest ani gorszy, ani lepszy od pozostałych. Można zaorać ulicę i od nowa wytyczyć 3 ciągi dla 3 użytkowników, albo zabrać jednemu -kierowcom, albo pieszym. Jak się tramwaj pojawia to też komuś trzeba odjąć. Nikt nie chce oddawać swojego, ale nie ma rady. Rowerzyści istnieją, a dorożki już nie.

      • 5 2

  • Al. Rzeczpospolitej (1)

    od pierwszego skrzyżowania z Hynka na wysokości pętli tramwajowej do drugiego skrzyżowania z Hynka na wysokości centrum ETC - kiedy???

    Idiotyczny biały pas rozdzielający nawierzchnię ciągu pieszo-rowerowego na którym niby to piesi mają pierwszeństwo, a przedzielająca linia sugeruje, że jest rozdział na chodnik i drogę rowerową - dawno powinno być to zlikwidowane!!! Zarówno piesi jak i rowerzyści i tak nie wiedzą jak się tam poruszać...

    • 2 2

    • zależy jacy piesi i jacy rowerzyści

      generalnie, jak masz wątpliwości, jak się poruszać, zwolnij i jedź tak, by innym nie odbierać poczucia bezpieczeństwa.

      • 1 0

  • Przywrócicie bezpieczeństwo pieszych i zlikwidowane chodniki ! (2)

    Przestańcie tworzyć ścieżki rowerowe wzdłuż chodników lub likwidując chodniki! Miejsce ścieżek rowerowych jest wzdłuż ulic bo wtedy rowerzyści nie przyzwyczajają się że im się "należy" jazda po chodniku i równocześnie zniwelowane jest do minimum ryzyko niezauważenia rowerzysty przez kierowcę tym bardziej że wtedy rowerzystę obowiązują te same światła i kierunki jazdy!

    • 9 2

    • jak jest duży i szybki ruch kołowy na jezdni, drogi rowerowe powinny powstawać poza jezdnią

      chyba że jezdnia jest mocno przewymiarowana. Drogi rowerowe powinny powstawać z myślą o stworzeniu bezpiecznych warunków jazdy dla zwykłych mieszkańców, którzy nie zawsze mają doświadczenie i odwagę kolarzy szosowych.

      • 1 0

    • popieram, ale to nie przejdzie

      u nas ktoś dawno temu wymyślił, że rowerzysta jadący 40km/h (taka jest maksymalna realna prędkość na "mieszczuchu") jest bardziej narażony, niż dzieciak na skuterze jadącym z tą samą prędkością. Dlatego skuterem możesz jechać średnicówką - a rowerzysta musi się znaleźć 2,5 metra od niej. W innych krajach pasy rowerowe zdarzają się przy wylotówkach na autostrady (70 - 90km/h). Wypadków brak.

      • 5 3

  • ROWERY NA WIEŚ (5)

    Na obszarach zabudowanych jazda rowerem powinna być zakazana.

    • 7 16

    • (2)

      Chyba odwrotnie.

      • 5 1

      • opinia (1)

        W mieście nie ma miejsca dla rowerowego terroru.

        rowerzyści - na wieś!

        • 3 14

        • w internecie jest niestety dużo miejsca dla idiotów antyrowerowych

          • 1 1

    • najlepiej będzie jak sam wyprowadzisz się na wieś
      p.s. polecam wycieczkę do Skandynawii, może się trochę ucywilizujesz.

      • 7 0

    • Z opinii wygląda na to, że niektórzy kierowcy zazdroszczą rowerzystom

      Chcieliby aby rowerzyści zniknęli z ulic. Z tym, że jeżdżący na rowerach nie wymrą tylko przesiądą się do samochodów, zwiększając tylko korki. Zatem logiki w tym nie ma. Zatem co, jeśli nie zazdrość?

      • 15 1

  • AUTOBUS + ROWER (4)

    GDYNIA POTRZEBNY JEST BUS Dla rowerów i rowerzystów CENTRUM - REDŁOWO- KACZE BUKI np o 18 i wszyscy nie będa musieli pod gore walic tyle km

    • 4 4

    • (3)

      Ja nie rozumiem. Dużo jeżdże rowerem, ale jak widze gościa pakującego się z rowerem do busa to mnie krew zalewa. Po co ci rower jak chcesz jechać busem? Rozumiem, żebyś gume złapał, ale tak z lenistwa? Bo nóżki bolą pedałowac pod górę? Na tym polega ten sport. Nie tylko z górki śmigamy, ale i pod górę sie spocić. Najgorsi są ci niedzielni owerzyści, co wyjmują swoje bicykle jak jest 25st. w cieniu i jada jak lordowie środkiem drogi.

      • 2 6

      • nie każdy traktuje rower jako sport (2)

        są osoby, które mają ograniczone możliwości ruchowe - taka osoba dojedzie sobie powoli do przystanku, wsiądzie w autobus, z autobusu do domu. Oczywiście lepiej by się na takie numery nadał rower miejski, ale tego raczej nie dożyjemy.

        • 6 0

        • (1)

          Tylko najczęściej te autobusy są zapchane, że trudno wejść z wózkiem dziecięcym. To gdzie jeszcze z 2 razy większym rowerem. A na specjalne busy, tylko dla rowerów, szans nie ma.

          • 1 2

          • szanse są, potrzebna jest jedynie wyobraźnia i wola polityczna

            • 0 0

  • I znowu będą szersze od chodników? (3)

    Każda przesada jest niewskazana, drodzy państwo. Mimo sporego entuzjazmu władz i części społeczeństwa, rower nie jest lekarstwem na wszystko - są ludzie nie mogą korzystać z tego środka lokomocji, w zimie dotyczy to niemal 100% mieszkańców miasta. Najważniejszy jest zrównoważony rozwój, a nie fiksacja na jednym punkcie.

    • 13 1

    • przecież jest zrównoważony (2)

      są budowane trasy tramwajowe, ulice, powstaje PKM. DDR są tego dopełnieniem dla tych, którzy mogą i chcą wsiąść na rower.

      • 2 4

      • ale chyba jednak się mylisz (1)

        Gdzie te ulice? A ile km DDR powstaje? Jestem rowerzystą i nie boję się jeździć po ulicy, tam, gdzie nawierzchnia jest w miarę dobra. Takich ulic jest w Gdańsku coraz mniej niestety.
        Gdyby za pieniądze na DDR-y powstawały nowe nawierzchnie, szybko przekonałbyś się, że jazda ulicami jest efektywniejsza i przyjemniejsza niż po wąskiej połówce chodnika, oznaczonej zmazywalną białą linią po jednej zimie, czy po osobnej ścieżce, która co chwilę się kończy i trzeba przejeżdżać na światłach na drugą stronę.
        Zrównoważony transport jest wtedy, gdy są zadowoleni wszyscy użytkownicy, a w Gdańsku czy Gdyni jak widać tu, nie można być zadowolonym.
        Tak dziurawych i niebezpiecznych przez to ulic jak w Gdańsku nie ma wiele w małych miasteczkach przez które przejeżdżają setki TIRów. Gdańsk stał się wiochą, gdzie za pieniądze podatników najpierw władze wyrzuciły pieniądze na kostkę bauma, na g....niane farbki, na eksperymenty na Wita Stwosza, na Kartuską gdzie było miejsce na szerszą jezdnię i pas w jezdni dla rowerów... Od lat nie ma kompleksowego remontu żadnej jezdni, nawet na Euro w centrum Gdańska żałosne 100m zrobili.Teraz kostkę będą za nasze pieniądze zamieniać na asfalt. Kpina.
        Czy wymieniać dalej?
        Nie, po prostu obudź się, pojedź gdzieś pooglądaj, pojeździj nawet po Berlinie rowerem i samochodem, zamiast słuchać durnych obietnic bez pokrycia od prezydenta z zarzutami i urzędników.

        • 0 2

        • zrównoważony transport jest wtedy, gdy ludzie zamożni jeżdżą rowerami lub komunikacją publiczną

          jeżeli ktoś próbuje dogodzić kierowcom, nie dbając o warunki chodzenia pieszo i jazdę rowerem, to również kierowcy nie są zadowoleni: sami sobie zabierają przestrzeń do parkowania i jazdy. Jeżeli mieszkańcy próbują czerpać zadowolenie z szybkiej jazdy samochodem, to nikt nie jest zadowolony, a miasto traci coraz więcej pieniędzy na budowę i utrzymanie przewymiarowanych dróg - często niepotrzebnie. Na Wita Stwosza nie był realizowany żaden eksperyment, tylko została stworzona szansa bardziej bezpiecznego poruszania się rowerzystów po jezdni - zgodnie z twoimi sugestiami.

          • 2 0

  • oficerowy to nieudacznik jakich mało dlatego drogi są budowane byle jak i byle gdzie (4)

    bez jakiegokolwiek zastanowienia ,ale co sie dziwić w koncu to zwyczajny niekompetentny urzędas jak oni wszyscy!! Aha i ten specjalny parking rowerowy dla urzedasów co stoi pusty a raczej zapchany rowerami sprowadzonymy z USA za grubą kasę za nasze pieniadze co tam stoja i rdzewieja nieużywane powinni sprzedac i za kase z nich kupic rowery dla domów dziecka b7y tez miały radosć z rowerów!!

    • 25 17

    • (3)

      trafiłeś w sedno!! też się zastanawiam czy prokuratura zechce się kiedyś zająć tym tematem (Panie Naskręt- ma Pan świetne pole do popisu w tym temacie - trochę już podpowiedzieliśmy :P ) ile to pieniążków poszło na te urzędnicze rowery i dlaczego je sprzeniewierzono!!!!
      Inna sprawa to co raz częstsze zwężanie chodników dla pieszych kosztem budowy tych dróg rowerowych, nie neguję ich powstawania ale jak to jest że chodnik miał kiedyś 2-3 metry szerokości a teraz tyle ma zrobiona jego kosztem droga a szerokość chodnika zmalała do 1-1,5m (przykład ul Łostowicka, Nowe Ogrody itp). Kolejna rzecz to łamanie przez pieszych nóg zimą na nieodśnieżonych chodnikach podczas gdy urzędasy znajdują kasę na odśnieżenie dróg rowerowych...jaka jest proporcjonalnie mniejsza grupa rowerzystów zimą...Naskręt - działaj w temacie!!!!

      • 11 8

      • znaczy tabletki odstawione? (2)

        • 1 4

        • leming ty bra łes tylko jedna tabletke raz wybrałes by zostac w matrixie!! (1)

          • 0 3

          • Rzekomy Polaku! Naucz się deklinacji rzeczownika "leming"! Nie kalecz polskiej mowy,za którą w Sybir szli nasi dziadowie!

            • 0 0

  • Rowery, rowery, rowery... (32)

    To jakaś religia się zrobiła w tym kraju z tymi rowerami?
    Ciągle i wszędzie rowery i rowery...

    • 87 101

    • lewactwo przy władzy i kult wszystkiego co "g*wniane"... (1)

      media i dziennikarze reżimowi robią taką zadymę, żeby odwracać uwagę od prawdziwych problemów gospodarczych. Gospodarka tonie w szambie, podatki są ciągle cichcem podnoszone, polityki zagranicznej nie ma wogóle,politycy głównego nurturtu przepoczwarzyli się marionetki sterowane przez rządy innych( możnych i wpływowych)pańsyw, a Nas , obywateli próbuje się tematami zastępczymi zainteresować. A to rowery, a to ekologia, wspaniałe penduulinooo..i inne podobne gnioty.

      • 3 7

      • to na Srebrzysku mają dostęp do Internetu?

        • 3 1

    • (2)

      To jest wyłącznie powolne nadrabianie 50 lat zapóźnienia w budowie infrastruktury, nic więcej. Zacznij o rowerach myśleć jako o miejskim środku transport a nie hobby, to przestaniesz się dziwić.

      • 53 16

      • (1)

        Gdyby nie wojna i prawie pół wieku komuny to byłoby inaczej.

        • 22 4

        • gdyby nie pół wieku komu to kamień na kamieniu by niestał

          a to co by się ostało należało by do lokalnych satrapów "wolnego rynku" spod znaku Balcerowicza

          • 0 1

    • i bardzo dobrze (19)

      w miescie glownie ruch rowerowy, samochody zostawiac pod miastami i na swoich wioskach

      • 34 23

      • (5)

        Debilu dwukołowy te samochody napędzają gospodarke, podatki akcyzy, paliwo, naprawy, to są miliardy. A z twojego roweru, to co mamy? A przepraszam lampkę w Lidlu kupiłeś, tydzień rowerowy w Lidlu to na pewno jest lokomotywa naszej gospodarki.

        • 20 43

        • głupi (...) dla mnie rower to pojazd służbowy też sobie nim dowożę towar wyobraź sobie baranie że nawet samochodowe akumulatory zdarzało mi się wozić i co przychlaście gospodarki nie napędzam podatków nie płacę?Naprawy rozumiem są za darmo i części kosztujące po kilkaset zł też są bez podatków tak?

          • 7 3

        • (2)

          Samochody napędzają gospodarkę Niemiec i Arabii Saudyjskiej.

          • 21 1

          • (1)

            i Ruską. u nas w 80% napędzamy ruskie zbrojenia.

            • 16 1

            • naszą gospodarę to drenują miliardami na infrastrukturę i kasą która idzie na paliwo

              • 7 1

        • gospodarkę napędza przepływ pieniądza

          wydawanie kasy na wachę to średnie napędzanie gospodarki- z każdej "wrzuconej" złotówki - 80 groszy idzie od razu do państwa (podatki plus zysk rafinerii). Złotówka wydana na towar nieobjęty akcyzą pokona dłuższą drogę, tworząc też miejsca pracy.

          • 27 2

      • (4)

        Znaczy, że dobrze się dzieje. Ludzie zaczynają traktować rowery na równi z innymi środkami transportu. Oby tak dalej.

        • 31 15

        • (3)

          Oby nie, nie chce mieszkać w kraju roszczeniowych cyklogłupków.

          • 21 40

          • Emigruj! Europa stoi otworem! Tylko się nie zdziw... (2)

            Bo jak trafisz do takiej Kopenhagi czy Sztokholmu, to możesz nie być zadowolone...

            • 38 6

            • pojedzie do Moskwy i zazna szczęścia (1)

              • 23 0

              • Europa kończy się na linii Wisły.

                • 6 2

      • ROWERY NA WIEŚ (7)

        W mieście powinien być zakaz jazdy rowerem!

        • 21 46

        • (2)

          i po lasach zapierniczac a nie w miescie!

          • 17 22

          • A świstak siedzi i zawija je w te sreberka

            • 2 2

          • yea

            • 0 3

        • Rower je be

          • 7 8

        • je super

          • 1 2

        • Gdzie się podpisać

          • 9 5

        • Ta jstem za

          jeeee

          • 7 6

    • (1)

      Religią panującą jest kult św. Bryki. i jak na razie pozornie nic jej nie zagraża. Ale - zawsze może znów pojawić się jakiś Luter...

      • 22 7

      • Naszym samochodziarzom za herezję wystarczy, że trzeba przegląd przybić ;)

        • 3 0

    • a co cie to obchodzi selanne

      nie musisz czytac jak nie rozumiesz i daj zyc innym

      • 3 1

    • Przekonałeś mnie (1)

      Nawróciłem się i teraz razem z Tobą będę stał samochodem w korku zamiast jechać drogą dla rowerów!

      • 31 3

      • Hahahaha, no tak, przeciez trzeba byc patriota i "napedzac gospodarke"

        • 15 0

    • uwaga (1)

      Powyższe komentarze prymitywnych rowerzystów świadczą o ich niewybrednym prymitywizmie.

      To jest DOWÓD na to, że na obszarze zabudowanym jazda rowerem powinna być ZAKAZANA.

      • 25 45

      • A takie banalne powtórzenie prymitywizmu w jednym zdaniu nie świadczy czasem o ubóstwie intelektualnymja. Styl ośmiolatka.

        • 28 7

  • Dziś spotkałem jednego (19)

    z Rowerowej Gdyni, a może to była inna formacja wspomożenia boskiego. W każdym razie, holował przyczepkę/ wózek z dzieckiem w środku.Miał chorągiewkę i z tyłu wielki napis THULE, że wiadomo było że to fachowiec. Tylko cymbał jechał centralnie po ulicy z tym dzieciakiem. Nawet nie chcę myśleć co by było, jakby ktoś delikatnie zderzakiem... w ten wózek z dzieckiem.

    • 25 19

    • Też widzę tych debili co wożą dziecko w przyczepce (4)

      • 7 8

      • (3)

        Jakbyś się trochę zorientował w temacie, to byś się dowiedział, że przyczepka jest dużo bezpieczniejszym sposobem przewożenia dziecka niż fotelik, także w przypadku kolizji.
        Ale "nie znam się to się wypowiem" a najlepiej zwyzywam od debili, prawda?

        • 12 6

        • Dziecko wozi się w wózku (2)

          albo w foteliku samochodowym,a nie za rowerem. Więcej empatii dla własnego dziecka i rozumu,a nie uleganie snobistycznej i głupiej modzie.

          • 11 15

          • Niech dzieci się uczą, że nie samym zanieczyszczającym środowisko samochodem transport stoi.

            • 2 0

          • to nie moda, to wygoda

            • 0 1

    • (7)

      To dobrze, że jechał ulicą. Ma do tego prawo.
      Trzeba przyzwyczajać takich jak ty, że coraz więcej osób będzie tak jeździć.
      Kierowcy muszą zmienić swój sposób myślenia.

      • 18 13

      • (4)

        Jakie prawo? Przeciez rower moze miec ograniczona dlugosc, wszelkie przeczepki sa nie dozwolone...

        • 5 9

        • (2)

          No właśnie, jakie niby prawo zabrania przyczepek? Podaj podstawę prawną tych bzdur albo przestań wypowiadać się o rzeczach o których najwyraźniej nie masz pojęcia.

          • 11 4

          • (1)

            Prawo zabrania przewożenia dzieci w przyczepkach.

            • 4 7

            • Prawo się zmienia. Zakaz przewożenia osób w przyczepkach był napisany pod traktory kilkadziesiąt lat temu, kiedy to o przyczepkach rowerowych nad Wisłą nikt nie słyszał.
              A jak prawo jest głupie albo czegoś nie przewidziało to trzeba je zmienić.
              I to właśnie się stało w 2011.
              Przyczepki rowerowe dla dzieci są jak najbardziej zgodne z obowiązującymi przepisami.
              Na przyszłość - albo podajesz obowiązującą podstawę prawną albo się przymknij i nie siej zamieszania, bo najgorsze to wypowiadać się o rzeczach na których się nie zna.

              • 6 3

        • Dziecko drogie, a kto cię tak bardzo oszukał?

          • 8 1

      • To po co wam te ścieżki? (1)

        • 12 10

        • Skąd pomysł,że tam była ścieżka DDR?

          • 10 4

    • Gratuluję (2)

      Zobaczyłeś coś co jest zupełnie codziennym widokiem w Danii, Niemczech, Szwecji i jeszcze paru krajach bardziej cywilizowanej Europy.
      Spotkałeś się oko w oko z normalnością - nie za duży szok dla Ciebie?

      • 23 5

      • Ale jesteśmy w POlsce (1)

        nie ma takiej kultury jazdy,dróg i itp. i narażanie dziecka własnego na niebezpieczeństwo jest głupotą.

        • 11 5

        • no tak, nie ma tu kultury:
          jestes ty

          • 7 6

    • Niestety debile jednak są,jeżdżą po mieście w pośpiechu, brawurowo i nieostrożnie, uderzają w przyczepki, pieszych, rowerzystów, koty, psy, latarnie i w siebie nawzajem.

      • 7 2

    • jedz w miescie 50km/h to nikogo nie zahaczysz (1)

      trzeba skonczyc z tym terrorem samochodowym. Blachosmrodziarze mysla ze wszystko im wolno.

      • 15 18

      • To se usiądź w tym wózeczku na wysokości dwudziestu centymetrów nad ziemią i ja niechcący zahaczę o Ciebie z prędkością 30 km/h abyś przypadkiem ne wydzierał tu paszczy o przekraczaniu prędkości. Potem zobaczymy co nam mądrego tu sprzedaż.

        • 11 14

  • Mieszkam w Oliwie (6)

    Dziwi mnie to, że władze tej dzielnicy sprzeciwiają się budowie asfaltowych ścieżek rowerowych w lasach oliwskich. No, ale cóż - widać wolą żebym częściej jeździł samochodem niż na rowerze. Najgorsze jest to, że zachowują się tak jakby ten cały las przynależał do dzielnicy.

    • 29 52

    • ty na powaznie czy to prowokacja (2)

      czlowieku, co ty chcesz jeszcze asfalt w lasach lac, porabało cie.

      • 30 11

      • O co tyle szumu? Przecież trójmiejskie lasy i tak są poprzecinane asfaltowymi drogami.

        Jedna z takich leśnych dróg zaczyna się nawet w Oliwie (ul Bytowska/Klesza Droga/Matarniana) i jakoś nikomu nigdy nie przeszkadzała.

        Teraz jednak znalazły się osoby, które pewnie nigdy nawet nie były w oliwskich lasach ale za to są przecież takie "mądre" i "ekologiczne"... i oburzone, że ktoś chce zabetonować "ich" las. Absurd.

        Zwłaszcza, że jak się taką osobę zapyta w czym właściwie szkodzi wąska asfaltowa droga z zakazem ruchu pojazdów spalinowych, poprowadzona nad istniejącym w tym miejscu od lat, BETONOWYM kolektorem ściekowym, to żadnej, sensownej odpowiedzi nie ma.

        • 5 2

      • Żeby nie było asfaltu w lesie trzeba będzie wyciąć las :)

        • 6 3

    • Tylko nie asfalt (1)

      w lesie niech będzie droga leśna bez żadnych ingerencji

      • 32 14

      • no co ty, hipstery to nie wieśniaki: nie będą po piasku jeździć... Przecież powiedzieli wyraźnie, że rower to miejski środek transportu, więc wszystkie lasy trzeba wyasfaltować, a co!

        • 2 5

    • wypad prowokatorze

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane