• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowa "dziura" w Orłowie zniknie za rok

Patryk Szczerba
24 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik. Największą ulgę rowerzystom sprawi poszerzenie odcinka pomiędzy Kościelną i Wielkopolską, gdzie obecnie jest tylko wąski chodnik.

Firma MTM zbuduje brakujący odcinek drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa w Gdyni, od ul. Kościelnej zobacz na mapie Gdyni do Orłowskiej zobacz na mapie Gdyni. Pojechać będzie nim można na początku przyszłorocznych wakacji.



Co najbardziej przeszkadza w trakcie jazdy rowerem wzdłuż al. Zwycięstwa?

Przypomnijmy, że początek nowej trasy zaprojektowano w pobliżu ul. Kościelnej, gdzie dziś trasa urywa się. Większość cyklistów jedzie dalej wąskim chodnikiem, później przejeżdżając przez dwuetapowe niebezpieczne skrzyżowanie z Wielkopolską, jadąc aż do przystanku naprzeciw ul. Nawigatorów obok pieszych. Przy przystanku przejeżdżają na drugą stronę al. Zwycięstwa, gdzie dopiero zaczyna się droga rowerowa.

Jazda al. Zwycięstwa bez zmiany stron



Po zakończeniu prac dwukierunkowy odcinek o długości 1,2 km od Kościelnej do Orłowskiej będzie można pokonać nie zmieniając stron, bowiem w ramach inwestycji przewidziano budowę przejazdu dla rowerzystów ul. Wielkopolską.

Chętni będą mogli także skręcić do ul. Powstania Styczniowego w poprzek al. Zwycięstwa albo w Nawigatorów. Przypomnijmy, że rok temu na 300-metrowym odcinku al. Zwycięstwa był prowadzony remont.

Choć modernizowano jezdnię, urzędnicy tłumaczyli, że powodem prac były m.in. plany budowy drogi rowerowej.

Czytaj więcej o zeszłorocznym remoncie al. Zwycięstwa

W ramach uzupełniania brakującego fragmentu drogi rowerowej, zaplanowano także budowę nowych chodników z kostki betonowej o szerokości 1,5-2 m. Przewidziano ponadto montaż kilku ławek, tzw. przysiadaków oraz koszy. Uwzględniono również przebudowę m.in. kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz oświetlenia ulicznego i trakcji trolejbusowej.

Dwie oferty w przetargu, wygrywa MTM



Do przetargu zgłosiły się dwie firmy: MTM z Gdyni oraz WPRD GRAVEL z Gdańska. Wygrała pierwsza - z tańszą ofertą o ok. 150 tys. zł i z krótszym o 5 tygodni czasem realizacji, który był drugą najbardziej punktowaną kategorią. Za wykonanie inwestycji otrzyma od miasta 7,3 mln zł. Na budowę drogi rowerowej wykonawca ma 35 tygodni.

To oznacza, że droga będzie dostępna dla rowerzystów najpewniej dopiero podczas przyszłorocznych wakacji.

Na razie nie wiadomo, kiedy trasa zostanie powiązana na wysokości ul. Stryjskiej, w okolicach stacji benzynowej, gdzie jest chodnik, po którym rowerem zgodnie z przepisami jechać nie można. Powodem zwłoki mają być plany inwestycyjne Okręgowego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.

Przypomnijmy, że inwestycja mogła powstać, bo odcinek będzie fragmentem międzynarodowej trasy rowerowej R10, na którą Gdynia otrzymała dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w wysokości 8 mln zł.

Opinie (265) 8 zablokowanych

  • Drogi rowerowe

    Co otym sądzi przełożona Pani Prezydent Gruchała -Gruszecka prosimy o działania

    • 1 1

  • (4)

    Zajeliby się remontem skm wydaja pieniadze na bzdury potem brakuje na większe i ważniejsze inwestycje

    • 23 56

    • To wyobraź sobie, że jedziesz samochodem, nagle droga urywa się na trawniku i następny odcinek jest 500 metrów dalej.

      Tak jeżdżą rowerzyści po Gdyni.

      • 2 1

    • zarząd SKM

      po prostu ma gdzieś pasażerów i dlatego funkcjonuje ten badziew tak jak funkcjonuje. I to się nie prędko zmieni

      • 2 0

    • ale ogarniasz że skm to osobna spółka? (1)

      z osobnym budżetem?

      • 10 2

      • A jaki jest udział procentowy Gdyni

        w stosunku do mieszkańców?
        Odpowiadam - żenujący

        • 4 2

  • Co jest niebezpiecznego w dwuetapowym przejściu dla pieszych na ul.Wielkopolskiej? Jakieś napady tam są, czy coś innego?

    • 3 3

  • moze wymaluje

    • 1 1

  • 7,5 bańki ?!?!?! ... za co ? (1)

    połowa z tego na apówy ?...

    • 17 3

    • tia, ze szwagrem tobyś zrealizował cały projekt za jedną piątą tej wyceny

      • 0 0

  • temat wałkowany od 15 lat

    ta ekipa ta absolutne dno. Gdynia zasługuje na kogoś pracowitego.

    • 4 1

  • (1)

    a kiedy przy przystankach postawią barierki spowalniające prędkość rowerzystów? Niektórzy jeżdżą kompletnie bez wyobraźni. Widzi taki d**il, że stoi autobus/trolejbus i wysiadają z niego ludzie a ten gna.

    • 11 4

    • a dlaczego to rowerzysta ma zwalniać?Bo piesze matolstwo nie umie się poruszać i myśleć? Wyjaśnij mi głupku po co są budowane drogi dla rowerów na chodniku w takim razie skoro rower to pojazd który siłą rzeczy porusza się dużo szybciej od pieszego?To nie jest wina rowerzystów ty matole tylko projektantów tych pseudo dróżek rowerowych którzy z uporem maniaka wypychają rowerzystów na chodniki byle tylko na ulicy nie zawadzali szlachcie w samochodach

      • 1 1

  • „... jiż za rok” (6)

    Magia słowa „już”. Ścieżka od decyzji do realizacji winna być gotowa w 4 miesiące. W rok to można zbudować most, kawał autostrady.

    Chwalenie się że zostanie uzupełniony szlak rowerowy za ROK to chyba żart z samego siebie, to jest Władz Gdyni.

    Chyba Władze żyją już całkowicie w swoim własnym matrixie skoro używają słowa JUŻ za ROK.

    • 28 3

    • Uwielbiam takich specjalistów (4)

      Autostradę budujesz w polu i nic ni przeszkadza (brak ruchu, brak sieci), a inwestycje w mieście to inna bajka. No chyba, że zamkniemy na 4 miesiące główną arterię miasta, wyłączymy wodę, ogrzewanie, gaz i prąd dla kilkunastu tysięcy ludzi. Wtedy będzie w 4 miesiące.

      • 3 6

      • a po co robić kolejną prowizorkę? Kolejna bzdura zrobiona na chodniku i kosztem chodnika.

        • 0 1

      • Jak w Fukuoce w ścisłym centrum miasta zapadła się jezdnia na skrzyżowaniu dwóch wielopasmówek, a pod powierzchnią były dwie linie metra, to naprawili to w dwa dni, po dwóch dniach wszystko jechało aż furczy.

        W gdyni w dwa dni nie zauważono by oficjalnie tąpnięcia skrzyżowania Władysława 4, ze Starowiejską. Choc tam jest bruk i jest ogólnie "rustykalny klymat".

        • 0 1

      • (1)

        chyba że zaczniemy budować na 2/3 zmiany przez 16h/24h na dobę a nie 8 godzin i fajrant i będą 4 miesiące

        • 4 1

        • Jak wpisze się taki wymóg to cena będzie wyższa o następny milion lub dwa

          I wtedy odezwą się malkontenci, że za drogo.

          • 1 1

    • rechot w twarz wyborców :)

      • 8 1

  • won z pseudo sciezkami (5)

    WOn z rowerzystami i pseudo sciezkami,
    Gdzie sa dwu pasmowe drogo do obwodnicy !!!

    • 11 16

    • tabletki odstawione? (3)

      stanie w korku na jednojezdniowej ulicy jest mniej uciążliwe niż stanie w korku na czteropasmowej autostradzie.

      Rowerzyści w mieście nie stoją w korkach ani ich nie powodują (zwłaszcza jeśli poruszają się po wydzielonych drogach dla rowerów). Jeszcze tego nie ogarnąłeś?

      • 6 2

      • Rowerzyści powodują korki pośrednio (2)

        Pod pretekstem budowy infrastruktury dla tego 2% podróżnych (dane z Gdyni), z której i tak nie korzystają zabiera się możliwość przejazdu samochodem (czyli 40% podróżnych).

        • 1 10

        • (1)

          pocałuj swój samochód w rurę wydechową, bo już wymiotować się chce od twojej żółci

          • 8 1

          • Liczby nie pasują

            Tym gorzej dla liczb?

            • 0 2

    • zrob cos dla spoleczenstwa oddaj klawiature

      • 2 1

  • marzenie (4)

    Chciałbym przejechać odcinek Chylonia - Sopot bezproblemowo. Na razie dla rowerzystów to marzenie.

    • 24 6

    • Bo lobby kierowców i producentow samochodów rządzi na swiecie.

      mają wszystko, ludzie są im tylko parobkami. a kupują na potęgę te ich wypucowane cuda, które są warte 3x mniej, te grube świnie się bogacą a ci biedni dalej cierpią i czasem jakiś tam ochlap im spadnie ze stołu żeby się zamknęli.
      Dokładnie z tych samych powodów samochody wjeżdżają do centrów miast jakby te centra były wielkim parkingiem dla tych opojów w samochodach.

      smutna prawda.

      • 1 0

    • należy sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak napawdę jest niebezpiecznie

      dla rowerzysty jadącego jezdnią. Dlaczego nie ukróca się tego zagrożenia?
      Bo jest z tego pieniądz!

      • 5 1

    • Daleko mierzysz bo ja do tej pory nie mogę dojechać normalnie z Grabówka przez Centrum na plażę .....chyba się nie doczekam

      • 6 2

    • szczur powiedział, że się nie da! nie wierzysz mu:))??

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane