• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerem przez kolejne ulice Trójmiasta

Krzysztof Koprowski, Maciej Naskręt
14 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika. Wzdłuż ul. Elbląskiej droga rowerowa będzie wydzielona i powstanie tuż obok chodnika.

Już pod koniec września będzie można wygodnie podróżować rowerem wzdłuż ul. Elbląskiej w Gdańsku. W tym roku przybędzie łącznie ok. 10 kilometrów różnej formy dróg rowerowych na terenie całego miasta. Sprawdzamy też, jakie udogodnienia czekają rowerzystów w Sopocie i Gdyni.



Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska lada dzień ogłosi przetarg na realizację połączenia rowerowego wzdłuż ul. Elbląskiej od ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska do rejonu ul. Sztutowskiej zobacz na mapie Gdańska.

Między ul. Siennicką a tunelem pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska, będzie to wydzielona droga dla rowerów wzdłuż ul. Elbląskiej obok chodnika, zaś dalej przez ul. Miałki Szlak zobacz na mapie Gdańska (równoległą do ul. Elbląskiej) pojedziemy już na zasadach ogólnych, bezpośrednio jezdnią o bardzo niewielkim natężeniu ruchu.

Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego. Tunel pod torami kolejowymi i Trasą Sucharskiego.
- Inwestycja będzie realizowana jeszcze z projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" ze względu na fakt, że udało się uzyskać oszczędności na pozostałych zadaniach, a dla tego rozwiązania rowerowego mieliśmy już gotowy projekt, który zrealizujemy do końca września br. [zadania z projektu trzeba zakończyć najpóźniej do 31 grudnia br. - dop. red.] - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Niestety na razie nie ma szans na kontynuację drogi rowerowej w stronę Wyspy Sobieszewskiej, gdyż dla tego przedsięwzięcia będzie wymagany wykup gruntów.

Jak często jeździsz rowerem?

Ale to nie jedyna inwestycja, która w tym roku ułatwi poruszanie się na dwóch kółkach w mieście. Już teraz w trakcie realizacji są drogi rowerowe wzdłuż ul. Nowolipie zobacz na mapie GdańskaRakoczego zobacz na mapie Gdańska w ramach budowy trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo).

Czytaj też: Budowa trasy tramwajowej na Morenę na siedem miesięcy przed końcem

- Przy okazji innej inwestycji tramwajowej - remontu torów na Przeróbkę, zmodernizowana będzie także istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska. Pojawi się nawierzchnia z asfaltu, poprawiona zostanie geometria, a dodatkowo na skrzyżowaniach zastosujemy ciągłość chodników i drogi rowerowej - zapowiada Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta miasta ds. komunikacji rowerowej.

Ciągłość nawierzchni to rozwiązanie, które sprawi, że rowerzysta i pieszy będą mieli równą nawierzchnię na przejściach i przejazdach rowerowych (bez spadków do poziomu ulicy oraz krawężników), zaś kierowcy będą musieli zwolnić w tych miejscach, ze względu na utworzony w ten sposób quasi-próg zwalniający.

Tego typu infrastrukturę spotkamy na skrzyżowaniach chodników i drogi rowerowej z ul. Angielska Grobla zobacz na mapie Gdańska i na dwóch wlotach ul. Przetocznej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejna inwestycja komunikacyjna - budowa dojazdów do przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ułatwi również poruszanie się na dwóch kółkach. W obrębie PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska powstanie łącznie ok. 400 metrów drogi rowerowej, natomiast w ramach tzw. ul. Nowej Gronostajowej wykonane będą pasy rowerowe, którymi dotrzemy z Jasienia do najbliższego przystanku PKM zobacz na mapie Gdańska.

Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem. Pasy rowerowe wzdłuż przebudowanej ul. Kilińskiego będą kontynuowane do skrzyżowania z ul. Nad Stawem.
Pasy rowerowe będą także na ul. Kilińskiego do skrzyżowania z ul. Nad Stawem zobacz na mapie Gdańska. Dalej, od ul. Nad Stawem do ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska ruch będzie się już odbywał na zasadach ogólnych. Samo skrzyżowanie z ul. Kościuszki doczeka się też kilku usprawnień dla ruchu rowerowego.

Usprawnieniem będzie też wykonanie brakującego od lat łącznika między wiaduktem Braci Lewoniewskich zobacz na mapie Gdańskaal. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. W tym miejscu przewidziano ciąg pieszo-rowerowy.

Na podobnej zasadzie (dokładnie jako ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu rowerowego) zrealizowany zostanie deptak na Przymorzu między ul. Chłopską a Dąbrowszczaków zobacz na mapie Gdańska. To inwestycja, która jest jednym ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego.

Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie. Wydzielona droga wzdłuż ul. Uczniowskiej będzie kontynuowana w takiej formie.
W formie całkowicie wydzielonej drogi rowerowej zostanie natomiast zrealizowana ul. Uczniowska zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku jest to już kontynuacja starego projektu, stąd uznano, że nie ma sensu zmieniać w połowie długości ulicy zasad organizacji ruchu rowerowego i wykonywać np. pasów rowerowych.

Częściowo w tym roku będzie też wykonane połączenie rowerowe rejonu zbiornika retencyjnego Augustowska zobacz na mapie GdańskaParkiem Oruńskim zobacz na mapie Gdańska. Częściowo, gdyż droga na obu końcach będzie się kończyła nieco przed parkiem i zbiornikiem, ale ma to być uzupełnione w najbliższych latach (inwestycja jest powiązania z realizacją programu ochrony przeciwpowodziowej, a to przekłada się na takie etapowanie prac).

Prawie gotowa ul. 23 Marca w Sopocie, gdzie pojawi się droga dla rowerów

Sopot

Tej wiosny łatwiej będzie można podróżować rowerem także po Sopocie. Wreszcie rowerzyści doczekają się budowanej od roku drogi rowerowej wzdłuż ul. 23 Marca zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Sopotu do wysokości sanatorium "Leśnik" zobacz na mapie Sopotu. Droga ma być oddana oficjalnie do ruchu w połowie maja. Powstaje ona w ramach przebudowy ul. 23 Marca.

- Obecnie Zarząd Dróg i Zieleni w Sopocie prowadzi przetarg na wykonanie drogi rowerowej w ul. Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu na odcinku od przepustu na Kamiennym Potoku do skrzyżowania z ul. Haffnera w Sopocie - mówi Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Sopocie.

Budowa szlaku w ciągu ul. Powstańców Warszawy powinna ruszyć wiosną tego roku i ułatwi rowerzystom trudny podjazd pod górę do ul. Haffnera. Inwestycja powstanie w ramach projektu pn. Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013 finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Pod znakiem zapytania jest natomiast w tym roku budowa drogi dla rowerów w ciągu ul. Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu, która połączy Brodwino. Trwa opracowywanie projektu budowlanego dla tej inwestycji. Realizacja tego szlaku rowerowego uzależniona jest od możliwości finansowych.

Co ciekawe, Sopot chce wyznaczyć także ścieżki rowerowe w lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. - Tu ograniczamy się wyłącznie do wykonania stosownego oznakowania. Jesteśmy w tej sprawie w stałym kontakcie z Nadleśnictwem Gdańsk. To nasza reakcja na zatłoczone główne ciągi komunikacyjne dla rowerzystów w dolnej części Sopotu - mówi Krzysztof Jałoszyński.

Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek. Gdynia stawia m.in. na remont dotychczasowych ścieżek.
Gdynia

W tym roku w Gdyni założono budowę dróg rowerowych w trzech miejscach. Pierwszy szlak dla rowerzystów ma powstać na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni - tj. łącznik ul. Lotników zobacz na mapie GdyniRondem Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni. Dla tego przedsięwzięcia w gdyńskim wydziale inwestycji jest już gotowa dokumentacja projektowa i czeka na realizacje.

Kolejna ulica, po której rowerzyści pojadą z przyjemnością to ul. Orłowska zobacz na mapie Gdyni. - Czyli będzie to tak zwane uzupełnienie nieciągłości na wysokości szkoły plastycznej - mówi Rafał Studziński, odpowiedzialny za sprawy komunikacji rowerowej. - Prace będą prowadzone także na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni - od ul. Morskiej do ul. Jaskółczej - dodaje.

Urzędnicy z Gdyni zakładają też, że uda się im w tym roku wyznaczyć pasy ruchu dla rowerów na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni - pod prąd na odcinku od ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Starowiejskiej. Podobne rozwiązanie ma się pojawić na ul. Stryjskiej i umożliwić przejazd od al. Zwycięstwa do Ronda Macieja Brzeskiego. Z kolei chodnik dla pieszych i jednocześnie rowerów zostanie wyznaczony na ul. Morskiej od ul. Grabowo do ul. Przybyszewskiego i tam będzie można jechać po obu stronach ulicy.

Gdynia nie tylko stawia na rozwój infrastruktury rowerowej, ale także na naprawę dotychczasowych szlaków. Szykują się remonty istniejących dróg rowerowych na ul. Morskiej na Grabówku, ul. Kieleckiej (odcinek bliżej Działek Leśnych), Wielkopolskiej (w rejonie skrzyżowania z ul. Grażyny), Chwaszczyńskiej (od Górniczej do Nowowiczlińskiej).

- Ponadto będziemy organizować lub współorganizować szkolenia ruchu drogowego dla rowerzystów dorosłych oraz dla dzieci wraz z przejazdami w ruchu ulicznym - podkreśla Studziński.

Miejsca

Opinie (338) ponad 20 zablokowanych

  • Osowa - Oliwa (16)

    A kiedy w końcu będzie będzie zrobiona droga rowerowa na Kościerskiej?
    Bo coś cicho w temacie....

    • 62 23

    • A dla kogo ta droga rowerowa? (11)

      Trasę Osowa - Oliwa można przejechać na 4 (cztery) różne sposoby (+/-) 2km różnicy.

      Drogi rowerowej na Kościerskiej, to chcą tylko ludzie, którzy rowerem nie jeżdżą.

      Dla amatora ta trasa jest za stroma. Jechałem kilka razy ze świeżakami i płakali mi, schodzili z roweru, dyszeli mówiąc: nigdy więcej. Asfalt tego nie zmieni. Ci rowerzyści powinni skorzystać z Drogi Węglowej lub drogi obok leśniczówki (dopiero co odnowiona). Dużo łagodniejszy profil.

      Rowerowy maniak ceni sobie to, że ta trasa jest przejezdna cały rok, właśnie z powodu braku ingerencji cywilizacji. Jest nierówna, więc zawsze się nią jakoś przejedzie: jak lód/błoto jest po jednej stronie, to po drugiej jakoś da się jechać. Po utwardzeniu i wyrównaniu zimą będzie lodowa rynna.

      I uprzedzając, przejeździłem tą trasą dwa lata do pracy, praktycznie dzień w dzień, wiosna, lato, jesień, zima i opinia wynika z praktyki.

      • 34 13

      • Całkowicie się nie zgadzam:) (1)

        Też jeżdżę cały rok do pracy rowerem z Osowej do Oliwy i bardzo rzadko używam Kościerskiej od jesieni do wiosny, bo jest nieprzejezdna. Ostatnio próbowałem i musiałem trochę rower prowadzić, bo błoto skutecznie uniemożliwiało jazdę. Dlatego najczęściej jeżdżę Drogą Węglową,

        Ale nieważne Kościerska czy też inna droga. Problem polega na tym, że żadna z nich nie nadaje się do całorocznego dojazdu dla zwykłych ludzi, którzy mogliby się przesiąść z samochodu na rower.Ścieżki rowerowe buduje się przede wszystkim dla takich osób, a nie rowerowych maniaków.
        I tu nie ma innej opcji - taka ścieżka musi powstać na Kościerskiej, bo jest najkrótsza. Oczywiście, podjazd na końcu jest bardzo stromy, ale dobra nawierzchnia ułatwi podjazd. Można też te 200 metrów ewentualnie podprowadzić rower, jak ktoś naprawdę nie da rady.

        • 10 0

        • Dokładnie tak

          Jeśli to ma być transport dla normalnych ludzi, to musi być utwardzona nawierzchnia na bezpośredniej trasie, czyli Kościerska. Objazdy po 2km po kamieniach albo taplanie się w błocie to masochistyczne rozrywki dla rowerowych maniaków a nie polityka transportowa miasta. I piszę to jako rowerzysta od 5 lat jeżdżący prawie cały rok między Osową a Oliwą.

          • 5 1

      • (6)

        mądrego miło posłuchać

        • 27 8

        • (5)

          Niestety, są jakieś niezdrowe emocje: jak to nie zrobicie? dla nas? Bo dla tych ludzi liczy się tylko kolejna cyferka na mapie i materiał na artykuł, co to radny-bezdradny załatwił.

          Obrazek z dzisiaj. Końcówka Kościerskiej (nawet nie ten odcinek najbardziej stromy) do góry: jedzie dorosły, zdrowy facet w sportowym stroju i w pewnym momencie staje i prowadzi rower.

          Za stromo dla "normalnych" ludzi.

          Tak ma wyglądać turystyka rowerowa rodziców z dziećmi i emerytów? 140 metrów do góry na 3 kilometrach? Fizyki się nie oszuka!

          Ale to takie pisanie na Berdyczów, bo nie liczą się rowerzyści, tylko wyborczy sukces.

          • 9 10

          • osobiście (2)

            nie uważam, że jest tam jakoś wyjątkowo stromo. Każdy podjazd w okolicach matarni, na słowackiego, czy tak droga żwirowa blisko spacerowej ma spore nachylenie, także nie wyolbrzymiajmy drogi kościerskiej.

            z drugiej strony jak słyszę, że ktoś musi schodzić na Kościerskiej z roweru, bo za stromo, to sobie od razu myślę, że zanim wsiadł na rower to pewnie ostatnie 10 lat nie wstawał z fotela sprzed TV.

            • 11 2

            • Dokładnie (1)

              Mój kolega ma dwie córeczki w wieku 8-9 lat i jakoś one dają radę podjechać tam bez problemu. Jak ktoś tam musi zejść z roweru to albo nie ma przerzutek albo za grosz kondycji.

              • 5 3

              • Uau, ale jesteście hip. Koniecznie trzeba wyśmiać takiego "bez kondycji", niech wraca do samochodu, drugi raz na rower nie wsiądzie! Jak w przedszkolu...

                • 2 3

          • 140 metrów na 3 kilometrach to łagodny podjazd (1)

            gorzej, jak masz błoto lub kopny piach - wtedy stajesz i prowadzisz. Fizyki się nie oszuka ;)

            • 11 2

            • Nie 140, bo Owczarnia i Osowa są na 140-150, a Dolina Radości, czy zoo powyżej 40. Tak około 100 jest do podjechania.

              • 13 0

      • (1)

        Na cienkich oponach przez Matarnię i Klukowo, po Spacerowej, albo Reja. Kościerska asfaltowa byłaby fajna, ale w dół wariaci by 60 jeździli.

        • 9 3

        • już to robią, jak sucho

          • 5 0

    • no przecież jest ścieżka w lesie obok spacerowej - duża, szeroka i bezpieczna (2)

      a cykloświry i tak jeżdzą po spacerowej....

      • 35 39

      • ciekawe jak ty chcesz...

        dojechac nią do osowy ;) w d*pie był g*wno widział.
        I tak trzeba na spacerowoą wjechać bo nie ma dalej przejazdu.

        • 13 0

      • Sorki, ale to nie jest ścieżka rowerowa

        Spróbuj tą drogą pojeździć do pracy co dzień rowerem, a zrozumiesz, dlaczego ludzie wybierają Spacerową.

        Po co się wypowiadać na forach, jak nie ma się pojęcia o temacie?

        • 12 2

    • przecież to będzie droga techniczna z dopuszczonym ruchem rowerów

      powstanie, gdy kolektor ściekowy zacznie wylewać całą swoją zawartość do rezerwatu.

      • 14 0

  • Ta ankieta ilustruje poziom biedy w POlandii (12)

    A więc: Jak często jeździsz rowerem? (bo nie stać cię na inny środek transportu, bilety ZKM, itp.)

    • 7 5

    • Polska zieloną wyspą! (11)

      Wg twojej interpretacji to w takich Niemczech, Danii czy innej Holandii to musi być po prostu przerażająca bieda. Może powinieneś im jakąś pomoc humanitarną wysyłać?

      • 8 3

      • A ile rowerów jest w Chinach (3)

        duużo z tej bidy, na nic innego nie stać, kupują na raty. Sukces ho,ho...!

        • 1 1

        • (2)

          W Pekinie dziesięć milionów.

          • 3 0

          • I rower jest tam luksusem zapewne (1)

            jak dla niektórych tutaj ;)

            • 1 2

            • Przeciętny Chińczyk zarabia już więcej,niż przeciętny Polak. Opowiadasz dowcipy sprzed 20 lat ;)

              • 1 2

      • (2)

        Koce dla biednej Kopenhagi! Słyszałem, że tam już jest taka bieda,że chcą zmienić nazwę na"Tuzinhaga".

        • 5 2

        • Tylko że ten rower (1)

          to jest wypożyczony za friko w ramach parkowania lub wyciagniety z bagaznika auta aby szybciej dojechać przez centrum do roboty i nie zapłacic opłaty za parking. A u nas rower jako jedyny środek transportu - luksus ;) LOL!

          • 2 3

          • jak mieszkam w centrum miasta to po co mi coś więcej?

            samochodu potrzebuję 10-15 razy w roku. Nie kupuję co tydzień nowej szafy, nie zajmuję się budowlanką, do sklepu mam 5 minut na piechotę (w tym czas stania na światłach). Rowerem dystans do pracy pokonuję w 10 minut. Jak muszę pilnie gdzieś podjechać - biorę taksówkę. Wychodzi mi taniej, niż trzymać auto. Oczywiście, jeśli będę potrzebował - kupię coś, prawdopodobnie małego dostawczaka.

            • 3 0

      • Jest zasadnicza róznica! (2)

        Tam jeżdżą, kiedy sami dla rekreacji zechcą, a nie że codziennie muszą... Ponadto maja 10 razy większe korki niz u nas, więc tam szybciej się podróżuje komunikacją miejską lub w ostateczności nawet rowerem.

        • 1 4

        • Bidaki minusują prawdę o sobie ;)

          • 2 4

        • Właśnie w CPH mają mniejsze korki, bo wielu jedzie rowerem.

          • 6 0

      • Pewnie emeryci sami na tych rowerach.

        Oszczędzają na biletach jak nasza POlska bida.

        • 2 1

  • Dzięki Bogu odczepili się od Oliwy. (1)

    Wystarczy,że już przy parku turyści,koloniści zahaczani są przez rowerzystów a Wita Stwosza przedzielona białą liną za milion złotych została opuszczona przez zmotoryzowanych a rowerzystów jak tam nie było tak nie ma a i wcześniej chodnik cały dzień pusty był.

    • 6 4

    • chodnik to nie miejsce dla rowerzystów

      • 2 4

  • rowerzyscu to banda (2)

    ktora nie zna przepisow ruchu drogowego , kierowcy placa za drogi i nic z tego nie maja a rowerzysci to nieznajacy przepisow ignoranci. kiedy ktos sie wezmie za tych uzytkownikow drog za ktore nic nie placa a łamia przepisy nagminnie

    • 13 7

    • jeżdżących na ruskiej benzynie, bez prawka i OC?

      • 3 2

    • Ja już nie raz byłem bliski obicia ryja takiemu.

      • 5 1

  • Czemu takiego tunelu pod torami jak na drugim zdjęciu nie ma przy Puckiej w Gdyni (5)

    • 32 6

    • Chyba tylko w Gdyni torami zarządza PKP ;D

      Bo gdynianie wybierają w każdych wyborach tych samych nieudaczników, którym zawsze coś lub ktoś przeszkadza. W innych miastach PKP nie jest problemem.

      • 5 0

    • widzisz (1)

      nawet Wejherowo ma tunel a mimo wszystko sporo osob jezdzi gora - przez szlabany ;)

      • 8 2

      • Porównaj jeszcze częstotliwość ruchu pociągów w Gdyni i w Wejherowie,więc nie dziw się że jeżdżą górą to po pierwsze, po drugie gdzie jest tunel a gdzie pierwszy przejazd przez tory, to tak jak bym napisał "po co stać na szlabanie na ul. Puckiej jak jest przejazd estakadą". Porównywalna odległość.

        • 3 0

    • Można w Wejherowie, można w Gdańsku, można w Pruszczu, w Gdyni "nie da się"

      • 9 0

    • bo PKP się póki co nie zgadza.

      • 9 6

  • troche lipa w Gdyni (1)

    Od wielu lat widać rozwój i logikę w ścieżkach rowerowych w Gdańsku i Sopocie, które są tak budowane zeby można było nimi gdzieś dojechać. W Gdyni natomiast to jest taka lipa troche, tzn niby coś robią, bo muszą, ale bez ładu składu i logiki. A szkoda, wielka szkoda.

    • 7 3

    • I chwała Bogu.

      • 1 3

  • (5)

    podatek rowerowy dla tych co po 20 razy nie zdali egzaminu na prawo jazdy i muszą jezdzic rowerem

    • 6 8

    • (2)

      Mam prawo jazdy zdane od razu

      • 4 3

      • masz ale napisz czy ci nie zabrali za promile

        • 0 2

      • bo tata ma znajomości. To ty jeździłeś po molo w Sopocie?

        • 3 4

    • Nie wszyscy mają tyle kasy aby zdawać za pierwszym razem. A ci co "zdają" dalej nie nauczyli się jeździć. Ponieważ głupota nie boli powinna zostać opodatkowana. A gospodarka wyszłaby wreszcie na swoje.

      • 2 2

    • Ci co przyznaja minus widocznie do tej pory nie zaliczyli testów ani jazdy

      • 1 8

  • Budować budować! (8)

    byle z sensem, bo akurat 23. Marca to kompletne nieporozumienie i chyba wynik braku standardów rowerowych i zdrowego projektantów, bo akurat ta droga nie ułatwi a wręcz utrudni komunikację rowerową i nie jest tam potrzebna, o czym wielokrotnie pisały organizacje rowerowe.

    Tak czy inaczej ruch rowerowy rośnie w Trójmieście w tempie kilkunastu procent rocznie, nic tylko się cieszyć.
    Ale potrzeby inwestycji w infrastrukturę roserowa są ciągle ogromne.

    • 40 21

    • jakoś nigdzie nie widać u nas

      natłoku rowerzystów takiego jak np. w Chinach... tam by się przydały ścieżki rowerowe, a nie u nas gdzie rower raz na godzine albo dwie przejeżdża

      • 1 9

    • zakaz pedałowania

      wskakujcie na hulajnogi!

      • 3 10

    • (5)

      Tylko dlaczego budować drogi rowerowe w mieście w takich ilościach? I dlaczego skoro już rowerzysta jest na drodze, to czemu nie może zastosować się do już obowiązujących przepisów? Na głównych drogach jest zakaz ruchu traktorów na przykład, i nikt z tego powodu larum nie podnosi.

      Na rowerze się jeździ po lesie, wśród pól, na wsi... W mieście się jeździ samochodami i komunikacją MIEJSKĄ. Domaganie się takich ilości dróg rowerowych i takich udogodnień, to tak jakbyśmy się domagali specjalnego pasa dla traktorów na Grunwaldzkiej. Każdy ma swoje miejsce, traktorem jeździmy w pole, a nie po zakupy.

      • 11 65

      • (1)

        kup sobie kolego bilet lotniczy w promocji za 19zł i kopsnij się na weekend kawałek na zachód i północ od Polski i zobacz jak wygląda sprawnie funkcjonujące miasto.
        Jak wrócisz to przestaniesz wypisywać takie brednie.

        • 48 7

        • no to w przyszłym tygodniu podjadę traktorem na Grunwaldzką i zacznę gadać jak rowerzyści, do zobaczenia!

          • 5 20

      • BLACHOSMRODY-VON

        powiadasz jeżdżić komunikacją miejską?a dlaczego jadąc autobusem stoję w korkach?czyż nie przez twojego szrota
        /?

        • 15 5

      • Przeciez rower to zwykly srodek transportu, idealny do miasta. Tani, wszedzie sie zmiesci (zero problemow z parkowanie), szybki. Zmniejsza sie smog, halas, smrod, zajmuje mniej miejsca. Idealny dla wielu ludzi, ktorzy nie musza codziennie wozic dzieci, zakupow, mebli itd ( a takich ludzi w Trojmiescie sa tysiace). Jakby byly bezpieczne drogi to dzieci moglyby same dojechac rowerem do szkoly. Czyli znow - mniejsze korki, bo rodzice nie musieliby wozic. Same plusy.

        • 45 4

      • W miescie sie jezdzi samochodem?? hehehehe

        • 20 4

  • (1)

    Krytycy rowerzystów i ścieżek rowerowych to chyba same tłuste buraki ! Ewentualnie wieśniaki z rejestracjami GPU i GWE .

    • 9 5

    • tak tak, adonisie

      ty jestes najlepszy i najpiękniejszy, pedałowcu w obciślakach

      • 4 1

  • Rowery na tory :)

    albo na plecy.

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane