• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie

Arnold Szymczewski
5 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów. Na razie do Trójmiasta przyjedzie tylko 200 z planowanych 2856 nowych rowerów.

Nextbike Polska miał dostarczyć do połowy sierpnia 2856 rowerów Mevo - wszystko w ramach drugiego etapu rozwoju inwestycji. Rowery - ze względu na opóźnienia po stronie producenta - nie pojawią się w na ulicach w terminie. Za to 14 sierpnia na nowych zasadach, testowo, powróci możliwość dokonywania rezerwacji.



Czy korzystasz z roweru Mevo?

Nie mamy dobrych informacji dla osób, które czekały na dostarczenie większej liczby rowerów Mevo w ramach drugiego etapu rozbudowy systemu. W czerwcu operator informował, że w połowie sierpnia dostępna będzie pełna flota tj. 4080 sztuk jednośladów. Niestety nie trafiły one jeszcze na drogi i w najbliższych dniach nie trafią.

Nextbike twierdzi, że opóźnienie wynika z dłuższego niż zakładano procesu produkcji rowerów. Jego przedstawiciele nie wskazują też nowego terminu, w którym wszystkie jednoślady mogłyby się pojawić na Pomorzu.

- W połowie sierpnia nie uda się nam dostarczyć wszystkich rowerów. W przyszłym tygodniu planujemy dostarczyć OMGGS kolejnych 200 rowerów, które testowo będą wyjeżdżać na drogi. Plan produkcyjny fabryki w Niemczech zakłada dostawy w najbliższych tygodniach. Dostawy uzależnione są od wyników przeprowadzanych testów i kontroli - bardzo dokładnie sprawdzana jest przez nas jakość - mówi Aleksandra Myczkowska-Utrata, dyrektor ds. komunikacji w Nextbike Polska.
Obecnie w 14 gminach uczestniczących w projekcie dostępne są 1702 rowery, co stanowi 41 proc. całej floty. Jeśli dojedzie kolejnych 200 sztuk rowerów, procent floty zwiększy się do 46. Formalnie odebranych rowerów przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jest 1224. Dlaczego? Projekt podzielony jest na dwa etapy - pierwszy zakładał dostarczenie 1224 rowerów, a drugi - 2856. Zamawiający zatem nie odbierze drugiego etapu, jeśli nie zostaną dostarczone wszystkie rowery.

Warto przy tym pamiętać, że OMGGS za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (ale maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Podpisaliśmy umowę na 6 lat, dlatego bardzo zależy nam na dostarczeniu produktu najwyższej jakości. Wszystkie rowery testowane są w fabryce w Lipsku, po czym trafiają do naszych magazynów w Warszawie, gdzie dokonywana jest kolejna kontrola i dopiero wtedy przekazujemy je do odbioru OMGGS. Z naszej strony robimy wszystko, aby wyprodukowane rowery jak najszybciej znalazły się w Polsce i zostały przekazane zamawiającemu - dodaje Aleksandra Myczkowska-Utrata.

14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji



Nextbike informuje także o tym, że 14 sierpnia powróci możliwość dokonywania rezerwacji, jednak na nowych zasadach i jedynie testowo. Rowery będzie można zarezerwować maksymalnie trzy razy dziennie, a pojazdy będą czekać na użytkowników 5 minut.

Dlaczego rowery widoczne są na mapie w Warszawie i w Niemczech?



To pytanie zadaje nam wielu użytkowników rowerów Mevo. Zadaliśmy je więc przedstawicielom Nextbike Polska.

- Taka sytuacja wynika z faktu, że rowery są kilkukrotnie testowane: pierwszy raz w fabryce w Niemczech, gdzie odbywa się także ładowanie baterii i instalowane jest oprogramowanie, drugi raz na warszawskim Żeraniu i potem w Gdańsku przed przekazaniem zamawiającemu. Za każdym razem rowery mogą pojawiać się na mapie - kończy Aleksandra Myczkowska-Utrata.

Opinie (350) ponad 20 zablokowanych

  • dajcie spokój,

    żenada to mało powiedziane,na kazde 10 wypozyczeń 5 rowerów wogóle nie wspomaga,przy postoju natychmiastowy zwrot czyli oplata za zaparkowanie w miejscu do tego nie odpowiednim,Ostatniej niedzieli wracałem pieszo do domu 5 km,bo naładowany do 99% rower zwyczajnie przestal wspomagac i po krotkim postoju nie dal sie znow otworzyc,rowniez z pozycji obsługi telefonicznej...moze warto polaczyc abonament mevo z biletami ZTM???? co na to włodarze aglomeracji???????????????? zwyczajnie maja wszystko w d*pie

    • 3 0

  • Mevo

    Wszyscy narzekają na wspomaganie elektryczne - że za ciężko, za wolno. Ja jednak uważam, że one jeżdżą za lekko, nie trzeba praktycznie pedałować a rower jedzie sam. Co to za przyjemność? Wolę jeździć na normalnym rowerze i się trochę zmęczyć niż jeździć na mevo i udawać że "jestem fit". Rozumiem jak ktoś dojeżdża takim rowerem do pracy, na uczelnię...ale rekreacyjnie? Bez sensu, to żaden ruch...już lepiej jechać autobusem-przynajmniej trzeba przejść na przystanek i z przystanku-to będzie na pewno więcej ruchu niż jazda na nim.

    • 5 7

  • Niemieckie rowery-brak słów co te wladze Gdanska robią.

    O Westerplatte nawet nie potrafili zadbac, gdzie Niemcy rozpoczeli piekło na ziemi rozpoczynajac II Wojne Swiatowa

    • 5 3

  • Ktos rzadzi tym miastem...katastrofa

    • 4 2

  • (20)

    Mevo to największa porażka tego roku. Wyłączenie rezerwacji nic nie dało, rowerów dalej wszędzie brakuje. Amatorszczyzna.

    • 475 27

    • (8)

      Gdyby to była porażka, to rowery wszędzie by stały. A tak to przeważnie widać je w ruchu czyli sukces. Przeważnie da się upolować, choć zdarza się, ze nie ma, albo że trzeba trochę poczekać. Na szczęście rotacja jest duża. Do ideału trochę brakuje, więc czekamy na dalszą poprawę :)

      • 22 44

      • Stoimy nad wielką przepaścią, ale wystarczy zrobić krok naprzód (1)

        i będzie pięknie

        • 4 0

        • Jakbym słyszał mojego wykładowcę. Ale propsuję :)

          • 0 0

      • Sukces to by był, gdyby każdy użytkownik był zadowolony. (4)

        Ale jak tu być zadowolonym jak same zera w podglądzie wolnych rowerów na aplikacji. Wykorzystanie zasobów w 100% nie oznacza sukcesu. Zadowolenie 100% użytkowników taki sukces by oznaczało.
        Ja jadę Mevo 1 raz na 5 prób. Dla mnie to 20%.

        • 27 8

        • w tym kraju sukces się odnosi jak jest 10% zadowolonych klientów. Na więcej cięzko liczyć gdyż zawsze szukamy dziury w całym. Będą wszystkie rowery to i tak będzie narzekanie, że nie było na stacji, ze wszystkie stoją na Oliwie, że rowery jezdza zbyt szybko, że w jednym była przebita opona, że stoją rozładowane, że pada deszcz, że za gorąco, że nie ma dziecięcych, że mają brzydki kolor, że niewygodne siodełko, że dziurawe drogi, że nie ma stacji tu i tam, że ludzie nie potrafią z nich korzystać itd.....
          Ale jeżeli polakom z tym narzekaniem lepiej to narzekajmy całe życie aż po grób !

          • 2 19

        • sukces jest wtedy, gdy choć jakaś część użytkowników jest zadowolona (2)

          jak nie było jakichkolwiek rowerów publicznych, nie było sukcesu.
          NIgdy nie będzie tak, że wszyscy użytkownicy będą zadowoleni. Jeśli się nadal kolejni rejestrują, można powiedzieć że jakiś sukces jest.

          • 9 15

          • sukces jest wtedy, kiedy ustalisz cel satysfakcji np na 90% UU i go osiągniesz. (1)

            Nazywanie sukcesem obecnego systemu to bardzo duże nadużycie. Sukcesem moze być zerowy churn.
            Zobacz opinie, jakby był sukces to by ludzie o mevo w ogóle nie pisali...

            • 15 1

            • mevo to monopol

              jak by satysfakcja klientów była choćby 50%
              i jak by stały rowery dwóch firm do wyboru,
              moźna by mówić o nasyceniu rynku

              a tak mamy "wyścigi tramwajów" z dowcipu

              • 4 0

      • Mylisz się. Gdyby stały to Nextbike z urzędasami by się chwalili, że dali radę.

        • 1 0

    • (2)

      Lepiej by było gdyby wszędzie stały nieużywane...

      • 14 27

      • Po porannym szczycie większość rowerów parkuje przy centrach biurowych (Olivia, Hestia ...) Na mieście znaleźć rower to tragedia.
        "Formalnie odebranych rowerów przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot jest 1224." - wczoraj (05.08.2019) ok godz 7:00 w całym Obszarze Metropolitalnym było ich ok. 700 sztuk??? Te które stały na stacjach miały rozładowane baterie.

        • 10 0

      • To jeszcze nie bawiłeś się w podchody we Wrzeszczu...

        Jest rower - podchodzisz - nie ma. O, na następnej stacji jest... Nie ma...

        • 58 2

    • Miasto tonie w długach ...za co ma kupić ? (5)

      I ten wredny PiS ...

      • 20 23

      • 1787zł długu na mieszkańca - 261 miejsce w rankingu gmin według zadłużenia. (3)

        Nie kłam.

        • 26 7

        • Zatem dlaczego złoty stadion jeszcze nie spłacony?

          Trollu

          • 6 1

        • A wliczają zadłużenie spółek miejskich?

          • 9 0

        • Tak , dodałeś 200 000 przybłed tzw. nierezydentów ?

          Dług na tych co składają PiT w Gdańsku to ponad 50 000 na głowę

          • 3 17

      • Płyń stąd, pisowski piesku.

        • 15 22

    • (1)

      To może załóż swoją wypożyczalnię. Będzie pełna profeska, a nie tam jakaś amatorszczyzna

      • 14 14

      • nie da się, bo mevo dofinansowane, nieuczciwa konkurencja

        co innego wypożyczalnie stacjonarne, np. nad morzem, przy plaży, jest kilka i kwitną

        • 6 0

  • To dobrze (6)

    mniej tego złomu będzie zalegać gdzie popadnie.
    Mam serdecznie dość rozrzuconych współdzielonych rowerów, hulajnóg, skuterów i aut byle gdzie. Bez poszanowania własności, nieruchomości, porządku publicznego. Pomysł kompletnie pomylony, chory i wręcz absurdalny. Rowery parkowane w poprzek chodnika, skutery w klatkach schodowych, hulajnogi w śmietniku... traficary na chodnikach gdzie nie ma miejsca nawet dla ludzi. Po co? By nabijać kabzę kilku prywaciarzom. Ot co.

    • 67 40

    • Gdańska pralnia (1)

      Te biznesy świetnie piorą pieniądze.

      • 5 3

      • Palant

        • 1 1

    • Pomysł transportu współdzielonego jest dobry. Bardzo dobry nawet. (3)

      Problemem jest brak kultury i świadomości użytkowników.

      • 24 11

      • (2)

        Czyli jednak cos nie tak z tym pomyslem - komunizm tez zakladal wsółwłasność ale coś idea rozjechała się z realizacją...

        Wg mnie to za każdy pojazd poza dozwoloną strefą pownien być nakładany mandat na operatora w takiej wysokości aby to jemu zależało na uregulowaniu tej sytuacji. Dotyczy to również samochodów, które zajmują miejsca parkingowe wspólnot mieszkaniowych i sklepów.

        • 10 8

        • Zgadzam się (1)

          Jestem otwarta na nowości ale niestety widać że brak kar za niewłaściwe użytkowanie oraz pozostawanie w miejscach niedozwolonych jest na porządku dziennym. Sama stwierdzam, że abonament miesięczny 10zl również jest za niski dla mnie jako mieszkańca i sporadyczne użytkownika. Trzeba by podnieść abonament co najmniej dwukrotnie a a każde pozostawienie w nie dozwolony miejscu zabierać kasę (ale nie 3zl bo kto to odczuje?). Polacy potrzebują jeszcze kilku wymian pokoleniowych żeby docenić tego typu przedsięwzięcia, niestety...

          • 1 6

          • Niskie ceny dla użytkowników to właśnie idea tego systemu. A to że nie umiemy szanować własności to inna sprawa i pewnie musi minąć całe pokolenie żeby to się zmieniło.

            • 2 1

  • to rowery Niemcy produkują?

    • 1 0

  • A pisowcy oczywiście wszystko tylko krytykują (2)

    zamiast sami zrobić coś takiego.

    • 1 20

    • wina PiSu

      sprawa jasna

      • 0 0

    • Pisowcy zrobić coś takiego? Dobiero byś jadem pluł

      • 7 0

  • Ideologia nie pyta o koszty

    • 0 0

  • ciekawe

    kto za te opóxnienia i niedotrzymywanie terminów beknie?znając życie nikt

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane