• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści mają zniknąć z chodników w Gdyni

Patsz
14 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na razie w centrum Gdyni przybyło stojaków, ale urzędnicy chcą, by pojawiło się tu więcej rowerzystów. Na razie w centrum Gdyni przybyło stojaków, ale urzędnicy chcą, by pojawiło się tu więcej rowerzystów.

Urzędnicy, rowerzyści i mieszkańcy będą dyskutowali w środę o propozycjach dla ruchu rowerowego na Kamiennej Górze i w centrum Gdyni. Otwarte spotkanie ma pokazać, że cykliści w śródmieściu mają szansę jeździć bezpiecznie poza chodnikami.



Czy proponowane rozwiązania dotyczące rowerzystów są dobre?

O problemie ruchu rowerowego w centrum Gdyni mówi się od dawna, jednak jeszcze niedawno ten temat był poruszany tylko przez cyklistów. W końcu dostrzegli go także urzędnicy, którzy w kwietniu zlecili przygotowanie koncepcji ruchu rowerowego dla centrum i Kamiennej Góry. To skutek audytu w formule Bypad. Na jego zakończenie władze miasta na czele z prezydentem Wojciechem Szczurkiem postawiły sobie za cel: dziesięciokrotny wzrost liczby rowerzystów w ciągu 10 lat.

O tym, czy pomysły w zaproponowanej formie zostaną zrealizowane, zdecyduje m.in. środowe spotkanie, które rozpocznie się o godz. 16 w Urzędzie Miasta. Tam przygotowane przez poznańskie biuro projektowe Stadtraum projekty po raz pierwszy ujrzą światło dzienne. Dyskusja będzie dotyczyła tylko w małym stopniu lokalizacji nowych dróg rowerowych, bowiem na nie albo brakuje w centrum Gdyni miejsca, albo są już nakreślone przez planistów. Realizację opóźnia brak środków.

- Chodzi o to, by rozsądnie korzystać ze sprawdzonych w Europie wzorców. Budowa nowych dróg nie jest jedynym sposobem na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenie liczby rowerzystów w mieście - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni, zapraszając na wznowioną po przerwie Gdyńską Radę Rowerową, w ramach której odbędą się konsultacje.

Priorytetem ma być wyznaczanie kontrpasów, przebudowa istniejących dróg i ograniczenie prędkości do 30 km/h na części ulic. Na spotkaniu zostaną zaprezentowane propozycje lokalizacji nowych rozwiązań.

Swoje uwagi będą mogli przekazać także kierowcy, którym z powodu rowerowej ofensywy z pewnością ubędzie miejsc parkingowych i piesi, często ścierający się na chodnikach z rowerzystami, a także mieszkańcy śródmieścia i okolic. Pomysły mają zostać wdrożone do końca 2016 roku.

- Chcemy zaproponować rozwiązania systemowe, które usuną rowerzystów z chodników w centrum, ale jednocześnie poprawią ich bezpieczeństwo, zmniejszą hałas i uspokoją ruch. Jednym z elementów jest stworzenie Strefy Tempo 30, wzbudzającej zawsze spore emocje, dlatego liczymy na udział sporej grupy mieszkańców - dodaje Studziński.
Patsz

Wydarzenia

Konsultacje koncepcji tras rowerowych dla Środmieścia i Kamiennej Góry (1 opinia)

(1 opinia)
spotkanie

Miejsca

Opinie (298) 3 zablokowane

  • Jeżeli ktoś myśli, że będę jeździć (w weekend nad morze) z małymi dziećmi po ulicy to się grubo myli (14)

    Najważniejsze jest bezpieczeństwo. A tego na ulicy pełnej wariatów nigdy nie będzie.

    • 96 28

    • dlatego ważna jest edukacja kierowców samochodów (2)

      i eliminacja tych, przez których, inni (również rowerzyści) nie czują się bezpiecznie

      • 3 1

      • Ale jak chcesz ich eliminować? (1)

        Co to, mało ostatnio przypadków w mediach kolesi, którym po raz n-ty konfiskowano prawko, mieli zakaz wsiadania za kółko a i tak pruli, i pruli dalej nie patrząc na przepisy.
        Samochód zabierzesz? No problem, załatwi sobie skądś inny.

        Mówimy tu tylko o tych, których złapali, bo np. zabili kogoś swoją blacharką(nie śledzę spraw tak szczegółowo, ale być może nie po raz pierwszy)... a ilu takich jeździ niewykrytych...?

        • 0 0

        • gdyby takiemu z odebranym prawem jazdy, złapanemu na jeździe wlepiać np. 100 tysięcy złotych kary, to byłoby inaczej. Dlaczego? Bo w pierwszej kolejności komornik zabrałby samochód. Żeby nie było - jestem przeciwnikiem kar więzienia, bo:
          1. więzienie demoralizuje
          2. kolejki do odbycia kary są takie, że często skazany w ogóle tam nie trafia przed upływem terminu przedawnienia
          3. więźnia trzeba utrzymywać (wydatek dla budżetu)), a z grzywny jest przychód finansowy dla budżetu
          4. utrata samochodu albo konieczność wydania tak dużej kwoty z innego źródła też boli, nawet bogatego

          • 1 0

    • Z Sopotu do Skweru Kościuszki prowadzi sieć rowerówek (1)

      dlaczego więc jeździsz po chodniku ?

      • 4 3

      • kazdy jedzie po drodze ktora jest mu wygodniejsza do celu podrozy. Jazda po ulicy bywa bardzo niebezpieczna jak sie wszyscy w swoich SUVach scigaja od jednego czerwonego do nastepnego. "Nakupujta" wiecej samochodow i stojcie w jeszcze wiekszych korkach - bedzie czas na dluzsze frustrowanie sie na przejezdzajacych rowerowcow w obcislych majtaskach :)

        • 2 2

    • (6)

      jadąc z dzieckiem na rowerze masz tak czy inaczej pełne prawo jechać po chodniku.

      • 24 2

      • (4)

        I tu się CAŁKOWICIE mylisz. Możesz jechać chodnikiem WYŁĄCZNIE w przypadku, kiedy jazda po ulicy jest niemożliwa. Koniec tematu

        • 3 14

        • Art.33. ust. 5, punkt 1 (1)

          • 1 1

          • a ja mam w du..... wszystkie przepisy swiata jesli chodzi o bezpieczenstwo moich dzieci. Mojemu stwierdzeni zaprzeczy chyba tylko ten kto nie ma dzieci albo jest trolem.

            • 2 2

        • ROTFL

          Całkowicie wyłącznie koniec tematu
          buhahaha

          im większy dureń tym większa pewność swoich racji. Znamienne.

          • 7 3

        • do OKO

          To Ty się calkowicie mylisz. razem z dzieckiem poniżej 10 lat można jechać po chodniku!

          • 12 1

      • I na pewno to robi (prawidłowo), co i tak nie przeszkadza innym na to narzekać.

        • 12 2

    • to jedz w w góry jednego rozszczeniowca mniej (1)

      • 7 19

      • tja, bo ten, kto chce aby władze sensownie wydawały pieniądze podatników, zaraz jest "roszczeniowcem"... Najlepiej to płacić podatki i nie marudzić, tak? Niech zgadnę - pracujesz w jakiejś administracji, czy jesteś zwykłym trollem?

        • 6 1

  • (3)

    Mnie rowerzyści na rowerach miejskich nie przeszkadzają na chodnikach. Gorsi są pędzący "wyczynowcy", ale osobiście nie miałam z takimi styczności w Gdyni

    • 71 12

    • Hmm... Dla Ciebie drogi forumowiczu sa gorsi pedzacy wyczynowcy ktorych nie spotkales? No to ja musze przyznac, ze mi w poruszaniu sie po Gdyni przeszkadzaja korki w Honolulu...

      • 3 0

    • z mojego doswiadczenia wiem ze jest odwrotnie, ci co jezdza na miejskich rowerach czesciej powoduja sytuacje niebezpieczne.

      • 4 6

    • Wyczynowcy oczywiście na jezdni, kiedy obok jest ścieżka rowerowa.

      Kocham takich.

      • 23 2

  • (4)

    Skąd tyle agresji?? Każdy tylko opluwa innego pieszy rowerzystę, rowerzysta pieszego, kierowca pieszego, pieszy kierowce, rowerzysta kierowce i kierowca rowerzystę

    • 3 2

    • (2)

      Bo to jest robione celowo.
      To przyszło z Rosji sowieckiej, wcześniej carskiej i jeszcze wcześniej z Bizancjum.
      Celowo nie ustawia się priorytetowej grupy, wyłącznie dlatego by się naparzała z inną.
      TyPOwe, dziel i rządź.

      • 3 2

      • to właśnie ustalanie jednej priorytetowej grupy prowadzi do naparzanek (1)

        uznajmy prawo innych do życia i nie opowiadajmy o historycznych uwarunkowaniach uniemożliwiających zmianę w sensownym kierunku.

        • 0 0

        • Nieprawda, nie ustanawia się grupy priorytetowej tylko daje jej takie złudzenie a faktycznie gra się na kilka frontów. Stąd potem taka naparzanka.

          • 1 2

    • chyba przesadzasz, znalazłem wiele pojednawczych postów na tym portalu

      zbierają niezłą liczbę lajków. Skądinąd lepiej się wyszumieć na portalu niż w realu.
      W realu warto ruch spowolnić - dzięki temu się upłynni i wszyscy będą mieli lżej. W każdym razie projektując ulicę nie należy myśleć głównie ani wyłącznie o ruchu zmotoryzowanych.

      • 0 0

  • To jest chore! Wszystko dla pieszych i rowerzystów! (2)

    Niech wydzielą drogi rowerowe a nie Sopocką bez pobocza jeżdżą rowerzyści, rolkarze a kierowców najlepiej w kosmos wystrzelić!

    • 7 5

    • (1)

      nie no w kosmos nie, to by było marnotrawstwo
      wystarczyła by terapia, reedukcja, resocjalizaja
      a w ostateczności można by z nich robić siodełka

      • 2 1

      • ??? tabletki odstawione?

        • 0 0

  • Chore pomysły (2)

    Rowerzystów zaczyna sie traktować jak niepełnosprawnych, nie moze być tak, ze świete krowy w postaci rowerzystów mają przywileje, a kierowcy i piesi są dyskryminowani, zamiast zwiększać ilość miejsc parkingowych Szczurek chce zwiększyć ilość rowerzystów, za długo już jest prezydentem.

    • 10 8

    • zwiększanie miejsc do parkowania w centrum

      zwiększa korki na dojazdach do niego

      • 0 0

    • samochodow juz jest za duzo

      sorry, ale co to kogo obchodzi, ze mieszkasz na zad** i wszedzie pod drzwi musisz samochodem dojechac?

      • 3 2

  • Znak zakazu jazdy rowerem na ul.swietoj... jest cos takiego bylo?? (1)

    Jak jezdzic rowerem po ul.Swietojanskiej? czy po chodniku?? jakie dacie plusy i minusy i czy obowiazuje zakaz jazdy motorow i rowerow po swietojanskiej i traktorow?? bo wiem ze byl taki znak kiedys jak to jest ??

    • 0 0

    • nie ma takiego znaku

      jest bodajże zakaz jazdy motocyklami po Świętojańskiej - bardzo sensowny. Docelowo Świętojańska powinna być ulicą z priorytetem ruchu pieszego z dopuszczeniem jazdy rowerem. Nad dopuszczeniem trolejbusów warto się zastanowić - raczej bym ich tam nie tolerował.

      • 1 0

  • ankieta ankietą a i tak zrobią po swojemu (1)

    Nie słuchają naszych potrzeb mimo że każdy wie ze drogi rowerowe to najlepsze rozwiązanie

    • 1 2

    • wydzielone drogi rowerowe na skrzyżowaniach z ulicami podporządkowanymi

      tworzą większe prawdopodobieństwo wypadków. Stąd lepiej dążyć do redukcji i uspokojenia ruchu i wprowadzania rowerzystów na jezdnie. Drogi rowerowe powinny powstawać głównie poza siecią ulic: na przykład wzdłuż rzeki Kaczej, wzdłuż brzegu morza i wzdłuż linii kolejowej: od Wzgórza do Gdyni Głównej.

      • 0 0

  • CZAS SIĘ ZASTANOWIĆ (1)

    Większość z wypowiadających się osób zapomina o zwykłym rozsądku poruszając się po drogach, nie wspomnę o kulturze.
    Ta dyskusja nie powinna mieć takiego charakteru ponieważ, powinniśmy zacząć od edukacji wszystkich uczestników ruchu drogowego - kierowców, pieszych i rowerzystów. A jak dodamy trochę dobrej woli to na pewno się dogadamy.
    Ps;czarne owce są wszędzie a ja jutro odwiedzę UM

    • 7 0

    • generuj pozytywne przekazy - skala smucenia na ludzi na tym portalu jest zbyt duża

      Ludzie są OK. Warto tworzyć warunki lepszego współżycia między nimi, zamiast podkreślania różnic interesów.

      • 0 1

  • Panie urzędniku od rowerów (2)

    zgodnie z przepisami ustawy o p.r.d. rowerzyści nie mogą jeździć po chodnikach,dlatego wypowiedź że mają zniknąć z chodników jest błędna,w ogóle tam ich nie powinno być,

    • 11 4

    • zostań urzędnikiem od parkowania samochodów (1)

      i zajmij się egzekwowaniem przepisów o parkowaniu na chodnikach.

      • 2 2

      • Parkowania samochodów

        na chodniku pilnuje Policja i Straż Miejska, a nie urzędnik. Podobnie powinno być z łamaniem przepisów ustawy o p.r.d. przez rowerzystów.

        • 2 0

  • zamiast zastanawiać się jak usunąć rowerzystów z chodników (3)

    lepiej się zastanowić, jak z chodników usunąć parkujące tam samochody, a uzyskaną przestrzeń przeznaczyć dla ludzi. Warto także przemyśleć sposoby na zmniejszenie potrzeb docierania do centrum Gdyni samochodami: na przykład przez zbudowanie zwodzonej kładki pieszo rowerowej od skweru Gombrowicza do ulicy adm. Romualda Wagi przez kanał portowy

    • 9 5

    • Świetnie - usuńmy samochody, zlikwidujmy parkingi (1)

      i będzie super! A i jeszcze jedno! Zamiast przystanków autobusowych miejsca odpoczynku dla rowerzystów

      • 3 1

      • zieew, przeginanie już się opatrzyło

        • 0 1

    • Gdynia bez samochodów i ich kierowców

      szansą na rozwój Rumi i Żukowa ;)

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane